Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch best knap voor een automobilist om oogcontact te maken met een motorrijder die een donker vizier heeft, dan wel een ingebouwd zonnevizier omlaag heeft :')

Je laatste zin slaat mijns inziens ook helemaal nergens op. Je mag er echt wel van uit gaan dat een automobilist je echt niet met opzet overhoop rijdt (er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar over het algemeen doen ze het echt niet met opzet).....Of denk je echt dat een automobilist een motorrijder voor de hobby omver rijdt???? Als je dat echt denkt, dan zou ik als ik jou was, gewoon stoppen met motorrijden ;)

Je moet er van uit gaan dat je niet gezien wordt en zo ook rijden. Zeker nu, met de laag staande zon, is de kans extreem groot dat een automobilist je niet ziet....
als je denkt dat mijn gedachte zal zijn dat een automobilist dat voor de lol doet? dan kan je beter ophouden met reageren op dit topic! :W

automobilisten hebben schijt aan het verkeer ja. de ochtend krant, of hun mobiel of de aansteker die nog in hun tas zit of de navigatie of de buurman of het meisje dat langs rijd of hun gedachten.

zijn allemaal belangrijker dan op het verkeer letten! je mag toch ook wel zo ontwikkeld zijn om te begrijpen dat ik niet doelde op: ze rijden je voor de lol naar de klote?

en je eerste zin slaat ook al nergens op.. geluklkig rijd elke motorrijder rond met een donker vizier, maar echt allemaal, en we kennen ook nog iets als stand van de helm. ik neem aan dat je niet altijd strak naar voren kijkt en vanuit je ooghoeken kijkt naar links of naar rechts?

er zijn meerdere manieren om te zien of een motorrijder je daadwerkelijk gezien hebt.!

heb ik mijn punt nu een beetje duidelijk kunnen uitlegge? B|
 
Vlakbij het huis van mijn ouders was een ongeluk gebeurd met een lesmotor, dus ik kreeg een paniekerig voicemailbericht of ik zo snel mogelijk terug wilde bellen of dat ik in orde was. :p

Toch wel naar, een lesmotor die bij een ongeluk betrokken raakt. Vraag me af wie er de fout in ging, maar aangezien er een instructeur bij was zal het wel de auto geweest zijn.

En dat terwijl net vandaag mijn vraag in de next question (nrc next) verscheen over hoe gevaarlijk motorrijden nou daadwerkelijk is. Nounou.
 
Toch wel naar, een lesmotor die bij een ongeluk betrokken raakt. Vraag me af wie er de fout in ging, maar aangezien er een instructeur bij was zal het wel de auto geweest zijn.

Hoezo? Beetje een voorbarige conclusie. Die instructeur kan roepen in het oortje van de leerling wat hij wil, maar als die iets anders doet of in paniek raakt of wat dan ook...
 
Dan moet je allang klaar zijn met remmen!!
Voordat je de bocht in gaat heb je gespiegeld, vertraagd en teruggeschakeld. Pas dan mag je je motor inkantelen om de bocht in te draaien.

Zoals mn instructeur altijd zegt: 'langzaam' de bocht in, enthousiast er weer uit.
Dus als je de 'apex' van de bocht voorbij bent, weer rustig het gas erop en de bocht uit acceleren.


Les gister ging trouwens echt super! Snelweg op geweest, veeel rotondes gehad. Instructeur had eigenlijk niet echt wat aan te merken. Denk dat het allemaal wel goed gaat komen :)
Vanaf nu keihard voorbereiden voor AVB. Hopen dat ik snel op kan!

Ja, ok, natuurlijk voordat de bocht al min of meer begint te verkanten, dat bedoelde ik ook natuurlijk :P. Maar goed, weet iig dat je al moet proberen beide remmen te gebruiken bij de examen, ga mn rijstijl dus nog wat aanpassen; als ik beide remmen nu gebruik dan ga nog langzamer die bocht in, rijd al vrij defensief.

Ik wilde trouwens geen onrelevante discusies in dit topic gaan opstarten, neem aan dat automobilisten je niet willens en wetens voor je kl*te rijden :X.

Pfff, ist al donderdag.......
 
Hoezo? Beetje een voorbarige conclusie. Die instructeur kan roepen in het oortje van de leerling wat hij wil, maar als die iets anders doet of in paniek raakt of wat dan ook...

Dat kan, ja. :P Heel waarschijnlijk lijkt het me niet. Iig wat de auto goed gekreukeld, maar de motorrijder was nog bij bewustzijn.

Mijn vader was zich een ongeluk geschrokken (huhu) maar gelukkig wist de politieagent hem te vertellen dat het om een man ging.

Oh, dit is m trouwens: Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, ja. :P Heel waarschijnlijk lijkt het me niet. Iig wat de auto goed gekreukeld, maar de motorrijder was nog bij bewustzijn.

Mijn vader was zich een ongeluk geschrokken (huhu) maar gelukkig wist de politieagent hem te vertellen dat het om een man ging.

Oh, dit is m trouwens: Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl

Tja. Als ik weg ben met de motor en mijn ouders horen iets over een ongeluk krijgen zij ook elke keer weer een hartverzakking. :X
 
Ja, ok, natuurlijk voordat de bocht al min of meer begint te verkanten, dat bedoelde ik ook natuurlijk :P. Maar goed, weet iig dat je al moet proberen beide remmen te gebruiken bij de examen, ga mn rijstijl dus nog wat aanpassen; als ik beide remmen nu gebruik dan ga nog langzamer die bocht in, rijd al vrij defensief.

Ik wilde trouwens geen onrelevante discusies in dit topic gaan opstarten, neem aan dat automobilisten je niet willens en wetens voor je kl*te rijden :X.

Pfff, ist al donderdag.......
ik had vooral idd moeite als ik al rustig reed en dan kwam er een bocht of stoplicht en dan schakelde ik terug. en dat remde hij uit zichzelf al wel best terug dus dan moest ik alleen op het laatste moment remmen! maar dat mocht niet..

anders konden automobilisten niet zien dat je aan het remmen bent! :)

maar dat gaat nu wel beter. en bij mij willen ze liever dat je 55 rijd ipv 45.

instructeur zei: bij de auto moet je, je strak netjes aan de regels houden,. maar je rijd nu op een motor, daar rijd je op door!
 
even de remmen erbij pakken voor de achterliggers moet ik even op letten ja...
Het groeten was een reactie op TychoV, zelf doe ik het nooit... Dat bewaar ik voor als ik m'n A heb! een knikje daarintegen... :Y

Handjes inderdaad aan het stuur... pffff heb al genoeg aan m'n hoofd met al die putdeksels en fietsers in de stad!

Ben uiteindelijk geen andere motorrijders tegengekomen. die bleven allemaal wijs buiten de stad. :)
Succes alvast voor morgen Dracx!
 
Geslaagd *O*

Wel 2 onvoldoendes.

Bij inparkeren liet ik de motor vallen (domdomdom, nog nooit gedaan:S)

Stepje afgebroken, dus op een andere motor van een andere rijschool. Motor had een hele andere koppeling, en ik moest enkel nog een de langzame slalom; die ging dus ook fout :(

Maargoed, geslaagd is geslaagd!
 
Geslaagd *O*

Wel 2 onvoldoendes.

Bij inparkeren liet ik de motor vallen (domdomdom, nog nooit gedaan:S)

Stepje afgebroken, dus op een andere motor van een andere rijschool. Motor had een hele andere koppeling, en ik moest enkel nog een de langzame slalom; die ging dus ook fout :(

Maargoed, geslaagd is geslaagd!
jaa idd.. zul je zien dat, dat gebeurt net op het moment als het niet moet gebeuren!!

maar super man gefeliciteerd!! na het weekend dus lekker rijden in dit teringjantje mooie weer *O*
 
Nog nooit je motor laten vallen of je instructeur heeft je nooit laten zien hoe dat moet :o? Aangezien motor parkeren een verplichte oefening is...

In geval laatste wel heul snel wisselen van rijschool. Ik zelf zit bij een rijschool waar redelijk wat mensen komen die opnieuw opstappen na aantal keer zakken. Nu zal het wel een min of meer reclame praatje zijn geweest, maar hij claimed zelf dat te weinig rijscholen letten op dingen als plek of de weg, bochtentechniek en dat er teveel op kijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijken worden gehamerd.
 
Gefeliciteerd! maar hoe kan je dan geslaagd zijn? je zakt voor 2 onderdelen in de zelfde categorie (langzame oefeningen) en je mag maar voor 1 onderdeel in de zelfde categorie zakken.. (1 in de snelle, 1 in de langzame )
 
Nog nooit je motor laten vallen of je instructeur heeft je nooit laten zien hoe dat moet :o? Aangezien motor parkeren een verplichte oefening is...

In geval laatste wel heul snel wisselen van rijschool. Ik zelf zit bij een rijschool waar redelijk wat mensen komen die opnieuw opstappen na aantal keer zakken. Nu zal het wel een min of meer reclame praatje zijn geweest, maar hij claimed zelf dat te weinig rijscholen letten op dingen als plek of de weg, bochtentechniek en dat er teveel op kijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijkenkijken worden gehamerd.

Dat vallen is nog nooit gebeurd :+ Inparkeren stuk of 5 keer gedaan, was een fluitje van een cent.. maar ja op het examen gaat het altijd fout he.

En mijn instructeur hammerd daar ook hééééél erg op, dus inderdaad een reclame praatje haha.
 
als je denkt dat mijn gedachte zal zijn dat een automobilist dat voor de lol doet? dan kan je beter ophouden met reageren op dit topic! :W

automobilisten hebben schijt aan het verkeer ja. de ochtend krant, of hun mobiel of de aansteker die nog in hun tas zit of de navigatie of de buurman of het meisje dat langs rijd of hun gedachten.

zijn allemaal belangrijker dan op het verkeer letten! je mag toch ook wel zo ontwikkeld zijn om te begrijpen dat ik niet doelde op: ze rijden je voor de lol naar de klote?

en je eerste zin slaat ook al nergens op.. geluklkig rijd elke motorrijder rond met een donker vizier, maar echt allemaal, en we kennen ook nog iets als stand van de helm. ik neem aan dat je niet altijd strak naar voren kijkt en vanuit je ooghoeken kijkt naar links of naar rechts?

er zijn meerdere manieren om te zien of een motorrijder je daadwerkelijk gezien hebt.!

heb ik mijn punt nu een beetje duidelijk kunnen uitlegge? B|

Je laat het anders wel zo overkomen alsof je van meening bent dat de automobilist het voor de lol doet en het als hobby heeft.

bij mij heeft hij ook nog het liefst als je de bocht ingaat, dat je hem kort instuurt!. zodat je en er sneller doorheen bent. en minder kans hebt dat er een malloot aan komt die je zogenaamd "over het hoofd ziet".

want daar hamert hij met alles op maar moet je maar is opletten in het verkeerd. als er een auto aan komt niet kijken naar de auto. maar kijken naar de bestuurder die erin zit. of hij oogcontact met je maakt, maar daar hebben automobilisten meestal schijt aan!

Of wil je zeggen dat het niet zo overkomt???

Verder heeft op dit moment denk ik het over grote deel van de motorrijders een donker vizier, dan wel een getint vizier, dan wel een zonnevizier, dan wel een zonnebril als hij gaat rijden. En dan wordt het nog steeds heel erg lastig voor een automobilist om oogcontact te maken.

Verder vergeet je misschien even heel makkelijk dat een motorrijder, zeker als de zon in de rug staat, gewoonweg vaak bijna niet te zien is voor een automobilist. Je bent immers maar een klein stipje wat in de ogen van de automobilist niet beweegt als je recht op hem af rijdt.

Dat er automobilisten zijn die inderdaad andere dingen doen dan opletten is inderdaad het geval, maar gelukkig hebben we die onder de motorrijder niet en rijden we met zijn allen altijd zo dat we denken aan onze eigen veiligheid en aan de veiligheid van anderen :')

Zo lang er overig verkeer is, is de kans op een ongeluk nou eenmaal aanwezig en ook al is het de schuld van de automobilist....je kunt het hem zeker niet altijd verwijten en ze doen het over het algemeen echt niet met opzet :)
 
Ben uiteindelijk geen andere motorrijders tegengekomen. die bleven allemaal wijs buiten de stad. :)
Succes alvast voor morgen Dracx!
Ja bedankt... ben nu al zenuwachtig |( ... heb ik altijd voor examens, maar wanneer ik eenmaal bezig ben moet het lukken 8-)
 
14 april AVB examen! Ik heb alles onder de knie behalve de langzame slalom en het achtje ook niet helemaal. Heb net de tip gekregen om mn wijsvinger op de voorrem te leggen zodat ik mn gas wat stabieler kan houden. Vrijdag weer les, dus even uitproberen!

Joepie eerste post! *O*
 
16 April AVB, helaas mijn enkelbanden flink opgerekt afgelopen zondag.
Het is nu nog dik, maar ik ga er van uit dat ik over een weekje alweer kan oefenen voor het AVB. :)
 
Je laat het anders wel zo overkomen alsof je van meening bent dat de automobilist het voor de lol doet en het als hobby heeft.Of wil je zeggen dat het niet zo overkomt???

Verder heeft op dit moment denk ik het over grote deel van de motorrijders een donker vizier, dan wel een getint vizier, dan wel een zonnevizier, dan wel een zonnebril als hij gaat rijden. En dan wordt het nog steeds heel erg lastig voor een automobilist om oogcontact te maken.

Verder vergeet je misschien even heel makkelijk dat een motorrijder, zeker als de zon in de rug staat, gewoonweg vaak bijna niet te zien is voor een automobilist. Je bent immers maar een klein stipje wat in de ogen van de automobilist niet beweegt als je recht op hem af rijdt.

Dat er automobilisten zijn die inderdaad andere dingen doen dan opletten is inderdaad het geval, maar gelukkig hebben we die onder de motorrijder niet en rijden we met zijn allen altijd zo dat we denken aan onze eigen veiligheid en aan de veiligheid van anderen :')

Zo lang er overig verkeer is, is de kans op een ongeluk nou eenmaal aanwezig en ook al is het de schuld van de automobilist....je kunt het hem zeker niet altijd verwijten en ze doen het over het algemeen echt niet met opzet :)
als je een beetje doordenkt, dan snap je dat ZOGENAAMD dus slaat op het gebruik van mobieltje, krant enzovoorts ( stonden nog honderd andere voorbeelden in mijn reactie )
en je mag toch wel aannemen dat iemand niet denk: alle automobilisten om mij heen proberen mensen xpress aan te rijden.. ( want eerlijk gezegd is dat een beetje onzinnig om zo te redeneren. )

verder haalde ik ook een punt aan over de stand van de helm, zodra je een motor aan ziet komen uit een zijweg, dan houd je hem in het oog. je kan dus met veel procent zekerheid zeggen dat hij jou ook gezien heeft, als hij jou richting op kijkt ( dat kan je o.a. zien aan de stand van de helm ) aangezien BIJNE ELKE motorrijden een donker vizier, zonne vizier, of getint vizier op heeft staan.

het was zeker niet mijn punt om te wijzen dat ze dit met opzet doen: bij een ongeluk denken ze niet na over de gedachten hem van zien fiets af te knallen. maar de oorzaken liggen meestal wel bij de afwezigheid van de bestuurder van het koekblik.

want als je het procentueel gaat bekijken: dan heeft elke motorrijder zijn aandacht op het overig verkeer ( ok, dat zijn ook altijd degene die altijd te hard rijden en overal inhalen ).
de automobilist daar in tegen, heeft in dat opzicht 0,0 overzicht in het verkeer.

snap je mijn punt? ;)
 
Je laat het anders wel zo overkomen alsof je van meening bent dat de automobilist het voor de lol doet en het als hobby heeft.Of wil je zeggen dat het niet zo overkomt???

Verder heeft op dit moment denk ik het over grote deel van de motorrijders een donker vizier, dan wel een getint vizier, dan wel een zonnevizier, dan wel een zonnebril als hij gaat rijden. En dan wordt het nog steeds heel erg lastig voor een automobilist om oogcontact te maken.

Verder vergeet je misschien even heel makkelijk dat een motorrijder, zeker als de zon in de rug staat, gewoonweg vaak bijna niet te zien is voor een automobilist. Je bent immers maar een klein stipje wat in de ogen van de automobilist niet beweegt als je recht op hem af rijdt.

Dat er automobilisten zijn die inderdaad andere dingen doen dan opletten is inderdaad het geval, maar gelukkig hebben we die onder de motorrijder niet en rijden we met zijn allen altijd zo dat we denken aan onze eigen veiligheid en aan de veiligheid van anderen :')

Zo lang er overig verkeer is, is de kans op een ongeluk nou eenmaal aanwezig en ook al is het de schuld van de automobilist....je kunt het hem zeker niet altijd verwijten en ze doen het over het algemeen echt niet met opzet :)
je moet trouwens de hele comment wel lezen hea, ipv alleen de zwart gedrukte letters. want als ik alleen de zwart gedrukte letters lees dan denk ik ook dat ze het express doen :?

maar als je de hele comment de volgende keer dik zwart gedrukt maakt, dan snappen anderen tenminste wel waar ik op doel *D
 
AVB eindelijk binnen, op naar de AVD

Dag (hatelijke) pionnen en dag parkeerterrein :D

Had zes van de zeven oefeningen goed, met de precisiestop ging het fout maar het was gelukkig mijn laatste oefening.

Happyy dayzzz
 
14 april AVB examen! Ik heb alles onder de knie behalve de langzame slalom en het achtje ook niet helemaal. Heb net de tip gekregen om mn wijsvinger op de voorrem te leggen zodat ik mn gas wat stabieler kan houden. Vrijdag weer les, dus even uitproberen!

Joepie eerste post! *O*

Ik had er ook veel moeite mee omdat ik het gas vaak per ongeluk dicht draaide, en dan wordt het allemaal wat lastiger. :p De manier waarop ik het deed was mijn hand meer naar rechts houden en om het uiteinde van handvat klemmen zodat dat niet meer kon. Toen ik dat eenmaal door had ging het allemaal veeeeeel makkelijker. :D


Ik heb vandaag generale repetitie gehad, en ik zou zijn gezakt. :( Stomme fietsers aan de verkeerde kant van de weg, maarja, had de situatie ook anders aan moeten pakken. We gaan er van uit dat het morgen goed gaat, maar de zenuwen zitten er flink in!


...en dan nog hopen dat ik mijn rijbewijs voor zaterdag kan hebben anders kan ik niet meer rijden voordat ik 5 weken naar Brazilië vertrek.. Zou mooi zuur zijn! Vooral omdat je je rijbewijs wel hebt, maar nog niet in handen.. :(
 
als je een beetje doordenkt, dan snap je dat ZOGENAAMD dus slaat op het gebruik van mobieltje, krant enzovoorts ( stonden nog honderd andere voorbeelden in mijn reactie )
en je mag toch wel aannemen dat iemand niet denk: alle automobilisten om mij heen proberen mensen xpress aan te rijden.. ( want eerlijk gezegd is dat een beetje onzinnig om zo te redeneren. )

verder haalde ik ook een punt aan over de stand van de helm, zodra je een motor aan ziet komen uit een zijweg, dan houd je hem in het oog. je kan dus met veel procent zekerheid zeggen dat hij jou ook gezien heeft, als hij jou richting op kijkt ( dat kan je o.a. zien aan de stand van de helm ) aangezien BIJNE ELKE motorrijden een donker vizier, zonne vizier, of getint vizier op heeft staan.

het was zeker niet mijn punt om te wijzen dat ze dit met opzet doen: bij een ongeluk denken ze niet na over de gedachten hem van zien fiets af te knallen. maar de oorzaken liggen meestal wel bij de afwezigheid van de bestuurder van het koekblik.

want als je het procentueel gaat bekijken: dan heeft elke motorrijder zijn aandacht op het overig verkeer ( ok, dat zijn ook altijd degene die altijd te hard rijden en overal inhalen ).
de automobilist daar in tegen, heeft in dat opzicht 0,0 overzicht in het verkeer.

snap je mijn punt? ;)

Ehm....misschien wordt het dan toch tijd om even een kleine spoedles Nederlands te gaan volgen waardoor je misschien gaat zeggen wat je bedoelt in plaats van iets roepen terwijl je iets heel anders bedoelde.

zogenaamd
I zogenaamd Uitspraak: zoxəˈnamt Bijwoord <dit zeg je als iets anders is dan het lijkt>. Synoniem: in schijn. Synoniem: zogezegd `Hij kwam zogenaamd om een praatje te maken, maar eigenlijk wilde hij geld van me lenen.` II zogenaamd Uitspraak: zoxəˈnamt Bij...
Gevonden op zogenaamd Nederlands woordenboek - Woorden.org

Dus zeg jij, doordat je het woord zogenaamd gebruikt niets anders dan dat de automobilist net doet alsof hij je niet gezien heeft. Dus zeg je daarmee automatisch dat hij, omdat hij net deed alsof hij je niet zag, je dus wel zag en dus met opzet je van de motor probeert te rijden. Ik redeneer dus niet onzinnig maar op exact dat wat jij schrijft :') Dat jij misschien iets anders bedoelde, dat is een heel ander verhaal....

Verder kan het woord zogenaamd niet slaan op het feit dat ze bezig zijn met andere zaken dan het verkeer, want dat haalde je in het stukje waar je het woord zogenaamd gebruikte helemaal niet aan :')

En sorry hoor, maar jij beweerd nu dus dat ik wel op het verkeer let als ik op de motor zit en dat dus automatisch niet meer doe als ik in de auto zit, want dan heb ik schijt aan het verkeer en ben ik met andere dingen bezig en heb ik 0,0 overzicht in het verkeer :')

En het leuke van het hele verhaal.....jij bent autoverkoper :') Jij verdient dus je brood aan die malloot die schijt heeft aan het verkeer en jou zogenaamd niet heeft gezien :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan