XJ/XS topic deel IV

keb nog een tx/xs650 uit 74 in de tuin staan en denk dat ie toch weg gaat..
 
motor is voorzien van allerhande nieuwe spullen qua onderhoud e.d maar ook bochten, uitlaten, tandwiel starter (maar werkt nog niet goed dus kickstarten), luchtfilters, vvkeerringen enz. rijdend weggezet 2 jr geleden...
prijs blijft toch wel op 750 hangen. Zal eens kijken of ik hier foto's geplaatst krijg of anders via pm.
Daarnaast nog tal van onderdelen zoals cockpit.. een originele want nu zitten er engelse tellers op, bochten, startmotor en nog wel meer ook. En heeft een middenbok.
 
Laatst bewerkt:
motor is voorzien van allerhande nieuwe spullen qua onderhoud e.d maar ook bochten, uitlaten, tandwiel starter (maar werkt nog niet goed dus kickstarten), luchtfilters, vvkeerringen enz. rijdend weggezet 2 jr geleden...
prijs blijft toch wel op 750 hangen. Zal eens kijken of ik hier foto's geplaatst krijg of anders via pm.
Daarnaast nog tal van onderdelen zoals cockpit.. een originele want nu zitten er engelse tellers op, bochten, startmotor en nog wel meer ook. En heeft een middenbok.

foto's kan je ook via de mail, adres staat in mijn profiel.
 
Hans heeft de schuur idd al vol, maar Onno ook :P
Maar je kan natuurlijk ook ruilen met iets meer karakteristieks. bv een unieke 3-cilinder :]
 
allez 4 stuks van de tx650:
1629zlj.jpg

20rjndt.jpg

2mq3z2w.jpg

muj415.jpg


oja nieuwe ketting en tandwielen, spaken zijn aardig roestig inmiddels. Verder helemaal antiroest (menie en zink) behandeld.
 
Laatst bewerkt:
ja is ook zeker niet verkeerd.. remklauwen zijn ook gereviseerd maar orig. rempotje op het stuur is helaas. Heb die nog wel btw maar moet gereviseerd worden. Ik heb er geen tijd meer voor en uiteraard toen ie net bijna klaar was.. zucht. Heeft altijd als een speer gelopen maarja..
 
Ik heb er nog even over nagedacht en heb besloten om hem toch maar even voorbij te laten gaan, ik heb nog twee xs75o projecten, nog een norton project en daarvoor nog een grote verbouwing. En daarnaast moet moet ik ook steeds vaker naar het buitenland voor m'n werk.

En die 750,-- is hij zeker waard en ik denk nog wel meer ook, als ik wat meer tijd zou hebben zou ik het zeker doen. Je krijgt hem zeker wel kwijt, zet hem anders gewoon op MP krijg je er vast nog wel meer voor.
 
Die van mij bedoel je Onno ;)
Die mag ook wel geruild worden tegen deze XS650. :9
 
Laatst bewerkt:
ik zal wel even zien.. in waarde zakken doet ie toch niet en vreet geen brood he ;-)
Staat nu in de tectyl so.. maar zal 'm weer eens opstarten 1 dezer dagen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds 9 maanden een lang stuk met de XJ650J gereden. Voor mijn werk een beurs bezocht in Düsseldorf, een afstand van zo'n 370km heen en terug. Was nog wel even haasten met het afmaken van de beurt de dagen ervoor (olie+filter, bougies, cardanolie), maar het was het allemaal dubbel en dwars waard. Lekker relaxt hooguit met een gangetje van 100-110 op de snelweg, iets harder bij vrachtwagens inhalen en heb constant met een glimlach op mijn gezicht gereden :] . En de XJ heeft geen krimp gegeven, was tevreden met een litertje sap elke 21km.
 
Laatst bewerkt:
ik heb led knipperlichten op mijn yamaha diversion 600 s (4br)(1993). Nou wil ik graag het knipperlicht relais vervangen voor een led knipperlicht relais. Nou zie ik die genoeg op het internet staan maar volgens mij niet de goede voor mij. Ik heb een 9 pennetjes er uit(9 polig?). Weet iemand waar ik zo'm relais kan kopen?
alvast bedankt!
 
ik had het verkeerde relais te pakken. Maar als nog heeft hij 3 pennetjes(3 polig) en die kan ik ook niet op het internet vinden. weet iemand anders wel waar die te kopen zijn?
 
Sorry dat ik alleen maar vragen heb, maar misschien kan iemand me hier wijzer maken.

Heeft er iemand ervaringen met Promoto voorvorkveren? Ik erger me toch redelijk aan het duiken van de machine zodra je ook maar naar de voorrem kijkt. Ik heb een XJ 600 bj 1989.

Zijn deze veren echt progressief gewonden of tweetraps linear? Maakt het veel verschil?

Is er ook een betere voorvork van een andere motor die zo in de balhoofdplaten past? (diameter 36 mm)

Bij voorbaat dank!
 
Nou, het einde der onbegrijpelijk stil komen staan lijkt in zicht! Ik rijd inmiddels bijna dagelijks op mijn "Rat" XJ400 op en neer naar Rotterdam, en tot nu toe houdt hij zich prima :)
Enige is wel dat als ik naar rechts stuur de toerentellert richting 4.5k schiet, whaha. Zal van de week eens die draad opnieuw proberen af te stellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan