Yamaha RS500

mauzzie

Die hard MF'er
27 apr 2010
659
56
Bussum
Hallo allemaal,

Na lang twijfelen begin ik toch maar een topic. Geïnspireerd door de vele prachtige creaties die ik regelmatig volg begin ik mijn eerste echte bike build.

Ik heb in het verleden wel een paar Monkey achtige motoren gebouwd maar dat was alleen maar assembly werk.

Voor dit project moet het frame drastisch worden aangepast. Een mix tussen oud en nieuw.

Ik heb m maar bij de streetfighters gezet omdat ik bang ben dat de puristen mijn gehak en gezaag niet zullen waarderen.

Het frame is een yamaha SR500, ik weet dat deze motoren veel worden gebruikt. Dat zal wel een reden hebben....

33vykub.gif


Dit is zo mogelijk de slechtste fotoshop ooit, maar het idee is om er een monoshock van te maken.

Jullie reacties zijn van harte welkom, ik sta open om te leren!
 
Ben benieuwd,het zijn heerlijke blokjes om iets mee te doen.
Er is ook heel veel inspiratie te vinden op het web.
 
inderdaad hele mooie basis en kijk voor inspiratie eens op pipeburn.com , daar zijn nog wel eens dergelijke projecten te vinden met gigantisch oog voor detail.
 
Er staat hier toevallig ook zo'n ding voor de laatste constructiedingetjes. :+
full
 
@ Jerryt die ziet er bekend uit, volgens mij heb ik mijn frame van de eigenaar van jouw verbouwsel gekocht. En oh ja, complimenten op jouw werk, het zal je vaak gezegd worden, maar het is werkelijk inspirerend!

@ Kowalski, dat is volgens mij een tankje voor een Honda monkey, 3,5 liter. Ik heb me laten vertellen dat 1/30 met de sr mogelijk is....
 
@ Hornix, goed plan, de volgende actie kan nog wel even duren. Wel net de wielen gekocht!

@ Texoot vet ding!

@ eigenlijk iedereen, als je nog een opknapblokje weet....
 
Ok een klein tipje van de sluier. Ik heb de wielen en de tank binnen voor de eerste mockup. Achterbrug is besteld maar dat word hack and slash! Niets past plug en play, eindelijk een uitdaging.

4lg1td.jpg


En mijn vorige project, beetje om de smaak weer te geven.

vg4ett.gif


Maar ook net een huis gekocht, wel een schuur helemaal voor mezelf maar dat kost toch meer tijd en energie dan gedacht... :/
 
Ok nog eentje dan, de uitdaging was om legaal op een opgevoerde brommer te rijden. Gelukt, nog nooit een prent gehad, een preek daarentegen....

19v77n.jpg
 
Ik zie een motorplaat? Dus het is al geen brommer :P Of was het spreekwoordelijk?
Dat blok is iig geen 50cc'tje.

Tis wel een grappig ding inderdaad.

Maar dat zitje voor je RS500 ziet er beetje erg klein uit. Zou je hem zelf niet beter na kunnen maken maar dan wat groter?
 
het is inderdaad een motorkenteken, op papier 150cc maar het blijft een brommer... het is een beetje de kart onder de motoren.

Ik wil dit zadeltje heel graag gebruiken, waarom zou ik hem volgens jou groter moeten maken?
 
Haha ja ik weet het. Een oude vriend van me heeft een orginele Honda Dax met 150cc en nog meer van dat soort spul erop :P.

Het zadeltje oogt nogal kort in vergelijking met de tank, maar je moet het natuurlijk zelf weten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan