Vogezen

Lekker naar Duitsland, de eifel,prachtig! En je kunt (bijna) elk moment van de dag eten bestellen. Die fransen eten pas na 19.00 raar volk...


Hoezo raar volk? Het is maar net hoe je jezelf gedraagd in een ander land.
Over een week of 7 ga ik naar de Vogezen om routes uit te zetten en dan in juni nog een keer die kant op. Nu al zin in!

En als je eerder wilt eten dan kun je altijd nog naar de MacD. ;)
 
gadver, moet er niet aan denken...

broodje-boerenkool.jpg
 
Vergeet "Col de Bramont" en "Plateau des Mille Étangs" niet, de eerste heeft een mooie weg om te rijden de 2e is gewoonweg een super mooi gebied.


En "route Du Schnepfenried" richting Petit Ballon.
Eigenlijk is het daar overal super mooi om te rijden. Onderweg even langs een Boulangerie voor een paar lekkere broodjes en dan ergens een mooi plekje zoeken om te lunchen. :)
 
In de week van koninginnedag willen wij ook een tochtje maken via Lux naar de Vogezen, door naar het Zwarte Woud en via de Eifel weer terug.

Iemand suggesties voor een overnachting in de Vogezen nu Les Tronces dicht is? We zoeken een pension oid, aangezien we geen kampeerspullen mee nemen.
 
Laatst bewerkt:
In de week van koninginnedag willen wij ook een tochtje maken via Lux naar de Vogezen, door naar het Zwarte Woud en via de Eifel weer terug.

Iemand suggesties voor een overnachting in de Vogezen nu Les Tronces dicht is? We zoeken een pension oid, aangezien we geen kampeerspullen mee nemen.

Voor de Vogezen raad ik jou Motorherberg La Mouche aan! Ik kom daar al even een tijdje, maar nu idd Les Tronces dicht is, is La Mouche een goede optie.

Gr.

Mjingen
 
Laatst bewerkt:
In de week van koninginnedag willen wij ook een tochtje maken via Lux naar de Vogezen, door naar het Zwarte Woud en via de Eifel weer terug.

Iemand suggesties voor een overnachting in de Vogezen nu Les Tronces dicht is? We zoeken een pension oid, aangezien we geen kampeerspullen mee nemen.


Ik ga in Juni naar Hotel du col de Bussang. Hij wordt door een Nederlander gerund. Een maatje van me is hier heel erg over te spreken :) .
 
Laatst bewerkt:

Als je vijf min. te laat bent met het ontbijt is het jammer. Geen brood en of beleg meer. En een motorhotel met een laag grind voor de deur is voor mij geen motorhotel.
Kennis van ons is er ook eens geweest. Kwam op vrijdag aan, wilde op zaterdag om een uur of negen gaan rijden en mocht de weg die voor het hotel loopt niet meer op rijden i.v.m. een wielerwedstrijd die om drie á vier uur pas afgelopen was. Eigenaar wist hiervan maar was het vergeten te zeggen. Ja natuurlijk, de mensen die nog niet weg waren zorgden voor een verhoogde omzet. Tis geen horecamanmaar eentje die probeert heeeel snel zijn zakken te vullen zonder service.
Zoek maar eens in dit forum naar Col Du Bussang ben echt niet de enigste.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de uitleg, daar gaan we dus niet heen. Wel jammer want de locatie is echt goed.

Iemand die een wel leuk (Nederlands) motorhotel kent midden in de Vogezen / Elzas? Les Tronces is dicht en La Mouche is erg relaxed, maar zo'n eind weg van de mooie wegen :/
 
Dank voor de uitleg, daar gaan we dus niet heen. Wel jammer want de locatie is echt goed.

Iemand die een wel leuk (Nederlands) motorhotel kent midden in de Vogezen / Elzas? Les Tronces is dicht en La Mouche is erg relaxed, maar zo'n eind weg van de mooie wegen :/

Le Sommet Du Hohneck : Hôtel restaurant brasserie magasin de souvenirs dans les vosges
Geen motorhotel(is dat echt nodig, ik zie daar nooit het voordeel van in), maar wel een fantastische locatie.
Ik hoop daar op zaterdag 27 april in de ochtend te zijn voor een bakkie Franse koffie met een super uitzicht. :)
 
Anders eens kijken op www.automotoranch.be
Ik ben hier 2 jaar geleden geweest en vind het een absolute aanrader.
 
Nog een aanrader, Ballon d'Alsace...

254080_2114718349219_2045103_n.jpg


Ik ben wel terug gekomen uit de Vogezen met heel wat Steenslag op mijn motor (wel vooral achteraan gereden). Ze houden in die buurt van wegen te teren en er dan een laag grind over te gooien. Dit is wel vrij goed aangeduid en indien je dit soort gevaarsborden ziet staan is het toch wel aangeraden om wat op te letten, het is niet zo fijn om bij het ingaan van een bocht er achter te komen dat ze de bestrating hebben vernieuwd en de bocht vol losse steentjes licht.

Grtz,
Stijn
 
Nog een aanrader, Ballon d'Alsace...

[afbeelding]

Ik ben wel terug gekomen uit de Vogezen met heel wat Steenslag op mijn motor (wel vooral achteraan gereden). Ze houden in die buurt van wegen te teren en er dan een laag grind over te gooien. Dit is wel vrij goed aangeduid en indien je dit soort gevaarsborden ziet staan is het toch wel aangeraden om wat op te letten, het is niet zo fijn om bij het ingaan van een bocht er achter te komen dat ze de bestrating hebben vernieuwd en de bocht vol losse steentjes licht.

Grtz,
Stijn
Had ik ook op mijn vorige motor veel inderdaad. Tevens ook een pijnlijke teen en schouder toen mijn voorganger een hele klomp teer en steentjes opgooide welke op mij landde '(

Wat dat betreft kun je eigenlijk beter in Duitsland rijden... die doen wat minder aan grind.
 
Anders eens kijken op www.automotoranch.be
Ik ben hier 2 jaar geleden geweest en vind het een absolute aanrader.
Ziet er mooi uit en ook een goede locatie idd :Y
Dit is wel een motorhotel? En ook gezellig enzo? :)

Dat Noordelijke stuk rond Le Hohwald is ook supermooi! Vorig jaar 1 dag geweest, wil daar wat meer rondrijden :Y
 
Goede locatie, midden tussen alle mooie routes :)
Maar is het vooral chopper-rijders dat daar komt of komen er ook nog motorrijders die wel een bocht kunnen nemen? ;)

Shit zeg, ik heb er nu alweer zin in! :)

Ondanks wat Blakkie zegt: mijn maat is er heel enthousiast over, hij is er 2 keer geweest (met de FJR club), Ik heb van hem begrepen dat alle soorten motoren daar komen en dat het heel gezellig is. Begin Juni ga ik die kant op (met een groepje) dan kan ik zelf meer over vertellen.
 
Goede locatie, midden tussen alle mooie routes :)
Maar is het vooral chopper-rijders dat daar komt of komen er ook nog motorrijders die wel een bocht kunnen nemen? ;)

Shit zeg, ik heb er nu alweer zin in! :)

Kom er nu al een aantal jaren; gewoon geschikte ;) vent met een mooi hotel in een prachtige omgeving. Gezien de hoeveelheid boekingen ben ik niet de enige die er zo over denkt!

Er komt daar van alles, van Benelli TNT's tot Harley's en chopper rijders. Maar sportmotoren zijn daar vaak in de meerderheid, kan ook haast niet anders als je precies tussen de ballons ligt...... Ik ben ook vaak de enige zijspanner daar..... (op z'n site zie je een zijspanner in de winter, ja inderdaad, ikke dus.....)
 
Laatst bewerkt:
http://www.hotel-hohneck.com/
Geen motorhotel(is dat echt nodig, ik zie daar nooit het voordeel van in), maar wel een fantastische locatie.
Ik hoop daar op zaterdag 27 april in de ochtend te zijn voor een bakkie Franse koffie met een super uitzicht. :)

Moet je wel ff geduld hebben dan, gaat 1 mei pas open
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de uitleg, daar gaan we dus niet heen. Wel jammer want de locatie is echt goed.

Iemand die een wel leuk (Nederlands) motorhotel kent midden in de Vogezen / Elzas? Les Tronces is dicht en La Mouche is erg relaxed, maar zo'n eind weg van de mooie wegen :/

Ik zoek ook inderdaad iets meer noordoostelijkers om makkelijker de doorsteek richting het zwarte woud te kunnen maken. :)
 
Nog een aanrader, Ballon d'Alsace...

[afbeelding]

Ik ben wel terug gekomen uit de Vogezen met heel wat Steenslag op mijn motor (wel vooral achteraan gereden). Ze houden in die buurt van wegen te teren en er dan een laag grind over te gooien. Dit is wel vrij goed aangeduid en indien je dit soort gevaarsborden ziet staan is het toch wel aangeraden om wat op te letten, het is niet zo fijn om bij het ingaan van een bocht er achter te komen dat ze de bestrating hebben vernieuwd en de bocht vol losse steentjes licht.

Grtz,
Stijn

Tjee, daar be ik met de trapfiets nog eens naar boven gegaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan