Vogezen

Mensen!

Met hemelvaart willen we met een paar man een rondje maken Vogezen en terug door het Zwartewoud en Moezel.
Wat is DE weg die we moeten hebben door de Vogezen, aangezien we er geen rondrit zullen maken, maar alleen doorkruisen :).
 
Ik zou de route inderdaad wat aanpassen als ik jou was. Les Tronces heeft de poorten gesloten en onRoad Cafe (die tekst moeten ze een keer aanpassen :o ) kan ik je op dit moment niet echt aanraden :N
Én ik zou de grotere steden, zoals Saarbrücken, vermijden.
 
Ik wou iig om de grote plaatsen heen gaan, en de route wat aan passen naar de slaap locaties heb ik al heb uitgezocht :)
Ik zat te denken aan Little Creek, Camping Hochswarzwald, en bij het Hexenhaus
 
Toevallig zijn wij in overweging om die route komende week te gaan rijden. Ik heb inderdaad wel iets aangepast (minder Ardennen, meer Vogezen).

Stuur maar een pm als je het gpx bestand wil...

Ach wat kan het ook...

MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig "ervaring" met deze rondrit?

MotorVision, motor reisinformatie, motorvriendelijke slaapplaatsen, motorroutes, motorvereniging en forum

Lijkt mij na een paar aanpassingen wel een nette rit :)


Zeker een mooie route , maar ik heb besloten om Frankrijk te vermijden , ga wel via Lux , Duitsland en dan zuidelijk , al dat gezeik met kleur hesje enz heb ik geen zin in .
Bijkomend het gedoe met navigatie waar flitsmeldingen in staan , ook met een smart phone kan je al in overtreding zijn , heb ik allemaal geen zin in !

LAAT ZE LEKKER STIKKEN IN HUN REGELS , DE MOFFEN ZIJN VRIENDELIJKER !
 
Zeker een mooie route , maar ik heb besloten om Frankrijk te vermijden , ga wel via Lux , Duitsland en dan zuidelijk , al dat gezeik met kleur hesje enz heb ik geen zin in .
Bijkomend het gedoe met navigatie waar flitsmeldingen in staan , ook met een smart phone kan je al in overtreding zijn , heb ik allemaal geen zin in !

LAAT ZE LEKKER STIKKEN IN HUN REGELS , DE MOFFEN ZIJN VRIENDELIJKER !

Ik wil je pret niet bederven hoor, maar in Duitsland is het ook verboden om flitspaalsignalering op/in je navigatie te hebben. Gelukkig flitsen ze in Duitsland vrijwel meestal van voren.
De verplichting van fluor hesjes dragen op de motor is in Frankrijk ook al weer sinds een jaar van de baan. In Frankrijk zijn ze overigens een stuk motorvriendelijker dan in Duitsland.

In Duitsland staat de Polizei tijdens de bekende feestweekenden (hemelvaart, pinksteren) al klaar met een decibelmeter aan de grens om die Hollanders met een te luide uitlaat al op te wachten. De beruchte E-keurmerk razzia's heb ik ook al veel van gehoord maar gelukkig nooit meegemaakt. Die Guzzi's zijn schijnbaar niet interessant genoeg.

Maar goed, iedereen zo zijn meug.

Gegroet,

Mjingen
 
Ik rijd liever in Frankrijk dan in Duitsland, de politie is het in Frankrijk met veel regels ook niet eens dus controleren ze er niet op. Wij gaan bijv. als "domme toerist" met alcoholtester rijden terwijl 99,99% van de Fransen die dingen nog nooit gezien heeft. En ik ben het volledig met Guzzi-Mjingen eens, in Frankrijk zijn ze vele malen motorvriendelijker. Maar als jij om die redenen die je noemt niet in Frankrijk wil rijden en lekker naar het drukke Duitsland wil gaan, van mij mag je dan blijft het in Frankrijk rustiger.
 
Laatst bewerkt:
Ok , dat de hesjes niet meer verplicht zijn wist ik niet , op de ANWB site staan het nog wel .
Maar je zit nog steeds met de flitspaal meldingen , kijk die domme alcohol testers intresseert me niet , nemen bijna geen ruimte op en kosten niks , echter de kans dat je €1500 boete kan krijgen voor een Nav. systeem vind ik erg riskant .

Ben 2 jaar geleden door Frankrijk naar Monaco gereden en terug door Italie, Zwitserland en Duitsland , heb in Frankrijk erg genoten van de wegen , de mentaliteit van sommige Fransen is op z`n minst gezegd vreemd maar ook daar heb ik maling aan .

En Duitsland , tja is druk in en rond de ring , ga je iets verder ( westwald) heb je daar geen last van , ook richting Tjechie is het stil , soms zie je de hele dag geen enkele motor .
 
Je navigatie of andere apparatuur gaan ze echt niet controleren, er zit te veel grijs gebied aan. Ik heb een goede kennis in Frankrijk wonen en die zegt ook elke keer dat het alleen maar is om af te schrikken en dat heeft bij jou gewerkt ;) . Hij rijdt ook gewoon vrolijk rond met navigatie met flipstaalherkenning en is daar ook nog nooit op gecontroleerd, hij rijdt gewoon met NL kenteken.
Overigens is de alcoholtester wel verplicht maar krijg je geen boete als je ze niet hebt. Dit klinkt voor mij hetzelfde als dat je ze niet mee hoeft te nemen :+
http://frankrijk.nlambassade.org/ni...erplicht-voor-iedereen-maar-zonder-boete.html
 
Laatst bewerkt:
Vorigjaar 3000 km door Frankrijk gestuurd. Geen gendarmerie tegen gekomen. Heerlijk reisland, mooie wegen, prachtige natuur.

En nu de bagage bij elkaar zoeken. Vanmiddag naar Bastogne en dan morgen naar de Vogezen. Helemaal binnendoor, mooie stuurweggetjes.
Ik heb er weer zin in!
 
Ik snap de meeste argumenten niet. Als je je zaakjes voor elkaar hebt en je doet niets illegaals dan heb je toch in geen enkel land te vrezen van gendarmerie, polizei, guardia civil of hoe al die geüniformeerde ambtenaren heten mogen... O-)

En áls je dan een keer te hard rijdt en je wordt gepakt, geef dan alleen jezelf de schuld. Ik rijd bv. NOOIT te hard (behalve die 2 keer dat mijn rijbewijs werd ingepikt :( ) en gelukkig is een Duc met open termi´s fluisterzacht *O*

No risk... no fun...
 
In de Vogezen vorig jaar met een maat van me staande gehouden door 2 motoragenten, die waren hartstikke vriendelijk :) Maat kreeg wel 60 euro boete voor z'n uitlaat (te veel herrie, geen e-keur) maar te hard rijden interesseert ze daar helemaal niets, krijg je nog geen waarschuwing voor, laat staan een boete.
 
Mmm , nu begin ik te twijfelen , wil nog wel ff de kat uit de bomen kijken , spreek de taal ook absoluut niet en dat vind ik lastig .
Over 2,5 weken ga ik richting zuiden , denk via lux Duitsland in en richting dolomieten , mischien verander ik nog van gedachten en rij ik naar de vogezen .
Ga lekker met tentje dus ben nergens toe verplicht .
 
In de Vogezen vorig jaar met een maat van me staande gehouden door 2 motoragenten, die waren hartstikke vriendelijk :) Maat kreeg wel 60 euro boete voor z'n uitlaat (te veel herrie, geen e-keur) maar te hard rijden interesseert ze daar helemaal niets, krijg je nog geen waarschuwing voor, laat staan een boete.
Ik reed in de Vogezen vorig jaar op een 60 stuk ergens rond de 90, zie ik mijn spiegels 2 motoren heel snel dichterbij komen. Waren dus 2 motoren van de gendarmerie die kwamen dik over de 100 vrolijk in een overhemd voorbijgescheurd en er werd ook nog gezwaaid naar me _O-
 
Precies, zo gaat dat daar _O-
Ze willen gewoon ff laten zien dat zij beter en sneller zijn :')

Ze zeiden ook letterlijk tegen ons: wat kan ons dat nou schelen of mensen hier te hard rijden. Als je crashed raak je toch alleen maar de berg of een boom. :')
 
Wij hopen de 24e mei naar de Vogezen te gaan, hebben een hotelletje in Gerardmer genomen Hôtel 3 étoiles à Gérardmer avec piscine, Les Loges du Parc . Een tussenstop maken we in Wallendorf Pont bij hotel Dimmer.
hdimmer@pt.lu Routes via hulp van forum leden waarvoor dank en via Tyre gemaakt.
Vanaf Gerardmer gaan we nog een tussenstop maken bij Addy in Kobern Gonsdorf www.zur-kupferkanne.de. De uitbaatster is een zeer geschikt "wijf "
Hierna terug naar friesland, en natuurlijk hebben we ( 6 man ) er verdomd veel sinoan
 
Addy in Kobern Gonsdorf www.zur-kupferkanne.de. De uitbaatster is een zeer geschikt "wijf "
Hier 's ochtends vroeg ff doorheen janken _O- O-)

db_DSC_0903_ba13.jpg
 
Klopt Florisj zijn er vaker geweest, ik vindt het geweldig daar bij de Moezel
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig een geschikte camping aan het begin van de vogezen?
Of nog net in Dld, tussen Trier/Saarbrücken.
De camping die ik in gedachte had ligt eigenlijk net wat te kort bij huis om een mooie kmverdeling per dag te krijgen.
 
Hallo SanderRS Camping Warsberg in Saarburg is goede camping, alleen al vanuit Saarburg naar de camping op de top van de "berg "te rijden is een mooi ritje.
Maar zal wel iets te dicht bij Trier zijn denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan