Crosstourer VFR 1200X

Nog steeds ontevreden over mijn banden die af fabriek zijn geleverd, nu op zoek naar nieuwe set. Lees veel goeds over de nieuwe T30 van Bridgestone. Iemand van jullie al ervaring, of dezelfde gedachte deze eens te gaan proberen?

Grootste probleem van de Scorpions, die er nu op liggen, is het slijtage beeld. Wil meer naar tourbanden ipv allroad banden.
 
Bij mij gingen de scorpions 5 weken en nog geen 6000 km mee dus dat kan kloppen. Ik heb er Conti trailattak 2 op liggen, heerlijk bandje
 
E-10

Vanochtend vol getankt (Vpower) en naar de EIfel......onderweg in Duitsland ff bijgetankt, per abuis (maar 6 liter), met Super E10. Gelukkig zat de tank nog voor 3/4 vol met Vpower. Maar toch....Na 100 km heb ik overigens direct weer Vpower bijgevuld.

Kan dit dit kwaad voor de motor?

Dit schrijft Honda op de website:
Voor de gebruikers van Honda motorfietsen met injectiemotoren is het tanken van E10 geen enkel probleem. De nieuwe brandstof is meestal niet geschikt voor producten met een motor die van een carburateur is voorzien, omdat de E10-brandstof rubber e/o pakkingmaterialen in de motor kan aantasten.

Heeft onze CT een carburateur???
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

Overigens heb ik ook maar even in het instructieboekje gekeken, wat ik eerder had kunnen/moeten doen ;-) , en daar staat in dat je Ethanol 10% max mag tanken (de E10 dus). Maar ik let de volgende keer beter op en tank zoals vanouds!
 
Bikers

Ik ga mij een Crosstourer kopen maar ik heb een vraagje rond het touringscherm.
Ik ben 1.78 , ga ik genoeg windbescherming hebben met het touringscherm of ben ik beter met het grotere scherm van Givi.
 
Schakelen update:
Een jaar Crosstourer rijden, nu 10.000 km op de teller. In het begin had ik af en toe last van het "misschakelen" van 4-5 en/of 5-6. Maar daar heb ik vanaf 8.500 km geen last meer van gehad ("afkloppen" ;) ). Schakelen gaat nu heel soepel!

Iets anders...

Snelheidsmeter vs navigatie (Garmin 350LM):
Wat mij opvalt is dat de snelheidsmeter van de motor standaard (ca. 8%) een hogere snelheid aangeeft dan de navi:

Motor 100 - op navi 92 km per uur;
Motor 80 - op navi 74 km per uur.

Is dat normaal? Wat ik terugvind op internet moet dit normaal zijn. Herkennen jullie dit?
 
Schakelen update:
Een jaar Crosstourer rijden, nu 10.000 km op de teller. In het begin had ik af en toe last van het "misschakelen" van 4-5 en/of 5-6. Maar daar heb ik vanaf 8.500 km geen last meer van gehad ("afkloppen" ;) ). Schakelen gaat nu heel soepel!

Iets anders...

Snelheidsmeter vs navigatie (Garmin 350LM):
Wat mij opvalt is dat de snelheidsmeter van de motor standaard (ca. 8%) een hogere snelheid aangeeft dan de navi:

Motor 100 - op navi 92 km per uur;
Motor 80 - op navi 74 km per uur.

Is dat normaal? Wat ik terugvind op internet moet dit normaal zijn. Herkennen jullie dit?
Tot max 10% toegestaan heb ik mij laten wijsmaken. Vandaar ook de correctie bij controle. Snelheidsmeters wijken altijd af naar het positieve
 
+10% is niet uitzonderlijk. De afwijking op een nieuwe voorband is natuurlijk kleiner dan op een exemplaar waarbij de slijtnokjes gelijk liggen met het loopvlak. Die laatste heeft minder omtrek en dan registreert de snelheidsmeter meer omwentelingen.

Navigatie is redelijk betrouwbaar, maar ook niet 100% nauwkeurig. De meting gaat obv plaatsbepaling. Dat gebeurt meestal op 10 m nauwkeurig, gemeten door satelieten. M.n. bij grote hoogteverschillen, scherpe bochten en versnellen/ remmen kan dat niet nauwkeurig.

Maar da's altijd beter dan je snelheidsmeter die, teneinde claims te voorkomen, altijd iets teveel aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Perfect normaal.

Schijnt ook zo te zijn voor je kilometerstand trouwens: 100 km is nooit exact 100 km. Daar zit eveneens een marge op.
Wie pakweg een 1000 mijl in 24 uur wil rijden (Iron Butt Association) krijgt als goeie raad om een paar tientallen kilometers meer te rijden, zodat de 1000 mijl ook via andere metingen (gps - google maps - ...) zeker bereikt wordt. Bij Honda schijnt die marge ook nog relatief groot te zijn.
 
Bikers

Ik ga mij een Crosstourer kopen maar ik heb een vraagje rond het touringscherm.
Ik ben 1.78 , ga ik genoeg windbescherming hebben met het touringscherm of ben ik beter met het grotere scherm van Givi.

Best eens testen?

Ook te zien waar en wanneer natuurlijk.
Ik ben 1m 90 en krijg redelijk wat te verduren op een snelwegrit naar Spanje, maar persoonlijk heb ik het graag zo. In dagdagelijks gebruik naar het werk denk ik daar zelfs niet over na.

Zoiets is een heel persoonlijk iets: ook je manier van zitten, zadelhoogte die je kiest, je lichaamsbouw, .... spelen mee.

Groter scherm is vaak ook gelijk aan meer verbruik.

1m78 lijkt me niet zo heel groot. Ik zou beginnen zonder GIVI. Standaard kan het scherm al een standje omhoog en omlaag.
 
Bikers

Ik ga mij een Crosstourer kopen maar ik heb een vraagje rond het touringscherm.
Ik ben 1.78 , ga ik genoeg windbescherming hebben met het touringscherm of ben ik beter met het grotere scherm van Givi.

Ik ben een 1.74 en rij met het Honda Touringscherm. Voor mij ok. Je hebt natuurlijk niet de windbescherming zoals op een zware tourder zoals de pan of iets dergelijk hé. Maar dat zoek je volgens mij ook niet als je een CT koopt.
 
Nickel

Ik rij nu al 10 jaar met een Varadero woonwerkverkeer. met de grote ruit op van Givi.
dat vind ik perfect omdat ik graag met mijn vizier open rij.
Het scherm voor de Ct van Givi is ook wat breder 37 cm en 5 cm hoger dan het touringscherm van Honda.
Maar staat uw touringscherm op de hoogste stand en heb je dan nog last van windstoten rond de helm . grts
 
@Kekomi

Ik heb niet echt windstoten rond de helm tenzij het serieus aan het waaien is, hangt veel van de wind af daar mijn woon/werk over de autostrade is. Is voor mij redelijk ok (perfectie bestaat niet hé) maar ik ben ook iets kleiner en dat kan al het verschil maken denk ik. Scherm staat in hoogste stand. Heb al getwijfeld over zo'n opzetspoilerke bovenaan maar ben niet zeker dat dat een echte verbetering zal zijn.
Luckyluke heeft het Givi scherm denk ik maar die is een stuk groter dan ik.
 
Ik heb idd een Givi scherm zonder opzetspoiler. Ik ben 1m86 en eigenlijk best tevreden van het scherm. En jawel, ook ik rij graag met visier open. Lukt best. Het scherm staat niet in de hoogste stand.
 
Bedankt mannen , ik weet genoeg en ga hem zaterdag bestellen met de Givi verhoogde toeringscherm. :-))))
 
Ik zat net te kijken op de Honda site en keek naar de special editions.
Daar staat het volgende:

"De Crosstourer is in 2014 al standaard voorzien van een driedelige kofferset t.w.v. ruim € 2.600,-".

Dat is al leuk natuurlijk maar als je dan zo'n pakket neemt zoals het Highlander of Gran Turismo pakket zie je daar ook weer drie koffers bijzitten.
Zou je een dubbele koffer set krijgen als je nu een nieuwe Crosstourer koopt?
 
full


Resultaat van een (1) dagje crosstouren....
 
Hallo Allen,

Wat een stilte hier bij de Crosstourer rijders....

Eindelijk is bij mij de kogel door de kerk. Volgende week nieuwe banden erop.
Uiteindelijk ga ik het avontuur aan met de Bridgetone T30 banden. Hoor veel goede verhalen, ook van vergelijkbare motoren. Hopelijk houden die het langer vol dan de Scorpions!
 
Terug
Bovenaan Onderaan