Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist, die geheimzinnigheid op de vrijdagavond.

1) Albert, kom op met die foto.
2) Daan: openmaken die envelop.

;)

Karl, je fietsje is zojuist geopereerd. Een van de bougiekabel miste het kleine veertje onderin de dop om de bovenzijde van de bougie af te klemmen.
Morgen testrijden en hopenlijk was dit het probleem. Mijn eigen CDI kan ook weer terug, want die was niet de boosdoener. Ben erg benieuwd.
Hij remt trouwens knetterhard!!!!

[afbeelding]

3) Roel: hopelijk helpt dit het laatste probleempje de wereld uit. Hoe beter je kan remmen, hoe sneller je kan rijden :9~ Ik kan niet wachten :]
 
Laatst bewerkt:
dames en heren V4 liefhebbers op MP zwarte NC 30 (duitse uitvoering) for sale 1500 euris. :]

Ook gespot. Komt van het forum af. Stond een jaar geleden te koop, kapot, voor een paar honderd euro. Volgens mij zei jij toen nog dat je dat ding weleens gezien had en dat 't niks is (of iig was) :?
 
Deze machine is hier vorig jaar gebracht en ik heb 'm compleet helemaal vernieuwd op alle gebied.
De beschrijving op marktplaats klopt volledig.
 

Nee,nee. Het was de Duitse NC 30 van bootje.

Deze machine is echt hier geweest. Lees het maar.
Het verhaal staat op ons Forum deeltje 6 pagina's 28-29-34-35-36-38-40-41-45 en 51.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me vertellen waar op 't internet ik een degelijke koppelingsset kan kopen voor m'n vfr?
Ze slipte al een tijdje soms een heel klein beetje, maar sinds gisteren begint het meer en meer te worden..

Ik zou meteen veren en platen vervangen. Of heb'k met één van de twee genoeg?

Edit: Dit gevonden -> http://www.bitzforbikes.co.uk/Honda/VFR_400/RL_(NC30)_90/Clutch_Plates,_Springs_and_Rollers

Ik rij wel vrij sportief. Beste lijkt me dan om de race set te pakken, maar zou ik ook een trapje lager kunnen gaan zonder gevolgen? Moet beetje op kosten letten..
 
Laatst bewerkt:
Tyga heeft nooit kuipen voor de NC24 gemaakt :N

Ziet er zeker top uit! :} Een miljard keer netter dan de meeste NC24 upgrades die ooit gezien heb! :Y
 
Vanmorgen begonnen om de ontstekingsproblemen van de Karl NC 30 te lokaliseren.
Stapje voor stapje steeds weer iets uitsluiten.
De stekker van de pulsgever zat onder het vet; die is nu in ieder geval schoon en ingespoten met contact spray.
Uit voorzorg toch ook maar 4 nieuwe bougies erin gezet. ( daar gaat m'n vakantiegeld }) )
De CDI unit was ook al uitgesloten. Uiteindelijk bleek de fout te zitten in de beide bobines.
Bij doormeten kwamen ze totaal niet meer aan de noodzakelijke waarden.
Dus maar een gebruikt setje overgezet.
Tussendoor toch nog maar de carbs er weer uitgehaald om de voorste ( 2 + 4) toch ook van sproeier 120 te voorzien omdat de kleur van de bougies daar aanleiding toe gaf.
Terug plaatsen en weer :( opnieuw synchroniseren :( Ja, ook probleempjes horen er nu eenmaal bij.
Maar alles staat en draait weer netjes.
Toen de proefrit: en ja hoor hoor, :9 zonder tegenstribbelen :P richting de begrenzer.
Bovendien met deze sproeierbezetting is de fiets nog feller geworden. Pakt bijzonder mooi en soepel op. Is toch weer verbeterd.
Ben blij dat het is opgelost. 8-)

Het was inmiddels 3 uur. Toen was alles klaar.
Meteen de MC 22 uit de schuur , leren overall aan en gaan!! Heerlijk genoten, wat jankt dat vreselijk mooi en gaaf. *O*

Karl, het is dus toch gelukt. :9~
Komens weekend kun je 'm komen halen. (Ik heb echt ruimte nodig). De weekenden daarna wordt het wat moeilijker.
Het volgende weekend (Pasen) zit in in Luxemburg :9~ :9~ :9~ en 14 en 15 april op Assen. :9~ :9~
Mail me maar.

full
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen begonnen om de ontstekingsproblemen van de Karl NC 30 te lokaliseren.
Stapje voor stapje steeds weer iets uitsluiten.
De stekker van de pulsgever zat onder het vet; die is nu in ieder geval schoon en ingespoten met contact spray.
Uit voorzorg toch ook maar 4 nieuwe bougies erin gezet. ( daar gaat m'n vakantiegeld }) )
De CDI unit was ook al uitgesloten. Uiteindelijk bleek de fout te zitten in de beide bobines.
Bij doormeten kwamen ze totaal niet meer aan de noodzakelijke waarden.
Dus maar een gebruikt setje overgezet.
Tussendoor toch nog maar de carbs er weer uitgehaald om de voorste ( 2 + 4) toch ook van sproeier 120 te voorzien omdat de kleur van de bougies daar aanleiding toe gaf.
Terug plaatsen en weer :( opnieuw synchroniseren :( Ja, ook probleempjes horen er nu eenmaal bij.
Maar alles staat en draait weer netjes.
Toen de proefrit: en ja hoor hoor, :9 zonder tegenstribbelen :P richting de begrenzer.
Bovendien met deze sproeierbezetting is de fiets nog feller geworden. Pakt bijzonder mooi en soepel op. Is toch weer verbeterd.
Ben blij dat het is opgelost. 8-)

Het was inmiddels 3 uur. Toen was alles klaar.
Meteen de MC 22 uit de schuur , leren overall aan en gaan!! Heerlijk genoten, wat jankt dat vreselijk mooi en gaaf. *O*

Karl, het is dus toch gelukt. :9~
Komens weekend kun je 'm komen halen. (Ik heb echt ruimte nodig). De weekenden daarna wordt het wat moeilijker.
Het volgende weekend (Pasen) zit in in Luxemburg :9~ :9~ :9~ en 14 en 15 april op Assen. :9~ :9~
Mail me maar.

[afbeelding]

Roel, je hebt weer goed werk geleverd! Ik ben trots op je. Ga nu een e-mail typen :)
 
Ik ben ook trots op mezelf dat ik het helemaal zelf gevonden heb. :)

;) E-mail verstuurd overigens :Y


Is het plastic enzo van die zwarte Nc30 nog in nette staat? Zo ja, dan kan iemand er een koopje aan hebben lijkt me.

@Albert: leuk ding! Ziet er netjes uit. Is dat IRL ook zo, beetje nette kappen en lakwerk enzo? Is geen standaard imitatie setje plastic met chinaverf zeker?
 
zo spartaans werd er iedere keer testgereden. 8-)

full


Zaterdag bij Ten Kate nog weer wat onderdeeltjes gehaald.

full


Ze hadden ergens ook nog een oigineel Honda gereedschapssetje liggen die ik mee kreeg voor 8.50 euro.
Het ging mij vooral om de haaksleutel met verlengstuks om de veervoorspanning bij de MC 22 te kunnen verstellen.

full
 
Karl, van de week de laatste verbetering. De ingeklapte zijstandaard staat tegen de uitlaatbocht. Dat is niet fraai. Dus even een klein lasje laten leggen over het blokje en klaar is Kees (Roel) })

full

full
 
Karl, van de week de laatste verbetering. De ingeklapte zijstandaard staat tegen de uitlaatbocht. Dat is niet fraai. Dus even een klein lasje laten leggen over het blokje en klaar is Kees (Roel) })

[afbeelding]
[afbeelding]

Hm, ik zou best zin hebben om komend weekendje een eindje te gaan motorrijden O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan