Crosstourer VFR 1200X

Ziet er mooi uit :)

Niets voor mij, ik moet het eerder lager hebben ;)
Ik ben 1,78 en vind de 1200X best hoog, het houdt niet over, maar ok ik red me er mee.
 
Ze hebben ook een lager zadel van TT. Ik ben blij met net wat meer hoogte, geeft nog wat meer controle voor mij.
 
Mooi zadel Allroadtoad, maar ik heb (nog) genoeg aan het standaard zadel.
Op de CBF had ik wel last van zadelpijn na 2 uur rijden, heb op de laatste een TopSellerie zadel met gel vulling geplaatst. Maar in vergelijking tot het CT zadel was dat nog best hard. Dus voor mijn gevoel is dit al heel lekker. En met mijn 1.86 m is het net hoog/laag genoeg :) .
 
Net terug van het Zwarte Woud, en afgelopen donderdagavond maar al een telefoontje met mijn dealer gedaan dat ie een set nieuwe banden moest bestellen, deze zijn na 8000 km gewoon toast. Nu maar eens de Dunlop TR91 proberen. Foto`s zijn van voor het naar huis rijden, nu weer een 700 km erbij.

IMAG0497-X2.jpg


IMAG0499-X2.jpg
 
Net terug van het Zwarte Woud, en afgelopen donderdagavond maar al een telefoontje met mijn dealer gedaan dat ie een set nieuwe banden moest bestellen, deze zijn na 8000 km gewoon toast.
Je zal het vast al eens verteld hebben, maar om terugzoeken te voorkomen: welk merk/type band zit ik naar te kijken?
 
Niet bewust, mijn steppies vertonen juist een omgekeerd patroon, de linker is een stuk korter dan de rechter. Ik heb gewoon een voorkeur voor bochten, laten we het daar op houden.
 
Het gekke in mijn situatie; ik slijt ook de band meer met rechter bochten.
Het schijnt dat de meesten een (onbewuste) voorkeur hebben voor de linker of rechter bocht.

:)
 
Laatst bewerkt:
Het gekke in mijn situatie; ik slijt ook de band meer met rechter bochten.
Het schijnt dat de meesten een (onbewuste) voorkeur hebben voor de linker of rechter bocht.

:)

Sowieso moet je toch de bocht door hé.

Vraagje voor Allroadtoad: wat zijn je bevindingen na enkele weken te rijden met het verhoogd zadel? Ik denk eraan om eveneens dergelijk zadel aan te schaffen.

Luc
 
Zadel is echt perfect voor mij, ik kan me niet eens meer voorstellen dat ik het oude zadel kon pruimen. Grote verbetering. Ga eens testrijden daar, dan weet je het zeker. Of kom eens een zondag tot alhier en ga op het mijne rijden...
 
Zadel is echt perfect voor mij, ik kan me niet eens meer voorstellen dat ik het oude zadel kon pruimen. Grote verbetering. Ga eens testrijden daar, dan weet je het zeker. Of kom eens een zondag tot alhier en ga op het mijne rijden...

Vind het jammer dat ik geen antwoord krijg op mijn mail dat ik verzonden heb naar de Belgische tak van Touratech. Helaas ligt Touratech NL in Apeldoorn. Niet bij de deur.

Jouw uitnodiging vind ik wel tof, maar waar woon je ergens in Nederland? Indien het te ver is dan rij ik wel eens tot Touratech België in de hoop dat het open is.
 
Klopt... ik rij er vaak met treffens in België. Mooie streek trouwens.
Ik stuur je een PM. Maar moeilijk via dit forum. Ben niet goed in die dingen. Ik stuur je een PM via Crosstourer.com ;-)
 
Hoi, het was inderdaad een leuke ontmoeting. Het Touratech zadel was naar mijn mening ietsje harder. Het zat wel goed en was een 4 à 5 cm hoger dan het originele Honda zadel. En die 4 à 5 cm vond ik wel heerlijk.
Ondertussen ook gemerkt dat er een groot verschil bestaat tussen een middenbok van Hepco&Becker en de originele van Honda...
 
Ik heb er een originele Honda middenbok onder gezet, maar vindt het nog een hele hijs om hem op te bokken.
Zal het gewicht wel zijn :+
 
Mijn "techniek" is wel goed, kon alle motoren tot nu toe goed opbokken. Linkerhand het stuur, met rechts de duo greep vastpakken, de bok naar beneden duwen en gewoon ophijsen. En met mijn lengte van 1.86 m moet dat verder geen probleem zijn. Maar ik merk gewoon dat de CT 60 kg zwaarder is.
Ach, als dat het enige minpuntje is rij ik vrolijk door het leven :].
 
Naar aanleiding van de enthousiaste geluiden hier pas geleden ook een Crosstourer gekocht. Alhoewel de fietst heerlijk rijdt, merk ik dat het stuur bij 150 km (plus) begint te wiebelen, enigszins afhankelijk van de wind. Alhoewel ik deze snelheid niet dagelijks rijdt, vind ik het wel vervelend. Probleem doet zich eigenlijk pas een week of zo voor. KM-stand is 3200. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan