Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

@ worldbeater,


Het kan ook zo zijn dat de originele thermostaat er nog in zit, die opent vrij vroeg.

Hier in het topic staat wel ergens een bestelnummer voor een betere.
 
Laatst bewerkt:
Ter info, de Cagiva Rijders Groep heeft nu ook een fb pagina. Net nieuw:
Aanmelden bij Facebook | Facebook
Klein beginnen. :+ :t
@ worldbeater,

Het kan ook zo zijn dat de originele thermostaat er nog in zit, die opent vrij vroeg.

Hier in het topic staat wel ergens een bestelnummer voor een betere.
Interessant. :Y

Vanochtend iets vooruitgang geboekt, ziet er niet uit, maar strookje alufolie op de radiator en iets meer op de oliekoeler.
Pas na 23 kilometer bereik ik 81°C constant.

Gisteravond laat bleef het dan wel onder de 75°C, hele stukken zelfs maar 69°C met die mist op de A4 en omstreken.

Gemiddeld 79°C de afgelopen twee weken, hoger had ik nog niet gezien. :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eerst voorzichtig de ene zijde gedaan, vanavond doe ik de andere zijde. :+



De oliekoeler al wel iets verder ingepakt. :P

Vanaf een afstandje valt het allemaal best mee. _O-
 
Laatst bewerkt:
Plaatjes mochten wel wat kleiner, apart dat ze beiden 768 px zijn, maar niet even breed op MF.
 
Ik vraag me serieus af wat dit gaat helpen als jouw thermostaat te vroeg open staat? Wat Red Force zegt :)
Minder koeloppervlak / capaciteit. :Y Thermostaat heb ik niet even gemonteerd om tien uur in de avond / donker. :)

En het lijkt nu alsof hij nog blijft regelen tot aan het eind.
van mij mag de Raptor straks denken dat het zomer is. _O-

Oh ja, en de oliekoeler is natuurlijk los van die thermostaat. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Een stel clip-ons en racezitje zie ik hier gelijk helemaal voor me! :9~

Ene standaard Raptor voor op de weg, andere voor op het circuit. :+ (Meer voorwiel georiënteerd)
17 april mag ik weer naar CPZ. *O*
 
Laatst bewerkt:
Een stel clip-ons en racezitje zie ik hier gelijk helemaal voor me! :9~

Ene standaard Raptor voor op de weg, andere voor op het circuit. :+ (Meer voorwiel georiënteerd)
17 april mag ik weer naar CPZ. *O*

Toen ik dat plaatje zag, dacht ik hetzelfde. De basis is een prima sportieve fiets als er clip-ons op gezet worden.

Enne..CPZ met de Raptor is zeker fun. Lekker sturen daar.

full
 
Ik vraag me serieus af wat dit gaat helpen als jouw thermostaat te vroeg open staat? Wat Red Force zegt :)
Daarom test ik het ook, kleine moeite en vanochtend weer een nieuw record.. 83°C. *O* :+
En het is een stuk kouder dan gisteren. :t

Vooral de eerste 70°C gaan nu een stuk sneller, na 2-3 kilometer de snelweg op met zeven graden extra.
Daarna gaat de thermostaat duidelijk wakker worden en kruipt de temperatuur nog maar langzaam verder.
Pas twintig kilometer later is er 80 graden bereikt..

Uiteraard ben ik veeel nieuwgieriger naar de olie.
Maar dat is zonder enige aanpassing qua temperatuursensor nog gissen. O-)
 
Toen ik dat plaatje zag, dacht ik hetzelfde. De basis is een prima sportieve fiets als er clip-ons op gezet worden.

Enne..CPZ met de Raptor is zeker fun. Lekker sturen daar.

[afbeelding]
Gaaf hoor. :}

Ik ben een blauwe maandag derde geworden op CPZ met MSL.
Dat was nog op een ZX-10R.. dit jaar wordt het met de RSV4..
Moet alleen nog een nieuwe koppeling en Corsa Rosso banden. (alles ligt al klaar)
Met een andere tank. :$
Maar qua zitpostie en gevoel zal het wel een verbetering zijn. (op het circuit)
Een naked is @150-250 km/u toch wat lastig qua wind en dan nog de druk en input met het voorwiel. :Y
 
Laatst bewerkt:
;)
Welke thermostaat moest je ook al weer monteren om de motor op 90 graden te laten komen?
Mijn raptor heeft een gruwelijke aan/uit reactie bij 3000 tpm, maar nu heb ik de radiateur even afgeplakt zodat hij warmer wordt dan de 83 graden die hij normaal doet, en tot mijn verbazing is het probleem vanaf 85 a 86 graden helemaal weg, dus een warmere thermostaat lijkt me de oplossing.

Nou had ik al eens eerder de klok horen luiden..
Ik heb een TL1000S gehad en drie keer een TL1000R.
Allemaal in principe hetzelfde blok, alleen verschillende injectoren.

Kom nu alleen een nieuwe foto tegen op een forum, nieuwe plek voor de temperatuursensor.
Hij meet nu volgens zeggen daar een te lage temperatuur. :)

full
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraag en antwoord..
Hoi allen

een vraagje omtrent het koelsysteem van mijn Raptor

Ik heb afgelopen weekeind mijn thermostaat vervangen voor een 88 graden variant, dit omdat het erg lang duurde voordat de motor warm werd en dat als hij warm werd dan ook gelijk 100 graden.

nu is het probleem dat het best lang duurt voor dat de motor warm is. Pas na ongeveer 25 Km en wat stilstaan bij het stoplicht is de motor 88 graden en blijft hij dat ook

Nu heb ik wel eens wat gelezen over een bypass aanpassen maar ik kan het nergens meer vinden
wie kan mij helpen??
Op eerdere TL1000S motoren (97) zat een thermostaathuis zonder afsplitsing en een te koude thermostaat waardoor de motor niet opwarmde. De TL1000 blokken die in de Raptor zitten zijn gelijk aan de latere TL1000 modellen. Daarom is de aanpassing niet nodig. Hier een linkje naar een topic daar over Thermostaathuis modificatie TLS - TL1000.nl
De sprong van 88 naar 100 is wel vreemd. Gaat je fan wel aan?

Dit maakt de aanpassing van de temperatuursensor ook interessant. :)
 
Laatst bewerkt:
Hierbij het suzuki nummer: 17670-06G50, wordt op meerder modellen gebruikt.
De thermostaat, maar misschien zit die er al in.. even vragen of hij hier bij de plaatselijk Suzuki motorzaak op voorraad is. :Y
In ieder geval zal een beurtje met verse koelvloeistof geen kwaad kunnen.

Net een paar el cheapo remblokken binnen, de huidige zijn volgens mij 0.5 mm. :P

 
Laatst bewerkt:
"Mickey Mouse ontslagen en dB killers uitgeboord."

Van het weekend nieuwe spiegels besteld, nu nog even binnenkomen en dan kunnen die bekende oren er af. ;)
Zaterdag een gevecht gehouden met de wat rondgedraaide imbusjes van de dB killers met borgmoer aan de binnenzijde.
Na drie boortjes 5-6-3 kwam ik niet verder, toen maar een boor 12 mm erop en die ging even briljant de hele kop eraf boren.
Als de brandweer schoot die door het materiaal. :}

Vanochtend voor het eerst gestart..
Het geluid is nog steeds niet asociaal hard. *O*
Dus die houden we er erin .. eruit. ;)

In de regen, maar met wat hogere temperaturen kwam de Raptor al snel op 83°C.

Buienradar is alleen niet zo betrouwbaar bleek weer.
Natte sok en nat t-shirt, recht door het leren pakkie en textiel jas heen.
:? :')
 
Gisteren nog een oud Chinees klokje gevonden. :)



Nog nooit gebruikt, staat best goed. :P
Werkte net ook nog na +25 km trillende kilometers.

Lijkt zo best groot, maar is mooi klein. ;)

 
€7,08 was de prijs vorig jaar bij DX.com.. tijd zal het leren hoe lang het meegaat. :P
 
Benzinelampje knipperde bij 160 km .. 165.6 km = 1:14.52.
Nu alleen met temperatuur op het display gereden.
Tot mijn verbazing zat ik bij het pompstation bijna op 200 km.. 1:15.7.
Maar dit moet nog beter kunnen. :)

Wel twee gesprekjes vanochtend van willekeurige voorbijgangers.
Mede door de dB killer.. eentje zei: jij durft.
Maar ze bedoelde de temperaturen. :P

Andere dacht op een afstandje dat het een Ducati Monster is.
Ik denk rood/geluid.. en hij heeft er zelf ook één in de winterstalling. ;)
(Beschouw het maar als een compliment..)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik dat plaatje zag, dacht ik hetzelfde. De basis is een prima sportieve fiets als er clip-ons op gezet worden.

Enne..CPZ met de Raptor is zeker fun. Lekker sturen daar.

[afbeelding]
Heb jij nu alleen een Canyon 500?

Die V-Raptor heeft wel een instelbare voorvork, of ook niet? :)
 
Heb jij nu alleen een Canyon 500?

Die V-Raptor heeft wel een instelbare voorvork, of ook niet? :)

Ja, alleen nog de Canyon 500. Ik doe het tegenwoordig een stukje rustiger aan. En dat ging met de VRaptor niet echt... O-)

En de voorvork van de V Rap is standaard niet instelbaar, net als de gewone Rap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan