Vogezen

Ik zal vanavond eens thuis kijken :) als ik heel snel kijk is het al een kleine 70km verder dan Little Creek die ik eerst in gedachten had :)
 
Weet iemand toevallig een geschikte camping aan het begin van de vogezen?
Of nog net in Dld, tussen Trier/Saarbrücken.
De camping die ik in gedachte had ligt eigenlijk net wat te kort bij huis om een mooie kmverdeling per dag te krijgen.

FR - Bienvenue ? Gemeentecamping, niet duur en redelijk qua voorzieningen. 10km van Col de la Schlucht, waar je de Route des Crêtes kunt oppakken.
 
Uitzicht op de Grand Ballon afgelopen dinsdag.

full
 
Hoe was het weer in de Vogezen begin deze week? Wij zijn juist in Luxemburg afgeslagen richting de Moezel vanwege de weersvooruitzichten, maar deze hebben ons voor de gek gehouden. Het was vooral fris (te koud om buiten op een bankje van het uitzicht te genieten), bewolkt en dinsdagmiddag regenachtig... B| B| B| B|

Ik ben bang dat we achteraf gezien beter richting de Vogezen hadden kunnen rijden. :/
 
In de Vogezen was het ook koud, nat en mistig.
Toch heb ik er heerlijk motor gereden. Onderweg nog een paar keer een nederlandse motor tegen gekomen.



full
 
De enige kleren en benodigdheden die ik voor dit soort fotos heb, omvatten in ieder geval een paar ski's. Daar staat geen motorfiets tussen. _O-


In de Vogezen was het ook koud, nat en mistig.
Toch heb ik er heerlijk motor gereden. Onderweg nog een paar keer een nederlandse motor tegen gekomen.



[afbeelding]
 
Voor in het zwarte woud, als je tussen de doorgaande weg 5 en 81 aan het slingeren gaat neem ik aan dat je goed zit?? :)
 
Ondertussen zijn we terug van ons weekendje ;)
De Vogezen hebben we overgeslagen, is vooral het Zwarte Woud geworden :)
We hebben echt een top weekend gehad, over leuke stuurwegen gereden vrij redelijk weer gehad, goede campings, goed te eten, en een kleine 1800km gereden.
Dit keer op de Transalp gereden als voorbereiding op de zomervakantie, maar volgende keer gaat toch mooi de Daytona mee die kant op :P

Helaas nog een schuivertje gebeurd, maar volgens mij niets ernstigs, bij een groepje Nederlands die vlak voor ons reden, misschien ook mensen van hier?
 
Gisteren terug gekomen van 4 dagen sturen in de Vogezen. In tegenstelling tot Duitsland, géén wegafsluitingen voor motoren in de weekenden. Fijne stuurweggetjes. Het weer was erg wisselvallig en het was steenkoud op de toppen. Op zondag nog sneeuw gehad boven de 1000 meter! Ondanks dat een aanrader! 8-)
 
Wij ook 4 dagen Vogezen. Zondag wel in 1 klap naar huis ivm het weer.
Uitzicht op Le Grand Ballon vrijdag's
933942_368392986593781_1316647538_n.jpg
 
4 Dagen in de Vogezen wezen knallen, wat een racetrack zeg! de TLr hield zich uitstekend en de Pilot Power's ook.

full


Cole du Dunon.
 
~
Wij ook 4 dagen Vogezen. Zondag wel in 1 klap naar huis ivm het weer.
Uitzicht op Le Grand Ballon vrijdag's

Wij ook Zondag in één stuk door naar huis, btw. toch wel ff via Waxweiller en Malmedy...
Verviers en Maastricht druk druk file....uitkijken zeg met sommige zondagrijders on the road.
 
Dan heb ik goed gekozen. Ik ben via de Eifel teruggereden. Geen file op zondag, wel veel regen! Koud!!
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik goed gekozen. Ik ben via de Eiffel teruggereden. Geen file op zondag, wel veel regen! Koud!!


Wij zijn ook uiteraard via het ZW over de Eifel terug gereden.
In het begin net langs de buien af gereden, maar even later ontkwamen we er niet aan, regen, hagel en koud. Maarja je wil naar huis dus je zult moeten :P Gelukkig mn textiel waterdicht pak aan ;)
 
even Oma weghalen.

Ik ga zaterdag met 3 vrienden richting de Vogezen. Ik had deze routes op de anwb site gevonden:

ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer

in 2 dagen willen we Remiremont bereiken dan 3 dagen rond rijden volgens de 3 routes en dan 2 dagen relaxen en weer 2 dagen terug naar Rotterdam.

iemand nog tips voor restaurants of must see's?

http://www.booking.com/ho...9b02f1efc5539ce57a72;dcid=1

in dit hotel zitten we 3 nachten

Welk hotel??? Link gaat naar:
Er zijn 467 accommodaties in Ho Chi Minh-stad voor uw volgende verblijf.

Lijkt me wat ver voor de Vogezen. ;)

Mooi zijn:
- Route des Cretes
- Grand Ballon
- Col de la Schlucht
- Le Markstein (niet zo druk)
- Col du Brabant

Colmar en Ribeauville zijn leuke stadjes om te bezoeken.

Wij zaten begin juni een week in La Bresse en hebben heerlijk weer gehad!
 
Mooi zijn:
- Route des Cretes
- Grand Ballon
- Col de la Schlucht
- Le Markstein (niet zo druk)
- Col du Brabant
Allemaal zeer zeker aan te raden, kan soms ook erg druk zijn.
Als je die allemaal al gezien hebt en je wil nog mooiere omgeving, misschien wel nog mooiere wegen en nog iets rustiger, dan zou ik het Noordelijke deel van de Vogezen rondom en vooral ten Westen van Le Hohwald aanraden :)
 
Mooi zijn:
- Route des Cretes
- Grand Ballon
- Col de la Schlucht
- Le Markstein (niet zo druk)
- Col du Brabant
Allemaal zeer zeker aan te raden, kan soms ook erg druk zijn.
Als je die allemaal al gezien hebt en je wil nog mooiere omgeving, misschien wel nog mooiere wegen en nog iets rustiger, dan zou ik het Noordelijke deel van de Vogezen rondom en vooral ten Westen van Le Hohwald aanraden :)
Welk hotel??? Link gaat naar:
Er zijn 467 accommodaties in Ho Chi Minh-stad voor uw volgende verblijf.

Lijkt me wat ver voor de Vogezen. ;)

Mooi zijn:
- Route des Cretes
- Grand Ballon
- Col de la Schlucht
- Le Markstein (niet zo druk)
- Col du Brabant

Colmar en Ribeauville zijn leuke stadjes om te bezoeken.

Wij zaten begin juni een week in La Bresse en hebben heerlijk weer gehad!

Hotel is Chambre d'Hotes Keiffer in Remiremont, dat word onze uitvalsbasis.

Le hohwald ga ik als back up route in laden.

en Colmar en Ribeauville moeten lukken wellicht voor lunch of diner.

Le markstein heb ik er denk ik al in staan.

:]
 
Over een aantal weken ga ik 6 dagen met 2 vrienden op motorvakantie.
Het idee is om in 2 dagen naar de Vogezen te rijden daar 2 dagen te blijven en rondrijden en dan in 2 dagen weer terug.
Om het goedkoop te houden (studenten :) ) hebben we besloten om te k(r)amperen. Weet iemand in hoeverre het gemakkelijk is om in de Vogezen te wildkamperen/bivakkeren?
Ik weet namelijk dat het in Frankrijk is toegestaan om tussen 19:00 uur en 09:00 uur ofzo te wild bivakkeren. Maar zijn er in de Vogezen ook fatsoenlijke plekken te vinden om dit te doen?
En heeft iemand toevallig tips voor goede/goedkope campings in de Vogezen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan