Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Nou terug van een lekker weekendje sturen in Duitsland, terugweg was wel nat.
Net even de tank en achter kap erop gezet :)
IMG-20130520-00348_zpsba7b7d56.jpg

IMG-20130520-00349_zpsc4714c63.jpg


Let niet op de troep :P
 
Ben weer bijna toe aan nieuw rubber- ik wil Pirelli Superbike Slick gaan halen- nie de Pro versie, maar sc!
Benieuwd waar jullie mee rijden- ook sc1 voor, sc2 achter??
En waar kopen jullie je banden??
 
Sc2 voor pak ik meestal, meer omdat die het breedst inzetbaar is volgens de grafiek van pirelli.
Zijn heele fijne bandjes waarmee je goed de bocht in kan remmen.

Achter heb ik alleen nog maar ervaring met bridgestone slicks de 190/650.
Ik heb voor dit jaar wel een 200/60 sc2 diablo superbike slick aangeschaft om uit te proberen dus ben benieuwd.

Wil alleen eerst met mijn huidige bandencombinatie een beetje de motor te laten sturen zoals ik wil, maar ik heb redelijk wat aanpassingen al gedaan en weet nu wat ik moet veranderen in de demping om het te verbeteren.

Banden bestel ik meestal bij rodamoto, alleen wordt dit wel met 30 banden bijelkaar gedaan met een groep zodat we een beetje korting kunnen bedingen.
 
Afgelopen week weer wat ge-hobby'd...
Remslangetje voorrem van reservoir- rempomp zweette wat (niet geschikt dus), deze vervangen door origineel stukkie slang en meteen remvloeistof helemaal afgelaten en vervangen/ontlucht!
Ook van "Laser Exhaust Technology" mooi stukkie pijp gekregen voor tussen demper- verticaal pijpje... hiermee dus Laser deeptone kunnen moteren! :)
Ook nog facebook page van ons "team" gemaakt... :P

Tim & Lieke Racing - https://m.facebook.com/timliekeracing

full

full
 
Laatst bewerkt:
3 juni voor t eerst op Zolder gereden, en voor t eerst met de Blade op t droge!

Leuke baan dat Zolder! Ik reed er 2.04.1 dus geen beestige tijden, maar ik heb mij prima vermaakt. Ik heb wel het idee dat mijn Michelin Power Cup rechts achter redelijk op gevreten wordt. Iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Nope, je zou eigenlijk even rond moeten zoeken wat voor bandenspanning er wordt gebruikt voor die michelins, als je een beetje in de juist richting zit zou je ook eventueel je ingaande demping wat zachter kunnen zetten.
Ik ga trouwens nu dinsdag op zandvoort rijden, maandag was al volgeboekt:P. Echt keihard deadlines nu, vanavond witte vlakken spuiten, morgen zwarte vlakken spuiten, zaterdag blanke lak spuiten :), zondag in elkaar zetten, foto's maken
 
Bandenspanning is zoals voorgeschreven. Misschien toch naar de demping kijken.

En dat is balen!!!! Ik zou ook maandag gaan maar had mij nog niet ingeschreven. En dinsdag moet ik weer werken.

Succes met de motor spuiten met de deadline:P
 
Nope, je zou eigenlijk even rond moeten zoeken wat voor bandenspanning er wordt gebruikt voor die michelins, als je een beetje in de juiste richting zit zou je ook eventueel je ingaande demping wat zachter kunnen zetten.
:Y

Zo...de periode waar ik niet thuis was door het werk is achter de rug! We kunnen weer beginnen rijden. Ondertussen had ik, in een vlaag van cadeau'tjes geven aan mezelf, een set PVM wielen besteld en deze staan nu thuis *O* . Ff de bestelling van wat onderdelen en bandjes afwachten en op 17/6 naar Zolder om de week af te sluiten op 21/6 naar Francorchamps.

Niet veel tijd meer maar toch een minder strakke deadline dan Baartaap ;) Komt het allemaal een beetje in orde?
 
Laatst bewerkt:
Zondag foto's, nu druk :P

Gelukkig is onderhoud gedaan en heb ik de fiets technisch in orde, het is alleen het uiterlijk :)
Ga zo weer me schuur in voor de volgende stap :)

Vandaag ook even snel ingeschreven voor Zandvoort dinsdag, ben waarschijnlijk genoodzaakt om in groep 3 te starten (Heb wel een email naar msl gestuurd of ik, als er een plekje in 4 vrijkwam. alsnog daarin ingedeeld kon worden.)

ben benieuwd hoe alles gaat verlopen :)
 
Zo vandaag alles schoonmaken (Incl me garage ;) ) wat dingen nalopen en knappe foto's maken :)
IMG-20130609-00409_zpsd5b7425b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo klaar voor dinsdag :)
Had een antwoord van msl terug gehad en kan gewoon in groep 4 starten *D
IMG_3416_zps3b37389f.jpg

IMG_3420_zps19ca1786.jpg

IMG_3422_zps22c18ac1.jpg

IMG_3432_zps65077d3c.jpg

IMG_3410_zps454b4459.jpg

IMG_3428_zps28478aea.jpg

IMG_3412_zpsc769b22b.jpg
 
Hey Baardaap, dat ziet er goed uit! Gelukkig nog afgekregen optijd dus... :)
Ik zaterdag op Zolder gereeje, SUPERDAGGIE gehad- hele dag 28'c dus zweten zogauw je baan afkomt!
Motor heeft 't goed gedaan- feilloos geschakeld dus helemaal gewend aan omgekeerd schakelpatroon, 1ste keer met de Laser erop dus 95db was ff hopen dat goedkwam en GELUKKIG niet één waarschuwing gehad (met killer erin) YES!
Snelste rondjes lage 1:58, kan natuurlijk nog stuk sneller, maar ben dik tevree mee- was goed voor 10de tijd (niv.minder snel) dus véél kunnen inhalen en maar enkelen wat langskwamen.
Over 10dagen weer Mettet- 21juni en dan 13juli weer Zolder niv.snel
 
Drukdrukdruk hier!!! Ziet er mooi uit Baardaap! Hoe was t op zandvoort??

Ik heb gister nog gereden (heb nog een plekje kunnen bedingen). Fireblade rijdt goed, en ik heb 3 seconden van mijn tijd af gereden (nu 2.14.3).

Na 2 dagen rijden is mijn achterband wel gruwelijk raar gesleten aan de rechterkant. Aan de vering ligt het niet volgens hyperpro. Mijn eigen vermoeden is dat de band voor hogere temperaturen is (Michelin Power Cup C). Omdat ik met temperaturen heb gereden van 12 tot 17 graden komt de band niet goed op temperatuur en vreet ie em op.

Weet iemand of dit een mogelijkheid is? Misschien moet ik naar een andere compound gaan???
 
Sybian, kun je eventueel een foto erbij zetten van de band misschien dat er dan wat meer over gezegd kan worden.

Gisteren heb ikzelf een geslaagde eerste circuitdag van het jaar gehad, de avond vooraf deed me quickshifter het niet, maar na een paar km's gereden te hebben op het circuit deed die het ineen weer :) .
De stilstaande start bij de cuprace is best leuk, maar ik moet wel een beetje gaan oefenen :p
Me doelstelling voor de eerste dag was een 2:06 en die heb ik gehaald :)
(Toen ik dat gehaald had hoopte ik tijdens de cuprace eigenlijk voor iets meer maar helaas :+ )

Enige minpuntje van de dag wat ik nu heb is dat bij me voorste bandenwarmer niet meer op 'high' gaat, heb het ding maar op medium laten warmen maar niet ideaal, ik ga de warmer maar even laten repareren denk.

Trouwens als je bij de voorvork uitgaande demping harder zet, komt die minder snel/hard omhoog toch? (klinkt tegenstrijdig maar zo lees ik het echt)
Ik wil de voorkant wat minder omhoog laten komen zodat ik wat krapper mijn lijn kan houden.
Denk dat ik me instellingen maar ga opschrijven en gewoon een beetje ga proberen op basis van mijn ten kate handboek, kan ik het altijd weer terug zetten :)
 
Goed bezig Baartaap! Ik hoop dit jaar onder de 2.10 te rijden op zandvoort. Ben nog niet heel snel, maar red mij prima in groepje 3.

Ik zal later wel wat fotos van de band hier zetten. Volgens iemand van Michelin kan het inderdaad zijn dat de band met lage buitentemperaturen niet genoeg op temperatuur komt en dan niet elastisch genoeg is, waardoor ie rubber gaat vreten. Een oplossing is dus volgens hem een zachtere compound (A of B) te gaan rijden.

Ik dacht altijd hoe harder te compound, hoe minder de band slijt. Maar dit gaat dus niet helemaal op als je met koudere buitentemperatuur rijdt...
 
Het vlak na het midden, en voor de rand vreet het ergste weg zoals je ziet... Dit komt deels door mijn rijstijl, maar zo extreem zou het niet moeten zijn... 2 circuit dagen en dat stuk is gewoon plat
 
Aardig stil gevallen na mijn banden vraag... Is dit omdat niemand het weet, of omdat jullie denken "wat is dit voor idioot, die niet kan rijden"?

Ik stap trouwens denk ik over op de power one 2ct. Die schijnt iets meer voor op straat te zijn, dus misschien iets beter voor mijn niveau.

Ook denk ik over de pirelli superbike pro... schijnt kwa slijtage prima te zijn, alleen grip iets minder.
 
Eerlijk gezegd heb ikzelf inderdaad geen ervaring met michelin circuit banden.
Het zou kunnen zijn dat ingaande demping te stug staat, of dat banden spanning niet goed staat of dat het gewoon niet de juiste compound is.
Wat goede betaalbare circuitbandjes zijn als beginner zijn pirelli dragon supercorsatjes.

Zelf rij ik nu met een brigdestone r04 YCY slick achterband heb er al 3 dagen mee opzitten en zingt het nog wel een dagje uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan