" KTM 690 Duke III #2 "

Het is inderdaad die korte Evotech geworden. Die R&G is ook wel mooi alleen zit de kentekenverlichting laag zodat je de plaat bijna niet kan vastmaken. Ik hou het plastic kader eromheen voor de stevigheid.

Nu maar hopen dat het witte niet al is beschadigd :?
 
Weg met de taartscheppert *O* !
Ik heb zelf de R&G en de kentekenverlichting zit idd net iets te laag om de plaat makkelijk te kunnen monteren. Je moet de bovenste 2 gaatjes erg hoog uitboren om in alle 2 een boutje te krijgen. Iets meer moeite maar, zit er verder harstikke goed uit en vooral vanwege het LED lichtje voor de plaat 8-)

Als Verpalen vanmiddag nog of morgen ochtend het K&N filter binnen krijgt, gaat mijn Duke morgen richting Krommenie *D Kan hem in de avond dan nog komen ophalen en zal er dan wel een korte review van geven wat het filter doet kwa prestaties en gasreactie etc.
 
Weg met de taartscheppert *O* !
Ik heb zelf de R&G en de kentekenverlichting zit idd net iets te laag om de plaat makkelijk te kunnen monteren. Je moet de bovenste 2 gaatjes erg hoog uitboren om in alle 2 een boutje te krijgen. Iets meer moeite maar, zit er verder harstikke goed uit en vooral vanwege het LED lichtje voor de plaat 8-)

Als Verpalen vanmiddag nog of morgen ochtend het K&N filter binnen krijgt, gaat mijn Duke morgen richting Krommenie *D Kan hem in de avond dan nog komen ophalen en zal er dan wel een korte review van geven wat het filter doet kwa prestaties en gasreactie etc.

Ga je nog een run doen met je nieuwe filter om het te kunnen vergelijken?
Ben wel benieuwd naar wat de winst is.
 
Wisten jullie dat het K&N luchtfilter (voor in de originele airbox) gewoon een van een auto is? Ik heb die van mij voor minder dan € 15,00 in Engeland gescoord. Ik dacht van een Vauxhall. Wanneer je het nummer van het filter op ebay intypt kom je ze vanzelf tegen.

Wat slijt die achterband trouwens snel, daar ga ik geen 2.000 km mee halen. Ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl denk ik, maar ja, boemelen is nu eenmaal niets voor een Duke. Ik denk dat ik hem ga vervangen door een PP 2CT. Of hebben jullie andere voorstellen?
 
Wisten jullie dat het K&N luchtfilter (voor in de originele airbox) gewoon een van een auto is? Ik heb die van mij voor minder dan € 15,00 in Engeland gescoord. Ik dacht van een Vauxhall. Wanneer je het nummer van het filter op ebay intypt kom je ze vanzelf tegen.

Wat slijt die achterband trouwens snel, daar ga ik geen 2.000 km mee halen. Ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl denk ik, maar ja, boemelen is nu eenmaal niets voor een Duke. Ik denk dat ik hem ga vervangen door een PP 2CT. Of hebben jullie andere voorstellen?

K&N heeft ook zoveel verschillende soorten filters :/ er moest er wel 1 in een Duke passen :P Wat vragen ze er bij de dealer dan voor eigenlijk?

1 cilinder en 2 cilinders zijn nou eenmaal niet de liefste voor de achterband :+ die heeft flinke klappen te verduren tijdens een ritje. Maar alsnog, 2000km. met een achterband :? dat is wel heel erg snel... heb je er een foto van in wat voor staat de band nu is? Ik rij zelf met Sportecs M3 van Metzeler en bij de 10.000km beurt er een nieuwe omheen laten leggen aan de achterzijde. Nu 4500km. verder nog laaaannggg niet aan vervanging toe en ik rij niet bepaald rustig met mijn Duke. Wel heeft deze band wat tijd nodig om op te warmen maar, als hij dan ook warm is, heb je genoeg grip om je Duke met vol vertrouwen plat te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Over de Michelin PP 2CT hoor ik niks anders dan goede verhalen over :} Heb er genoeg over opgezocht en ik denk dat dat ook mijn volgende set banden gaat worden. Zowel op lichte SM's als op snelle SS'ers doen ze het erg goed en de slijtage is niet abnormaal.

Op autobandenmarkt kan je een set kopen voor €227,- incl. verzendingen en aflevering aan de deur :) Alleen dan nog iemand vinden voor het er omheen leggen en balanceren.
 
Weer eens een mooie dag gisteren :)
Eerst een diploma uitreiking met een hele HEUL HEUL! nette cijferlijst en direct daarna naar Verpalen toe om de Duke op te halen die weer een stap verder is met het dieet programma :+

IMG-20120316-00091.jpg


IMG-20120316-00092.jpg


Gisteren heeft dus de luchtfilterbox plaats mogen nemen voor een open K&N filter die van de EVO.1 kit komt. Het filter zit nu ongeveer een centimeter of 20+- van het gasklephuis af en zit aangesloten met een 3" siliconen slang. Een klein zwart frame houd de boel stevig op zijn plaats voor de wilde ritjes.
Stationair draaiend klinkt het al iets zwaarder als voorheen maar, met wat gas geven stilstaand merk je direct op dat er wat met de lucht inlaat is gedaan :Y Klinkt een stuk zwaarder, aggresiever en reageert een stuk sneller.
Ik merkte meteen op dat bij het wegrijden het een stuk makkelijker en sneller ging als voorheen. Met de zelfde hoeveelheid gas was de Duke een stuk rapper weg en het ging ook veel aangenamer. Ook heb ik totaal geen last gehad van een bokkende motor bij lage toeren icm hoge versnelling. Flink het gas erop gooien gaat nu gepaard met een veel betere gasresponse en veel meer power door de hele versnelling heen. Jullie kunnen denk ik wel raden hoe het filter hierbij klinkt :') ? Aanzuig geluid als de kolere onder je reet })
 
Laatst bewerkt:
Hier nog foto's van het nieuwe filter.
Ondertussen heb ik de snorkel ook al verwijdert.

IMG-20120315-00084.jpg


IMG-20120315-00086.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog meer Duke rijders die zin hebben in de KTM voorjaarsmeeting op 28 April (zaterdag) ? De start is bij Andre Motors in Ermelo en de finish ergens centraal in het land. Over exacte tijdstippen is nog niks vrij gegeven.

Tot nu toe heb ik dit lijstje met Dukers;

-RonnyKTM
-Bimotadb4
-Ikzelf (+maatje, Duke 3 '11)
 
Eral, kijk voor je banden eens bij Afs in purmerend.. Is een mfer. ALS je zegt dat je via mf komt krijg je een goeie korting.
Kan je die foto's nog eens plaatsen?
Weet jij het nummer van het filter? En waar zit die snorkel? Is dat het stuk rubber wat uit het luchtfilterhuis omhoog loopt richting zadel?
 
Eral, kijk voor je banden eens bij Afs in purmerend.. Is een mfer. ALS je zegt dat je via mf komt krijg je een goeie korting.
Kan je die foto's nog eens plaatsen?
Weet jij het nummer van het filter? En waar zit die snorkel? Is dat het stuk rubber wat uit het luchtfilterhuis omhoog loopt richting zadel?

Me banden zijn nog niet aan vervanging toe hoor maar, de PP 2CT's gaan het wel worden.
Zal er dan nog aan denken om ook eens langs AFS te gaan ;)

En de ''snorkel'' zit idd achteraan onder de zit. Steekt een deel naar boven bij het opberg plekje. Op de foto's zie je hem ook zitten achter het filter.
 
28 April KTM Voorjaarsmeeting Ermelo

-RonnyKTM
-Bimotadb4
-Henkbokhove
-Ikzelf (+maatje, Duke 3 '11)
 
Heren, ik ben op zoek naar een duke 690, maar omdat ik het 2012 model niet mooi vind, wil ik voor een ouder model gaan. M'n voorkeur gaat uit naar een 690 R, maar hoeft niet percé. Nu vraag ik me alleen af of er bepaalde mankementen zijn waar ik bij aankoop rekening mee moet houden. Zijn er terugroepacties vanuit KTM geweest; dus moet ik opletten of bepaalde onderdelen die garantiematig vervagen dienen te zijn? Verder vraag ik me af waarom in godsnaam 2ehands die dingen bijna niet te vinden zijn??
 
Heb je al op marktplaats gekeken dan, daar staan er echt wel een aantal op hoor.
Van de eerste modellen hoorde ik wat klachten over de wachterdichtheid van de kilometer teller, verder zou ik het niet weten. Ik heb zelf het 2009 model en geen problemen gehad. Succes :Y
 
Heb je al op marktplaats gekeken dan, daar staan er echt wel een aantal op hoor.
Van de eerste modellen hoorde ik wat klachten over de wachterdichtheid van de kilometer teller, verder zou ik het niet weten. Ik heb zelf het 2009 model en geen problemen gehad. Succes :Y
Ik vind maar 5 advertenties waarvan 1 MFer, 3 te dure overjarige en 1 dubieuze welke op 25kw zou staan maar gewoon vol vermogen heeft :?

Motoport Assen (helaas niet om de hoek en dus te ver om ff te kijken) heeft er 1 staan voor een mooie prijs, maar die ziet eruit alsof eraan geknutseld is en ik vind de demper verdacht verkleurd voor zo weinig kilometers of geeft zo'n 1 cilinder zoveel warmte af dattie sneller verkleurd?
EDIT: volgens mij issie verkocht. Gisteren stondtie er nog op en nu niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik zit erover te denken mijn 2009 KTM 690 duke weg te doen......

Kleur zwart / wit...... KM stand 3100 km.....Leo uitlaat.

MVG

Fabian


Heren, ik ben op zoek naar een duke 690, maar omdat ik het 2012 model niet mooi vind, wil ik voor een ouder model gaan. M'n voorkeur gaat uit naar een 690 R, maar hoeft niet percé. Nu vraag ik me alleen af of er bepaalde mankementen zijn waar ik bij aankoop rekening mee moet houden. Zijn er terugroepacties vanuit KTM geweest; dus moet ik opletten of bepaalde onderdelen die garantiematig vervagen dienen te zijn? Verder vraag ik me af waarom in godsnaam 2ehands die dingen bijna niet te vinden zijn??
 
Hoi

Ik zit erover te denken mijn 2009 KTM 690 duke weg te doen......

Kleur zwart / wit...... KM stand 3100 km.....Leo uitlaat.

MVG

Fabian
Mail me maar effe naar 't adres in m'n profiel, inclusief een fotootje (ik weet wel hoe ze eruit zien, maar zie graag of iemand eraan heeft lopen 'kloten'),historie, prijs en waar te bezichtigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan