Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Mijn blok ligt uit elkaar voor een verse krukas, nu wil ik gelijk de oil pump gearing kit monteren. iemand daar ervaring mee? Verder rij ik al 9 jaar met de originele oliekoeler en nog nooit problemen gehad, ik heb wel de oil pressure relieve valve 5 jaar terug gemonteerd, dat is blijkbaar de oplossing voor het opblazen van de warmte wisselaar.
 
Laatst bewerkt:
Mijn blok ligt uit elkaar voor een verse krukas, nu wil ik gelijk de oil pump gearing kit monteren. iemand daar ervaring mee? Verder rij ik al 9 jaar met de originele oliekoeler en nog nooit problemen gehad, ik heb wel de oil pressure relieve valve 5 jaar terug gemonteerd, dat is blijkbaar de oplossing voor het opblazen van de warmte wisselaar.

Klopt! Ik heb hem ook ooit opgeblazen gehad. Dat is idd de oplossing. Nu al vele km's met een originele wisselaar.

Ps: oil pump gearing kit, is bedoeld voor een betere drukverdeling van olie op hogere toeren. Alleen niemand kent de echte noodzaak ervan.
 
Da's wel het problerm wanneer je langdurig boven de 13500rpm loopt te draaien.
Schuimende olie tgv. een te hart lopende pomp op dat moment is funest voor de smering. Met al uiteindelijk gevolg kapot lopen van met name het bigend en smallend. Smallend is sowieso al zeer kritisch bij de Triple bij circuitgebruik en licht getunede motor. Dat heb ik ook ondervonden tijdens m'n blokrevisie. Pen heeft gewoon vreetsporen in het smallend. 't Is dat ik 300V van Motul smeer anders was de boel al wel kapot gelopen vermoed ik nu.
 
Laatst bewerkt:
Da's wel het problerm wanneer je langdurig boven de 13500rpm loopt te draaien.
Schuimende olie tgv. een te hart lopende pomp op dat moment is funest voor de smering. Met al uiteindelijk gevolg kapot lopen van met name het bigend en smallend. Smallend is sowieso al zeer kritisch bij de Triple bij circuitgebruik en licht getunede motor. Dat heb ik ook ondervonden tijdens m'n blokrevisie. Pen heeft gewoon vreetsporen in het smallend. 't Is dat ik 300V van Motul smeer anders was de boel al wel kapot gelopen vermoed ik nu.
 
Da's wel het problerm wanneer je langdurig boven de 13500rpm loopt te draaien.
Schuimende olie tgv. een te hart lopende pomp op dat moment is funest voor de smering. Met al uiteindelijk gevolg kapot lopen van met name het bigend en smallend. Smallend is sowieso al zeer kritisch bij de Triple bij circuitgebruik en licht getunede motor. Dat heb ik ook ondervonden tijdens m'n blokrevisie. Pen heeft gewoon vreetsporen in het smallend. 't Is dat ik 300V van Motul smeer anders was de boel al wel kapot gelopen vermoed ik nu.

Bij mij was er juist de meeste slijtage bij het bigend, bij 1 drijfstang zijn de lagerschalen ingevreten op de krukas zodat die vervangen moest worden. Maar goed mag ook wel na 16.000 circuit km Bij de vorige revisie (9000 km) was de slijtlaag al van de schalen af en kwam het koper er doorheen dus daar had ik niet langer mee moeten wachten. Wel of niet de gearing kit........
 
Bij mij was er juist de meeste slijtage bij het bigend, bij 1 drijfstang zijn de lagerschalen ingevreten op de krukas zodat die vervangen moest worden. Maar goed mag ook wel na 16.000 circuit km Bij de vorige revisie (9000 km) was de slijtlaag al van de schalen af en kwam het koper er doorheen dus daar had ik niet langer mee moeten wachten. Wel of niet de gearing kit........

Ik kan een epiloog houden met voors en tegens maar uiteindelijk gaat het erom dat je er een goed gevoel bij hebt. Dus als je je blok toch al open hebt liggen en je kunt het geld missen, dan gewoon doen.
 
Die gearing kit is toch alleen leverbaar voor modellen vanaf 2009 (vin 381275 - 564947)? Kan hem niet vinden voor 2006 -2008 modellen..
 
nog altijd wijze raad aan het geven zie ik . ga je dit jaar op Zolder rijden ?



Ik heb het ook wel wat zwart/wit gesteld :) diegene die willen tunen moeten dat ook zeker doen :Y
Persoonlijk vind ik de winst dikwijls te weinig voor de tijd die je erin steekt en wat het kost,en dikwijls moet je meer aanpassen dan je lief is,omdat anders je brommer kapot kan gaan b.v. klepveren,oliekoeler.
Maar ja ik doe dan ook alleen maar vrij rijden :] en heb er zeker in geinvesteerd,maar dan vooral in praktische zaken,zoals vering en vaste voetsteunen en ja de techniek is mooi :)
 
Mijn blokje na vandaag

V5fEF1n.jpg
 
~
Zeker handig
Maar die prijs voor wat het voorstelt :X[/quote

Je kan ook het spatbord vastzetten met snelsluiters is een stuk goedkoper. Maar volgens mij lukt het dan nog niet om het wiel te wisselen zonder de klauwen te verwijderen. Ik heb dit zonder spatbord geprobeerd maar dan moet er toch 1 remklauw los.
 
Nice ziet er nog fris uit toch?

Ga je veel doen?
Niet veel spannends.
Dunnere koppakking voor iets meer compressie en dan laten afstellen met de Bazzaz.
Heb het blok als belangrijkste reden uit elkaar gehaald om te kijken of alles in orde is.
Zo hadden de kleppen en zuigers al aardig aangedikte zooi.
 
\
Zeker handig
Maar die prijs voor wat het voorstelt :X[/quote

Je kan ook het spatbord vastzetten met snelsluiters is een stuk goedkoper. Maar volgens mij lukt het dan nog niet om het wiel te wisselen zonder de klauwen te verwijderen. Ik heb dit zonder spatbord geprobeerd maar dan moet er toch 1 remklauw los.
Je zou de vork/klauwen naar buiten moeten duwen, zodat je meer ruimte hebt om het wiel eruit te halen

edit--------

Heb een brembo p2 klauwtje voor de achterkant gekocht. Ben daar nu een bracket voor aan het tekenen. Zodat de remklauw aan de onderkant komt te hangen. Zal binnenkort wel wat plaatjes schieten.
 
Laatst bewerkt:
is dat dezelfde klauw als op een oer rsv mille zit?

dan wil ik dat beugeltje ook wel heb nog zon klauw liggen :9
Volgens mij komt dat wel redelijk overeen.
Aansluiting van de banjo is alleen anders. En wellicht de HaH afstand? (84mm)

BREMBO_REAR_CALIPER_P2_34_120B27810.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb oill pump gearing en pressure valve in de tijd uit voorzorg vervangen; incl wamtewisselaar vervangen door oliekoeler (aangeschaft via race support uk)


Mijn blok ligt uit elkaar voor een verse krukas, nu wil ik gelijk de oil pump gearing kit monteren. iemand daar ervaring mee? Verder rij ik al 9 jaar met de originele oliekoeler en nog nooit problemen gehad, ik heb wel de oil pressure relieve valve 5 jaar terug gemonteerd, dat is blijkbaar de oplossing voor het opblazen van de warmte wisselaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan