Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Beste liefhebbers van de Raptor,

hierbij een klein preview van mijn "Roofdier"............
full
 
Welkom, heel mooi gedaan dat spuitwerk op de tank, ben benieuwd naar de rest van de motor.
 
Weet iemand toevallig de afmeting van de achter schokbreker?
En moet verder nog op iets speciaals letten als ik er 1 koop?
 
.....en hierbij twee foto's van de originele zadel en van de aangepaste zadel.

De aangepaste versie is 3cm hoger voor de motorrijder en met een "zachte tank protectie"........veel meer comfortabel tijdens langere reizen.

full
 
Laatst bewerkt:
Het is wel erg mooi gedaan.
Heb je niet een foto van de hele motor?

Als het helemaal klaar is stuur ik een foto van de complete motor,
maar verwacht niet een extreme bijzondere tuning......het blijft gewoon een Raptor.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig de afmeting van de achter schokbreker?
En moet verder nog op iets speciaals letten als ik er 1 koop?

Voor op de weg de originele schokbreker en voorvork zijn meer dan genoeg.
Geen geld verspillen met dure onderdelen, omdat de motor in originele status rijd super en tussen de bochten is heel wendbaar en super stabiel.
 
Beste mede Raptor rijders. Ik heb de laatste tijd wat problemen met de brandstof vlotter van mijn Raptor 650 uit 2001. Hij heeft steeds aan dat er geen benzine in de tank zit. Overdag lukt het me aardig het lampje te negeren maar als ik in het donker rij begint het toch aardig te irriteren.
Heeft iemand ervaring met het demonteren, schoonmaken of vervangen van de brandstof vlotter? Past de vlotter van de SV650?

Ik hoor het graag!
 
Hi Brenda, heb nog even gekeken in het WPH maar ik zie niet direct hoe de sensor voor het benzineniveau geregeld is. De brandstofpomp/filter zit in de tank en zou je onderaan eruit moeten kunnen schroeven, daar zou dan vrijwel zeker ook de niveau sensor in moeten zitten. Het zou mij verbazen als die van een SV650 past aangezien de tank totaal anders is.
 
Iemand enig idee hoe je op een makkelijke manier je de voorlamp kan vervangen van een V-Raptor? Als ik het werkplaatshandboek mag geloven dan moet de halve voorkant eraf gesloopt worden. Dat kan toch hoop ik wel op een makkelijkere manier. Maar in ieder geval zit mijn GIPRO erop. 😀 Morgen maar ff een testritje maken.
full
 
Ik denk dat zipzip wel kan beamen dat je helaas je topkuip moet demonteren daarvoor -O- Maar die GiPRO zit daar wel netjes! Ik twijfel er zelf ook nog steeds aan omdat ie best aanwezig is, met name op een gewone Raptor is ie niet te missen. Heb je nog meer foto's? Ook van de zijkant? Ben wel benieuwd hoe dik ie is.
 
mooi hoor die Gipro :)
Heb je xenon verlichting erin?
de onderplaat eraf stuur naar 1 kant draaien en hopen dat je kindervingertjes hebt dan moet het lukken, ik heb er xenon in ik moet de gehele voorkant eraf slopen
:/
 
Yep. Ik heb idd alles eraf gehaald om de lamp te verwisselen.
Let wel op bij het vastzetten weer dat de schroeven aan de bovenkant rubberen moertjes zijn met een schuif dingetje.
Ik had hem te strak gedraaid en toen was het moertje van het schuifje los.
En dan krijg je heeeeeeeeel lastig je schroef er weer uit.
 
Mannen ,
Ik heb contact gehad met de beheerder van cagiva rijders groep nederland (Frank)
hij schijnt dit helemaal alleen te doen en staat binnenkort met zijn bike in het motorblad "Motoplus"

Voorstel is om binnenkort eens samen te gaan zitten en kijken of er leven in cagiva te blazen valt.
wie heeft er ideen of suggesties en natuurlijk interesse?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reactie! Ben bang dat ik er dus niet aan ontkom om alles eraf te halen. Maar heb gisteren even gereden en de GIPro werkt perfect!
full
 
Mannen ,
Ik heb contact gehad met de beheerder van cagiva rijders groep nederland (Frank)
hij schijnt dit helemaal alleen te doen en staat binnenkort met zijn bike in het motorblad "Motoplus"

Voorstel is om binnenkort eens samen te gaan zitten en kijken of er leven in cagiva te blazen valt.
wie heeft er ideen of suggesties en natuurlijk interesse?

Leuk Idee!!
 
Te koop gevraagd !

Cagiva Navigator 1000 in TOP staat en met weinig kilometers

....... liever van een particulier
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag mede-raptoristen,

Gisteren is mijn motorblok van mijn Raptor 650 de soep ingelopen.
Na ruim 7 jaar veel rijplezier is er een einde gekomen aan mijn raptor zo lijkt het.
De kogel lagers van de kruk as in het motorblok zijn kapot. Zoiets zei de man van de ANWB. Ik heb de ballen verstand van techniek, dat is ook de reden dat hij nu kapot is helaas. De man van de ANWB zei dat het motorblok vervangen moet worden en dat de motor daardoor eigenlijk economisch total loss is.

Mijn vraag aan jullie is, wat kan ik het beste doen met deze motor?
Ik zit te denken om hem op marktplaats te zetten, maar hoeveel kan ik er voor vragen dan?
Kan ik hem beter inruilen bij een garage voor een andere motor?
Zal ik mijn zeer technische broertje uit Spanje laten over vliegen om er een tweedehands blok onder te sleutelen?
 
Goedemiddag mede-raptoristen,

Gisteren is mijn motorblok van mijn Raptor 650 de soep ingelopen.
Na ruim 7 jaar veel rijplezier is er een einde gekomen aan mijn raptor zo lijkt het.
De kogel lagers van de kruk as in het motorblok zijn kapot. Zoiets zei de man van de ANWB. Ik heb de ballen verstand van techniek, dat is ook de reden dat hij nu kapot is helaas. De man van de ANWB zei dat het motorblok vervangen moet worden en dat de motor daardoor eigenlijk economisch total loss is.

Mijn vraag aan jullie is, wat kan ik het beste doen met deze motor?
Ik zit te denken om hem op marktplaats te zetten, maar hoeveel kan ik er voor vragen dan?
Kan ik hem beter inruilen bij een garage voor een andere motor?
Zal ik mijn zeer technische broertje uit Spanje laten over vliegen om er een tweedehands blok onder te sleutelen?



:Y

Gewoon een ander blok er onder hangen, zo is de motor niets waard en een blok kost gebruikt vaak niet zoveel.


Zoek resultaten voor Motorblok Suzuki SV 650 alle bouwjaren. | pagina 1 | Motorparts-online.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eventueel wel interesse in een project motor O-) .
Aan de andere kant, als je in de buurt van Den Haag woont wil ik evt wel helpen met een nieuw blok er in bouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan