Suzuki GS 1000 cafe racer

Wat ik me afvraag wanneer ik de foto bekijk van je kroonplaten en je tank:heb je nog wel iets van stuuruitslag?
 
Is dat schuimrubber wel stevig genoeg? welke soort is dat?

Ja het schuimrubber moet hard genoeg zijn. Is zeker zo hard als het oude al dan niet harder. Dichtheid van 115 kg/m^3. Ziet er op de foto misschien een beetje zacht uit, maar t spul schijnt voor motorzadels geschikt te zijn.
 
Wat ik me afvraag wanneer ik de foto bekijk van je kroonplaten en je tank:heb je nog wel iets van stuuruitslag?

Stuur uitslag gaat prima. Maar hij zit er nu even voor de 'show' op. Er zitten nog geen lagers in, hij komt dus dadelijk iets hoger te zitten ;) . Althans, voordat hij uit elkaar ging had ik maximale stuuruitslag tot aan te stoot nokjes zonder iets te raken.
 
Ja het schuimrubber moet hard genoeg zijn. Is zeker zo hard als het oude al dan niet harder. Dichtheid van 115 kg/m^3. Ziet er op de foto misschien een beetje zacht uit, maar t spul schijnt voor motorzadels geschikt te zijn.

Heb je een adresje of naam van het spul, want ik was aan het zoeken naar polypress, maar dit lijkt mij mooier spul
 
Heey Jeroen,

Je hebt niet gelogen! Keurige werkplaats en erg mooi project! Super gaaf om zelf te annodiseren!

Ik hou hem in de gaten.

gr, Bart
 
Werkplaats ziet er netjes uit zeg!
En vet dat zelf anodiseren.
Las ik nou dat je werktuigbouwkunde doet op de haagse hogeschool in delft?

Dank je.
A ik denk dat mijn profiel een beetje verouderd is. Zal hem is updaten. Heb inderdaad werktuigbouwkunde aan de Haagse Hogeschool in Delft gedaan. Maar werk al weer een jaar of 2,5 (Mapper Lithography in Delft).
 
Weer een kleine update van het project. Het schuimrubberblok in vorm gebracht voor het zadel en klaar om bekleed te worden. Veel snijden en slijpen, heel veel schuimrubber afval en stof, maar hij is nu aardig naar wens. Het zadel oogt lekker smal en het schuimrubber is een stuk harder dan het originele zadel, dus dat wordt een goede harde 'sportieve' en spartaanse zetel })

Grotefoto-7BWOOPQ7.jpg


Grotefoto-4QR7L4FG.jpg


Grotefoto-M7TYNSDW.jpg


Grotefoto-S6QFCYTS.jpg


Ook bezig geweest met de tellers. De originele tellerplaten in de draaibank naar een passend diameter gedraaid. Nu nog nieuwe cijfertjes erop, controle lampjes erin en dan zijn deze ook af.

Grotefoto-BDT77ZDZ.jpg


Grotefoto-YCHMIJDL.jpg


Heb de voorvork poten naar de anodiseerder gebracht (zwart). Het was heel leuk en leerzaam om de kroonplaten zelf te anodiseren, maar qua kosten en tijd kan je het toch echt beter weg brengen. Hopelijk zijn ze voor het volgende weekend terug. Ook de banden komen van de week binnen, dus met een beetje geluk staat hij a.s. zaterdag op eigen rubbers op de grond. Kan niet wachten tot zaterdag :9
 
Vet ook zo met die tellers!
Kontje is ook mooi. Je bent lekker bezig!
Waar ga je je poten laten anodiseren? En wat kost zoiets?

Allen bedankt voor de goede reacties :)

Laat het anodiseren bij: Nederlandse Anodising
Zit in Wateringen. Zit met de voorpoten aan de minimale order kosten van 60,-
Hiervoor doen ze het deanodiseren en opnieuw in kleur anodiseren. De kosten worden berekend per dm^2 te anodiseren. Zat met de poten dus nog onder het minimale bedrag van 60,- vond het wel meevallen dus. Als je meerdere 'kleine' onderdelen tegelijk laat doen valt het dus wel mee.
 
Allen bedankt voor de goede reacties :)

Laat het anodiseren bij: Nederlandse Anodising
Zit in Wateringen. Zit met de voorpoten aan de minimale order kosten van 60,-
Hiervoor doen ze het deanodiseren en opnieuw in kleur anodiseren. De kosten worden berekend per dm^2 te anodiseren. Zat met de poten dus nog onder het minimale bedrag van 60,- vond het wel meevallen dus. Als je meerdere 'kleine' onderdelen tegelijk laat doen valt het dus wel mee.

Ideaal,
Dat wordt uiteindelijk een rempomp, remklauw en voorvork in dezelfde kleur!
 
De banden en voorvork poten zijn binnen *O*
Kan morgen dus aan de slag om de motor weer voor het eerst na lange tijd op zijn wielen te laten staan :)
 
Was vandaag zo blij als een kind :) Al is er nog heel en heel veel werk te doen, het was toch een mooi moment om de motor na lange tijd voor het eerst even de brug af te kunnen rollen. Oogt ook gelijk heel anders als hij op de grond staat. Hier een tal foto's van het geheel tot dus ver. Ben heeeeeel blij met de zwarte voorpoten en hoe de bandjes staan. Hier een berg foto's :+

Grotefoto-JMOJLHIG.jpg


Grotefoto-H83IX6YE.jpg


Grotefoto-RHMTXQZ3.jpg


Grotefoto-STIQG8VK.jpg


Grotefoto-3CK6XPQC.jpg


Grotefoto-AXVV8C4T.jpg


Grotefoto-P7DZMITM.jpg


Grotefoto-CEDVUQGL.jpg


Grotefoto-XDC8JG8R.jpg


Grotefoto-YG6YEF3F.jpg


Grotefoto-NZHDYYMA.jpg


Hij voelde boven verwachting licht aan. Al komen er uiteraard nog wel wat kilo's bij, hij voelt zo in de hand vele malen lichter dan origineel. Zwaarte punt zit dan ook een stuk lager en hij oogt stukken slanker en kleiner zo op de grond dat de originele GS1000 G. Ben benieuwd hoe hij straks gaat sturen.

Tip over het zadel zijn welkom ;) . Ben nog niet uit over de kleur. Of zwart of toch iets van grijs / antraciet (beetje zoals de kleur van het schuimrubber??).

Nu weer volop werk te doen nu hij op wielen staat. Remklauwen pas maken. Voorspatbord kloppen, schakelpendaal en de uitlaat worden de volgende projectjes aan de motor. Zin in :P
 
Nou nou, daar mag je beslist wel trots op zijn!! Erg mooi in verhouding.
 
Ja, heel gaaf, tip over het zadel... Ik zou hem iets kleiner houde, wat dieper, en wat meer het kontje proberen te accentueren met de vorm van t zadel..
 
Ja, heel gaaf, tip over het zadel... Ik zou hem iets kleiner houde, wat dieper, en wat meer het kontje proberen te accentueren met de vorm van t zadel..

Ja daar heb je zeker gelijk in. Twijfelde steeds of ik er nog iets meer af moet halen, maar nu je het zegt, inderdaad komt het kontje zeker ten goede. Gaan we van de week nog maar even een stukje weghalen met de lamellenschijf.
 
Tips over de foto's, verklein ze even! Ik zie de motor nu real life-size :+

Maar het ziet er wel rete strak uit!! :Y Heel knap gedaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan