Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

kleding op motorscooter

Pagina's:
«
»

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
quote:

SOMS IS MINDER MEER ;)

Jouw kreet, niet de mijne.... dùh....

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Ja dan moet het eigenlijk zijn :

SOMS IS MINDER MEER BLOOT

hihi ;)
150 cc motorscooter, het enigste wat dat bewijst is dat ik niets te bewijzen heb :P

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Maar de opmerking,je draagd zo'n fluo vest toch niet op de scooter zeker ??

Aangezien ik met een van lichtere en kleinere motorscooters rij werd ik nog al eens verward met een bromscooter met de nodige reacties van dien.

Sinds ik het vest draag heb ik dit dus helemaal niet meer,en zelfs andere ''echte'' motorrijders zwaaien nu naar me,haha :P

Ik vind het een goeie toevoeging
150 cc motorscooter, het enigste wat dat bewijst is dat ik niets te bewijzen heb :P

poldercoureur

Reg. datum:
07 jan. 2010
Een les vest.
Hardlopers zijn snel thuis

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Nee een 'ik word minder snel voor me klote gereden vest'

Reg. datum:
23 okt. 2007
quote:
nutty schreef op 10 maart 2012 @ 17:01:
Nee een 'ik word minder snel voor me klote gereden vest'

Je kunt aantrekken wat je wilt maar als je niet goed "zichtbaar" rijd ben je gewoon aangeshoten wild, niet wat je aantrekt bepaald of je gezien word ja dan nee maar je gedrag en plaats op de weg!!!

Vesjes en al dat andere fluoriserende spul is gewoon een marketing truc niet meer niet minder...

Je bepaald zelf of je gezien word en niet je kleding, het draagt alleen maar bij aan een veiliger gevoel waar dat er niet is als jij en de ander niet opletten, niet goed kijken of anticiperen...

poldercoureur

Reg. datum:
07 jan. 2010
Pesiesssss er altijd van uitgaan dat je niet gezien word, altijd rijden met genoeg veiligheids marge.
Goede verlichting voegt meer toe aan de veiligheid.

C'mon España!!

Reg. datum:
29 sep. 2006
Is ook een onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat fluoriserend spul en xenon etc je niet zichtbaarder maakt.. Is ook nog op tv geweest
Vivaaa España

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
niet helemaal waar,overdag ben ik wel degelijk beter zichtbaar en in het donker ook door de refelxie stroken op het vest

Lichter is leuker

Reg. datum:
06 sep. 2006
quote:
Racer88 schreef op 10 maart 2012 @ 20:56:
Is ook een onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat fluoriserend spul en xenon etc je niet zichtbaarder maakt.. Is ook nog op tv geweest
Dan moet het waar zijn... :z

Ik rijd vanaf nu 's avonds ook maar zonder licht, maakt immers toch niets uit voor de zichtbaarheid.
Kritiek is gratis advies

Reg. datum:
26 dec. 2007
quote:
nutty schreef op 09 maart 2012 @ 10:00:
Mja het geld is voorlopig wel effe op hoor.

Rijbewijs 1150,-
Honda 1650,-
Jas 95,-
Broek 60,-
Handschoenen 50,-
Windscherm 90,-
Spatbord 30,-
Nieuwe banden 90,-
Fluo vest 25,-
------------------------ +
3240 !!!!!!!!!!!!

Tis wel effe mooi geweest ondertussen. B|

Zo ga ik niet rijden. Voel mij namelijk niet veilig en kans op bekeuringen erg hoog! Mis de helm nog in het rijtje.
rob

Reg. datum:
26 dec. 2007
Heb een aantal jaren terug een afstapje gemaakt van een rijdende motor. Ging geheel onvrijwillig met een snelheid van nog geen 40 km per uur over een klinker bestrating. Spijkerbroek was geheel weg geschuurd! Heb langere tijd gelopen met open wonden en dat was geen pretje. Ik trek zins die tijd een beschermende broek aan. 1keer was voor mij genoeg! :P
rob

C'mon España!!

Reg. datum:
29 sep. 2006
quote:
Hybride schreef op 10 maart 2012 @ 21:54:

[...]
Dan moet het waar zijn... :z

Ik rijd vanaf nu 's avonds ook maar zonder licht, maakt immers toch niets uit voor de zichtbaarheid.

Ik heb verscheidene wetenschappelijk artikelen er nu bij gehaald via google scholar. En het is dus allebei waar. Het ligt aan de setting, overdag helpt het over het algemeen niet, omdat overige weggebruikers over het algemeen niet naar motorrijders "zoeken". Ze zien geen auto, dus kunnen afslaan bijv. In het donker werden er wel beter resultaten behaald met reflectie kleding, maar dit werd in een ander artikel weer aangevochten omdat de kandidaten in het onderzoek van te voren wisten dat ze naar motorrijders met reflectie materiaal moesten zoeken. en zo blijft de discussie lopen

Zonder licht rijden savonds is gewoon een domme opmerking omdat we het hebben over extra zichtbaarheid, en geen standaard dingen.

De artikelen varieren trouwens al van in de vroege 70er jaren tot nu. Is genoeg onderzoek naar geweest.

Andere argumenten die worden gebruikt is dat het reflectie kleding/ groot licht xenon licht, verdwaald raakt in de overige chaos van bord reflecties.

Ik denk zelf dat het wel helpt, maar zo nihil, dat ik het niet waard vind om met zon hesje te gaan rijden.
Vivaaa España

houdt van Peetje xxx

Reg. datum:
15 apr. 2011
Dat is niet helemaal waar, want een fluoriserend jasje helpt zeker!

Als jij in een auto rijdt en er is file, dan zie je in je achteruitkijkspiegel niet heel snel een motorrijder die tussen de file door rijdt. Komt ook omdat de achtergrond dan ook uit een rij auto's bestaat.

Zo'n fluor vestje helpt dan zeker. Ook als het schemerig begint te worden of tijdens regen.
Sommige motorrijders rijden is "stoer" zwart, maar die zie je echt heel slecht.

Als je positie way off is, dan helpt dat ook niet echt nee.
Aprilia SR300 Max, BMW F800GS

poldercoureur

Reg. datum:
07 jan. 2010
In de file, en op de motor er tussen door GROOT licht aanzetten van de motor.
Alléén een blinde merkt je niet op.

Lichter is leuker

Reg. datum:
06 sep. 2006
quote:
Racer88 schreef op 11 maart 2012 @ 00:04:....
Zonder licht rijden savonds is gewoon een domme opmerking omdat we het hebben over extra zichtbaarheid, en geen standaard dingen.....

Ik heb gewerkt op een vliegveld, op het platform is reflecterende kleding verplicht. Ik begrijp ook heel goed waarom; het springt eruit, je ziet die reflectie al op grote afstand, het is echt niet te missen.

Onlangs op de snelweg zag ik ver voor me (toch wel zo'n halve kilometer) in de schemering, door de prut van smeltende sneeuw en aanslag van strooizout tussen de grijze massa aan vieze voertuigen twee opvallende gestaltes. 
Toen ik dichterbij kwam bleken het twee motoragenten te zijn, ze vielen enorm op puur door hun reflecterende kleding. Hun verlichting viel weg achter de auto's.

En dan lees ik hier dat reflecterende kleding voor de zichtbaarheid niets uitmaakt ? 
Eigenlijk te absurd om over te redetwisten, vandaar die opmerking over rijden zonder licht.

Wat waarschijnlijk meespeelt; als je recreatief rijdt, liefst met mooi weer dan heb je er weinig aan, onder die omstandigheden voegt het weinig toe.
Als je dagelijks woon-werk, in donker en in de drukte, ook bij slecht weer rijdt zit je vaker in omstandigheden waarin reflecterende kleding enorm bijdraagt aan jouw zichtbaarheid.
Kritiek is gratis advies

Reg. datum:
23 okt. 2007
Waar het om gaat is naar mijn idee dat men al snel denkt ik heb goede kleding aan die reflecteert en dus ziet men mij, hier moet je gewoon nooit vanuit gaan...

Ik rij altijd zo dat ik er vanuit ga dat niemand mij ziet en dus anticipeer ik daar ook op, dat houd tevens in dat ik niet altijd de voordelen gebruik van een scoot gewoon omdat ik het ff niet vertrouw op dat moment...

Komt een vrachtwagen tegemoet bijvoorbeeld ga ik altijd zo veel mogelijk rechts rijden van de weg en blijf niet links van het midden rijden, dit alleen maar zodat het verkeer achter de vrachtwagen mij eerder kan opmerken...

Rij ik op een kruising af en er is verkeer welk wil afslaan of oprijden zal ik altijd iets slingeren, bewegend licht valt altijd sneller op dan licht welk in 1 lijn aan komt rijden...

Ik hoef niet altijd de eerste te zijn wel wil ik altijd degeen zijn die heel thuiskomt, ga er gewoon vanuit dat niemand mij opmerkt en zo rij ik ook...

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Ja daar heeft ook niemand het over.
Het gaat erover of je ''beter'' zichtbaar bent met fluo hesje.
Dat er nog mensen zijn die beweren dat het niet uitmaakt,die moeten -11 hebben.

Als ik op de weg zit valt mij zo'n hesje al van verre op omdat de kleur er direct uitspringt tegen de rest van de kleuren op de weg.
s'avonds in het donker nemen de reflectie stroken het over en lichten direct op als er licht op schijnt.

Heel simpel,mij valt het direct op dus zal het andere ook ''beter'' opvallen,zo uniek ben ik niet.

Dus onderzoeken of niet,zal me worst zijn,ik weet wel beter.

En bijkomend voordeel wat ik ook al aangaf is dat ik beter geaccepteerd word in het verkeer.

poldercoureur

Reg. datum:
07 jan. 2010
Ja hoor gevonden, KLiK

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Wat u wilt,ik ervaar zelf anders dus een leuk (zwart/wit) artikel hihi gaat mij echt niet wijs maken dat ik niet beter te zien ben MET vest.

Dit kan natuurlijk een eindeloos wellus niettus spelletje gaan worden.

Ik kies voor mijn eigen ervaring.

C'mon España!!

Reg. datum:
29 sep. 2006
Dat is misschien net zon keuze als wetenschap vs religie,

ik kies wetenschap. Dat is voor mij geen wellus nietus verhaal.

Dit is dan nog maar een Kranten? artikel, ik had het over wetenschappelijke artikelen.

Ik denk dat onder de motorrijders zelf je idd meer opvalt, omdat je het weet. Automobilisten zijn er niet zo mee bezig als wijzelf.
Vivaaa España

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Dat is zeker waar,je moet ook niet minder voorzichtig gaan rijden als je een fluo vest aan.

En wat ik al zei,eerst keken veel bestuurders zowel auto als motor mij aan als wat doe jij op de weg?
Nu met fluo hesje eigenlijk niet meer,een brommer rijder gaat niet met een vest rijden,een motorrijder wel.

En mijn motor is zwart,draag een zwarte motorbroek en bege jas,een fluo kleur doet mij wel zeker meer opvallen ;)

Lichter is leuker

Reg. datum:
06 sep. 2006
Ik heb wel een idee waar dit vandaan komt...

Motorrijders zijn conservatief, ze willen "stoer" overkomen en daar past geen reflecterende kleding bij; het is vergelijkbaar met de eeuwige ABS discussie, ze willen het niet en dan worden er allerlei zaken bij gehaald om het maar niet te hoeven.

Nu is er Europese regelgeving in de maak om reflecterende kleding voor motorrijders te verplichten; dat geeft natuurlijk paniek in de tent.

Naar mijn idee is dit soort artikelen alleen maar bedoeld om deze wetgeving in twijfel te trekken met het oogmerk deze te voorkomen.

Voor mij hoeft het echt geen verplichting te worden; motorrijders met gezond verstand zorgen echt wel dat ze gezien worden en zullen dit doorzien.
Voor zondagmiddag mooi weer rijders die het niet willen maakt het toch weinig uit.

Maar laat ze niet verkondigen dat reflecterende kleding niet uitmaakt of zelfs dat het gevaarlijk is want dat is pure kolder. Daarvoor heb ik geen twijfelachtig internet onderzoekje nodig.
Kritiek is gratis advies

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

C'mon España!!

Reg. datum:
29 sep. 2006
quote:
Hybride schreef op 11 maart 2012 @ 11:07:
Ik heb wel een idee waar dit vandaan komt...

Motorrijders zijn conservatief, ze willen "stoer" overkomen en daar past geen reflecterende kleding bij; het is vergelijkbaar met de eeuwige ABS discussie, ze willen het niet en dan worden er allerlei zaken bij gehaald om het maar niet te hoeven.

Nu is er Europese regelgeving in de maak om reflecterende kleding voor motorrijders te verplichten; dat geeft natuurlijk paniek in de tent.

Naar mijn idee is dit soort artikelen alleen maar bedoeld om deze wetgeving in twijfel te trekken met het oogmerk deze te voorkomen.

Voor mij hoeft het echt geen verplichting te worden; motorrijders met gezond verstand zorgen echt wel dat ze gezien worden en zullen dit doorzien.
Voor zondagmiddag mooi weer rijders die het niet willen maakt het toch weinig uit.

Maar laat ze niet verkondigen dat reflecterende kleding niet uitmaakt of zelfs dat het gevaarlijk is want dat is pure kolder. Daarvoor heb ik geen twijfelachtig internet onderzoekje nodig.

Dit wordt al gezegd vanaf de jaren 70! in Wetenschappelijke dus niet zoals jij het noemt internet onderzoekjes. Breng even een wetenschappelijk onderzoek naar voren waarvan het nut wel wordt bewezen, en dan heb je een discussie :). Over verplichting maakt het mij niet uit. Als het bewezen is dat het echt werkt zal ik ook een hesje gaan dragen, genoeg motorjassen waar het al in zit verwerkt, wat niet perse lelijk is ofzo. Ik concludeer uit ondezoeken gestrekt over een kleine 40 jaar dat er geen significant verschil is, waarop ik mijn keuze dus baseer.

Komt er nu een revolutionair onderzoek naar voren waaruit blijkt dat het wel beter is, en voorgaan onderzoek in het teniet stelt met goede resultaten en argumenten zal ik het zeker gaan dragen
Vivaaa España

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.