Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag een setje Bridgestone Battlax BT 090 voor de NC 30 van mijn zoon gescoord in Duitsland voor een goede 190 euris is wel ff een verschil dan met hier in NL verleden jaar 280 betaald :( gelijk maar haakse ventielen laten plaatsen (op aanraden van Roel) ;)
 
@Roel even een vraagje m.b.t. aanhaalmomenten van een aantal bouten. Kun je mij de gegevens (Nm) van de achteras, vooras wielmoer en de vorkklemboutjes (sw 12 mm) van een NC 30 eens doorgeven ? b.v.d. greetz Chris.
 
@Roel even een vraagje m.b.t. aanhaalmomenten van een aantal bouten. Kun je mij de gegevens (Nm) van de achteras, vooras wielmoer en de vorkklemboutjes (sw 12 mm) van een NC 30 eens doorgeven ? b.v.d. greetz Chris.


achteras 120 Nm vooras 60 Nm. vorkklemboutje: deze worden te vaak veel te strak en verkeerd vastgezet. Nooit één bout vastzetten en dan de andere. Steeds om en om werken. Eerst beide handvast, daarna met de sleutel om en om steeds een beetje vaster.

Eerst de rechterpoot vastzetten (de kant waar de asmoer zit).
Daarna de motor echt een paar keer flink inveren, rem intrekken. Eigenlijk moet je de vork laten schrikken:( dus even leen paar keer lomp de voorrem intrekken). De linkerpoot gaat zich dan zetten (deze zit nl. los op de as en kan gewoon heen en weer schuiven) ) en hierna pas de 2 vorkklemboutjes van de linkerpoot vastzetten.
Wil je deze klemboutjes toch op een moment vastzetten dan hooguit 17 Nm. (Honda geeft 22 Nm. op , veel te strak!!)

Om het meedraaien van de as bij het vastzetten van het wiel te voorkomen, kun je tijdelijk eerst even de klemboutjes van de linkerpoot vastzetten.
Zit de asmoer vast, dan de linkerpoot klemboutjes weer lossen en de klemboutjes van de rechterpoot vastzetten.
Hierna de vork flink inveren etc. en dan, zoals beschreven de klembouten van de linkerpoot vastzetten.

Aanhaalmomemnt remklauwen: 27 Nm.

Succes })

@edit: er zijn maar weinig motorzaken/bandenboeren die dit zo doen. Vaak gaat het wiel erin en worden van beide vorkpoten meteen de klembouten aangedraaid.
De vering kan dan vaak niet soepel verlopen omdat de linkerpoot niet helemaal recht op de as staat.

Ik heb dit allemaal geleerd bij Ohlins, Rooske. :9
 
Laatst bewerkt:
achteras 120 Nm vooras 60 Nm. vorkklemboutje: deze worden te vaak veel te strak en verkeerd vastgezet. Nooit één bout vastzetten en dan de andere. Steeds om en om werken. Eerst beide handvast, daarna met de sleutel om en om steeds een beetje vaster.

Eerst de rechterpoot vastzetten (de kant waar de asmoer zit).
Daarna de motor echt een paar keer flink inveren, rem intrekken. Eigenlijk moet je de vork laten schrikken:( dus even leen paar keer lomp de voorrem intrekken). De linkerpoot gaat zich dan zetten (deze zit nl. los op de as en kan gewoon heen en weer schuiven) ) en hierna pas de 2 vorkklemboutjes van de linkerpoot vastzetten.
Wil je deze klemboutjes toch op een moment vastzetten dan hooguit 17 Nm. (Honda geeft 22 Nm. op , veel te strak!!)

Om het meedraaien van de as bij het vastzetten van het wiel te voorkomen, kun je tijdelijk eerst even de klemboutjes van de linkerpoot vastzetten.
Zit de asmoer vast, dan de linkerpoot klemboutjes weer lossen en de klemboutjes van de rechterpoot vastzetten.
Hierna de vork flink inveren etc. en dan, zoals beschreven de klembouten van de linkerpoot vastzetten.

Aanhaalmomemnt remklauwen: 27 Nm.

Succes })

@edit: er zijn maar weinig motorzaken/bandenboeren die dit zo doen. Vaak gaat het wiel erin en worden van beide vorkpoten meteen de klembouten aangedraaid.
De vering kan dan vaak niet soepel verlopen omdat de linkerpoot niet helemaal recht op de as staat.

Ik heb dit allemaal geleerd bij Ohlins, Rooske. :9
Thanks, jij lijkt wel een wandelende enceclopedie Roel
 
Net eventjes de oude NS125R weer remmend gemaakt. De klauwen zaten een beetje vast dus het boeltje uit elkaar gehaald en weer gangbaar gemaakt. Gelijk ook maar even een andere rempomp erop gezet die ik nog had liggen. Ding had bijna een half jaar stilgestaan en zelfs met de strenge vorst buiten. Maar contact aan lampjes branden 3 keer trappen en lopen dat gekke ding :P Ding is echt super tof om mee te rijden zeg :]
 
Zo, sollicitatiebrief voor een stage bij Ducati design center (aerodynamics / rapid prototyping / active safety systems (ABS, DTC etc)) is de deur uit...... ben benieuwd! Hopelijk ben ik binnenkort een paar maanden in Italie.

Ik houd jullie op de hoogte :-)
 
Laatst bewerkt:
Zo, sollicitatiebrief voor een stage bij Ducati design center (aerodynamics / rapid prototyping / active safety systems (ABS, DTC etc)) is de deur uit...... ben benieuwd! Hopelijk ben ik binnenkort een paar maanden in Italie.

Ik houd jullie op de hoogte :-)

Panigal smokkel je mee voor mij toch?
 
Zo, sollicitatiebrief voor een stage bij Ducati design center (aerodynamics / rapid prototyping / active safety systems (ABS, DTC etc)) is de deur uit...... ben benieuwd! Hopelijk ben ik binnenkort een paar maanden in Italie.

Ik houd jullie op de hoogte :-)

Tof!! Ben benieuwd!!
 
ra ra..............? :P



p1040213i.jpg
 
Vanmiddag begonnen met de CBR 250 RR carbs. Wat is dat een gepriegel. Vooral ook omdat dit sleutelen nieuw is.
De NC-tjes zijn daar heilig bij.
Echt chirurgen werk, maar uiteraard wel heel erg leuk. :9~ Echt alles mini mini mini :9 :P
Ze worden schoongemaakt, van binnen en van buiten nieuwe carb.rubbers (huidige keihard, en daarna mooi synchroon gezet en afgesteld.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Past ook allemaal net! :o

Ja klopt, de werkruimte is zo miniem, je moet echt Japanse handjes hebben. Heel veel is echt anders als onze V4-tjes.
Carbrubbers gaan eerst op de carbs en daarna plaats je het hele blok. Dit gaat overigens wel veel gemakkelijkerals bij de NC 30. Synchroon stellen gaat ook eenvoudiger, met name doordat de stelschroeven aan de bovenzijde zitten. (wel erg verstopt).
Vrijdag synchroniseren en afstellen. :9~
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan