Suzuki GS 1000 cafe racer

G.dsamme, een van de mooiere projecten hier, en ook cool omdat je `gewoon`het cardan hebt behouden, retegaaf
full
 
like it LOVE IT!!

Zoals eerder gezegd, zadel iets kleiner/ minder over het kontje laten lopen.
Verder perfectie
 
Ben het met voorgaande opmerkingen over het zadel eens. Denk dat het heel mooi zou zijn als je 'm met zwart of grijs alcantara zou bekleden. Super mooie fiets aan het worden, complimenten !
 
Heel erg gaaf, en een hele hoop vakmanschap in 1 fiets gegoten! Ik zou alleen de opstaande rand op de achterkant van je buddy soepeler laten overlopen op het kontje, ik vindt dit onderdeel geen eer doen aan het mooie design van de motor.

Misschien is dat ook het idee maar dan heb ik er overheen gelezen.
 
Allemaal bedankt voor de positieve reacties over de fiets :)

Het zadel loopt op de foto inderdaad niet mooi over in het kontje. Ik haal inderdaad nog wat schuim weg om het zitvlak iets lager te maken en het kontje te accentureren. En het schuim steekt nu achter wat omhoog omdat er nog geen hoes overheen getrokken zit. Een hoes trekt het schuimrubber mooi strak om de bodemplaat achter (zit maar 2mm schuimrubber daar ;) ).
 
Bezig met het maken van het schakel setje. Moet het zelfde design worden als het rempendaal. Verder ook bezig geweest met de teller platen waarvan het design tot zo ver zeer naar wens is, maar ik wacht nog maar even met een foto tot ze daadwerkelijk op de motor zitten ;)

Grotefoto-76RQSQPK.jpg


Grotefoto-8MBCSQYY.jpg
 
Laatst bewerkt:
En we zijn weer een stapje verder :) . Het schakel setje is af.

Grotefoto-YYRUIWPZ.jpg


Grotefoto-ZUUO6TAV.jpg


Grotefoto-4N8GQAWE.jpg


Ook bandenwit gekocht. Wat een monnikenwerk om binnen de lijntjes te kleuren :+ ! Nog maar een kant van alleen de achterband gedaan, dus heb nog even te kleuren.

Grotefoto-ABZR7COV.jpg


Grotefoto-6RVVHSL7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Potverdorie wat een mooi schakelsetje ! :} De witte letters op de banden is dan weer niet zo mijn ding.
 
En het is weer tijd voor een update :)

Voordat ik kon beginnen met het voorspatbord, wou ik de remklauwen op hun plek hebben welke uiteraard adaptor plaatjes nodig eer ze passen. Gelukkig komt het nog aardig uit zonder al te veel gekke capriolen uit te moeten halen voor ze passen. Vind dat het geheel er nooit echt van opknapt van die adapter platen, en voor de stijfheid zal het ook wel niet al te best zijn. Een plaatje 8mm dik 6082 alu past er precies tussen, waarbij een boutgat van de klauw in het hart van het boutgat van de poot kan blijven.

Grotefoto-YYPF3NKI.jpg


Grotefoto-6JJT7JS3.jpg


Ook moest ik wat verzinnen voor de benzine leiding. Baal er nog steeds van. Niet al te slim van me geweest om de benzine kraan te plaatsen in de tank zonder dat de carburateurs op het blok zaten. Nu komt de kraan ergens anders en probeer ik met rvs leiding (met een scherpe bocht) binnen de ruimte de leiding weg te buigen waar een slangetje aan kan die naar de kraan gaat. Weet alleen nog niet hoe ik de verbinding van de rvs leiding in het aluminium bevestigingsplaatje benzine dicht ga krijgen. Weet iemand of dit toevallig te hard solderen is???

Grotefoto-XRJOLDTP.jpg


Grotefoto-GEKFG63X.jpg


En een begin kunnen maken aan het voorspatbord. Begonnen met de bovenkant. Moet een lekker 'vol' voorspatbord worden. Het begin is er, maar gaan voorlopig nog heel wat uurtjes in zitten eer hij wat meer vorm begint te krijgen en af is. Had er wel weer zin in om wat plaat te gaan bewerken. Na een kontje en tank gemaakt te hebben, nu is kijken of we een beetje bijpassend voorspatbord erop kunnen krijgen.

Grotefoto-ZSCNUGYT.jpg


Grotefoto-L7EATQAA.jpg


Grotefoto-QZ8P4WUD.jpg


Grotefoto-37KXR66M.jpg
 
Ik zou voor de benzineleidingen een plaatje rvs nemen en vast tiggen.
Verder leuk project om te volgen *D
 
Weer een avondje wezen kloppen, rollen, krimpen en nog meer kloppen.

Soms denk je; Oeioeioei, gaat dit ooit nog wat worden :?

Grotefoto-3L4ADLCX.jpg


Maar na wat geduld en handwerk komt het bovendeel van het spatbord toch aardig in vorm.

Grotefoto-8MIYXBEU.jpg


Grotefoto-GHHUMELK.jpg


Van het weekend weer verder om de eerste zijkant dicht te maken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan