Motor-Forum

Select Forum

Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

dus.

Reg. datum:
22 apr. 2011
Het vorige lestopic is wegens vele off-topic posten gesloten, maar zo te zien in het dameslestopic is er toch veel behoefte aan een plek waar je je vragen kunt stellen over AVB, AVD en allerhande gerelateerde zaken.

Dus ben je net aan het lessen en wil je weten hoe je die achtjes soepeler kunt pakken, of heb je inmiddels veel ervaring opgedaan met rijden, weet je nog goed hoe het was en wil je meeleven of tips geven:
This is it.

Welkom mannen, vrouwen, lessers en ex-lessers! Let's keep it ontopic.
http://www.nultweevier.nl/userfiles/nieuws/motorrijles.jpg

Deel I: Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks
Miss_N wijzigde dit bericht op zaterdag 10 maart 2012 10:51 (7%)
YES. Let's put the F.U. in FUN!

Kilometervreter!

Reg. datum:
05 apr. 2011
Goeiesmoggels

Ik zeg ik pak de chips en cola en ga achterover zitten.

Time to get EPIC!!!!!!!!! :+

Aaaaaaaaaaaaaaaaaa Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

:')

Nou kom maar op met die verhalen. Eens kijken of we nog wat gestructueerd advies en tips en trucs kunnen delen met onze toekomstige motordudes en dudette's. *O*

En natuurlijk de welgemeende felicitaties :Y
roxio86 wijzigde dit bericht op zaterdag 10 maart 2012 14:06 (60%)
Brag&Hoest afkickkliniek Come to our side we have strepsils! :+

1098

Reg. datum:
18 aug. 2011
Mag donderdag op voor mn AVD, zag net een zonnetje op de weersvoorspelling en 13 graden dus ben benieuwd..

MotorMuis

Reg. datum:
18 jun. 2011
veel succes allemaal :W
Suzuki gn 250 2x Kawasaki LTD Honda NTV 650 BMW F650 CB 900 F

Tinus tussengas

Reg. datum:
17 jan. 2012
16 april voor avb , zie nou al op tegen de langzame slalom, vreselijkkk
GSXR 1000 k4 KTM Superduke 2010 Ducati 848

HondaF2racer/CBR600RR/SRADrace

Reg. datum:
13 okt. 2010
quote:
NickGSXR schreef op 11 maart 2012 @ 01:32:

Die vond ik ook moeilijk maar tijdens het examen ging hij perfect!

Reg. datum:
08 mei. 2011
quote:

Alvast goed oefenen op stapvoets lopen dan :Y .
Langzame slalom is voor de meeste wel de lastigste oefening, maar even doorbijten en hij is goed te doen!

Succes alvast!

Honda

Reg. datum:
05 mei. 2009
quote:

langzame slaom misschien is aan de andere kant in gaan ipv de kant waar jij je voorkeur aan geeft..
heeft mij enorm veel geholpen :)

succes iig alvast.
Er telt geen later er is enkel nu.!

Reg. datum:
08 okt. 2010
quote:

Je hoeft niet elk onderdeel te halen, dus als je de rest maar foutloos doet is er niets aan de hand. ;)
'04 SV 1000 S
'06 GSX-R 600
'05 GSX-R 600

Reg. datum:
25 jun. 2011
Omdat deze vraag thuishoort bij een stuk theorie/lessen:

Ik heb mijn RBW al.. maar heb een ruim half jaar niet meer gereden en wil vandaag met het mooie weer de motor weer van stal halen.

Behalve de ketting smeren, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of doen? Hoe kun je bij een motor de bandenspanning controleren? Net zoals bij een auto richting het tankstation? Hoeveel bar? Of past het ventiel niet?

KTM 990 SMT

Reg. datum:
22 apr. 2011
Volgens mij kun je de ketting beter niet smeren voordat je gaat rijden. Anders zit dalijk alles onder de olie.
Bandenspanning kan gewoon bij het tankstation alleen is vaak je ventiel niet zo makkelijk bereikbaar.
www.mariovisser.com

Reg. datum:
08 okt. 2010
quote:
Workaholic schreef op 11 maart 2012 @ 10:00:

Ik heb mijn RBW al.. maar heb een ruim half jaar niet meer gereden en wil vandaag met het mooie weer de motor weer van stal halen.

Behalve de ketting smeren, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of doen? Hoe kun je bij een motor de bandenspanning controleren? Net zoals bij een auto richting het tankstation? Hoeveel bar? Of past het ventiel niet?

Ketting smeren na je eerste ritje, als de ketting nog warm is.

Bandenspanning ligt een beetje aan je motor, maar vooral je eigen voorkeur. Ik rijd bijvoorbeeld met 2,5 voor en 2,8 achter. En dat kun je gewoon bij het tankstation doen ja.
'04 SV 1000 S
'06 GSX-R 600
'05 GSX-R 600

Reg. datum:
29 dec. 2011
Afgelopen dinsdag mijn AVB gehaald, en over 4 weken pas voor AVD:(

dus.

Reg. datum:
22 apr. 2011
dat is op zich wel een normale wachttijd, en de lessen worden nu alleen maar leuker :]
YES. Let's put the F.U. in FUN!

Reg. datum:
29 dec. 2011
Ow het wordt zeker leuker! Alleen kijk er nu toch echt naar uit naar het moment: Gefeliciteerd u bent geslaagd:) Nu het eindelijk lekker weer is helemaal

CBR1000RR

Reg. datum:
18 feb. 2012
* skipzor lurkt mee :).

Ga dinsdag voor eerste proefles, heb al gezien dat vooral bij de langzame oefeningen op de juiste plek kijken het meest belangrijk is; bij langzame slalom recht vooruit, vooral vertrouwen op een vloeiende beweging. Met een achtje draaien goed naar het midden kijken, zelfde met halve draai.

@Emvie; als ik het vergeet, veel succes! Weer ziet er iig goed uit!

Reg. datum:
25 jan. 2012
Ik had toch wel een paar lessen nodig voordat ik de langzame slalom door had. Maar daarna ging het op rolletjes! Bij mij hielp het vooral om niet te langzaam te gaan en vooral niet naar de pionnetjes kijken maar ver vooruit. :p En lekker dat ritme erin houden.

AVD 29 maart en ik heb er zin in! De instructeur zei na de afgelopen les dat het een plezier voor hem was om achter me aan te rijden. Dat lijkt me best een compliment. :D

1098

Reg. datum:
18 aug. 2011
quote:
skipzor schreef op 11 maart 2012 @ 12:20:
* skipzor lurkt mee :).

Ga dinsdag voor eerste proefles, heb al gezien dat vooral bij de langzame oefeningen op de juiste plek kijken het meest belangrijk is; bij langzame slalom recht vooruit, vooral vertrouwen op een vloeiende beweging. Met een achtje draaien goed naar het midden kijken, zelfde met halve draai.

@Emvie; als ik het vergeet, veel succes! Weer ziet er iig goed uit!

Thanks! De voorspellingen zien er zeker goed uit dus heb er zin an!

Twist The Throttle

Reg. datum:
05 aug. 2009
Dit weer is perfect om te lessen :) niet te koud niet te warm, gezellig zonnetje erbij 8-)
En voor degene die het papiertje al hebben mooi tour weer :)
Suzuki GSX-R 600 K4
Suzuki GSX-R 600 K1

Kilometervreter!

Reg. datum:
05 apr. 2011
quote:
Workaholic schreef op 11 maart 2012 @ 10:00:

VerLichting controleren , hopen dat je accu nog prik heeft al vrees ik het ergste als deze niet onder een druppellader heeft gestaan.

Remdruk , koelvloeistof. Eigenlijk als je normale pre-checks maar dan wat extra zorgvuldiger. Als je ketting totaal droog staat dan gewoon nu inspuiten voor het rijden. En nadien de motor even wat TLC geven. Of je laat je motor net zo smerig als mijn Blade })

Aan een ieder met examens SUCCES!!!!!!!!! Niet te druk maken dan komt het allemaal goed! :Y

En jippie topic loopt *O*

Reg. datum:
27 feb. 2012
Vandaag mn helm gescoord!
Het is deze geworden (Nitro N-PSI):
http://i30.twenga.com/cars-motorbikes/motorcycle-helmet/nitro-np1100-f-dvs-tp_7301432331769440139b.jpg

Ik heb nogal een raar hoofd (smal en lang), maar dat gaat goed met deze helm door het pompsysteem. Zit ook een zonneviziertje op :)

Morgen weer lekker lessen met helm Ún handschoenen!
GSX750F '91

Reg. datum:
24 jul. 2005
quote:
Bunehaze schreef op 11 maart 2012 @ 10:11:

[...]

Ketting smeren na je eerste ritje, als de ketting nog warm is.

Bandenspanning ligt een beetje aan je motor, maar vooral je eigen voorkeur. Ik rijd bijvoorbeeld met 2,5 voor en 2,8 achter. En dat kun je gewoon bij het tankstation doen ja.

Neem een tankstation in de directe woonomgeving zodat de banden nog koud zijn. ;)
BMW R1200 GS ADVENTURE Supersic #58

Kilometervreter!

Reg. datum:
05 apr. 2011
quote:
de-poelier schreef op 11 maart 2012 @ 18:22:
[afbeelding]

Ik heb nogal een raar hoofd (smal en lang), maar dat gaat goed met deze helm door het pompsysteem. Zit ook een zonneviziertje op :)

Aaaaaaaaaaaaaa yeaaaaaaaaaaaaaaaaa

Suc7

Reg. datum:
27 feb. 2012
quote:
roxio86 schreef op 11 maart 2012 @ 18:24:

[...]

Aaaaaaaaaaaaaa yeaaaaaaaaaaaaaaaaa

Suc7

Thanks!

Me bikesta ;)
GSX750F '91

1098

Reg. datum:
18 aug. 2011
quote:
de-poelier schreef op 11 maart 2012 @ 18:22:
[afbeelding]

hey, die heb ik ook!

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.