Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Lekker hoor Bouke! :}
Het was inderdaad heerlijk weer, en vele rijders kwamen weer uit hun hok. :P
Ik heb 35 km gefietst in de omgeving, op menige hoek van de straat was iemand een motor aan het wassen.

Vandaag weer op de Raptor *O* :} magnifiek apparaat is het toch.
En het wegdek was ook goed, lekkere bochten gedraaid met vertrouwen. :9~

Vanavond de olie eruit, de eerste 1.000 km staan er dan op sinds de eerste wissel.
De champagne mag open.
:+
 
Laatst bewerkt:
Heb hem gisteren ook weer de woonkamer uit gefietst, olie ververst, alles gecontroleerd en gesmeerd. Had helaas geen tijd meer voor een rondje :(
 
Gestudeerd, geldt dat ook? ;)
Dat telt veel beter dan slapen op de luiheidslijst. :t :+

Ik kan mij amper tot klusjes aanzetten in het weekend.
Daarom zaterdag met een maat afgesproken om de koppeling van de Appie te vervangen.
Stok achter de deur. :t (En samen klussen is gezelliger)

Vanavond bij thuiskomst wel gelijk de olie van de Raptor eruit, en na het eten weer vers afvullen. :9~

Woensdag de blokken vervangen als ik thuiskom.
Doordeweeks draai ik in een beter tempo. :')
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al vermeld had knalt en ploft mijn raptor tijdens het rijden en af en toe op 1 cylinder.
nu zag ik vandaag dat mijn uitlaat bij de balanspijp niet goed vast zat en de vulring klapperde hierdoor ontsnapte lucht. Kan dit te maken hebben met knallen?

Nieuw luchtfilter besteld origineel, .. zou dit het lopen op 1 cylinder verhelpen?
ik weet niet wat de leeftijd van dit filter is nl.
 
Zoals ik al vermeld had knalt en ploft mijn raptor tijdens het rijden en af en toe op 1 cylinder.
nu zag ik vandaag dat mijn uitlaat bij de balanspijp niet goed vast zat en de vulring klapperde hierdoor ontsnapte lucht. Kan dit te maken hebben met knallen?
Dat is inderdaad wel één van de punten.. en de TPS afstellen denk ik. :)
Nieuw luchtfilter besteld origineel, .. zou dit het lopen op 1 cylinder verhelpen?
ik weet niet wat de leeftijd van dit filter is nl.
Bougies zijn al vervangen bij Hoegee schat ik, TPS afstellen kan ook hier helpen.
Of er is meer aan de hand, bobine, ECU.. :)

Ik heb het SOMS trouwens ook bij het stoplicht en lang wachten.
Dan moet ik weer even een zwengel geven voordat ik optrek. (Wil eerste keer stilvallen)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond bij thuiskomst wel gelijk de olie van de Raptor eruit, en na het eten weer vers afvullen. :9~
:^ :+

Klein beetje condens in de olievuldop.
Maar dat is vast van begin januari toen ik de oliekoeler en radiator nog niet afgeplakt had.
De olie zelf zag er verder normaal uit. 8-)



Maar wat ziet dat oliefilter er uit na twee maanden -1 dag. :P



Een paar CNC olievuldoppen besteld, de andere is voor de Appie.



Totale kosten $8,94. :)

De oude was niet helemaal mooi meer, en pure massaproductie.
Ruw Suzuki gietwerk. :P





Deze is CNC gedraaid uit aluminium en er zit ook nog een oogje voor borgdraad in..
Maar doordat de kanten wat hoger zijn kan je meer kracht zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
waar kan ik die tps laten afstellen?
Hoegee kon mij niet helpen ..
groet eric
 
De TPS afstellen kan je dus gewoon thuis doen *O* , of even de beschrijving uitprinten en meenemen naar je monteur.
Iedere Suzuki dealer behoort het ook te weten..

Hier staat het goed beschreven, maar in principe hoef je niet eens te starten.
Normaal moet het streepje in het midden, bij gasgeven moet deze omhoog.

Onder je zadel zie je een grote stekker aan de rechterkant (dealer mode stekker).
Met een paperclip (maar mag geen contact met frame maken!!!!)(En zet je contact eerst uit) of liever een stukje geïsoleerde draad zet je het in dealermode.

5_ponte.jpg


Je LCD moet op Temp staan.
Ff starten (motor moet op bedrijfstemperatuur zijn) en stationair afstellen op 1200 tpm, en dan hoor je dit te zien (foto van SV):

full



Bij 1400 tpm hoort het streepje naar boven te gaan.
Bij mij stond het streepje gelijk al bovenin.
De sensor zit op de achterste gasklep aan de linkerkant.
Wederom SV foto)

tps_sensor_distance_shot2.jpg


Even tank omhoog, Torx met gat (T25), sensor bij de sleufgaatjes boven en onder tikje lossen en zachtjes tikken/verschuiven tot het streepje NET in het midden springt bij 1200 tpm.
Het duurt een tel voor je iets ziet gebeuren op de LCD dus bij elke tik even wachten.
Staat het streepje bovenin, dan de sensor naar links tikken.
Als het onderin staat, sensor naar rechts drukken tot het streepje bovenin staat en van daaruit verder :)
bij het aandraaien van de sensor oppassen dat het niet verschuift
Na het vastdraaien controleren of het goed staat.
20 minuutjes werk
 
Laatst bewerkt:
potverdee dit is nog eens service. :)
top thnx ga in zeer binnenkort gelijk bekijken
super bedankt :)
 
potverdee dit is nog eens service. :)
top thnx ga in zeer binnenkort gelijk bekijken
super bedankt :)
Ja, even testen of dit wat is.
Geen garantie, maar het moet even van je checklist. :)
(Anders wordt het verder zoeken.. bobines .. stekkerverbindingen.. massa.. injectoren..)

En in theorie hoeft je motor niet eens te lopen.
Zodra je het gashandle aanraakt moet het streepje omhoog gaan.
Maar met een lopende motor controleer je het iets makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk het enige verschil met een Suzuki is de juiste pin doorverbinden.
Dus je hebt geen speciale Cagiva stekker nodig .. alle kennis zit in deze foto.

5_ponte.jpg


Ik ga dit vanavond ook even controleren.
Want uitvallen zodra je op het gas wil is wel irritant.
(Bij mij @groen stoplicht) (dus moet een keer extra gas geven, of langzaam opbouwen voordat de koppeling los gaat)

Vanochtend stond er rechts ineens weer een witte motorscooter met sportieve rijder die mij van de winter al eens dwars zat.
(Hij viel toen rollend in groen tussen de auto's door, ik stond stil te wachten en schrok me rot, daarna gaan de twee rijbanen gelijk naar 1 rijbaan, haaks rechtsom snelweg op, met nog een snelle S-bocht ervoor)

Nu maar even volhardend opgetrokken na het extra poefje gas.. zag hem al weer supersnel reageren..

.. twee bochten later kon hij mij niet meer zien denk ik.. kilometer voorsprong. _O-

Er achter blijven zitten is geen optie dus. :P (Hoewel hij heel sportief de eerste bocht wil claimen, rijdt als een dolle weg..)

En die bochtencombinatie is te leuk om te laten lopen. :$ (opzouten :P :+ )

full
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit gecontroleerd en ik zie dat er bij 1400 toeren hij lekker in het midden blijft staan, kom ik op 2500 toeren dan pas gaat het streepje omhoog.
ik heb geen holle torx dus ga ik jou gestuurde contact vragen of hij tijd en zin heeft ;)

Nieuw filter is geplaatst, van het weekeind even nieuwe olie + filter erin/op en hopelijk loopt ie snel weer lekker te spinnen ;)
 
ik heb dit gecontroleerd en ik zie dat er bij 1400 toeren hij lekker in het midden blijft staan, kom ik op 2500 toeren dan pas gaat het streepje omhoog.
ik heb geen holle torx dus ga ik jou gestuurde contact vragen of hij tijd en zin heeft ;)

Nieuw filter is geplaatst, van het weekeind even nieuwe olie + filter erin/op en hopelijk loopt ie snel weer lekker te spinnen ;)
Zó ..2.500 toeren.. dat is 'lekker' laat zeg. ;)

Ik kon even geen paperclip of solid wire vinden / zin om verder te zoeken toen ik thuiskwam. :$
Morgen even @werk reserveren en mooie versie buigen wat netjes past.
Jouw meting klinkt wel bemoedigend.

En het is vast stom om te melden, maar ik ben blij met mijn nieuwe leren sleutelhanger.
Deze tikt niet en voelt lekker aan. :$



Linksboven op de foto is de alu folie op de radiator nog te zien. :+
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat ie van mij te laat staat en meer naar beneden moet?
 
ik neem aan dat ie van mij te laat staat en meer naar beneden moet?
Om te beginnen:
Stationair moet wel iets lager kunnen; 1.200 toeren mits hij dan nog lekker loopt.. en bij 1.400 toeren moet'ie daarna pas/al omhoog.
--> Maar uitsluitend zodra je ook maar iets gas geeft.

En hij moet dus niet omhoog als je het gashandle nog niets eens aanraakt. :)
 
Ik ben het c-om-pl-eet zat! :(

Bij de tank zitten afwisselend imbussen en kruiskoppen.. in de stuurelementen zit er links wat aanslag op na deze winter.

Vanavond ga ik diverse bouten opmeten en ze in zwart titanium bestellen.
Het moet over zijn. :+

*O* Lekker weer trouwens tot volgende week donderdag. *O*
 
goed idee :)
ik heb mijn seat cover binnen :) lekker origineel *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En het is vast stom om te melden, maar ik ben blij met mijn nieuwe leren sleutelhanger.
Deze tikt niet en voelt lekker aan. :$



Linksboven op de foto is de alu folie op de radiator nog te zien. :+
Piccie tegen acht uur in de avond, dus het werd wat donker. :P



Oude kuipruit-schroefjes passen ook.. voorlopig is het wel goed zo met het zwarte montagemateriaal.
Ik ben voor gratis oplossingen. *O* :+

Alleen die in de kroonplaat nog ff bestellen.
Balhoofdmoer misschien zelf coaten, lijkt me een speciaal ding. :)
 
Laatst bewerkt:
goed idee :)
ik heb mijn seat cover binnen :) lekker origineel *O*
This message is worthless without pictures. :+ :+ :t

Gisteren ging ik mijn TPS eens nakijken, maar ik had nog een foto van een Suzuki stekker in mijn hard copie. (Stom!)
Dus ik dacht even een verkeerde kabelboom te hebben. |(



De stekker van mijn post eerder komt gelukkig overeen. _O-
Misschien zaterdag tijd, ben nu weer twee avonden laat thuis @sociaal leven.

Maar wat wel afwijkt, er zit een niet originele schakelaar op. :?



En die zit aan de andere kant dan waar ik de contacten door moet verbinden. :?

Ik durfde het nog niet om te zetten met het contact aan........................ O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan