Motor-Forum

Select Forum

Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Reg. datum:
05 mrt. 2009
116pk op het achterwiel is netjes hoor :Y

NK Sportcup #8 - Daytona 675

Reg. datum:
08 apr. 2008
Allen, een vraag van een mede Daytona 675 rijder (model 2008 - 2013). Ik heb een brandstoftoevoer probleem gehad en denk dat ik er achter ben wat het issue is geweest. Inmiddels denk ik dat ik het heb opgelost en ga ik volgende week maandag een circuitdagje rijden op Assen. Aangezien het probleem zich alleen voordoet onder een scherpe hellingshoek, bestaat de kans bestaat dat het euvel nog niet is opgelost en het potentieel aan de brandstofpomp ligt. Ik weet dat dan pas zeker als de eerste bocht achter me ligt.

Nu kan ik natuurlijk een nieuwe pomp kopen zou je denken, maar aangezien ik dat niet zeker weet is dat een uitgave die zonde is als het niet nodig is. Daarom post ik dit bericht om te vragen: Is er iemand hier die een brandstofpomp een dagje kan missen zodat ik er mee kan testen, mocht het nodig zijn?
Motulolie.nl | Mt-motive.nl | Goldspeed Racing | Motorsticker.nl

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
Is dit wat?

https://www.marktplaats.n...reviousPage=lr&pos=27

https://www.marktplaats.n...reviousPage=lr&pos=11

Ik weet dat die gast :t is :Y
Offerings to the God of Speed

Triumpher & Ducatisti

Reg. datum:
12 dec. 2013
Hallo allemaal, mijn naam is Robin en ik heb een Triumph Daytona 675 '06 met kenteken.

http://i64.tinypic.com/mlnntd.jpg

Aanvankelijk gekocht voor straat gebruik,
echter begon het meteen al te kriebelen om er eens mee op het circuit te gaan.
Nu was ik dus op mijn verjaardag (6 Okt) op een klets nat Assen het circuit op gegaan..

Durfde eerst met het natte weer niet zo'n hoog tempo en toen het een beetje op gang kwam...
meteen in de ramshoek op een nat stuk onderuit gegaan, dus nu net vandaag mijn racekuip binnen.
Helaas kon ik de andere sessies niet afrijden door een haarscheur in de dynamocover.

Extra zonde dat ik niet meteen circuit spul gekocht heb, nu eerst bezig om mijn schuif schade onderdelen te vervangen.
Deze winter bezig met andere dingen kopen voor circuit gebruik,
ik hoop volgend jaar er een paar keer mee op assen te kunnen rijden.
De bedoeling is om deze motor voor straat en sporadisch ciruit rijden te gebruiken.

Cagiva Mito 'SP525' 125, KTM GS 600 'LC4', Triumph Daytona 675 <3 & Ducati SuperSport 600 'Carenata'.

Reg. datum:
08 apr. 2008
quote:

Thanks, had hem gezien idd. Ik wilde eerst graag weten of het wel de pomp is. Ben er inmiddels uit, is idd de pomp. Loopt weer als een zonnetje nu!

Reg. datum:
08 apr. 2008
quote:
robinjohnson95 schreef op 17 oktober 2017 @ 21:43:
Hallo allemaal, mijn naam is Robin en ik heb een Triumph Daytona 675 '06 met kenteken.

[afbeelding]

Nu was ik dus op mijn verjaardag (6 Okt) op een klets nat Assen het circuit op gegaan..

Durfde eerst met het natte weer niet zo'n hoog tempo en toen het een beetje op gang kwam...
meteen in de ramshoek op een nat stuk onderuit gegaan, dus nu net vandaag mijn racekuip binnen.
Helaas kon ik de andere sessies niet afrijden door een haarscheur in de dynamocover.

Extra zonde dat ik niet meteen circuit spul gekocht heb, nu eerst bezig om mijn schuif schade onderdelen te vervangen.
De bedoeling is om deze motor voor straat en sporadisch ciruit rijden te gebruiken.

Welkom Robin! Tip: jij rijd met een 2006 model. Die zijn qua blok wat gevoelig voor circuitgebruik dus mocht je vaker gaan circuitrijden dan is het slim om de nodige aanpassingen te doen. Deze staan uitvoerig in dit topjc beschreven.

Voor de rest: genieten van je die lekkere triple!

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
quote:
robinjohnson95 schreef op 17 oktober 2017 @ 21:43:

[afbeelding]

Ik zal je eens in de OP zetten dan.

Ik ga zo meteen ook even voor je spulletjes kijken ;)

Ik heb dit topic wat verwaarloost :$ ,weer wat leven in blazen :t

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
quote:
Flinkie schreef op 19 oktober 2017 @ 10:12:

[...]

Thanks, had hem gezien idd. Ik wilde eerst graag weten of het wel de pomp is. Ben er inmiddels uit, is idd de pomp. Loopt weer als een zonnetje nu!

Mooi dat het weer werkt :)

Triumph Daytona 675 ZAC#245

Reg. datum:
10 jan. 2008
Goeiemiddag,

Ik ben aan de beurt met de krukaspositiesensor :-P
Heeft iemand er nog liggen die ik kan overnemen?

B.v.d
Keurmeester GRINDBAK!! 07-07-2010 Assen

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
https://www.carmo.nl/inde...sig64mnhklc83toqib2u4c5n5

is dit wat?

Triumph Daytona 675 ZAC#245

Reg. datum:
10 jan. 2008
quote:

Top bedankt voor je info.
Btw ze zijn wel flink aan de prijs
Keurmeester GRINDBAK!! 07-07-2010 Assen

Reg. datum:
16 mrt. 2006
quote:
Flinkie schreef op 19 oktober 2017 @ 10:12:

[...]

Wat heb je aan de pomp veranderd of zat hij dicht met rommel?
Bij mij houd de motor in bij het uitkomen strubben, boven in het toeren bereik.
Voor de rest nergens.

Reg. datum:
08 apr. 2008
quote:
Triple Power schreef op 21 oktober 2017 @ 21:05:

[...]

Wat heb je aan de pomp veranderd of zat hij dicht met rommel?
Bij mij houd de motor in bij het uitkomen strubben, boven in het toeren bereik.
Voor de rest nergens.

Hij hield schokkend in bij flinke hellingshoek. Soort can stotteren of als je benzine simpelweg op is. Dacht eerst aan een kapotte tip sensor maar die is vervangen en loste het probleem niet op. Toen de pomp losgetrokken en die interne zeef zat vol met explosafe rommel. Dat was uiteindelijk de boosdoener. Nu alles ok.

Inhouden op hoge toeren? In iedere versnelling?

Reg. datum:
16 mrt. 2006
quote:
Flinkie schreef op 21 oktober 2017 @ 21:38:

[...]

Hij hield schokkend in bij flinke hellingshoek. Soort can stotteren of als je benzine simpelweg op is. Dacht eerst aan een kapotte tip sensor maar die is vervangen en loste het probleem niet op. Toen de pomp losgetrokken en die interne zeef zat vol met explosafe rommel. Dat was uiteindelijk de boosdoener. Nu alles ok.

Inhouden op hoge toeren? In iedere versnelling?

Nee alleen daar en alleen in 2 Eerder viel de motor helemaal stil daar maar dat lijkt met een andere ecu nu opgelost. Ik verdenk ook de explosafe.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.