Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets Roel.
Zie dat hij toch niet helemaal droog is aangekomen of is dat kwijl :)

Wel droog aangekomen. (althans de motor :$ ) Maar dealers mogen mijn motoren nooit poetsen bij aflevering.
Doe ik thuis altijd zelf }) Geen t-shirts en lakens, maar zachte poetslappen. Meteen motor gewassen en netjes gepoetst.

Wat je ziet is idd. kwijl. :9~
 
Gisteren eindelijk een ritje kunnen maken, vooraf carburateurs voorzien van nieuwe pakkingen, nieuwe carb rubbers, hrc veren, en eerder al kleinere sproeiers en 1 shim onder standaard naalden.

Rijdt echt superfijn in gehele toerenbereik :)

[afbeelding]
Zat er geen shim onder de naald? Bij een RVF hoort die er standaard onder.
Heel verstandig: geen HRC aanpassingen, ( naaldbuizen, naalden etc). want dat werkt meestal niet. Die veertjes kunnen, maar ik heb zelf het idee dat ze niet voor een snellere gasrespons zorgen. Meer, koelere lucht naar de carbs heeft veel meer effect.
Goed te horen dat alles netje en naar je zin draait. *D


@Roel, er zaten zelfs 2 shims onder de "oude" naalden. Oude naalden waren 100% zeker afkomstig van Dynojet. Daarnaast ook de J8VA standaard naalden nu erin geplaatst. Geheel staat nu minder rijk dan voorheen. Ik heb inderdaad nieuwe HRC veren erin gezet, en geen volledige HRC NKA kit aangezien dat voor op straat weinig uitmaakt. Ik heb nog wel een aantal HRC kopie carb trays, ik kan voor het verminderen van motorwarmte nog wel zo'n tray monteren tussen het blok en carbs.

Hier nog mijn reactie van afgelopen jaar...

Inmiddels van guru Rick begrepen dat onbekende naalden mogelijk van Dynojet afkomstig zijn. Volgens hem vertonen deze naalden overeenkomsten met een aantal van zijn RC30 naalden.

Verschillen: links = (extreem) race profiel naald + 2 shims 0.5mm (Dynojet) versus rechts = NC35 stock J8VA Honda + 1 shim 0.5mm
En hier foto van beide gasnaalden en de shims.
full
 
Roel, is dat lineaire verenkit van Rick? Komt me bekend voor. Heb zo'n kit ooit in me ex NC30 geplaatst en was echt een verbetering.

En dat is best hard werken op een Ducati...maar zo te zien wel met een hoge fun factor!
 
Laatst bewerkt:
Ha Roel, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Inrijden is inderdaad ruk. Ik ben er ook weer mee bezig, maar dat betreft iets met 4 wielen en een gechipte dieselmotor ;)
 
Hallo, iemand die een topkuip van een NC30 met kleine koplampen over heeft?

Nee helaas. Die ik over had is reeds verkocht (was een type 7 originele topkuip zonder de originele stickers "wenkbrauwen" in wit/groen/blauw aan de voorzijde).
 
Vanmorgen is de RVF gehaald door de eigenaar en heeft hij z'n VTR SP1 achtergelaten. Weer eens wat anders om aan te sleutelen. Inmiddels is de service al weer klaar.
Heb er ook even mee gereden. :9~ Lomp en zwaar,maar wel heel erg leuk. Vooral de grote zware klappen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Die SP1 heeft tenminste een force spanningsregelaar.

[afbeelding]

[afbeelding]

En de gebruikte Honda Bijbel. })

[afbeelding]

Het is ook een mooie brommer om naar te kijken, vooral zonder plastic...... 8-)
 
morgen bussen regelen om originele uitlaatsystemen te fixen :9 zonder grafietpakking dus gewoon staal op staal verbinding alá race-systemen.

bestel ze zonder gleufjes, zodat de keuze van veer of klembus vrij is :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan