Stationair toerental R1 ineens te hoog

Riebos

Rookie
22 jun 2011
24
0
Zwolle
Vorig jaar heb ik mijn R1, model 2003 gewoon weggezet in de schuur.
Nu wilde ik vanmiddag even een stukje rijden, koude start geen probleem.
Als de motor echter eventjes gelopen heeft loopt het stationair toerental ineens
op tot 3 á 4000 toeren.
Dit blijft hij nu doen.

Iemand een idee in welke hoek ik dit probleem zoeken moet?
Het is trouwens een injectie fiets.
 
Bij mijn Mille heb ik een draaiknopje voor het stationare toerental. (Misschien ook bij jou?)

2003 R1 is volgens mij gewoon allemaal elektronisch geregeld... dus de kans is groot dat hij alles zelf doet. Je kan (als je je boekje bij de hand hebt) even kijken hoe je je computer instellingen/errors kan bekijken. Dit kan je doen met de knoppies op je dash.

Maarrrrr het kan natuurlijk ook wezen dat het blok weer even moet 'wennen'

Succes!
 
Bij mijn Mille heb ik een draaiknopje voor het stationare toerental. (Misschien ook bij jou?)

2003 R1 is volgens mij gewoon allemaal elektronisch geregeld... dus de kans is groot dat hij alles zelf doet. Je kan (als je je boekje bij de hand hebt) even kijken hoe je je computer instellingen/errors kan bekijken. Dit kan je doen met de knoppies op je dash.

Maarrrrr het kan natuurlijk ook wezen dat het blok weer even moet 'wennen'

Succes!

de R1 heeft ook een stelschroef voor het stat. toerental.
Rechtsom verhogen
linksom verlagen
1150-1250rpm
 
Laatst bewerkt:
Er is niet aan de stelschroef gedraait, motor is goed weggezet en maakt nu
(twee maanden later) ineens 4000 toeren stationair.
Koud loopt hij gewoon iets verhoogd stationair zoals het hoort,
is de motor warm dan blijft hij op 4000 toeren lopen.
 
De koude start verrijking (automatische choke) die op deze modellen zit, blijft misschien hangen. Dit is gewoon een mechanisch onderdeel. Deze "choke" word door een was-thermostaat geopend word bij koude motor, en vanzelf terug hoort te gaan bij warme motor. Daarnaast is er zoals gezegd een stationair toerental stelschroef. Daarnaast kan het controleren op de speling van de gaskabels en de staat hiervan nooit kwaad.

succes
 
Probleem opgelost, uitgaande stiftje van de was-thermostaat zat vast geoxideerd.
Dus, tank omhoog, luchtfilterbak eraf, thermostaat gangbaar gemaakt en het toerental is weer
als vanouds.
 
Bij mijn Mille heb ik een draaiknopje voor het stationare toerental. (Misschien ook bij jou?)

2003 R1 is volgens mij gewoon allemaal elektronisch geregeld... dus de kans is groot dat hij alles zelf doet. Je kan (als je je boekje bij de hand hebt) even kijken hoe je je computer instellingen/errors kan bekijken. Dit kan je doen met de knoppies op je dash.

Maarrrrr het kan natuurlijk ook wezen dat het blok weer even moet 'wennen'

Succes!

Kan je mij vertellen waar dit knopje zich bevind. Ik heb een rsv uit 2005 en wil het toerental stationair iets verhogen. Bij warme motor en koppeling in valt hij soms door. stationair toetental staat iets te laag
 
Hallo,

heb dus het zelfde probleem. Bougies vervangen, starten en lopen.
Het probleem ook bij een R1 uit 2005.
Kort daarna hoog toerental. Ook rond de 3500RPM. Heb de accu niet in de motor gehad van het winter.
Is er misschien iets gereset???

Of wel de was-thermostaat?

Wil dus ook kijken naar mijn was-thermostaat. Alleen wat is de engels benaming van dit ding??? Dan kan ik kijken in het werkplaats handboek.
Of iemand een plaatje van dit ding. Ben op zich wel handig, alleen moet ik even in de goede richting gestuurd worden.

Mvg,

Motorpool.
 
Laatst bewerkt:
Google vertaalt ook gewoon hoor...

Wax thermostat of thermo-regulator.

Groet,auke.


Er staat in de posts hierboven trouwens ook waar je dat ding kunt vinden,boven de inlaat schijnbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

heb dus het zelfde probleem. Bougies vervangen, starten en lopen.
Het probleem ook bij een R1 uit 2005.
Kort daarna hoog toerental. Ook rond de 3500RPM. Heb de accu niet in de motor gehad van het winter.
Is er misschien iets gereset???

Of wel de was-thermostaat?

Wil dus ook kijken naar mijn was-thermostaat. Alleen wat is de engels benaming van dit ding??? Dan kan ik kijken in het werkplaats handboek.
Of iemand een plaatje van dit ding. Ben op zich wel handig, alleen moet ik even in de goede richting gestuurd worden.

Mvg,

Motorpool.

Zal wel op de gasklephuizen zitten. Ik heb ditzelfde een keer gehad met een VFR na het verversen van koelvloeistof. Bleek er een luchtbel in te zitten. Luchtbel eruit gezogen met een spuit en toen deed ie het weer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan