Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Hey guys, thanx voor reacties!
Wat betreft contactslot zou ik tzt 's kunnen kijken om dan contact aan te laten en onder buddy vast te maken erges...

Qua uitlaat heb ik nu met die Yoshimura ook niet zo'n klep/kabels ertussen- denk dus dat mss op kabel wat naar motortje gaat soort van sensor zit om motorstoring tegen te gaan?
In de originele linkpijp zit klep nog wat zo'n 80% open staat- zou ik 'm dus vlgns jullie beste het klepje helemaal eruit halen en niet aansluiten... morgen 's ff fatsoendelijk kijken.

Heb via mf nog vette Starlane Athon GPS laptimer aangeschaft btw... moet ik ook nog kabeltje voor RPM 10x om bougiekabel wikkelen schijnbaar... iemand ervaring met deze laptimer hier?
 
De Starlane Athon heeft gewoon een roze kabel die eruit komt, die moet je ff inprikken op het standaart draadboompje bij de teller. Je moet hem insteken bij het kabeltje met de gele kleur met een groene streep erdoor. Dan zet je in de laptimer de rpm verdeler op times 2 en het werkt perfect.
 
@race-jorie... oke thanx!
Mijn 1000rr van 2004 (sc57), daarbij dus de geel/groene aan de achterkant teller bijpluggen/aftappen?
Die andere 2 grijze op plus en min accu rechtstreeks...
Kzie dat je in Maastricht woont- zou 't ECHT NIE lukken met installatie benader ik je mss nog wel 's, goed? ;)
 
Hey guys, thanx voor reacties!
Wat betreft contactslot zou ik tzt 's kunnen kijken om dan contact aan te laten en onder buddy vast te maken erges...

Qua uitlaat heb ik nu met die Yoshimura ook niet zo'n klep/kabels ertussen- denk dus dat mss op kabel wat naar motortje gaat soort van sensor zit om motorstoring tegen te gaan?
In de originele linkpijp zit klep nog wat zo'n 80% open staat- zou ik 'm dus vlgns jullie beste het klepje helemaal eruit halen en niet aansluiten... morgen 's ff fatsoendelijk kijken.

Heb via mf nog vette Starlane Athon GPS laptimer aangeschaft btw... moet ik ook nog kabeltje voor RPM 10x om bougiekabel wikkelen schijnbaar... iemand ervaring met deze laptimer hier?

Onder de buddy ga je niet halen, tenzij je de kabels gaat verlengen.

Ik heb er ook een Athon op zitten. Om de bougiekabel wikkelen gaat niet werken. Het signaal wat daar vanaf komt is te zwak. Je moet het draadje van de Athon verbinden met het gele draadje (als ik het me goed herinner) van de kabelboom die naar het dashboard gaat.
 
@race-jorie... oke thanx!
Mijn 1000rr van 2004 (sc57), daarbij dus de geel/groene aan de achterkant teller bijpluggen/aftappen?
Die andere 2 grijze op plus en min accu rechtstreeks...
Kzie dat je in Maastricht woont- zou 't ECHT NIE lukken met installatie benader ik je mss nog wel 's, goed? ;)

Precies gewoon aftappen van het draadje wat geel is met groen streepje erdoor.
je kunt aftappen van de teller of mijn manier destijds was, je pakt een instalatie massa draad tevens ook geel groen en dan van een 2,5 mm2 kroonsteentje erop daar het roze draadje induwen dan de andere kant strippen en bij de koppelstukjes van de tellerkabelboom er gewoon naast de geel/groen draad in het koppelstuk duwen.
Mocht het niet lukken benader me maar.

Tevens laat lekker het stuurslot zitten je hebt er geen last van.
Je kunt het contactslot verwijderen en dan doorlussen met de kabels maar dan heb je lekstroom kun je altijd je accu loskoppelen tussen zo een beetje elke circuitdag + hiss ring met chip laten zitten en vast maken met tape, alleen als je crasht en je raakt het kwijt ben je de pineut.
De eenigste echte manier is hrc ecu of amerikaanse ecu en dan een hrc kabelboom of amerikaanse kabelboom aan te schaffen dan kun je volledig de hiss omzeilen en in geval van de hrc setup zelf het contactslot weglaten wordt via killswitch gedaan.

Wat betreft de uitlaat kun je de klep laten zitten of weg halen het maakt niks uit. eenmaal losgekoppelt beweegt de klep mee met de airflow. Als je standaart kabelboom hebt moet je wel de bedieningbox aangesloten laten aan de kabelboom of je moet het leuk vinden om op de orginele teller het storing lampje aan te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de tips guys...
Ik heb gister alle kuipwerk van de Blade afgehaald om klaar te maken voor te spuiten, maar aangezien toch paar scheurtjes inzitten ben ik aant denken om deze reserve te houden en bij Sebimoto (is deze kuip ook) 'n nieuwe kuipset te halen om te spuiten!

De originele uitlaat heb ik ook eronder gezet- heb 't klepje helemaal eruit gehaald en motortje niet aangesloten- heb geen motorstoring, dus DENK dat reeds omgeleid is?
Ik heb in doos reserve onderdelen ook zo'n pluggie zitten- van Arrow, staat op "convertitore sensore sonda lambda"- ziet uit als 'n kies met aan onderkant vierkant stekkertje met 4contactjes- is dit zo'n ding om motorstoring te voorkomen??

Ook heb ik wat geklooit om Valtermoto remschakelsetje te monteren, maar schakelstang zit vast aan step ipv origineel wat 2delig is bij sc57... door schuine hoek langs 't frame naar boven kom ik dus niet goed uit op bevestiging as- denk dat ik stukje mis qua aansluiting? Nog iemand Valtermoto erop?

Aansluiten Athon zal ik idd doen zoals hierboven beschreven dmv kroonsteentje en bijpluggen!
En contactslot enzo blijf ik maar mooi vanaf...

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat arrow lamba stukje is puur alleen als je bijvoorbeeld een rapidbike of pc4 erop installeert met een custom mapping, dan kun je de lambasonde sensor loskoppelen en om storing te voorkomen kun je deze vaste waarde weerstand erop pluggen zodat je ecu denk dat die gewoon hetzelfde brandstofmengsel heeft. natuurlijk alleen doen als je een pc4 of rapidbike erop installeerd en custom laat afstellen.
Verder een rondel of spacer gebruiken voor de rearset eerst op de schakelstang bij de blok aansluiting en mocht je het dan nog niet redden eentje achter de voetstep en het frame zetten.
 
Nieuwe kuipset is besteld en onderweg! :)
Lambda puggie ook duidelijk dan- ik heb idd RapidBike2 erop zitten.
Voor m'n schakelkant zal ik zo'n adapter moeten uithalen ergens- niemand toevallig nog iets van liggen hier? Heb gemailt met race-shop, maar zei dat losse onderdelen Valtermoto erg duur zijn en vaak tot 3maanden levertijd...
 
Laatst bewerkt:
Mail ff met valtermoto-shop.com die hebben veel dingen op voorraad of anders ff met motal.nl hij is importeur ervan. Anders zoek ff het onderdeel op internet op en bestel indien mogelijk via amazone.com die verkoopt het ook nog wel eens.
 
By the way je hebt een 2004 blade net als ik en dus geen lambda sonde en dan heb je de "convertitore sensore sonda lambda" niet nodig.
 
By the way je hebt een 2004 blade net als ik en dus geen lambda sonde en dan heb je de "convertitore sensore sonda lambda" niet nodig.
Ah oke, kijk aan... |(
Zat in doos met reserve spul wat ik had gekocht voor Blade tesamen met tandwielen, pakkingen, hendels ed.
Vatermoto adaptertje wordt geregeld wrschnlk- jongen waar ik rem/schakelsetje van heb heeft die adapter nog op z'n bike met origineel setje! Haha.
Wil 'm dus RUILEN voor mijn originele als past, maar zal van 2004 & 2006 zelfde zijn toch? (Alleen hoekje van einde schakelstang-as motorblok) GOEIE DEAL dacht ik! ;)
 
Met veel pijn (in me knip) heb ik toch een Mizu tailriser aangeschaft voor de blade.
Alleen wat doet dat paypal er een eeuwigheid over om het geld over te maken zeg....
 
Voila, na uren en uren schuren in soms best belachelijk lage temperatuur(de werkschuur is niet echt luchtdicht :+ ), spuiten en opnieuw in elkaar steken stond de fiets vorige week uiteindelijk klaar. Volledig is 'm nog niet gedaan(tankcover wordt nog onder handen genomen later) maar er staan plezierigere tijden dicht voor de deur. Zaterdag is 'm op de vrachtwagen gegaan richting Almeria voor een 4-daagse in lentetemperaturen op 27/02.
Een foto net voor het inladen.
2usgb5k.jpg
 
Zit er goed uit en veel plezier op Almeria!
4 dagen achter elkaar is meteen een goede kans om goed aan de motor te wennen.

Laat ik binnekort ook maar beginnen met polyesteren plamuren en schuren tijd begint wel te dringen :P
 
Ik zit op internet druk te zoeken, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon hier vragen *D .

Aangezien ik weinig ervaring met sleutelen heb en mijn straatmotor altijd door de dealer heb laten doen;

Ik wil binnenkort de velgen eraf halen om nieuwe bandjes op te laten zetten. Heeft iemand een goede omschrijving om dit te doen? Ik neem aan dat het niet extreem veel werk is, maar ik weet ook niet precies wat hierbij komt kijken.

Op internet kan ik namelijk niet heel veel vinden, en een werkplaatshandboek oid heb ik niet.
 
Paddock stands voor en achter zouden ook wel makkelijk zijn tijdens het sleutelen.
Het is niet zo moeilijk.

Ik heb wel een keer in de gauwigheid bij de voor velg de afstandbussen er aan de verkeerde kant ingedaan maar dat heb vrij snel door omdat je wiel dan mega stroef draait :P
 
Wat doen jullie om aan bougies te komen- van voren halve motor demonteren (radiateur zakken ed) zoals in manual, of kom je ook van bovenkant aan door tank/luchtfilter los te halen?? Als ik maar aan bougieKABELS kom...

Dit weekend als 't goed is m'n nieuwe Sebimoto kuip/kont binnen dus ook nog wat te schuren/spuiten komende maand! ;)
 
Is wel ff kutten, de tank en alle kappen weghalen
- Luchtfilter zover mogelijk losschroeven en uit elkaar halen
- Radiateur los en een stukje laten zakken
- Lucht happer via de voorkant (achter de radiateur) eruit halen
- Rest van luchtfilter boven de kop weghalen
- Voila nu kun je bij je bougies :)
 
Volgens de pakket service is me tailriser afgeleverd (Waarschijnlijk bij de buren)
Vanavond als ik terug ben van de beurs eronder rommelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan