motor vakantie naar Ierland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wout-46

MF veteraan
3 dec 2011
1.148
0
The Oldlands
Hallo ik ben wout en vd zomer wil ik met mn vader naar ierland op vakantie
Er is zeer weinig te vinden hierover
Dus tips en trucs zijn welkom
wie is er als eens geweest deel je ervaringen

Groet wout *D
 
in 2010 heb ik een rondreis gemaakt naar Triumph fabriek , British motorlcycly museum , en scarborough voor de olivers mount race

en in 2011 ben ik naar Isle of man geweest

Beide reizen met de motor dus ben al wel een beetje bekent met engeland
 
hier op een zeer mooi plekje aan de oostelijke kustvan engeland Robin hoods bay
full


en hier net van de boot af in hull onderweg naar Isle of man
full
 
Hoi!! Ik heb ook plannen om naar Ierland te gaan in april. Ben al een paar keer in Schotland geweest en vond dat prachtig!
Kunnen jullie misschien wat tips geven over het overvaren. Waar het beste/kortste/goegkoopste etc. Er wordt zoveel aangeboden... En zijn er in Ierland ook overal Bed and breakfasts te vinden??
Alle tips zijn welkom!
 
Prachtig land, prachtige mensen, wel even wennen dat linkse rijden want de Ieren zelf zijn geen topcoureurs vrees ik.... B&B's zijn echt overal, niet alleen de gecertificeerde maar ook die nergens bij aangesloten zijn, zijn vaak voordeliger en ook gewoon goed.
 
Hoi!! Ik heb ook plannen om naar Ierland te gaan in april. Ben al een paar keer in Schotland geweest en vond dat prachtig!
Kunnen jullie misschien wat tips geven over het overvaren. Waar het beste/kortste/goegkoopste etc. Er wordt zoveel aangeboden... En zijn er in Ierland ook overal Bed and breakfasts te vinden??
Alle tips zijn welkom!

nou tips over de boot niet egt ik heb 2 keer een georganiseerde reis gedaan met ride on motor tours en dan regelen zij dat allemaal natuurlijk
en bed en breakfast zijn er idd wel genoeg misschien is er zelfs wel een soort site van waar alles op staat :9
 
Met vragen over Ierland kun je ook op www.ierlandforum.nl terecht. :Y
Zelf ben ik nog nooit in Ierland geweest maar wel in Schotland. :Y
En volgens mij moet je in Stranrear (ZW Schotland)de boot pakken naar Ierland als je via Ijmuiden/Newcastle gaat. :Y
Danny :W :]
 
Nooit met de motor geweest maar wel een paar keer met de auto. In Ierland zelf is The ring of Kerry erg mooi, mocht je Noord Ierland inrijden is de Atlantic road in het Noorden erg mooi. Verder is het mooi, lekker rustig en de mensen zijn vriendelijk. Bed en breakfast is overal te vinden. Vaak zie je rond 5 uur alle toeristen zoeken en aanbellen bij de bed en breakfast. De kwaliteit is ook goed in veel gevallen staat er voor een woonhuis een compleet gebouw gebouwd waarin alle kamers en een ontbijtzaal zit.
 
Ik ben 2x in Ierland geweest met de motor. De eerste keer in de Ierse republiek, begonnen in Cork en via de zuidkust over Dingle naar de Burren en via het binnenland via Cashel terug naar Cork.

De tweede keer het Noorden, begonnen in Belfast en via de kust naar Donegal en binnendoor via de grens weer terug naar Belfast.

Alle kustroutes zijn ronduit spectaculiar. Veel rotskusten met kliffen en baaien. Ik vond het Zuiden wat meer touristisch zonder dat het Benidorm wordt. De ring of Kerry wordt bijvoorbeeld veel bereden door touringcars. Wil je eigenlijk niet zijn. Een goed alternatief zijn de schiereilanden even van de ring af. Veel rustiger en ontzettend mooi. Destijds hebben wij een ferry van Swansae (wales) naar Cork genomen. Cork vond ik een prettige stad om te zijn, niet te groot en omgeven door mooie heuvelachtige natuur.

Het Noorden en vooral Noord-ierland kent de de moeizame politieke achtergrond. Deze merk je vooral in Belfast en Londonderry. Ik bracht 2 dagen in Belfast door en heb daar veel muurschilderingen gezien. Tegenwoordig zijn er taxi's die je langs de hotspots rijdt. De chauffeurs zijn locals en kunnen je veel over de "troubles" vertellen. Ook hier weer een fanatastische kustlijn van Belfast naar het Noorden. Ten Zuiden van Belfast liggen de Mourne Moutains. Ik ben hier niet geweest, maar dit schijnt ook erg mooi te zijn. De Nw200 is inderdaad een must als je besluit rond die tijd naar Noord-Ierland te gaan. Overigens schijnt ook de Ulster GP erg leuk te zijn.

Voor het hele land geldt dat er accomodaties zat zijn. Veel youthhostels in allerlei kwaliteiten. Je kan dan zelf koken en vaak beschikken hostels over 2 persoonskamers. Dit is de goedkoopste optie. Daarnaast bed en breakfast bij particulieren of een pension. Daarnaast uiteraard de duurdere hotels. Altijd doen: eten in de Pub. In de pub vindt je de doorsnee Ier. Op het platteland wordt er regelmatig de traditionele muziek gespeelt. Erg leuke ervaringen gehad.

Ten aanzien van de reis zou ik adviseren op de bonnefooi te gaan, maar wel een globale route te bepalen. Maak de dagtrips niet te lang zodat er voldoende tijd overblijft om zaken te zien of simpelweg een dag de motor aan de kant te zetten en van de omgeving te genieten. De wegen zijn niet om over naar huis te schrijven en veel weggetjes zijn singletrack. (tenminste als je de routes rijdt zoals ik, dus houdt rekening met lagere snelheden) Je rijdt niet door Ierland om knietje aan de grond te doen, maar echt om de omgeving in je op te laten nemen.

Veel info is via internet te vinden. Succes! ;)

IOM 2011? Ben je toen met Ride-on geweest en op de camping in Peel gestaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2x in Ierland geweest met de motor. De eerste keer in de Ierse republiek, begonnen in Cork en via de zuidkust over Dingle naar de Burren en via het binnenland via Cashel terug naar Cork.

De tweede keer het Noorden, begonnen in Belfast en via de kust naar Donegal en binnendoor via de grens weer terug naar Belfast.

Alle kustroutes zijn ronduit spectaculiar. Veel rotskusten met kliffen en baaien. Ik vond het Zuiden wat meer touristisch zonder dat het Benidorm wordt. De ring of Kerry wordt bijvoorbeeld veel bereden door touringcars. Wil je eigenlijk niet zijn. Een goed alternatief zijn de schiereilanden even van de ring af. Veel rustiger en ontzettend mooi. Destijds hebben wij een ferry van Swansae (wales) naar Cork genomen. Cork vond ik een prettige stad om te zijn, niet te groot en omgeven door mooie heuvelachtige natuur.

Het Noorden en vooral Noord-ierland kent de de moeizame politieke achtergrond. Deze merk je vooral in Belfast en Londonderry. Ik bracht 2 dagen in Belfast door en heb daar veel muurschilderingen gezien. Tegenwoordig zijn er taxi's die je langs de hotspots rijdt. De chauffeurs zijn locals en kunnen je veel over de "troubles" vertellen. Ook hier weer een fanatastische kustlijn van Belfast naar het Noorden. Ten Zuiden van Belfast liggen de Mourne Moutains. Ik ben hier niet geweest, maar dit schijnt ook erg mooi te zijn. De Nw200 is inderdaad een must als je besluit rond die tijd naar Noord-Ierland te gaan. Overigens schijnt ook de Ulster GP erg leuk te zijn.

Voor het hele land geldt dat er accomodaties zat zijn. Veel youthhostels in allerlei kwaliteiten. Je kan dan zelf koken en vaak beschikken hostels over 2 persoonskamers. Dit is de goedkoopste optie. Daarnaast bed en breakfast bij particulieren of een pension. Daarnaast uiteraard de duurdere hotels. Altijd doen: eten in de Pub. In de pub vindt je de doorsnee Ier. Op het platteland wordt er regelmatig de traditionele muziek gespeelt. Erg leuke ervaringen gehad.

Ten aanzien van de reis zou ik adviseren op de bonnefooi te gaan, maar wel een globale route te bepalen. Maak de dagtrips niet te lang zodat er voldoende tijd overblijft om zaken te zien of simpelweg een dag de motor aan de kant te zetten en van de omgeving te genieten. De wegen zijn niet om over naar huis te schrijven en veel weggetjes zijn singletrack. (tenminste als je de routes rijdt zoals ik, dus houdt rekening met lagere snelheden) Je rijdt niet door Ierland om knietje aan de grond te doen, maar echt om de omgeving in je op te laten nemen.

Veel info is via internet te vinden. Succes! ;)

IOM 2011? Ben je toen met Ride-on geweest en op de camping in Peel gestaan?

Nou bedankt dat is een hoop informatie :} heb inmiddels toch een reis geboekt die we zelf wel aanpassen zo gaan we naar de Ulster grand prix egt al veel zin in

ja ik heb dit jaar op de camping in peel gestaan met een maatje van me en mn vader
Jullie ook?
 
In de zomermaanden vaart de ferry tussen Cherbourg en Rosslare. Rechstreekse verbinding, scheelt door Engeland en Wales rijden.
Het goedkoopst is een bed in een 8 persoonshut.
Mocht je last hebben van zeeziekte is dit aan te bevelen, want het zijn binnenhutten onderin het schip. Heb je minder last van de zeegang.
Hoe duurder de hut, hoe hoger het dek, hoe meer het slingert.
De Ieren zelf rijden als idioten. Lijnbussen die vrachtwagens inhalen op 2-baanswegen, dat werk. Veel b-wegen zijn 's nachts niet verlicht.
Bochtige wegen zijn vaak onoverzichtelijk door de heggen of muurtjes.
Youth hostels zijn het goedkoopst. In de grote steden vind je de info in het treinstation, daar wordt vaak geflyerd.
Dankzij steun vanuit de EU hebben veel wegen goed asfalt destijds gekregen, nu is er geen geld meer voor onderhoud.
Ieren zelf zijn een relaxed volk. Morgen is er weer een dag.
Het kan er lang regenen, maar meestal zijn het korte buitjes. Wekenlang mooi weer komt ook voor.
Bezoek Dublin! En de Guinness-brouwerij.
En Cork, iets ten noorden is de Jameson-distilleerderij. De oude distilleerderij is te bezoeken. De nieuwe die er naast ligt, niet.
Is de kleur groen niet jouw ding, blijf dan thuis.
 
Ikzelf heb ooit eeens een rondje cherbourg-ierland, ierland, noord-ierland, larne-stranraer, zuid- schotland, lake district, hull-nederland gedaan.
wellicht kan je hier inspiratie op doen m.b.t. foto's van en routes in ierland.

Parked


gr
 
Laatst bewerkt:
Nou bedankt dat is een hoop informatie :} heb inmiddels toch een reis geboekt die we zelf wel aanpassen zo gaan we naar de Ulster grand prix egt al veel zin in

ja ik heb dit jaar op de camping in peel gestaan met een maatje van me en mn vader
Jullie ook?

Ik ga er dit jaar ook naar toe :] .
Waarschijnlijk rij ik met mijn bestelwagen (diesel is op kosten van werkgever :+ ) tot in Cairnryan. Dan doe ik wat kilometers in Schotland om dan op donderdag ofzo de overzet te nemen naar Ierland zodanig dat ik daar 1 of 2 dagen kan toeren en dan in het weekend naar de Ulster GP kan gaan kijken.

Enig idee of het mogelijk is om daar ergens te overnachten (niet in tent, dus B&B of hotel ofzo) zodanig dat we makkelijk te voet naar het circuit kunnen ?
Zou graag de Lindsay hairpin gaan zien, paar maffe bochten er voor en dan serieuze remzone...

Vanuit Cherbourg is geen optie voor mij, ik moet maandagavond al terug thuis zijn om op dinsdag te vertrekken naar Assen (heb er op woensdag 15/8 en donderdag 16/8 2 wedstrijden voor de NBC). Als ik maandagmorgen vertrek vanuit Cairnryan ben ik tegen 's avonds aan de chunnel in Folkstone en vanuit Calais is het voor mij maar anderhalf uur meer naar huis.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er dit jaar ook naar toe :] .
Waarschijnlijk rij ik met mijn bestelwagen (diesel is op kosten van werkgever :+ ) tot in Cairnryan. Dan doe ik wat kilometers in Schotland om dan op donderdag ofzo de overzet te nemen naar Ierland zodanig dat ik daar 1 of 2 dagen kan toeren en dan in het weekend naar de Ulster GP kan gaan kijken.

Enig idee of het mogelijk is om daar ergens te overnachten (niet in tent, dus B&B of hotel ofzo) zodanig dat we makkelijk te voet naar het circuit kunnen ?
Zou graag de Lindsay hairpin gaan zien, paar maffe bochten er voor en dan serieuze remzone...

Vanuit Cherbourg is geen optie voor mij, ik moet maandagavond al terug thuis zijn om op dinsdag te vertrekken naar Assen (heb er op woensdag 15/8 en donderdag 16/8 2 wedstrijden voor de NBC). Als ik maandagmorgen vertrek vanuit Cairnryan ben ik tegen 's avonds aan de chunnel in Folkstone en vanuit Calais is het voor mij maar anderhalf uur meer naar huis.

Leuk :) ik weet zelf nog niet waar we gaan zitten langs t circuit maar mij lijkt dat stuk naar beneden wel mooi komen ze allemaal met de neus los :)
er zijn genoeg hotels in de buurt van belfast is nogal een grote stad:P
misschien zien we elkaar nog wel *D
 
Vorig jaar met een stel vrienden naar Ierland geweest, wat een fantastisch land. Vooral de Noordkust is mooi. We zijn in een week via Schotland en noord ierand rondgereisd op de bonnefooi. Heel er aardige mensen. Wel uitkijken voor gaten in de weg! Ons verslag en routes zijn hier te vinden
http://www.motorreiziger.nl
Veel plezier, je zult er geen spijt van krijgen!
 
leuk bericht heb je reisverslag doorgelezen die triumph wou gewoon engeland niet verlaten :) hoop dat die van ons dat wel doen tegen die tijd *D

als ik trouwens naar die site ga krijgt mn virusscan t een beetje benauwd hij geeft meldingen van virussen:S
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan