World Superbike van Imola 30 maart - 01 april 2012

Wie gaat de eerste plaats overnemen of blijft hij op 1

  • Biaggi

    Stemmen: 20 39,2%
  • Melandri

    Stemmen: 3 5,9%
  • Sykes

    Stemmen: 5 9,8%
  • Checa

    Stemmen: 17 33,3%
  • Rea

    Stemmen: 6 11,8%
  • Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • SMRZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Haslam

    Stemmen: 0 0,0%
  • Aoyama

    Stemmen: 0 0,0%
  • Laverty

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Hadden ze mogen doen. Stoner gaat toch geen SBK rijden en de rest rijdt er geen deuk mee in een pakkie boter..... :+

Dit is de Desmocidici RR, deze is gebaseerd op de GP5, 6 waarmee capirossi in 2006 tot Catalunya het kampioenschap aanvoerde en misschien wel had kunnen winnen. Het is in basis de duc waarmee Troy Bayliss met een wildcard de overwinning pakte in valencia.

Heeft een gewoon stalenbuis vakwerk frame en is in basis echt geen verkeerde motor :) .
 
Volgens sport mediaset is Lascorz voor de rest van zijn leven verlamd vanaf zijn nek.

Er wordt nu van alles geroepen want een officieel bericht is er nog niet.


De zeer betrouwbare reporter Marc Martin schrijft op twitter dat Lascorz goed e nacht doorgekomen is en nog slaapt.
Om 12u komt Kawasaki met een officieel bericht.

Nog even afwachten dus...ik weet niet hoe betrouwbaar sport mediaset is..
 
Volgens sport mediaset is Lascorz voor de rest van zijn leven verlamd vanaf zijn nek.

Er wordt nu van alles geroepen want een officieel bericht is er nog niet.


De zeer betrouwbare reporter Marc Martin schrijft op twitter dat Lascorz goed e nacht doorgekomen is en nog slaapt.
Om 12u komt Kawasaki met een officieel bericht.

Nog even afwachten dus...ik weet niet hoe betrouwbaar sport mediaset is..
Pffff.... -O-
 
Ze mogen altijd meedoen met een tweecilinder maar dan wel met dezelfde cilinderinhoud maar dat willen ze niet anders zouden ze dat toch wel doen? Waarom rijden ze anders met 1200cc? Volgens Ducati zijn ze anders niet competitief genoeg t.o.v. viercilinders.

Maar dit is een discussie die oneindig is. Ik vind het niet eerlijk maar dat is mijn mening.In de jaren 90 was ik die mening al toegedaan toen Ducati met 1000cc reed en de Jappen met 750cc. Als jij dat niet vind prima.

Ben trouwens niet anti-Ducati ofzo want ik rijd zelf met veel plezier op een Ducati :)

Althea Ducati, oneerlijk of niet, blijft een mooie machine om te zien en te horen!
[afbeelding]


De jappen mogen ook een 2 cilinder bouwen, hebben ze ook gedaan met de SP van Honda en 2 wereldtitels gepakt...iedereen is vrij hierin. Regels zijn algemeen en niet specifiek voor Ducati.....maar wat iedereen vergeet is dat in de begintijd van het WSBK Ducati als een lachertje werd gezien met een 2 cilinder. Dit werd als niet serieus beschouwd toen ze met de 851 op de proppen kwamen. Iedereen was van mening dat je een 4 pitter nodig was om een competitive racer te hebben en ze lieten Ducati maar mooi gaan...en kijk naar 25 jaar later, het meeste succesvolste merk in het WSBK allrtijden! Daar mag je als motorsportliefhebber sowiezo wel sympathie voor hebben dat een relatief klein merk en helemaal in die periode de grootmachten uit Japan tot de 2e plek hebben verwezen en dat ook met een compleet alternatieve machine tov zijn concurrenten als een 2 cilinder en een buizenframe.... ik vind dat bijzonder knap!! De meningen die hier worden gepost zijn veelal gebasseerd op een paar jaar geleden, maar dit loopt al oneindig lang vanaf het begin in het WSBK. Dat weet men vaak en wordt ook niet meegenomen. De reglementen zijn daarentegen ook zo aangepast dat ze ook de meest exotische technieken niet meer kunnen toepassen waardoor extra cc`s wel nodig zijn. De oude SBK fietsen, zowel de jappen als de italianen stonden mijlenver af van de straatmotor...alleen kuipwerk was grotendeels hetzelfde...helaas is dat niet meer zo en moeten we met de huidige reglementen leren leven en elke fabrikant is hier vrij in...
 
Volgens sport mediaset is Lascorz voor de rest van zijn leven verlamd vanaf zijn nek.

Er wordt nu van alles geroepen want een officieel bericht is er nog niet.


De zeer betrouwbare reporter Marc Martin schrijft op twitter dat Lascorz goed e nacht doorgekomen is en nog slaapt.
Om 12u komt Kawasaki met een officieel bericht.

Nog even afwachten dus...ik weet niet hoe betrouwbaar sport mediaset is..
Dat zou echt heel ernstig kut zijn... '(
 
Er is nog niks bekend over de toestand van lascorz, wel gaan er inderdaad steeds meer de geruchten dat die blijvend verlamd zal zijn vanaf zijn nek. Het team komt vanmiddag met een update over de toestand.

Blijven duimen dus!
 
Jezus wat een kut nieuws zeg... Niet alleen jammer dat hij de sport op deze manier vaarwel moet zeggen, je kan gerust zeggen dat hij het hele leven wel vaarwel kan zeggen mocht hij echt vanaf zijn nek verlamd zijn...

Ik ga echt duimen voor deze knaap, ik wordt er stil van...
 
Jezus wat een kut nieuws zeg... Niet alleen jammer dat hij de sport op deze manier vaarwel moet zeggen, je kan gerust zeggen dat hij het hele leven wel vaarwel kan zeggen mocht hij echt vanaf zijn nek verlamd zijn...

Ik ga echt duimen voor deze knaap, ik wordt er stil van...

Bah , zo iets is niemand te gunnen. Helaas al meerdere keren mee gemaakt dat er met een race of training iemand dodelijk verongelukte , maar verlamd van af de nek dat is eigenlijk nog verschrikkelijker. Shit Shit. Hopen dat het voor hem toch nog goed uitpakt. '(
 
Bah , zo iets is niemand te gunnen. Helaas al meerdere keren mee gemaakt dat er met een race of training iemand dodelijk verongelukte , maar verlamd van af de nek dat is eigenlijk nog verschrikkelijker. Shit Shit. Hopen dat het voor hem toch nog goed uitpakt. '(

Mischien wel lomp omschreven van mij maar als je vanaf je nek verlamd ben dan kan het maar beter (ook nooit goed) ineens over zijn .
 
Ja het is echt verschrikkelijk mochten de geruchten waar zijn.

De regel van Euthanasie wordt in Nederland mogelijk gemaakt als je vanaf je nek verlamd raakt. Zo erg is het. Bah ik wil er niet aan denken.... zoiets zet mij wel aan het denken.

Zo lang er nog geen officiële bevestiging is blijf ik hoop houden.
 
Ja het is echt verschrikkelijk mochten de geruchten waar zijn.

De regel van Euthanasie wordt in Nederland mogelijk gemaakt als je vanaf je nek verlamd raakt. Zo erg is het. Bah ik wil er niet aan denken.... zet mij wel aan het denken.zoiets

Zo lang er nog geen officiële bevestiging is blijf ik hoop houden.

Wel. :?
 
-----
We wish to publish the following updated press release from the Kawasaki Racing Team about the medical situation of Joan Lascorz, following the crash at the Imola circuit during official World Superbike practice yesterday April 2nd at noon.

Yesterday at 23.30 the surgery to put the vertebra into the right place was successfully finished, due to the impact the vertebra was moved partly damaging the spine.
Today at 9.30 the rider was asleep. Today at 10.00 a TAC was carried out to evaluate the range of the damage.

The medical service of the Hospital Maggiore di Bologna and the medical team that will take care of Joan in Barcelona are in contact to manage his transportation as soon as possible.

The Spanish motorbike federation is already managing the logistics and operations in order to be ready when doctors decide to proceed with transportation.

WorldSBK
-----

Het vetgedrukte deel beloofd niet veel goeds, ik hoop dat het niet om onherstelbare schade gaat '( - maar zal nog wel even duren voordat ze daar met zekerheid uitspraken over doen..
 
Er is verder nog steeds niets bekend over de schade in de rug van Lascorz. Geloof in ieder geval de Italiaanse media niet.
 
Er is verder nog steeds niets bekend over de schade in de rug van Lascorz. Geloof in ieder geval de Italiaanse media niet.

pdate 2 - dinsdag 3 april 2012 12.00 uur:
Het team van Joan Lascorz heeft een tweede verklaring gegeven over de toestand van Joan Lascorz, er is echter nog steeds geen duidelijkheid over de gevolgen van de crash. Een aantal collega nieuwssites melden dat Lascorz vanaf de zesde wervel verlamd is maar het team heeft daar nog geen uitspraak over gedaan en meld dat de zes uur durende operatie aan de rug van Lascorz succesvol is verlopen.

De nieuwste verklaring van het team luidt als volgt:

“Na het incident met Joan Lascorz tijdens de officiële test op Imola kunnen we melden dat de operatie om de T6 wervel weer op zijn plaats te zetten om 23:00u met succes was voltooid, door de klap van de crash was de wervel van zijn plaats gekomen en had het ruggenmerg beschadigd.

De rijder was vandaag om 09:30 nog in slaap maar om 10:00u is er een CAT scan uitgevoerd voor een evaluatie van de mate van beschadiging van Joan’s wervelkolom.

Het medisch team van het Maggiore ziekenhuis in Bologna en het medisch team dat hem in Barcelona zal verzorgen is zich aan het voorbereiden om Joan zo snel als dat mogelijk is te transporteren. Ook de Spaanse motor federatie is druk bezig met de logistieke en operationele voorbereiding voor als Joan getransporteerd kan worden."


Later vanmiddag meer nieuws.

Bron racesport
 
Laatst bewerkt:
Op twitter:

Lascorz update via @MOTOCI_Maroto @Catinformacio - Flies to Barcelona tomorrow, spinal cord damage to be evaluated after 48 hours
 
Meende dat Simon Crafar ook ooit zoiets heeft gehad.

Die is er wonderbaarlijk genoeg ook goed vanaf gekomen. laten we hopen op een wonder/goede afloop voor Lascorz!
 
Meende dat Simon Crafar ook ooit zoiets heeft gehad.

Die is er wonderbaarlijk genoeg ook goed vanaf gekomen. laten we hopen op een wonder/goede afloop voor Lascorz!

Crafar op Twitter vanmiddag:
I'm upset re Lascorz news. I had zero feeling, no toilet function control & took 3 weeks to get response from my toes. So please wait & hope

Hopkins om 16:19:
Everybody please send out your best wishes & prayers to J. Lascorz who's suspected to be paralyzed from the neck down... All the best buddy!

Huidige situatie lijkt me dus redelijk duidelijk.. de vraag of hij er van kan herstellen zal men alleen nog niet met zekerheid kunnen / durven beantwoorden. :/

Laten we 't hopen.. :$
 
wsbk spanish rider Joan Lascorz on the way to barcelona by medical aircraft. Took off from Bologna at 12h. He needs mechanical breathing.
 
Vreselijk inderdaad, is her gebeurt insturend van die snelle bocht na dat rechte stuk wat om hoog loopt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan