" KTM 690 Duke III #2 "

Duke'ers
zal me even voorstellen, mijn naam is Giulio kom uit Utrecht.
Ik ben van plan een ktm duke III te kopen :] , wanneer ik een goede tegenkom.
Ik vroeg me af wat nou echt beter is als demper, een full akra of een leo. Welke maakt de meeste/ mooiste herrie (zonder db killers) *O* en welke zorgt er voor dat je het meeste uit je duke haalt?
bedankt alvast!

ps: iemand hier die zijn duke wilt verkopen?

Goede keuze, nu alleen nog een goede zien te vinden. :P Akra is niet beter dan Leo Vince, alleen anders. Persoonlijk vind ik de Leo beter passen bij de styling van de Duke III, maar dat is smaak. Akra zonder DB killers is gewoonweg te luid, krijg je zeker een keer commentaar op. Akra met DB killers (eventueel aangepast) klink wel weer acceptabel. Leo zonder DB killers is ook luid, maar minder luid dan open Akra. Bij de Leo dat plaatje met die gaatjes voor bij de DB killer niet gebruiken.

Beter is meteen een te kopen met de gewenste demper in plaats van later andere demper te gaan zoeken. Kost extra geld en moeite voor de aanpassing van de mapping.

Mijn Duke III (met Leovinvce) gaat nog niet weg...... :]
 
bimotadb4 bedankt voor je reactie,
verder had ik een vraag of iemand ervaring heeft met een duke op 25KW?
Hoorde dat dit natuurlijk wel minder rijdt maar wel beter dan een xt660x met 35KW
 
hallo duke rijders,


Mijn naam is Remco en k ben sinds vorige week in het bezit van een volledig zwarte duke III 690.
Nou zit ik met de zelfde uitlaat kwestie, alleen ben ik erg weg van de styling van de remus uitlaat.
is er iemand die er met een remus rond rijd en me wat kan vertellen hierover? op de fotos online lijkt hij nogal richting de band te blazen ondanks de iets scheve output.

mvg een hele vrolijke nieuw duke rijder
 
Laatst bewerkt:
Hallo Remco :W , ze zijn hier niet echt actief :z . Dus hoop dat ik je kan helpen.
ik heb niet veel vestand van de remus. Hoorde wel dat het erg lastig is om de motor goed te laten lopen op die demper. Loop snel te arm. Open Remus is erg hard, wel heel lekker net als de akra :} . R0dsk0ll heeft een remus als het goed is, moet je hem even een pm sturen.

klinkt wel erg lekker *O* :
 
Ik ben trouwens ook eigenaar van een Duke geworden vorige week :] :
wat een heerlijke motor.
het is een zwart witte(mooiste kleur wat mij betreft) met volledig (open *O* ) Akrapovic en K&N luchtfilter. Echt dat geluid is zo bruud zo lekker.
15000 Km op de klok en ziet er gloedje nieuw uit. Gekocht bij Motoport Uithoorn, aardige mensen trouwens.

Even kijken hoe ik mijn foto kan verkleinen want kan m niet uploaden, iemand tips?
 
Proficiat! De mijne is ook zwart-wit. 13.000 op de teller met LeoVince. Je kunt de foto ook uploaden in Photobucket.

IMG_7245.jpg


IMG_7239.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trouwens ook eigenaar van een Duke geworden vorige week :] :
wat een heerlijke motor.
het is een zwart witte(mooiste kleur wat mij betreft) met volledig (open *O* ) Akrapovic en K&N luchtfilter. Echt dat geluid is zo bruud zo lekker.
15000 Km op de klok en ziet er gloedje nieuw uit. Gekocht bij Motoport Uithoorn, aardige mensen trouwens.

Even kijken hoe ik mijn foto kan verkleinen want kan m niet uploaden, iemand tips?

Gefeliciteerd met de Duke. Wereldmotor. Echt.

Volledig open Akra. Pfff. Bij mij was de kop van 1 boutje van een Db killer dol. Gisteren achterste kapje van de Akra even losgehaald (12 popnagels uitgeboord), boutje los gekregen en na montage even gereden zonder killers. Erg heftig. Tot 4000 rpm gaat het wel, maar als je dan op het gas gaat wordt het wel heel heftig. Rijd er dagelijks mee naar en in Den Haag, dus dat gaat het niet worden. Wel loopt de motor beter. Voorwiel komt direct los, wat met de killers erin niet zo makkelijk gaat. Motor wordt echt een beetje gesmoord. Ga nu de twee ingelastte ringen uit de killers slijpen. Wordt de doorgang open, maar niet zo open als zonder killers.

Heb je de K&N in het originele huis?

Groeten Boy
 
Ik ben trouwens ook eigenaar van een Duke geworden vorige week :] :
wat een heerlijke motor.
het is een zwart witte(mooiste kleur wat mij betreft) met volledig (open *O* ) Akrapovic en K&N luchtfilter. Echt dat geluid is zo bruud zo lekker.
15000 Km op de klok en ziet er gloedje nieuw uit. Gekocht bij Motoport Uithoorn, aardige mensen trouwens.

Even kijken hoe ik mijn foto kan verkleinen want kan m niet uploaden, iemand tips?


Gefeliciteerd! grappig ik ben ook nog in contact geweest met motoport uithoorn voor dezelfde motor ik woon daar in de buurt. deze was toen al gereserveerd, door jouw waarschijnlijk!
bedankt voor de info over de remus uitlaat, ik kan hier wat mee! mvg
 
Gefeliciteerd! grappig ik ben ook nog in contact geweest met motoport uithoorn voor dezelfde motor ik woon daar in de buurt. deze was toen al gereserveerd, door jouw waarschijnlijk!
bedankt voor de info over de remus uitlaat, ik kan hier wat mee! mvg


Hahahaha jaa, that was me :Y
Ik werd toen gebeld van ik heb hier een koper staan en die wilt m meteen meenemen dus moest toen aan de telefoon beslissen en meteen aanbetalen al wilde ik hem. Echt toevallig.
Echt een wereld motor.

Ik zat net even rond te kijken in dit forum en zag dat de motor die ik dus gekocht heb van "Eral" was haha. de DUKE wereld is klein.

Hoop dat je er goed voor heb gezorgd Eral :}
 
Gefeliciteerd met de Duke. Wereldmotor. Echt.

Volledig open Akra. Pfff. Bij mij was de kop van 1 boutje van een Db killer dol. Gisteren achterste kapje van de Akra even losgehaald (12 popnagels uitgeboord), boutje los gekregen en na montage even gereden zonder killers. Erg heftig. Tot 4000 rpm gaat het wel, maar als je dan op het gas gaat wordt het wel heel heftig. Rijd er dagelijks mee naar en in Den Haag, dus dat gaat het niet worden. Wel loopt de motor beter. Voorwiel komt direct los, wat met de killers erin niet zo makkelijk gaat. Motor wordt echt een beetje gesmoord. Ga nu de twee ingelastte ringen uit de killers slijpen. Wordt de doorgang open, maar niet zo open als zonder killers.

Heb je de K&N in het originele huis?

Groeten Boy



Heb niet echt verstand van K&N heb wel een foto, (van eral, wiens motor ik nu heb, denk dat het er nog wel hetzelfde uitziet)

full
 
Iemand die toevallig van zijn Ergo Seat af wil, of die weet waar ik deze voor een leuke prijs kan krijgen. Geen idee wat ze kosten haha..


Ik heb wel een nieuwe SMC seat, die is ook comfortabeler dan de standaard seat. En iets hoger dan de Ergo seat, die ik nu heb (en niet kwijt wil vanwege de lagere zithoogte)

En ook nog een splinternieuwe standaard seat in de aanbieding.
 
Nee, dit is niet het originele huis, maar een Pod filter. Zijn erg goed, maar maken soms meer geluid dan een uitlaat.

Die carbon bugspoiler is echt een beetje zoeken op bv Ebay. Hij is ook als een set geleverd met de Akra uitlaat en carbon achterspatbord.

Hier een link op ebay: Bugspoiler
 
Hallo Remco :W , ze zijn hier niet echt actief :z . Dus hoop dat ik je kan helpen.
ik heb niet veel vestand van de remus. Hoorde wel dat het erg lastig is om de motor goed te laten lopen op die demper. Loop snel te arm. Open Remus is erg hard, wel heel lekker net als de akra :} . R0dsk0ll heeft een remus als het goed is, moet je hem even een pm sturen.

klinkt wel erg lekker *O* :

Een linkje gevonden bij het surfen: Remus KTM 690 Duke - Motorrad News
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik ga a.s. donderdag een 2e hands KTM Duke 690 r uit Duitsland halen. Hij is nog helemaal origineel en ik wil er graag een andere uitlaat onder gaan zetten. Nu vroeg ik mij af wat jullie voor en tegens zijn bij een Akrapovic en Leovince? En of een einddemper voldoende is, of een volledig uitlaatsysteem? Wat is daarin het verschil? Alvast bedankt! :D

Ik vroeg mij ook af of het standaard uitlaten zijn of dat ze speciaal voor de duke 3 gemaakt zijn?
Ik kan er nergens iets over vinden namelijk..
 
Laatst bewerkt:
volledig akra is in alle opzichten beter dan de rest.
Kwa geluid en prestaties beter dan reumus en leo...

Remus moeilijk om de ktm mee af te stellen
Leo goed af te stellen maar is alleen geluid en geen prestaties

De Remus en Leo zijn einddempers en de akra is een volledig systeem. Vandaar ook de vermogen winst

Zeker bij een duke R haal je het meeste uit je motor met de akra.
Kost wat maar je zult er geen moment spijt van hebben.

Het zijn uitlaten die speciaal voor de duke 690 zijn gemaakt

Heb zelf de Akra en is echt super :}

Dit is tenminste mijn mening :Y
 
Top, bedankt voor je antwoord!

Inmiddels heb ik de Duke opgehaald :D :D
Supermooi ding, 8000km, boekjes en facturen alles erbij :).
Ik ga dan denk ik voor de Akra, iemand toevallig nog 1 te koop? Er staat er nu 1 op marktplaats, maar die is nogal beschadigd aan de onderkant..
Er schijnt bij mij in de buurt een KTM dealer te zitten(Andre motoren, Ermelo), dus zal ook eens bij hem informeren wat een Akra bij hem kost.
 
Top, bedankt voor je antwoord!

Inmiddels heb ik de Duke opgehaald :D :D
Supermooi ding, 8000km, boekjes en facturen alles erbij :).
Ik ga dan denk ik voor de Akra, iemand toevallig nog 1 te koop? Er staat er nu 1 op marktplaats, maar die is nogal beschadigd aan de onderkant..
Er schijnt bij mij in de buurt een KTM dealer te zitten(Andre motoren, Ermelo), dus zal ook eens bij hem informeren wat een Akra bij hem kost.


Fotoo'ssss *O*
 
Top, bedankt voor je antwoord!

Inmiddels heb ik de Duke opgehaald :D :D
Supermooi ding, 8000km, boekjes en facturen alles erbij :).
Ik ga dan denk ik voor de Akra, iemand toevallig nog 1 te koop? Er staat er nu 1 op marktplaats, maar die is nogal beschadigd aan de onderkant..
Er schijnt bij mij in de buurt een KTM dealer te zitten(Andre motoren, Ermelo), dus zal ook eens bij hem informeren wat een Akra bij hem kost.

Jarenlang mijn duke III in onderhoud gehad, gekocht ook trouwens, en altijd zeer tevreden geweest over Andre.
Kan je zeker aan een akra helpen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan