Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Beste Cagivisti.
Mijn advies aan jullie als huidige eigenaren van een Cagiva V Raptor: jullie hebben goud in jullie schuur staan. De beste investering voor de toekomst. Beter dan een klassieke Porsche...

....dit naar aanleiding van het zien van mijn oudje, de rode V Raptor 1000 op marktplaats.
Ze staat weer te koop voor maar liefst 4500 euro... :X

WTF.... als ik had geweten dat ze zoveel in prijswaarde zou stijgen in een paar jaar tijd?

;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe ver is jouw project eigenlijk Othor?

Het project ligt voorlopig stil.
Misschien voor de volgende seizoen ga ik een "agressiever" uitlaat set kopen, maar ik weet nog niet welke; ik ben aan het zoeken.
Mijn Raptor heeft alleen (ongelofelijk maar waar) 11.000 km gereden en ik heb alle originele onderdelen goed bewaard zodat, als ik wil, kan ik de Cagiva in een paar uren in origineel staat terugbouwen.
Om dit "reptiel" werk te doen heb ik een extra benzinetank, benzinepomp, spatbord en zadel gekocht.
full
 
Laatst bewerkt:
Nice :) Dempers voor een Raptor zijn niet heel breed gezaaid. Ik zou eens zoeken naar een setje dempers voor een en TL1000(S/R) en dan de verloop/bochten (laten) lassen zodat je zelf de hoek kan bepalen.
 
Beste Cagivisti.
Mijn advies aan jullie als huidige eigenaren van een Cagiva V Raptor: jullie hebben goud in jullie schuur staan. De beste investering voor de toekomst. Beter dan een klassieke Porsche...

....dit naar aanleiding van het zien van mijn oudje, de rode V Raptor 1000 op marktplaats.
Ze staat weer te koop voor maar liefst 4500 euro... :X

WTF.... als ik had geweten dat ze zoveel in prijswaarde zou stijgen in een paar jaar tijd?

;)

Als ik mijn belachelijk hoge vraagprijs even mag verdedigen ;)
Als ik snel wat research doet op alle bekende verkoop sites kom je er snel achter komen dat deze dan nog vrij goedkoop is.
(Er staat er serieus een voor 12000 op autoscout :? )
Nu weet ik ook wel dat 4500 veel te veel is, maar iedereen weet hoe dat gaat. Je bied iets aan voor 1000 euro en en er word 25cent op geboden. Dus hoog inzetten en op je gewenste bedrag eindigen.
Niks persoonlijks hoor O-)
 
Als ik mijn belachelijk hoge vraagprijs even mag verdedigen ;)
Als ik snel wat research doet op alle bekende verkoop sites kom je er snel achter komen dat deze dan nog vrij goedkoop is.
(Er staat er serieus een voor 12000 op autoscout :? )
Nu weet ik ook wel dat 4500 veel te veel is, maar iedereen weet hoe dat gaat. Je bied iets aan voor 1000 euro en en er word 25cent op geboden. Dus hoog inzetten en op je gewenste bedrag eindigen.
Niks persoonlijks hoor O-)

Is ook geen persoonlijke aanval hoor. Vond het alleen grappig voor mijn mooie oude V Rap.

Waarom doe je haar trouwens weer weg?
 
Is ook geen persoonlijke aanval hoor. Vond het alleen grappig voor mijn mooie oude V Rap.

Waarom doe je haar trouwens weer weg?

Heb er nu al een aardige zakcent in gestoken, en wil toch liever terug naar de tourder, vind het een machtige en vooral mooie machine maar de vonk is niet overgeslagen. :t
 
Heb er nu al een aardige zakcent in gestoken, en wil toch liever terug naar de tourder, vind het een machtige en vooral mooie machine maar de vonk is niet overgeslagen. :t

Tja, dat kan natuurlijk.

Ik heb er ooit een review over geschreven en gaf toen al aan dat de (V) Raptor niet bepaald een toermotor is. Juist verre van dat. De/Mijn/Jouw V Raptor 1000 is echt een fun motor voor messcherp bochtenwerk en heerlijk sportief sturen. Wil je de combi toeren en dat heerlijke 1000 cc V twin blok, dan kan ik de Navigator 1000 van Cagiva echt aanraden. Ook geen duizend in een dozijn motorfiets, maar o zo ondergewaardeerd.
 
Het project ligt voorlopig stil.
Misschien voor de volgende seizoen ga ik een "agressiever" uitlaat set kopen, maar ik weet nog niet welke; ik ben aan het zoeken.
Mijn Raptor heeft alleen (ongelofelijk maar waar) 11.000 km gereden en ik heb alle originele onderdelen goed bewaard zodat, als ik wil, kan ik de Cagiva in een paar uren in origineel staat terugbouwen.
Om dit "reptiel" werk te doen heb ik een extra benzinetank, benzinepomp, spatbord en zadel gekocht.
[afbeelding]

Leuk gedaan dat spuitwerk. Echt een eyecatcher. Niet echt mijn ding, maar jouw Raptor doet in ieder geval zijn naam echt eer aan. Trouwens goed dat je alle originele spullen hebt bewaard. Zullen goud waard zijn voor de liefhebbers, maar het maakt jouw Raptor juist speciaal en goed dat je de motor weer helemaal origineel kan maken. Ik zou het als koper juist ook waarderen als een motor zo origineel mogelijk is. Ze zijn niet voor niets zo ontworpen, denk ik dan.

De enige motor die ik geheel omgebouwd heb gekocht was mijn Honda CB1 streetfighter special. Die was zo mooi omgebouwd, dat een originele daar wel erg karig bij afstak. Terug naar origineel was niet meer mogelijk.

full

full
 
Leuk gedaan dat spuitwerk. Echt een eyecatcher. Niet echt mijn ding, maar jouw Raptor doet in ieder geval zijn naam echt eer aan. Trouwens goed dat je alle originele spullen hebt bewaard. Zullen goud waard zijn voor de liefhebbers, maar het maakt jouw Raptor juist speciaal en goed dat je de motor weer helemaal origineel kan maken. Ik zou het als koper juist ook waarderen als een motor zo origineel mogelijk is. Ze zijn niet voor niets zo ontworpen, denk ik dan.

De enige motor die ik geheel omgebouwd heb gekocht was mijn Honda CB1 streetfighter special. Die was zo mooi omgebouwd, dat een originele daar wel erg karig bij afstak. Terug naar origineel was niet meer mogelijk.

[afbeelding]
[afbeelding]

Beste Ed,

Ik heb dit gedaan om echt een eyecatcher te maken;
persoonlijk hou ik meer van wit met rode accenten.

Die CB1 is echt mooi gedaan. Ik zou ook niet meer terug naar de originele versie willen.

O.a. ik zie dat je ook een Navigator in jouw collectie had/heb.

Ik ben al een tijd aan het zoeken voor zo'n motor (zie Cagiva Navigator 1000 gezocht.), maar alleen als het echt in top staat is.

Jammer dat ze bijna niet meer te vinden zijn met minder dan 20.000 gereden kilometers.
 
Ik ben al een tijd aan het zoeken voor zo'n motor (zie Cagiva Navigator 1000 gezocht.), maar alleen als het echt in top staat is.

Jammer dat ze bijna niet meer te vinden zijn met minder dan 20.000 gereden kilometers.

Je moet echt geluk hebben wil je inderdaad nog een goede (weinig kms) Navigator vinden. Heb je ook gekeken in het buitenland? Soms vind je ze in Belgie (2ehands.be) of Duitsland (Mobile.de).
De mijne had ik uit Belgie voor een prikkie en bij invoeren bleek dat de motor al uit NL kwam en later naar BE was geexporteerd. Ik hoefde geen BPM meer af te dragen. Was al door de eerste eigenaar betaald. Grote mazzel was dat.
Ik zie ze soms nog wel eens voorbij komen, maar je moet wel geduld hebben.
 
Beste Ed,

O.a. ik zie dat je ook een Navigator in jouw collectie had/heb.

Ik ben al een tijd aan het zoeken voor zo'n motor (zie Cagiva Navigator 1000 gezocht.), maar alleen als het echt in top staat is.

Jammer dat ze bijna niet meer te vinden zijn met minder dan 20.000 gereden kilometers.

Bij Motoport Veldhoven staat een donkerpaarse Navigator uit 2004 met maar 15000 km te koop. Ziet er op de foto nog erg netjes uit.
 
Bij Motoport Veldhoven staat een donkerpaarse Navigator uit 2004 met maar 15000 km te koop. Ziet er op de foto nog erg netjes uit.

Beste Ed,

Bedankt voor jou tip, maar na wikken en wegen heb ik toch voorlopig een andere motor gekocht......geen Italiaanse maar een Duitse :).

Ik wil een lange reis gaan doen met on en off road wegen, daarom heb ik nu een F800GS gekocht.

Misschien, in de toekomst, als een hele mooie en goede Navigator vindt.........
 
Kreeg toevallig vandaag dit artikel onder ogen: 7 forgotten adventure bikes

Direct onder de Navigator wordt de Aprilia Caponord genoemd. Ook een aanrader, wat mij betreft.
Heb er zelf een gehad, heel veel motor voor relatief weinig geld. Heerlijk soepel blok, en ik vond hem prima sturen voor zo'n groot apparaat. Geweldige reismotor! *D
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe eigenaar van een Raptor 1000. Had eerst een 650 maar wilde toch altijd een 1000 hebben en de kans kwam voorbij dus toen gelijk maar gedaan.

Verschil is duidelijk aanwezig. De 650 is best snel als je deze op toeren houdt en snel schakelt. De 1000 heeft onderin veel meer koppel en heeft ook langere versnellingen.

De eerste twee versnellingen zijn gewoon gevaarlijk want gaat makkelijk op achterwiel. Ook vind ik het gas wat moeilijker te doseren in de bochten. De 650 is gewoon erg soepel en je hoeft niet bang te zijn dat je te veel gas geeft. Misschien een voordeel van carburateurs?

Misschien is het nog wat wennen voor me.

In ieder geval ziet hij er beter uit door het grote blok, brede achterwiel en natuurlijk in het rood.
 
Nieuwe eigenaar van een Raptor 1000. Had eerst een 650 maar wilde toch altijd een 1000 hebben en de kans kwam voorbij dus toen gelijk maar gedaan.

Verschil is duidelijk aanwezig. De 650 is best snel als je deze op toeren houdt en snel schakelt. De 1000 heeft onderin veel meer koppel en heeft ook langere versnellingen.

De eerste twee versnellingen zijn gewoon gevaarlijk want gaat makkelijk op achterwiel. Ook vind ik het gas wat moeilijker te doseren in de bochten. De 650 is gewoon erg soepel en je hoeft niet bang te zijn dat je te veel gas geeft. Misschien een voordeel van carburateurs?

Misschien is het nog wat wennen voor me.

In ieder geval ziet hij er beter uit door het grote blok, brede achterwiel en natuurlijk in het rood.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Foto?

De 1000 is inderdaad een heel verschil met de 650. Ik heb ook met beide gereden. De 650 geeft je gelijk in het begin al het gevoel van veel vertrouwen. Voldoende kracht maar niet te veel. Is daardoor wel een stuk wendbaarder in krappe bochtjes. Maar de 1000 power is geheel anders. Je moet zeker wennen aan de brute kracht onderin, waardoor je in het begin echt op eieren rijd in de krappe bochtjes. Een beetje koppeling erbij scheelt een stuk om het bokken onderin in toom te houden. Maar eenmaal gewend aan de 1000, is het beest superverslavend.
Doe gewoon rustig aan en bouw het rustig op.

En ja ....de rode zijn het mooist..... *O*
 
Kreeg toevallig vandaag dit artikel onder ogen: 7 forgotten adventure bikes

Direct onder de Navigator wordt de Aprilia Caponord genoemd. Ook een aanrader, wat mij betreft.
Heb er zelf een gehad, heel veel motor voor relatief weinig geld. Heerlijk soepel blok, en ik vond hem prima sturen voor zo'n groot apparaat. Geweldige reismotor! *D

De meeste van deze forgotten adventure bikes zijn veel leuker dan die 13 in een dozijn BMW's...
 
Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Foto?

De 1000 is inderdaad een heel verschil met de 650. Ik heb ook met beide gereden. De 650 geeft je gelijk in het begin al het gevoel van veel vertrouwen. Voldoende kracht maar niet te veel. Is daardoor wel een stuk wendbaarder in krappe bochtjes. Maar de 1000 power is geheel anders. Je moet zeker wennen aan de brute kracht onderin, waardoor je in het begin echt op eieren rijd in de krappe bochtjes. Een beetje koppeling erbij scheelt een stuk om het bokken onderin in toom te houden. Maar eenmaal gewend aan de 1000, is het beest superverslavend.
Doe gewoon rustig aan en bouw het rustig op.

En ja ....de rode zijn het mooist..... *O*

Heb vandaag wat meer gereden en wat een power zit er in. Ben alleen nog een beetje angstig om in korte bochten (lage snelheid) het gas er op te gooien. Met de 650 was dat inderdaad veel makkelijker omdat die meer vertrouwen gaf.
Heb ook 4 cilinders gehad zoals zx6r,r6 en ook wel zwaarder gereden maar dat is toch veel anders omdat het vermogen veel geleidelijker komt.

Tot nu toe zeer tevreden en kan iedereen weer makkelijk bijhouden alleen de wind blijft mijn grootste vijand want een 1000 sleurt je er gewoon doorheen.

Vind alleen wel dat de voorkant wat licht en nerveus overkomt bij hogere snelheid of hard doortrekken. Dit had de 650 ook wel dus het zal wel zo horen. Ook jammer dat de voorpoten niet instelbaar zijn

full


Zoals je ziet redelijk standaard. Koplamp is anders. De twee G&G uitlaten maken behoorlijk wat kabaal. Vind ze niet zo mooi maar klinken wel goed.

Van de winter ga ik hem uit elkaar halen en weer helemaal mooi maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan