Suzuki GS 1000 cafe racer

Respect voor wat je allemaal maakt zeg, hoeveel uur zit er in het maken van het spatbord schat je?

Thanks :) . Denk dat er tot zo ver max. een uurtje of 5 in zit. En hoeveel uurtjes tot hij af is......... daar raak ik de tel van kwijt ;)
 
Laatst bewerkt:
C`est magnifique , Monsieur
full

full
 
Twee stappen vooruit en een stap terug. Vandaag begonnen met de linker zijkant van het voorspatbord. De ruwe vorm kwam er aardig in tot dat ik de plaat weer even ging 'spanningsvrij gloeien' met de snijbrander. Even iets te lang op een plek gehouden en ja, toen zat er een gat in :+ . Halve dag werk naar de herrie. Maar hierdoor kon ik wel een andere bewerkingsvolgorde toepassen. Het idee is namelijk om de zijkanten voor dicht te maken, met een soort van 'naca duct' erin om het vlak te breken. Eigenlijk nutteloos maar we noemen het maar remklauw koeling omdat het wel een functie moet hebben ;). Dus na een dag werken niet veel verder dan een vlakke plaat met de naca duct erin. Hier een berg foto's:

Grotefoto-WCJPGDYR.jpg



Zie hier het gat van de brander (rechts onder de naca duct) |(

Grotefoto-8WXSZSFT.jpg


Toen de 2e poging. Eerst maar de naca duct erin maken, nu met behulp van een mal en de pers.

Grotefoto-KHNVIHQQ.jpg


Grotefoto-GENPTHBJ.jpg


Grotefoto-8NR3WMQY.jpg


En het begint ergens op te lijken zowaar ;)

Grotefoto-HGNN4HXI.jpg


Grotefoto-HJ6OGDO8.jpg


Wordt vervolgd
 
Zeer creabea gemaakt maar vind het veel te groot en te lomp.
Zal kwestie van smaak zijn uiteraard. O-)
 
Zeer kundig gemaakt, maar de verhouding is nu een beetje zoek zeg maar.
Eigenlijk is de kont nu te klein, of je moet er nog een aluminium old school kuip bij maken.
Verder alle lof.... :Y :W
 
Ja, je houd er van of niet en er zit niks tussen in 8-) Uiteindelijk zal hij 'iets' kleiner worden (nu nog ruwe plaat delen waar nog een rand van a 3 cm vanaf gaat, maar hij blijft aan de 'grote' kant voor een spatbord. Met opzet uiteraard ;) Voor zo ver gaat het design nog helemaal volgens plan, maar ik kan me goed voorstellen dat je hem nog wat groot en lomp vind ogen.
 
Ik ben stiekem heel erg benieuwd of een dergelijk spatbord vanuit aerodynamisch aspect invloed heeft op het stuurgedrag?
 
Het is weer de hoogste tijd voor een update. Vandaag sinds een tijd weer verder met het project gegaan. De oude FZR 1000 heeft plaats gemaakt voor een KTM 525 waar de vrije tijd de afgelopen weken heen is gegaan. Wat een geweldige overstap van een racer naar een supermotard / enduro }) . Maar nu weer tijd voor het GS 1000 project. De zijkanten aan het bovenstuk gelast en verder kloppen om het geheel een beetje strak te krijgen. Nog lang niet af maar het resultaat tot dus ver:

Grotefoto-OHLYMPSQ.jpg


Grotefoto-BQNCQNO3.jpg


Grotefoto-BZMURYPZ.jpg
 
Over smaak raken we nooit uitgepraat, maar jij moet vooral lekker doorgaan. Dit is weer eens net een andere motor aan het worden. Super, creatief en eigenzinnig.

En nou opschieten haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan