XJ/XS topic deel IV

ik heb dit afstellen gedaan zowel met als zonder yics tool en de verschillen waren er niet of minimaal. Vervuilde carb's maken een groter verschil dus tja..
 
Laatst bewerkt:
ik heb de yics-ruimte bij aanschaf meteen geinspecteerd en schoongemaakt. Op aangeven van de site xjbikes ook die hele yics afgesloten met een stuk koperpijp zodat de yics niets meer deed.
Ook hier minimale verschillen.. de motor leek een beetje meer koppel te hebben bij lagere toeren en wat feller in hogere toeren maar zoals gezegd.. minimaal. En mss was het zelfs wishfull thinking.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook m'n YICS systeem buiten werking gesteld. De kanalen in de kop heb ik met een paar proppen gedicht. En in het Diversion cilinderblok wat ik gemonteerd heb zit het hele YICS kanaal niet.
 
ik heb de yics-ruimte bij aanschaf meteen geinspecteerd en schoongemaakt. Op aangeven van de site xjbikes ook die hele yics afgesloten met een stuk koperpijp zodat de yics niets meer deed.
Ook hier minimale verschillen.. de motor leek een beetje meer koppel te hebben bij lagere toeren en wat feller in hogere toeren maar zoals gezegd.. minimaal. En mss was het zelfs wishfull thinking.
Is dat een stuk koperpijp met de exacte diameter van hete YICS kanaal ?
 
nee iets kleiner ivm het uitzetten van die pijp. De flowweerstand wordt dan toch wel zo hoog dat de yics-werking minimaal wordt. Ik rij nu gewoon weer met yics.. Het geluid met yics ervaar ik toch net ff als prettiger maar ook hier minimale verschillen in 'sound' dus mss ook verbeelding.
 
Nee maar daar heb ik wellicht te weinig km's voor gemaakt. Mijn xj loopt gemiddeld rond de 1 op 19-20 met binnendoor doorrijden en op de snelweg 120-150. Met harde wind tegen en bepakking 1 op 17, lager is ie/ze nog niet geweest.
Dat deed Y41 zonder yics trouwens ook..
 
Nou mijn xj mag weer helemaal opnieuw beginnen.
full

full

full



Nou eens loshalen en "schoonmaken" en "herstellen".

Leuk klusje voor de winter?? '( ;)
 
Ziet er idd goed uit Gerard :Y Mooie XJ750 en ja, zelfde kleurstelling als de mijne, leuk bij een volgende toertocht ;)

WP_20150624_19_01_06_Pro_zpsxovaulzi.jpg
[/URL]
 
Nou ik denk dat 1 cilinder ietwat lekt bij de kop. verder rijd ie gewoon heerlijk, gas respons kan beter en ik denk dat ie wat "rauw"loopt. Verder roest in tank dop en ik denk ook in de tank, dus die mag ik ook eens ontroesten en dergelijke. Eens rondneuzen alhier hoe ik dit het beste kan doen.
En gewoon alles "nalopen" , "aanslag" verwijderen en eventueel bij spuiten.
Zit en gaatje in plastic van het "kontje" van ooit een antenne?
kortom genoeg toch?
 
Nou ik denk dat 1 cilinder ietwat lekt bij de kop. verder rijd ie gewoon heerlijk, gas respons kan beter en ik denk dat ie wat "rauw"loopt. Verder roest in tank dop en ik denk ook in de tank, dus die mag ik ook eens ontroesten en dergelijke. Eens rondneuzen alhier hoe ik dit het beste kan doen.
En gewoon alles "nalopen" , "aanslag" verwijderen en eventueel bij spuiten.
Zit en gaatje in plastic van het "kontje" van ooit een antenne?
kortom genoeg toch?

Tank ontroesten:

Tank ontroesten met elektrolyse


En zo zijn er nog vele artikelen te lezen via Google (tank elektrolitisch ontroesten) over deze eenvoudige manier om je tank te ontroesten ;)
 
Mocht je de kop willen vervangen begin vroeg met de tapeinden in te spuiten met kruipolie.
Bij mij zijn er toen meerdere af gebroken en dan word het een lang en duur hobby projectje
 
heb net de tank van m'n SRX ontroest.. tis wat werk maar eea is prima gelukt met schoonmaakazijn van... de action lol
 
Houd er wel rekening mee dat waterstofgas ontzettend explosief is, dus doe dit in een goed geventileerde ruimte..!!
 
heb net de tank van m'n SRX ontroest.. tis wat werk maar eea is prima gelukt met schoonmaakazijn van... de action lol

Gewoon vol gieten en laten staan voor een bepaalde tijd?
Lijkt eenvoudiger dan met "stroom" te doen?
 
Gewoon vol gieten en laten staan voor een bepaalde tijd?
Lijkt eenvoudiger dan met "stroom" te doen?

Heb stroom ook overwogen en is voor mij best makkelijk uitvoerbaar maar heb toch gekozen voor de 'traditionele' manier van fijn grind (aquariumgrind), schudden en azijnzuur.
Veel werk en niet prettig maarja.. je doet eens wat nietwaar.
Het eruithalen van de steentjes was het meeste werk. Daarna zuur erin voor een paar dagen, veel/vaak spoelen.. of tuinslang erin
Daarna moet het water eruit met aceton/thinner en hogedrukspuit, in de open lucht aub, (pas op met inademen en vuur/vonken want zeer brandbaar!!) om vervolgens de epoxy erin te kunnen doen voor de definitieve laag.
Week mee bezig geweest al met al.
Kortom.. tis een beste klus zo zonder betonmolen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook gewoon zo'n 'Tank Cure' set kopen.
Daar zit naast een sealer ook een etser (=zuur) in wat je in je tank moet gieten en dan een week moet laten zitten.
Wèl elke dag je tank iets anders neerleggen, zodat het zuur overal komen kan.
Resultaat: een egaal grijze binnenkant die je vervolgens met de sealer (op aceton-basis) kunt sealen.

Uiteraard geen benzinekraantjes maar afdekplaatjes monteren (of kurkjes erin)..
 
Terug
Bovenaan Onderaan