Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Klopt en dat bestaat ook. Ik heb dat geïntegreerde rempotje via google voorbij zien komen op een aantal amerikaanse sites maar lees hier veel problemen over met verliezen van de remdruk.

Mocht je een keer tijd en zin hebben zou je voor mij van die transponderhouder een foto'tje van kunnen plaatsen zodat ik jou montage-plek iets beter kan begrijpen.

Als dat wat voor mij is dan slijp ik denk ik die 2 ophangbeugels van het rempotje en de uitlaatplaat van het subframe af.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Bij mij zitten er twee verschillende ieder aan een zijde van die steun van het frame naar de koplamp, zeg maar. Met tie wraps.
Kan wel een keer een fotootje maken.
 
Goedenavond, ik heb weer een vraagje. Ik overweeg om van die voorvork en achterbrug sliders te monteren. Nu is de as van de voorvork aan de rechter kant dicht bij model 2004 2005 en bij 2006 is die open zodat daar die bijbehorende as waar de sliders op zitten doorheen gezet kan worden.

Is er iemand die dit op zijn 2004 2005 blade heeft gezet ?

En hoe doe je dat ? Een gat geboord door de dichte bout of een as van de 2006 er in gezet waar al het gat in zit ? (weet alleen niet of dit past)

Alvast mijn dank.
 
Hallo Sander, beetje laat dus mss ben je al verder. Je kan de orginele bout gewoon doorboren. Die wordt daar niet minder sterk van. Gewoon met dezelfde diameter als wat er deels al in zit. 10 of 12 mm geloof ik. Heb ik ook gedaan.
 
Top, bedankt voor de tip ! Eerste seizoen met deze Blade er op zitten. Wat een machine. Had voorop een 15 tands tandwiel gelegd en toen kwam die al veel meer tot leven. Ga van de winter nog een 43 tandwiel achter er op leggen want ik kom nog niet in ze 6 op Assen en Zandvoort en hij mag in ze 2 nog wel wat harder trekken. Verder wil ik het schakelpatroon nog omdraaien en quickshifter monteren. Gaan jullie nog wat aan de Blade's doen deze winter ?
 
Zit hetseizoen er al op. Dan stop je er al vroeg mee. Vlgs mij op Zolder nog genoeg mogelijkheden.
Maar dan moet ie wel onder de 95 db zitten. En daar heb ik wat problemen mee. Laatste dag van mijn ingekorte seizoen maar drie sessies mogen rijden. Ondanks alle moeite om er onder te blijven. Wordt toch een ori demper er op zien te bouwen.
Ik rij trouwens met 15x44. Gaat top!
 
Klopt haha. Iets met de munten en vrije dagen. Ben een keer of 6 geweest dit jaar. Assen Zandvoort en Mettet. Voor volgend jaar staat Zolder ook nog op het verlanglijstje en Kroatië. De originele demper nog nooit nodig gehad, maar dan neem ik die zeker mee.

De 15x44, loopt dat nog mooier ? Ben je daar op gekomen gewoon met proberen van 43 44 enz ? Kom je dan wel uit met zijn 6 ? Wellicht pak ik dan ook de 44 versie.

Alvast bedankt weer.
 
Ik had er zelfs 46er bij. Maar dat werd iets te gortig. Zeker direct vanaf een 600. 42 was er ook, maar die vondt ik idd te lang. Met 44 lom ik op Assen net in de 6 op Veenslang. Is dus prima te doen.
Waar wil je in Kroatië gaan rijden?
Ik ga al een paar jaar naar Hongarije, Panonia ring. Leuk baantje. Dit jaar niet ivm schouder probleem. Vlgs voorjaar ws 2e keer Brno. Is echt spectaculair!
 
Goedenavond ik ben nieuw
En ook ik rij op een sc57.
Ik had een paar vraagjes aangezien ik hem aan het modificeren ben. Ik ben opzoek. Naar een IRC Tc en qs weer iemand toevallig waar ik die kan bestellen

Groetjes Keje
 
Goedenavond ik ben nieuw
En ook ik rij op een sc57.
Ik had een paar vraagjes aangezien ik hem aan het modificeren ben. Ik ben opzoek. Naar een IRC Tc en qs weer iemand toevallig waar ik die kan bestellen

Groetjes Keje
Welkom Keje, heb ff gezocht voor je en kwam dit tegen. Ze hebben IRC in hun assortiment. Die kunnen je vast verder helpen. Succes!
IRC Quickshifter Blipper
 
Laatst bewerkt:
Ik had er zelfs 46er bij. Maar dat werd iets te gortig. Zeker direct vanaf een 600. 42 was er ook, maar die vondt ik idd te lang. Met 44 lom ik op Assen net in de 6 op Veenslang. Is dus prima te doen.
Waar wil je in Kroatië gaan rijden?
Ik ga al een paar jaar naar Hongarije, Panonia ring. Leuk baantje. Dit jaar niet ivm schouder probleem. Vlgs voorjaar ws 2e keer Brno. Is echt spectaculair!

Veenslang rijd ik net in de 5 dus de verhouding scheelt dan precies 1 versnelling zo te horen. Dan ga ik denk ik toch voor de 15 44. Zit jij Strubben dan nog wel in zijn 2 ? En hoe zit jij met wheelien ? Nu word alleen strubben uit volgas bij mij het stuur wat licht maar verder nergens een wheelie wat ik natuurlijk zo wil houden. Zal wel wat voorzichtiger op het gas moeten denk ik of niet ?

Uit pure interesse voor vergelijk ivm die tandwielverhouding, wat rijd jij op Assen ? Ik ga nog niet zo hard rond hoor ben nog aan het leren, ik rijd nu 2:04 met straatbandjes.

Wij willen misschien in het voorjaar naar Automotodrom Grobnik in Kroatië. Mooi baantje op afbeeldingen en filmpjes en relatief lage kosten.
 
Veenslang rijd ik net in de 5 dus de verhouding scheelt dan precies 1 versnelling zo te horen. Dan ga ik denk ik toch voor de 15 44. Zit jij Strubben dan nog wel in zijn 2 ? En hoe zit jij met wheelien ? Nu word alleen strubben uit volgas bij mij het stuur wat licht maar verder nergens een wheelie wat ik natuurlijk zo wil houden. Zal wel wat voorzichtiger op het gas moeten denk ik of niet ?

Uit pure interesse voor vergelijk ivm die tandwielverhouding, wat rijd jij op Assen ? Ik ga nog niet zo hard rond hoor ben nog aan het leren, ik rijd nu 2:04 met straatbandjes.

Wij willen misschien in het voorjaar naar Automotodrom Grobnik in Kroatië. Mooi baantje op afbeeldingen en filmpjes en relatief lage kosten.


Mijn zoon Kevin Groeneveld reed vorig jaar als 17 jarige een wedstrijd constant1.49.00 met 15/44.
Dus denk dat die overbrenging wel goed is.
 
Veenslang rijd ik net in de 5 dus de verhouding scheelt dan precies 1 versnelling zo te horen. Dan ga ik denk ik toch voor de 15 44. Zit jij Strubben dan nog wel in zijn 2 ? En hoe zit jij met wheelien ? Nu word alleen strubben uit volgas bij mij het stuur wat licht maar verder nergens een wheelie wat ik natuurlijk zo wil houden. Zal wel wat voorzichtiger op het gas moeten denk ik of niet ?

Uit pure interesse voor vergelijk ivm die tandwielverhouding, wat rijd jij op Assen ? Ik ga nog niet zo hard rond hoor ben nog aan het leren, ik rijd nu 2:04 met straatbandjes.

Wij willen misschien in het voorjaar naar Automotodrom Grobnik in Kroatië. Mooi baantje op afbeeldingen en filmpjes en relatief lage kosten.
Met 15:44 Strubben nog in 2. Maar ik heb met de Blade nog maar 1x op Assen gereden. Niet geweldig omdat ik maar 1x per jaar op Assen rij en zeker niet de snelste ben daar. 2.09 op half droog half natte dag. Zolder gaat me beter af in verhouding.
Daarbij ga ik altijd voorzichtig op het gas. Als je de 55 gepasseerd bent lig je er niet meer zo graag naast kan ik je vertellen.
In 2 is wheely natuurlijk altijd lastig, in 3 nu lekker controleerbaar.
 
Dank voor de reacties ! 15 44 gaat het worden dus. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. En 1:49 bah bah. Ik ben al blij als ik volgend jaar de (voor mij magische) 2 minuten grens doorbreek :)
 
Heeft er iemand interesse in een Brembo M4 remklauwen set met een 19RCS rempomp. De klauwen zijn nieuw, maar twee circuitdagen gebruikt. De pomp komt van een 2014 SP. Met stalen remleidingen.
Het verhaal hier achter is dat een vriend van me die 2014 SP gekocht heeft voor circuit. Hij had die klauwen met nieuwe pomp afgelopen zomer gekocht voor de Blade die hij nu gebruikte. Dat vanwege vastlopende zuigers.
Op de SP die hij nu heeft aangeschaft zit dit spul standaard al op. Dus nu een set overbodig. De nieuwe pomp heeft hij op de SP gezet....
Ik wilde de set overnemen, maar kwam erachter dat dit niet past met mijn 310 schijven. En ik wil niet ook nog eens voor twee wielen de schijven gaan vernieuwen. Vandaar.
De set mag weg voor €750
 

Bijlagen

  • 29d0b788-3ba4-4790-b0da-811488afac3c.jpg
    29d0b788-3ba4-4790-b0da-811488afac3c.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 6
Goedenavond ik heb een vraagje
Na mijn val op Assen heb ik een crc kappen set gekocht voor mijn sc57 alleen me kuipruit is te klein wie weet welke kuipruit ik nodig heb en waar ik die kan bestellen?
 
Nu we hier toch weer zijn. Ben nu bezig om mijn geluidsprobleem op Zolder op te lossen. Jawel, gewoon de originele demper erop bouwen. Hier wordt nu een link pijp voor gemaakt die dit koppelt aan de Arrows bochtenset. Ik laat dit doen bij Maxtreme Performance. Zij maken superstille raceuitlaten zonder of met minimaal vermogensverlies. Echter een passende demper onder de kont van onze Blade is alleen te maken als de accu bak opgeofferd wordt. Dit gaat me nu nog ff tever. Hij kan er ook naast, zoals bij de meeste motoren, maar dat vindt ik geen oplossing. Oog wil ook wat...
Wat zijn jullie ervaringen met ori demper op Zolder? Volle bak langs de meetpaal of slechts beetje inhouden?
Ik heb ook de inlaatzijde open gemaakt. Helpt ook niet echt, maar die kan ik gewoon weer origineel maken. Dat scheelt iig veel inlaatgeluid.
Ik zie regelmatig rc57 ers rijden met ori demper, en hoor graag of er hier zijn met ervaringen.
 
Nu we hier toch weer zijn. Ben nu bezig om mijn geluidsprobleem op Zolder op te lossen. Jawel, gewoon de originele demper erop bouwen. Hier wordt nu een link pijp voor gemaakt die dit koppelt aan de Arrows bochtenset. Ik laat dit doen bij Maxtreme Performance. Zij maken superstille raceuitlaten zonder of met minimaal vermogensverlies. Echter een passende demper onder de kont van onze Blade is alleen te maken als de accu bak opgeofferd wordt. Dit gaat me nu nog ff tever. Hij kan er ook naast, zoals bij de meeste motoren, maar dat vindt ik geen oplossing. Oog wil ook wat...
Wat zijn jullie ervaringen met ori demper op Zolder? Volle bak langs de meetpaal of slechts beetje inhouden?
Ik heb ook de inlaatzijde open gemaakt. Helpt ook niet echt, maar die kan ik gewoon weer origineel maken. Dat scheelt iig veel inlaatgeluid.
Ik zie regelmatig rc57 ers rijden met ori demper, en hoor graag of er hier zijn met ervaringen.

Je inlaat kanaal aan de voorzijde met klittenband bekleden, scheelt zomaar 1 db
 
Je inlaat kanaal aan de voorzijde met klittenband bekleden, scheelt zomaar 1 db
Helaas kan ik je hier niet bij helpen heb nooit last gehad met een arrow bochten set en leovoncie met killer.
Mag ik vragen maakt het veel verschil de lucht inlaat open kwa rij gedrag ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan