Crosstourer VFR 1200X

Hier is het inderdaad een ramp om iets terug te vinden.
Ik kijk straks eens naar het VFR forum. Nuja, je kan moeilijk 10 fora gaan 'afschuimen' naar info.
Ik ben ook 'lid' van www.crosstourer.com. En daar hebben we vorig jaar een Belgisch crosstourer treffen gehouden. Organisatie en/of medewerking was door Nickel en Allroadtoad, beiden hier ook aanwezig op het forum. Was wreed leuk en volgend jaar gaan we misschien nog ene organiseren. Maar dan kanten Antwerpen omdat dit meer België/Nederland georiënteerd wordt.

Mijn oorspronkelijk idee was om destijds crosstourer.be te kopen en er een forum te starten. Met mijn ICT-kennis lukt me dat wel ;) maar iemand was me voor die helaas niets doet met deze site...

Grts,
Luc
 
Om te kunnen posten moet je je wel voorstellen op het VFR forum.

Dat is ooit zo afgesproken, daarna kun je overal posten.

edit: En gedaan zie ik :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik heb na 64000km met een BMW GS Adventure te hebben gereden een nieuwe CT gekocht en ga deze binnenkort ophalen.
het is er een met dct.
heb er eens bij een honda dealer een dik uur demo mee gereden op een honda demo dag.
Ben er erg enthousiast over.

Nu mijn vraag, past een puig hugger van een vfr 1200 f op CT?
ik heb er een op de kop kunnen tikken van een 1200f.
die is als nieuw.
ik heb hier al ergens gelezen dat een originele 1200 f hugger ook op de CT past,
dus heb goede hoop dat dit moet lukken.
Misschien iemand hier ervaring mee of weet iemand of de achterbrug van een F gelijk is aan de Crosstourer.

Groeten Arnold
 
Hoi Arnold, dat zou moeten passen.

Ook ik ben ex-1200GSA rijder en nu alweer 65000 km dik tevreden met de CT-DCT. En probleemloos is weer de norm geworden.
 
Hey Allroadtoad,

bedankt voor je bericht.
Dus dan zal het moeten passen.
fijn om te horen.
ja ik heb alle berichten doorgelezen en zag dat je ook bmw hebt gereden.
is/was ook een heerlijke fiets, en nu over op Honda.
Ziet er goed uit, stuurt fijn en de DCT is top zoals ik het ervaren heb.
en 3 jaar garantie, dat zegt genoeg.
Ja met de bmw heb ik met 64000 km 2x de tankmeter stuk gehad, handvatverwarming, bandenspanning sensor en het achterwiellager stuk gehad.
valt op zich mee.
ben er van de Noordkaap tot Turkije mee geweest en heel veel plezier van gehad.

Jij nog weinig problemen met de CT tot nu toe?
verbruik acceptabel?
daar hoor je ook verschillende berichten over.
het afremmen op de motor zal wel een stuk minder zijn vrees ik.
ik denk dat ik ongeveer dezelfde rijstijl als jou hanteer als ik het zo lees.
heb de aluminium koffers van de GS al aan de grond gehad in de bocht.
En dan wel weer rijdend rechtop de bocht uitgekomen;-)

Ik denk dat ik de motor over 2 weken ophaal.
Ik heb er aluminium givi outback koffers bij besteld.
handvatverwarming, valbeugel, en middenbok alles origineel Honda.
ik kijk ernaar uit dat ik de motor kan ophalen.
En dan maar weer genieten.
 
Hey Arnold,

Ik heb een beetje een gelijke configuratie als Allroadtoad, uitgezonderd de crashbar en koffers zijn anders. Ik heb Givi Trekker koffers maar ben wel benieuwd naar de Givi Outback koffers. Dus, een foto mag je zeker posten!
Op een moment besloot ik om de Givi Trekkers van de hand te doen. Maar aangezien ik een Givi 80L bagagetas heb komt die gedeeltelijk op de koffers te liggen. De Trekker koffers hebben dan een unieke eigenschap dat ze aan de bovenkant gedeeltelijk open kunnen. Echt wel handig als de bagagetas erop ligt.

Een DCT is echt wel heerlijk om mee te rijden. Geen verlies aan vermogen, zelfs als je een helling oprijdt. En op de motor remmen lukt toch aardig hoor. Nu gebruik ik de DCT wel veel met manuele versnellingen. Dus met de flippers links. Indien ik de automaat gebruik dan is het op de autosnelweg, tijdens het prutsen met de GPS, tijdens het nemen van foto's of wanneer ik een appel eet. De "D"-stand gebruik ik bijna nooit.
Mijn Crosstourer is nu ietsje meer dan 2 jaar en 'k heb er 47.000 km mee gereden. Hij gaat enkel binnen voor onderhoud, anders komt er geen sleutel aan.
Gelijke rijstijlen? Geen idee. Ik kan je wel zeggen dat Allroadtoad jaarlijks nieuwe voetsteuntjes moet kopen ;-) lol....

Veel succes met de Crosstourer! Een droommachine!
 
@Luc,

dan rij jij ook veel.
maar daar zijn ze voor gemaakt. :]
ik heb die trekker koffers gegoocheld, zijn ook mooie koffers en inderdaad handig met dat klepje
dat je op die manier bij je spullen kan.
ik heb de outback 37 liter uitvoering met topkoffer besteld, dit alles in aluminium kleur.

Wanneer is dit jaar dat CT treffen in België?
en hoeveel CT's waren er vorig jaar ongeveer?
 
Eigenlijk probleemloos, ik heb lekke voorvorkkeerringen gehad maar die lagen vooral aan de combi onbeschermde binnenpoten en offroadrijden. Met neopreen hoezen rond die binnenpoten is dat niet teruggekomen. Verder onder garantie balhoofdlagers en de achterschokbreker die wat wazig begon te worden. Verder helemaal niets. Verbruik is acceptabel maar zeer gerelateerd aan mijn rijstijl. Die is redelijk sportief. Ik slijt voornamelijk veel banden... Ben nu aan mijn 11de achterband bezig.
 
Dus motorisch en met de automaat geen problemen gehad.
Dat klinkt goed.
ja ik heb die foto's van je motor bekeken ergens eerder in dit forum.
Mooie motor.
Je motor vreet wel stepjes en banden, ha ha. ;)
Bedankt voor je informatie en wie weet tot ziens.
 
Automaat is volledig probleemloos. Motor heeft nog geen druppel olie gebruikt. De DCT vergt een andere manier van rijden. Veel mensen gebruiken de DCT sub-optimaal. Ik rij altijd in de S-stand maar overrule de automaat door 1 of 2 keer te minnen voor een afslag of bocht. Zo hoef je in weze nooit te remmen. Dan heb je het beste van 2 werelden: de souplesse van de V4 en de motorrem van een tweecilinder, verslavend gewoon. Als men de DCT te vroeg op of terug vindt schakelen, gewoon corrigeren. Doe je dat een keer of 5 dan ervaart de DCT-computer dat jij dat te vroeg vindt en past zich aan. Dit proces moet je wel herhalen als de accu los is geweest.
 
Als men de DCT te vroeg op of terug vindt schakelen, gewoon corrigeren. Doe je dat een keer of 5 dan ervaart de DCT-computer dat jij dat te vroeg vindt en past zich aan. Dit proces moet je wel herhalen als de accu los is geweest.

Euh, is dit effectief zo JP? Bedoel je hiermee dat de DCT "leert"? Iets wat technisch logisch en mogelijk is natuurlijk...
Maar dit gegeven zou nieuw zijn voor mij.
 
Luc, ik lieg toch niet tegen je ;) Het is inderdaad zo. Daarom rijdt de ene dct ook niet als de andere. Je moet `m opvoeden naar eigen wens ;)
 
Wel JP, dat wist ik niet. Terug wat bijgeleerd. Nu weet ik dat ik mijn "bakske" gemanierd en goed moet opvoeden.
Trouwens, morgen worden de voorvorkkeerringen (veel Scrabblepunten waard) vervangen. Volgens mijn Honda dealer kost dit 25 euro per kant. Maar ze hebben er wel uren werk aan.

Bij diezelfde dealer stond een CT versie 2015. Dus een versie met 2 kleuren. Onderkant zwart en bovenkant grijs. Met Givi crashbar. Wel, eerlijk gezegd... ik vond hem mooi...
 
Vandaag mijn CT opgehaald en de eerste 300 km staan er op.
motor stuurt en rijd geweldig.
heerlijke fiets. :]
dat minnen voor de bocht met de dct werkt mooi.
dan remt die zeker lekker af.
maar moet eerst nog ff rustig aan doen ivm inrijden.
Verbruik was vandaag 1 op 14,4
En heb best rustig gereden. :/
Dus hoop dat dat nog wat beter gaat worden.
donderdagavond worden de koffers er op gezet.
Dan is die helemaal klaar. *D
 
Verbruik wordt idd beter maar rustig rijden is niet perse zuinig rijden. Laagtoerig is niet perse het zuinigst. Maar het hoort bij inrijden.
 
Ja dat zou goed kunnen dat van die lage toeren.
want als ik in vorige reacties lees dat ze 1 op 18 halen bij 130/140 op de snelweg dan moet dit beter worden.
mijn vader heeft trouwens tegelijk met mij vandaag zijn nieuwe nc750x dct opgehaald.
maar die rijd al ruim 1 ol 25.
Ook een heerlijke motor en lekker wendbaar.
hij is er super enthousiast over.
 
Dat is een heel ander blokje, dat is niet getuned op vermogen maar op zuinigheid. Stuurt heerlijk en erg degelijk. Echte gebruiksmotor. Ik ken iemand die er zijn track diesel voor ingeruild heeft. Die was namelijk niet zo zuinig als gedacht. Hij is er in alles behoorlijk op vooruit gegaan.
 
Ok, track kende ik niet.
ik heb het ff gegoogeld.
bijzondere motor.
Ik hou je nog wel op de hoogte over het verbruik etc.
Groeten Arnold
 
Ik hou altijd netjes het verbruik bij.

De mijne loopt nu gemiddeld 1 op 16,8 gemeten over 26.751 km.
Dus dat gemiddelde zal wel aardig kloppen, de ene keer wat hoger dan wat lager.

Hier hou ik het bij:
Gasoline consumption: 5,85 l/100km - Honda, VFR 1200, VFR1200XD - Crosstourer

Ik ben niet zo'n km vreter als Alltheroad ;)

En inderdaad in het begin is de motor wat minder zuinig, het blok moet even inslijten natuurlijk. Dat wordt vanzelf beter :)
 
Nou, ik heb het laatste jaar ook niet zoveel gereden hoor. Er is er hier 1 met al 175.000 km op de teller, kom er maar in, Lukke!
 
@ Frank.
Ja dat heb je netjes bijgehouden.
Als ik de grafiek zie dan zie ik dat het in de zomermaanden wel beter wordt ook.
Ik laat het nog wel weten wat het verbruik gaat doen.
donderdag gaat de motor naar de dealer voor de 1000km. beurt.
 
Hier een foto van mijn motor met de koffers.
Sorry voor de slechte kwaliteit.
ik heb het moeten aanpassen en dat is niet helemaal goed gelukt geloof ik. :?
ik ben neit zo handig met computers :/
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan