Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal!
Mijn A is nog geen jaar binnen en ik voel me soms nog een halve lesser.
De AVB oefeningen heb ik verdrongen na een pilonnentrauma maar soms besef ik dat het toch wel handig is om een halve draai te kunnen maken.
Ik leef dus mee met alle lessers en wie weet leer ik er nog wat van!

Enne @Roxio: houd je het wel een klein beetje on topic? Anders wordt dit topic weer gesloten, zou jammer zijn!
 
Hallo allemaal!
Mijn A is nog geen jaar binnen en ik voel me soms nog een halve lesser.
De AVB oefeningen heb ik verdrongen na een pilonnentrauma maar soms besef ik dat het toch wel handig is om een halve draai te kunnen maken.
Ik leef dus mee met alle lessers en wie weet leer ik er nog wat van!

Enne @Roxio: houd je het wel een klein beetje on topic? Anders wordt dit topic weer gesloten, zou jammer zijn!
Hmmzz tot nog toe heb ik 1 observering gedaan die niet ontopic was en ik word nu al gewaarschuwd.

Staat je nog heel wat te wachten dan :Y

Voor de rest zijn het namelijk alleen maar succeswensen.


Halve draai? Waarom je kan toch lopen?

Met mijn Blade is een halve draai vrij onmogelijk door de draaicirkel waar je gewoon 2 rijbanen voor nodig hebt. :')
 
Dit topic is NIET bedoeld voor gelukwensen, aankondigingen van examens, aanschaf van helmen of wat dan ook. Dit gaat over tips om het allemaal wat soepeler te laten lopen. Heb je een vraag op gebeid van lessen, dan kun je hier terecht. Om gezellig te kletsen zijn er voldoende andere topics. Houd het hier dus gewoon on topic, of anders haalt dit topic de 100 posts niet, en dat zou jammer zijn.
 
Hallo allemaal!
Mijn A is nog geen jaar binnen en ik voel me soms nog een halve lesser.
De AVB oefeningen heb ik verdrongen na een pilonnentrauma maar soms besef ik dat het toch wel handig is om een halve draai te kunnen maken.
Ik leef dus mee met alle lessers en wie weet leer ik er nog wat van!

Enne @Roxio: houd je het wel een klein beetje on topic? Anders wordt dit topic weer gesloten, zou jammer zijn!

Keren op de weg/halve draai blijft een lastige.
Overigens zie ik maar weinig motorrijders die dat goed onder de knie hebben. :P

Heel belangrijk is..... kijken,kijken,kijken!! KIJK waar je naartoe wilt, en niet naar de bermkant/sloot/boom. Het maakt echt veel verschil.

Tweede... de gang er in houden. Mooi constant gas, knieen tegen de tank en de motor onder je uit duwen om je draai scherp te kunnen maken.

Mijn Honda krijg ik over het algemeen lekker gekeerd. Gewoon vaak doen.

Met mijn kawa vind ik het wat moeilijker omdat ik hem heel plat moet leggen en hij heel wat bokkiger is, dus gas is moeilijk constant te houden.
Ik kan het wel, maar dan moet ik net het lef hebben om het heel snel te doen. :+
 
Halve draai? Waarom je kan toch lopen?

Met mijn Blade is een halve draai vrij onmogelijk door de draaicirkel waar je gewoon 2 rijbanen voor nodig hebt. :')

HTML:
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/XCGaQMgkzw8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Het is wat tricky met een sportmotor..... maar niet onmogelijk. ;)
 
Tweede... de gang er in houden. Mooi constant gas, knieen tegen de tank en de motor onder je uit duwen om je draai scherp te kunnen maken.
hehehe tja. ik heb nog niet zo lang mn rijbewijs en betrap mezelf er soms op dat ik tegen mezelf (hardop in mn helm) roep in een bocht die net iets scherper is dan verwacht: "knieën tegen die tank en gáán tut!"
 
Halve draai was met de lesmotor een eitje, vanaf de eerste keer. Maar met de supersport met clipons echt niet te doen. Je hebt gewoon geen stuuruitslag en zit al heel gauw met je handen tegen topkuip en tank. Is er hier iemand die het wel lukt met clipons?
 
hehehe tja. ik heb nog niet zo lang mn rijbewijs en betrap mezelf er soms op dat ik tegen mezelf (hardop in mn helm) roep in een bocht die net iets scherper is dan verwacht: "knieën tegen die tank en gáán tut!"

Hehe.... die instelling kan je redden. ;)
Verstarren en rechtdoor de dijk afgaan is pijnlijker...

Maar belangrijk.... vooral blijven doen! En langzaam aan ga je merken dat dat steeds beter gaat.
En je gaat vast nog wel eens hebben dat een bocht niet lekker loopt, dat heeft iedereen weleens. :)
 
\
HTML:
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/XCGaQMgkzw8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>\

Het is wat tricky met een sportmotor..... maar niet onmogelijk. ;)

Zeker niet onmogelijk met een sportmotor, maar als je het toch zo doet op de openbare weg en onze vrienden in blauw zien het, dan is het misschien wel mogelijk dat je je kunstjes bij een EMG mag tonen en je rijbewijs even mag inleveren :+

Ik doe de halve draai met mijn 600tje alleen als de weg breed genoeg is....is het een smalle weg, zet ik mijn voeten wel aan de grond en steek een keertje achteruit.... :Y
 
\
HTML:
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/XCGaQMgkzw8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>\

Het is wat tricky met een sportmotor..... maar niet onmogelijk. ;)
600cc tegen 900cc en ik zie een sbk stuur ;)

Dat scheelt ongeveer 90% in je manouvre gemak.

Ik ken de tips en trucs de theorie en de ballen heb ik ook.

Maar waarom moeilijk doen en een risico nemen immers moet de Blade dan zo erg omlaag kwa snelheid en toeren dat een opliggende tegel genoeg is om haar te laten kieperen ;)
 
Zeker niet onmogelijk met een sportmotor, maar als je het toch zo doet op de openbare weg en onze vrienden in blauw zien het, dan is het misschien wel mogelijk dat je je kunstjes bij een EMG mag tonen en je rijbewijs even mag inleveren :+

Ik doe de halve draai met mijn 600tje alleen als de weg breed genoeg is....is het een smalle weg, zet ik mijn voeten wel aan de grond en steek een keertje achteruit.... :Y
ik zag vandaag een slagschip van een bmw proberen te draaien dmv steken en ik fietste voorbij en heb heul bijdehand gevraagd of ie vergeten was hoe die halve draai ook alweer moest.
keek niet blij :+
 
ik zag vandaag een slagschip van een bmw proberen te draaien dmv steken en ik fietste voorbij en heb heul bijdehand gevraagd of ie vergeten was hoe die halve draai ook alweer moest.
keek niet blij :+

Snap ik best :Y

Maar ik denk dat je heel erg veel minder blij gaat kijken als je je motor tegen de grond werkt omdat er net even iets mis ging met de halve draai ;)

Met een naked misschien niet een al te groot probleem, maar met een supersport is er toch snel wat plastic niet meer mooi ;)
 
ik had vandaag men eerste snelweg les. dus we maakte even flink vaart bij de honderd ging alles nog super
vond het wel spannend.
maar rond de 120 begon men stuur opeens een beetje te zwabberen.
dus ik had zo iets van wat gebeurd me nu?
dus even rustig rond de 100 gereden volgende afslag er even af met de rijinstructeur even aan de kant.
hij zij armen meer ontspannen en benen tegen de tank drukken.
vond toen echt even spannend maar snelweg wel weer op en toen men benen strak tegen de tank en ging het helemaal super. toen nergens meer last van heeft me wel geholpen:)
 
Ik vind de halve draai ook niet te doen met een supersport. Maar waar het ook om gaat is het kijkgedrag. Hoewel je natuurlijk niet vaak op een dijkweggetje gaat eren, moet je in normale bochten wel gewoon kijken waar je heen wilt. Met een oefening als de halve draai of het 8-tje leer je wel waarom.

ik had vandaag men eerste snelweg les. dus we maakte even flink vaart bij de honderd ging alles nog super
vond het wel spannend.
maar rond de 120 begon men stuur opeens een beetje te zwabberen.
dus ik had zo iets van wat gebeurd me nu?
dus even rustig rond de 100 gereden volgende afslag er even af met de rijinstructeur even aan de kant.
hij zij armen meer ontspannen en benen tegen de tank drukken.
vond toen echt even spannend maar snelweg wel weer op en toen men benen strak tegen de tank en ging het helemaal super. toen nergens meer last van heeft me wel geholpen:)
Klopt, dan heb je de motor veel beter onder controle. (één zijn met de motor ofzo) Als je op een ER-5 of CB-500 of iets dergelijks lest, kan je met 120 ook iets verder naar achter op het zadel gaan zitten zodat je meer naar voren leunt.
Dat vond ik heel erg helepen tegen de rijwind.

Hey nog een 9gagger!!! *O*

_O-

Hahaha Taking over the world!!! One Meme at a time :+

Hahahaha dat zijn er al 3 in dit topic })
B*tch please.
 
Laatst bewerkt:
ik zag vandaag een slagschip van een bmw proberen te draaien dmv steken en ik fietste voorbij en heb heul bijdehand gevraagd of ie vergeten was hoe die halve draai ook alweer moest.
keek niet blij :+
..
 
Laatst bewerkt:
ik had vandaag men eerste snelweg les. dus we maakte even flink vaart bij de honderd ging alles nog super
vond het wel spannend.
maar rond de 120 begon men stuur opeens een beetje te zwabberen.
dus ik had zo iets van wat gebeurd me nu?
dus even rustig rond de 100 gereden volgende afslag er even af met de rijinstructeur even aan de kant.
hij zij armen meer ontspannen en benen tegen de tank drukken.
vond toen echt even spannend maar snelweg wel weer op en toen men benen strak tegen de tank en ging het helemaal super. toen nergens meer last van heeft me wel geholpen:)

Ja, bij 120 zonder windscherm heb ik echt het idee dat ik eraf waai als ik mijn handen wat losser laat, laat staat met één hand.

Heeft iemand tips? Want dat is niet echt lekker rijden natuurlijk. Meer ontspannen, oké, maar ik denk écht dat ik er af waai als ik me niet goed vast hou.
 
Ja, bij 120 zonder windscherm heb ik echt het idee dat ik eraf waai als ik mijn handen wat losser laat, laat staat met één hand.

Heeft iemand tips? Want dat is niet echt lekker rijden natuurlijk. Meer ontspannen, oké, maar ik denk écht dat ik er af waai als ik me niet goed vast hou.

Is als je naked rijdt toch altijd een hekelpunt hoor, de volle wind vangen.. Enige wat je kan doen is een goeie pasmaat jas, goede helm die stevig op je hoofd blijft zitten en tja, handjes aan t stuur ;)
 
Ja, bij 120 zonder windscherm heb ik echt het idee dat ik eraf waai als ik mijn handen wat losser laat, laat staat met één hand.

Heeft iemand tips? Want dat is niet echt lekker rijden natuurlijk. Meer ontspannen, oké, maar ik denk écht dat ik er af waai als ik me niet goed vast hou.
Is een gevoel wat tussen je oren zit.

Benen strak tegen je tank aan klemmen en toch een ontspannen houding aanhouden voor je armen.

Plus je nekspieren goed inzetten , dit omdat je dan je helm in je lekkere positie houd. Kost je even spierpijn maar zodra je de wind geen invloed laat hebben op je helm raak je dat gevoel ook kwijt
 
Is een gevoel wat tussen je oren zit.

Benen strak tegen je tank aan klemmen en toch een ontspannen houding aanhouden voor je armen.

Plus je nekspieren goed inzetten , dit omdat je dan je helm in je lekkere positie houd. Kost je even spierpijn maar zodra je de wind geen invloed laat hebben op je helm raak je dat gevoel ook kwijt

:^ Om hierbij aan te sluiten, je nekspieren trainen en goed rekken voor je gaat rijden :Y

En als je toch voor naked gaat na je rijlessen, kan je van harte een SBK stuur adviseren. Zit je net wat beter en scheelt wel wat kwa stevigheid/zitten/ontspanning :Y
 
Oké, bedankt voor de tips! Qua kleding en helm, die heb ik zelf dus zit allemaal erg goed, daar valt dan ook niets op te verbeteren. Ik zal mijn benen eens wat meer in de strijd gooien.

Is het handig om ook gewoon wat meer dingen uit te proberen terwijl ik aan het rijden ben? Misschien wat met het hoofd heen en weer etc zodat ik merk dat het echt wel kan allemaal? Of beter van niet? :p

De Shadow die ik op het oog heb heeft een (bescheiden) windschermpje, ik hoop dat dat genoeg verschil maakt. ;)
 
Oké, bedankt voor de tips! Qua kleding en helm, die heb ik zelf dus zit allemaal erg goed, daar valt dan ook niets op te verbeteren. Ik zal mijn benen eens wat meer in de strijd gooien.

Is het handig om ook gewoon wat meer dingen uit te proberen terwijl ik aan het rijden ben? Misschien wat met het hoofd heen en weer etc zodat ik merk dat het echt wel kan allemaal? Of beter van niet? :p

De Shadow die ik op het oog heb heeft een (bescheiden) windschermpje, ik hoop dat dat genoeg verschil maakt. ;)
Een shadow is een sjoppert dus daar zal je dat probleem niet echt mee hebben.

het is pure gewenning en niet meer.

Ook ik vond het boven de 80 op de snelweg ook apart de eerste keren. Terwijl 80 op de buitenweg als zeer sloom voelde. |(
 
600cc tegen 900cc en ik zie een sbk stuur ;)

Dat scheelt ongeveer 90% in je manouvre gemak.

Ik ken de tips en trucs de theorie en de ballen heb ik ook.

Maar waarom moeilijk doen en een risico nemen immers moet de Blade dan zo erg omlaag kwa snelheid en toeren dat een opliggende tegel genoeg is om haar te laten kieperen ;)

Ik zou het risico ook niet zomaar nemen, daar niet van.
Kloterige met die sportmotoren is dat je direct zoveel schade hebt. :X
Daar heb ik weer minder last van. :P

Maarre, 600 tegen 900cc... wat is het verschil mtb tot keren? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan