Vogezen

Ik heb vorig jaar 2 dagen bij La Mouche gekampeerd, is erg gezellig daar. Ik ben via Luxemburg naar de Vogezen gereden met een overnachting in Kautenbach, terug via de Ardennen en overnacht in La Roche.
 
Weet iemand van jullie of Les Tronces inmiddels verkocht is?

Er is niets te vinden op internet.....ben eigelijk wel benieuwd of er in dat mooie pand een en ander voortgezet wordt!!

gr Willem
 
Ik heb vorig jaar 2 dagen bij La Mouche gekampeerd, is erg gezellig daar. Ik ben via Luxemburg naar de Vogezen gereden met een overnachting in Kautenbach, terug via de Ardennen en overnacht in La Roche.

Aangezien dit een algemeen item is, kan ik wel een reactie toevoegen.

Vorig jaar augustus 2013 hebben mijn zoon en ik overnacht bij Jos en Anselma (motorherberg La Mouche). Wij waren op doorreis naar de Franse alpen en Le Camping Moto maar we hadden prima kunnen verblijven in La Mouche. Jos en Anselma bouwen hun motorherberg steeds verder uit. Kamers, slaapzolder, camping, legertent. Je hebt verschillende keuzes. De sfeer is super. Van binnenkomst tot aan vertrek ;-). Vervolgens biedt de Vogezen prachtige ritten. Wij weten zeker dat wij hier vaker naar toe gaan.
 
Met hemelvaart een driekwart dag in de Vogezen sturen, vanuit camping Hochschwarzwald. Heb er zin in, de Vogezen heb ik nog niet gehad :$
 
Die pakken we mee :)
Ik heb een veel gereden Vogezen gps route een beetje aangepast vanaf het Zwarte Woud.
Worden wel redelijk wat km's op een dag , maar dat zijn we ondertussen goed gewend. :]
 
Net terug van 4 dagen la Mouche; aanrader, prima bevallen. 3 Dagen gekampeerd maar toch wel koud 's nachts, dus de laatste dag ff 'n kamer met bed! Prima compleet ontbijt, vanaf 07.30 koffie daarna vers brood enz. Avondeten: heerlijk, Anselma bedankt, je kan er wat van! Opscheppen zoveel als je wilt en bovenal, smakelijk! Dus, gewoon boeken die hap, voor het geld hoef je het niet te laten lijkt me, zeer reëel en ook de bar sluit daarbij naadloos aan!
 
Ja super daar. Wij zijn al twee jaar in de zomer uitgebreid in de Vogezen geweest. was boven de 25 graden dus hoefden niet zuidelijker.

Ook inmiddels 2 x bij la Mouche. Had geen last van afstand naar "mooie" wegen. Beetje weten waar je langsrijdt en het is allemaal mooi.
(ik heb een fijne voorrijder 8-) )

Hopelijk gaan we dit jaar weer, maar besluiten op laatste moment want we zijn ook wel eens met mist, kou en regen de ballons over gereden, niet leuk ;(
 
Zijn er nog mensen hier die nog wat routes heeft liggen of aanraders mbt de Vogezen?

Ik heb nu een 3tal routes, maar zou t liefst wat extra's hebben...
 
Koop een kaart van het gebied. Als je een michelin kaart hebt specifiek van de vogezen worden de mooie wegen heel goed aangegeven. Dan is het kinderspel om een mooie route te maken.
 
Dag oma's!

Nog 10 dagen voor ons om die kant op te gaan, we zijn er zo goed als klaar voor en hebben er erg veel zin in!
(alleen jammer dat we op de 13de weggaan, de dag dat Nederland natuurlijk de Finale wint :P )

84ba.gif


Alle routes via photoshop in elkaar gesoept...

Totaal 10 routes dus dat moet genoeg zijn. We zijn ook niet elke dag van plan om te gaan rijden.
 
even weer leven in blazen,

afgelopen voor zomer heb ik meegedaan met de 500,- challenge.
1ne laatste dag waren we in vogezen bij: la mouche. heel goed bevallen, nl-spain was toen ook op TV sfeer was perfect.

nu zit ik eraan te denken 4 dagen we te gaan met me vader tentje mee richting de vogenzen. denk ook weer hier te overnachten. misschien nog met een tussen stop in luxemburg omdat dit anders in 1x erg veel is.

ik heb hier al diverse routes en plaatsen gehoord, enige suggesties voor tussenstop in luxemburg of of in dergelijke? of andere super plekken in deze regio?
 
Ben zondag teruggekomen uit het Zwarte Woud, moet eerlijk zeggen dat ik het daar mooier vind dan in de Vogezen. Wat mooier of leuker is om te rijden is moeilijk te zeggen, het is wel anders. In de Vogezen nodigt het meer uit om echt hard over de bergen heen te knallen. In het Zwarte Woud heb je veel meer smallere slingerweggetjes waar je simpelweg niet zo hard kán, maar die wel een echte uitdaging zijn. In Duitsland wel meer oppassen voor de politie mbt de snelheid dan in Frankrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan