Suzuki GS550 restauratie

Ben bang dat het schroefdraad dol is. Maar daar zijn helicoils voor.
GS550 ziet er verder nog prima uit!
 
Vandaag nog wat lopen pielen, op mijn gemak.

DSCF2278.jpg


Sleutel afgebroken in het stuurslot. Met veel gepiel het eruit gekregen, maar rond ging ie niet meer :(
Dan maar de boormachine. Met oplopende boortjes de zaak uitgeboord.

DSCF2281.jpg


Kamer schoongemaakt, in afwachting van een nieuw slotje. Die heb ik dus net maar effe besteld.

DSCF2282-1.jpg


Verder vandaag ook een carb revisie kit gescoord op eaby. (voor alle 4 de carbs) Dat is dan ook weer geregeld.

Verder helaas veel werken en weinig hobby, dus het gaat (in mijn ogen) langzaam.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je netjes centrisch uitgeboord!
Langzaam maakt niet uit, als je maar niet opgeeft.

JA he, zo uit het handje :+

Opgeven, da'ken ik niet, Heb alleen weinig tijd voor mijn hobby. Zo met gezin (3 puber zonen...... en een vrouw in de revalidatie > bekken instabiliteit) Dit, naast een erg drukke en uitdagende baan met ook nog regelmatig verblijf in het buitenland, maakt dat mijn tijd erg schaars begint te worden. En als je dan ook nog voorzitter van een landelijke motorclub bent ..... :o :W

Gelukkig kunnen je veerpoten niet "bederven" dus het wordt hoe dan ook vervolgd. Probeer toch nog elke week iets te doen. Al is het alleen maar als afleiding.

Marc
 
Deze week een aardig lading spullen binnen gekregen waaronder de knippers uit thailand.

Blijken knippers voor een of andere 100cc brommer te zijn op 6V. Dus lampjes moeten wel even omgewisseld worden. Vond het lampje al wel errug fel :+ Voor de rest zijn ze niet verkeerd.

Verder heb ik polijst spullen binnen gekregen. Nu ben ik ermee aan de slag gegaan vandaag. Maar 1 ding is me niet duidelijk. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je de blokken warm moet maken. HOE staat er niet bij.

Ik heb al geprobeerd een blok in warmwater te dompelen om hem zachter te krijgen. Ik kom echter niet verder dan een hoop rondvliegend gekruimel :(

Wie weet hoe dit nu zit???? :?

Polijst setje is van Louis, bytheway.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Verder heb ik polijst spullen binnen gekregen. Nu ben ik ermee aan de slag gegaan vandaag. Maar 1 ding is me niet duidelijk. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je de blokken warm moet maken. HOE staat er niet bij.
Als het blokken polijstmiddel zijn gewoon tegen de lappenschijf aanduwen. Er wordt dan genoeg polijstmiddel overgedragen om aan het werk te gaan.
 
Dat heb ik geprobeerd, maar met een hoop rondvliegende kruimel tot gevolg. Toerental misschien hoger zetten? (Kolomboor; staat nu op 900)

Marc
 
Zo, inmiddels een aardige verzameling slijtage onderdelen binnen gekregen. Het kastje raakt al aardig vol (niet alleen GS550 hoor)

Dscf2284.jpg


Afgelopen week nog even bij mijn dealer geweest. Mijn verhaal verteld over de plannen met mijn GS550. Dit is nog een familie bedrijf overgegaan van vader op zoon. Dus ik zit zo te vertellen dat ik nog best moeite heb met het vinden van een juiste (originele) uitlaat.

Blijkt mijn dealer nog een grote verzameling oude onderdelen op zolder te hebben. Het zijn de spullen die vroeger van zijn vader zijn geweest. Dus ik mag mee het trapje op naar zolder. (oud pand) Blijkt het boven op zolder vol te hangen met allemaal heeeeeeele leuke (oude) dingen. :9~

Vandaag even met mijn "trots" langs gereden om te kijken welke uitlaat past. Blijken we dus nog een volledig nieuwe, originele, uitlaat te hebben. Ik blij, en nog voor een heel schappelijk prijs mogen kopen! *O* Ook nog wat kleine rubber deeltje die ik nog miste bleken daar gewoon op voorraad te liggen. Dus meteen effe wat ingeslagen.

Het was goed dat mijn vrouw mee was, want anders..... :}

Na dit bezoek nog lekker met mijn vrouw door het buitengebied hier getokkeld (west Brabant/België) Loopt toch nog best lekker dat oude ding. Ik heb echt nog genoten *O* Dat ding schakelt echt geweldig soepel, alleen het vinden van de nul is een beetje lastig. Je schiet er gemakkelijk overheen.

Binnenkort maar eens kijken om de zaak te gaan demonteren.

Wordt weer vervolgd.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag nog wat leuks uit china gekregen. Meteen maar even geknutseld.

Meters uitelkaar om te kijken of het past.

Blijkt werkelijk perfect te passen :P
DSCF2285.jpg


Aansluiten was gelukkig ook niet echt een moeilijkheid.

DSCF2293.jpg


Daar gaat ie dan:

DSCF2292.jpg


DSCF2287.jpg


DSCF2288.jpg


DSCF2289.jpg


DSCF2290.jpg


Tja, en toen was het geld op :+ Nee, gelukkig niet, maar deze indicator ging maar tot 5 en niet tot 6. Maarja, voor $5,50 moet je niet klagen :}

Telkens een klein dingetje, nu nog eens tijd maken voor het grote werk.

Gelukkig wel een stuk groter, wat prettiger voor mijn oogjes. -O-

Marc
 
Laatst bewerkt:
De neutraal wordt op die oudere tellers aangegeven met een groen lampje. Wat geeft hij eigenlijk weer als je hem in zijn zes zet?
 
Stuurslot los krijgen met de boor was gewoon boren, boren, boren? :P

Van mijn Honda is 'ie ook gaar namelijk :9

Kijk mee :W
 
De neutraal wordt op die oudere tellers aangegeven met een groen lampje. Wat geeft hij eigenlijk weer als je hem in zijn zes zet?

Klopt, de nul is met de groene lamp die erboven zit.

Zesde versnelling = Noppes, want er zit geen 6e draadje -O-

Het zij zo. Marc
 
Ik ben beslist (gelukkig) niet alwetend, maar ik heb zelf een GS550 en het was maar een geintje dat van die nulde versnelling...
 
Ik ben beslist (gelukkig) niet alwetend, maar ik heb zelf een GS550 en het was maar een geintje dat van die nulde versnelling...

No hard feelings. Maar volgens mij hebben de nieuwere GS550 tellers een andere versnellingsindicator, en die geeft wel de nul aan. Vandaar mijn reactie.
 
Gelukkig maar, kunnen we lekker slapen straks.
Mijn 550 is van '84, dus valt onder de nieuwere. Heb een groen neutraal lampje en een 6 versnellings weergave, maar dan horizontaal weergeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan