Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roel, Nando,

Een vraagje over een motorheftafel...hoeveel werkruimte hebben jullie links en recht van zo'n heftafel in acht genomen? Ik ben er een aan het overwegen, maar mijn huidige ruimte is helaas niet zo groot.
 
Roel, Nando,

Een vraagje over een motorheftafel...hoeveel werkruimte hebben jullie links en recht van zo'n heftafel in acht genomen? Ik ben er een aan het overwegen, maar mijn huidige ruimte is helaas niet zo groot.

Ik heb tussen werkbanken en heftafel 1: 100cm en tussen heftafel 1en 2 ook :100 cm. Er kan hier ook nog een motor neergezet worden.
Dat is heerlijk ruim en werk zeer prettig. (afstand gemeten tussen de veiligheidbeugels).
Breedte heftafels = 63 cm.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aan 1 kant ongeveer 50cm en aan de andere kant bijna 2 meter.

Het is misschien ook handig als het kan om hem verzonken in de vloer te leggen. Dan neemt de heftafel als ie omlaag staat geen ruimte in beslag. Maar dan moet je ook een manier bedenken om hem te bedienen. Ik heb daar allemaal rekening mee gehouden tijdens de bouw van mij werkplaatsje. Die overigens ook nog niet helemaal klaar is hoor ;) blijf altijd bezig :)
 
Ik heb aan 1 kant ongeveer 50cm en aan de andere kant bijna 2 meter.

Het is misschien ook handig als het kan om hem verzonken in de vloer te leggen. Dan neemt de heftafel als ie omlaag staat geen ruimte in beslag. Maar dan moet je ook een manier bedenken om hem te bedienen. Ik heb daar allemaal rekening mee gehouden tijdens de bouw van mij werkplaatsje. Die overigens ook nog niet helemaal klaar is hoor ;) blijf altijd bezig :)

Slim ;)
 
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb nu helaas te doen met een prefab houten berging in de tuin, die maar 3 x 2 mtr (lxb) groot is. Ik had tijdens de bouw van me huisje wel geinformeerd naar een volledig geisoleerd stenen berging (maatwerk) zodat totale vloeroppervlakte veel groter was (circa 3,5 x 3) maar daar kreeg ik verschrikkelijke offertes en prijzen van binnen dat ik het toen niet heb laten doen. Ik heb dus nu te doen met een kleine hok, maar er komt nog een klein gedeelte ernaast te staan voor tuinspullen en fietsen. Ik ben aan het bekijken of ik dat tot 1 berging kan maken, dus 1 zijkant open maken en uitbreden met 1,5 mtr extra breedte. Dan past er zonder meer een heftafel in.

Zal geen super de luxe heftafel zijn. Is die van HBM300 goed (buitelaar.nl)?
 
Ahoy iedereen

Ben al lang niet meer op het forum geweest dus ik zal wel al een en ander gemist hebben :-)

Mijn NC30 rijdt nog steeds als een droom, zelfs met de 33.000km op de teller. (voor de "neuwelingen" van het laatste jaar, mijn teller heeft al eens een rondje langs de 99.999 gedaan) Het wordt wel stilaan tijd om nog eens een groot onderhoud te doen en de remmerij eens van nieuwe dichtingen te voorzien

Zal geen super de luxe heftafel zijn. Is die van HBM300 goed (buitelaar.nl)?

Die heb ik ook. Je merkt duidelijk het verschil qua kwaliteit met bvb de tafels bij Roel, maar voor de hobbyist zijn ze zeker goed genoeg naar mijn mening. En zeker ruim genoeg.


Btw, heeft er nog iemand een NC30 zadel over? Het mijne heeft wat barstjes sinds de vriestemperaturen van -10°C...
 
Ahoy iedereen

Ben al lang niet meer op het forum geweest dus ik zal wel al een en ander gemist hebben :-)

Mijn NC30 rijdt nog steeds als een droom, zelfs met de 33.000km op de teller. (voor de "neuwelingen" van het laatste jaar, mijn teller heeft al eens een rondje langs de 99.999 gedaan) Het wordt wel stilaan tijd om nog eens een groot onderhoud te doen en de remmerij eens van nieuwe dichtingen te voorzienDie heb ik ook. Je merkt duidelijk het verschil qua kwaliteit met bvb de tafels bij Roel, maar voor de hobbyist zijn ze zeker goed genoeg naar mijn mening. En zeker ruim genoeg.


Btw, heeft er nog iemand een NC30 zadel over? Het mijne heeft wat barstjes sinds de vriestemperaturen van -10°C...
Gewoon ff opnieuw laten bekleden...heb ik ook gedaan...Kan je zelf kiezen wat voor stof je wilt....alcantara,skai....etc...
 
hoi lui

heeft er iemand interesse in een instelbare schakellamp van het merk bitz
bestaat uit 1 groene en zes rode leds in een ronde opstelling ,komt van een rvf
groeten michel
 
Gewoon ff opnieuw laten bekleden...heb ik ook gedaan...Kan je zelf kiezen wat voor stof je wilt....alcantara,skai....etc...

Waar en quanta costa?
Laatst ff geinformeerd bij een motorzaak, en dat koste toch een slordige 90E.
 
Zo, de CBR 250RR vorkpoten vanmiddag gereviseerd en ze staan er weer tiptop bij. })
Heerlijk werk. :9

full


Ook de Hel leidingen zijn binnen. De lengte van de voorleidingen heb ik iets laten aanpassen op mijn verzoek.

full


Morgen nog de remklauwen aan voorzijde ultrasoon reinigen en daarna voorzien van nieuwe rubbers en vervolgens kan alles gemonteerd worden, waarna er weer fors geremd kan *O* worden.

Bovendien, de brug moet leeg, want er komen weer twee NC-tjes aan. :9~
Dus de fiets moet snel weer op de wielen staan.

Het wordt weer erg gezellig hier. 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zo, de CBR 250RR vorkpoten vanmiddag gereviseerd en ze staan er weer tiptop bij. })
Heerlijk werk. :9

[afbeelding]

Ook de Hel leidingen zijn binnen. De lengte van de voorleidingen heb ik iets laten aanpassen op mijn verzoek.

[afbeelding]

Morgen nog de remklauwen aan voorzijde ultrasoon reinigen en daarna voorzien van nieuwe rubbers en vervolgens kan alles gemonteerd worden, waarna er weer fors geremd kan *O* worden.

Bovendien, de brug moet leeg, want er komen weer twee NC-tjes aan. :9~
Dus de fiets moet snel weer op de wielen staan.

Het wordt weer erg gezellig hier. 8-) 8-)
Yihaaaaaaa, een onderkuip is al verwijdert
 
Waar en quanta costa?
Laatst ff geinformeerd bij een motorzaak, en dat koste toch een slordige 90E.
De vader van een collega heeft dat voor mij gedaan...€40,-...Ik heb hem gewoon met skai laten overtrekken....

Achteraf had ik misschien een iets comfortabeler foam/gel erbij moeten doen...na 300km heb ik een houten kont :+ Ook blijf ik Neopreem mooi vinden...

Volgens mij als je gewoon een stoffeerder vraagt en niet een gespecialiceerd bedrijf, scheelt dat aardig in de kosten...Het overtrekken stelt namelijk nix voor en je gebruikt bijna geen stof....
 
Waar en quanta costa?
Laatst ff geinformeerd bij een motorzaak, en dat koste toch een slordige 90E.

Tijgerleathers in Den Haag is ook goed, qua prijs zal het vast niet veel afwijken dan van de andere aanbieders.

Persoonlijk zou ik het zadeltje eraf halen en dat meenemen naar een lokaal bedrijfje. Hier in Den Haag zitten genoeg zaakjes (veelal gerund door Turkse of Marokkaanse jongens). Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij hoeft het niet veel te kosten om een stukje skai over te trekken..?

Of anders een lapje skai kopen en je melden bij een brommerzaak. Niet al te lang geleden voor een Aerox een andere zadelhoes gekocht, voor een tientje zat die erop.
 
Jaloers!! Ik zat te denken om Karl te bellen en snel nog mijn motor vanavond te halen, zodat ik morgen op de motor kan. Maar morgen krijgt mijn auto zijn zomerbandjes terug, en dat is bij mijn werk in de buurt (leek handig toen ik de afspraak maakte).
 
Vorkpoten gemonteerd en de klauwen gereviseerd.

Er kan bijna geremd worden. Nu de achterzijde nog.
Ontluchten ging dit keer moeizaam.

full

full


Simpele 2 zuiger klauwtjes, maar voldoende remkracht.
Volgetankt weegt het fietsje 157 kg. :9~

Hel leidingen zijn perfect!!. Exacte montage van de banjo's t.o.v elkaar zodat de leiding bij beide banjo's absoluut spanningsvrij gemonteerd kan worden. Ook zeer soepele leidingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan