Het Aprilia RS125 topic (3)

Ik ben er eindelijk weer een keertje

Hoop gezeik gehad met mn rs125 na twee jaar trouwe dienst. Eerst maar eens een gesprongen bovenste zuigerveer thv de uitlaatpoort (ik koop nooit meer mitaka zuigers). Zuiger en cilinder waren afgeschreven, heb ondertussen het gehele blok zelf gereviseerd en ingereden dus dat is weer in orde.

Nou deed mn powervalve het opeens niet meer en na wat meten heb ik de conclusie getrokken dat mn servo/solenoid is overleden. Wanneer ik mn accu direct op de servo aansluit gaat er wel stroom lopen maar ik hoor verder helemaal niks. Heeft iemand toevallig nog een werkende servo liggen?

Zit de pv niet gewoon vast? Ik heb eventueel nog wel een solenoid liggen.
 
Zit de pv niet gewoon vast? Ik heb eventueel nog wel een solenoid liggen.

Nee helaas, had m al eens losgehaald maar dat was geen enkel probleem, blok zit ook pas 500-1000 km in mekaar weer. Dit had geen nut, vandaag eens de powervalve weer losgehaald en 12V op de servo gezet. Er ging wel een stroom lopen maar de powervalve gaf geen krimp, ook de kabel zelf niet als ik de hele powervalve van de kabel loshhaalde. Moet dus wel de servo zijn.

Jij had nog wel een werkende liggen? In dat geval ontvang ik graag een pm van je als je m wil verkopen *D
 
Kan iemand even kijken of er aan de voorkant van het nieuwe type spiegels (1998->) Aprilia staat?
Ik heb een orginele nieuwe spiegel nodig voor mijn rs50 maar deze zijn niet meer leverbaar. Het bestelnummer is vervangen door een ander nummer, welke de rs50/125/250/rsv spiegels zijn van 1998 en nieuwer.

Nu wil ik graag zeker weten of er aprilia in staat of niet
 
Kan iemand even kijken of er aan de voorkant van het nieuwe type spiegels (1998->) Aprilia staat?
Ik heb een orginele nieuwe spiegel nodig voor mijn rs50 maar deze zijn niet meer leverbaar. Het bestelnummer is vervangen door een ander nummer, welke de rs50/125/250/rsv spiegels zijn van 1998 en nieuwer.

Nu wil ik graag zeker weten of er aprilia in staat of niet

Sorry, heb hem niet meer achter me staan i.v.m. verhuizing. Vast wel iemand anders die hem dichterbij heeft.
 
Kan iemand even kijken of er aan de voorkant van het nieuwe type spiegels (1998->) Aprilia staat?
Ik heb een orginele nieuwe spiegel nodig voor mijn rs50 maar deze zijn niet meer leverbaar. Het bestelnummer is vervangen door een ander nummer, welke de rs50/125/250/rsv spiegels zijn van 1998 en nieuwer.

Nu wil ik graag zeker weten of er aprilia in staat of niet

Ik weet wel dat de spiegels van een RS50 > 2006 exact hetzelfde zijn als die van een RS125 99-05, heb ze beide gehad. Ik heb overigens nog een set spiegels van de RS125 99-05 liggen, weet niet of je die kan gebruiken? Zal vanavond even kijken of er Aprilia op staat.
 
Nou, ga jullie binnenkort verlaten voor dit apparaat :W

full


Had liever een rs250 genomen voor mn A2 rijbewijs maar kon deze gratis (!) overnemen dus de keuze was snel gemaakt. Sowieso lijkt een zijspan me ook wel een keertje leuk om te proberen, wel echt een tegenpool van een RS125 haha
 
Hey ik heb al behoorlijk wat doorgelezen in dit topic over het afstellen van de carb maar het is nog niet helemaal duidelijk voor mij.
Betreft aprilia rs125 extrema(1994) met rotax 123
Huidige afstelling:
Originele uitlaat
34mm VHSB
Origineel luchtfilterhuis
Sproeier 160 werd aangeraden en geplaatst maar dit stotterd vanaf 7000 tpm.

Voorheen zat er sproeier 142 icm een powerfilter op en daar reed het goed mee(vergeten bougiekleur te checken)

Dus nu de vraag: sproeier 142 erin proppen en kijken wat die doet en met choke spelen of dat ie beter of slechter loopt?
 
Hey ik heb al behoorlijk wat doorgelezen in dit topic over het afstellen van de carb maar het is nog niet helemaal duidelijk voor mij.
Betreft aprilia rs125 extrema(1994) met rotax 123
Huidige afstelling:
Originele uitlaat
34mm VHSB
Origineel luchtfilterhuis
Sproeier 160 werd aangeraden en geplaatst maar dit stotterd vanaf 7000 tpm.

Voorheen zat er sproeier 142 icm een powerfilter op en daar reed het goed mee(vergeten bougiekleur te checken)

Dus nu de vraag: sproeier 142 erin proppen en kijken wat die doet en met choke spelen of dat ie beter of slechter loopt?

Hallo Gloria :P

Waarom heb je de sproeier verandert als hij goed liep dan?
Proberen kan altijd, maar meten is weten.
 
Hey ik heb al behoorlijk wat doorgelezen in dit topic over het afstellen van de carb maar het is nog niet helemaal duidelijk voor mij.
Betreft aprilia rs125 extrema(1994) met rotax 123
Huidige afstelling:
Originele uitlaat
34mm VHSB
Origineel luchtfilterhuis
Sproeier 160 werd aangeraden en geplaatst maar dit stotterd vanaf 7000 tpm.

Voorheen zat er sproeier 142 icm een powerfilter op en daar reed het goed mee(vergeten bougiekleur te checken)

Dus nu de vraag: sproeier 142 erin proppen en kijken wat die doet en met choke spelen of dat ie beter of slechter loopt?

Gaat je powervalve wel open?
Stottert hij volgas bij 7000rpm of ook deellast?
Sproeier maat wil nog wel eesn verschillen per motorfiets, al helemaal wanneer je niet de originele sproeiers gebruikt, maar imitatie. Deze zijn nooit aan de maat.

Waar heb je de naald op staan?

Als hij volgas stottert en trekt niet door, dan krijgt hij te veel benzine.
 
[afbeelding]

Sowieso lijkt een zijspan me ook wel een keertje leuk om te proberen

heb dat ook 1 keer geprobeerd. bedoeling was toen ik trouwde ik en de vrouw op de motor en onze 2 kindjes in de zijspanbak.
dag van de trouw nog mijn auto kunnen wassen, en toen de (geleende) motor hersteld was , 40.000 belgische frank armer (prijs originele onderdelen was 136.000 BF '( )

het rijdt kompleet anders en al je aangeleerde vaardigheden kwa motorrijden zijn eerder een hinder dan een deugd. ruime verlaten parking zoeken om te oefenen, maar toch veel plezier gewenst ;)
ik denk nog steeds "zot" iedere keer ik er 1 zie rijden :+
 
iemand interesse in een gratis motorbok voor deze fiets? Ooit hiervoor gekocht maar is echt al lang geleden dus kan zo maar vergist hebben

Check voor de zekerheid even de maatvoering. Is voor gratis.. :D

Gratis motorbok
 
Zo inschattend inderdaad nu een te grote sproeier, zeker als ie voorheen met een kleinere sproeier en een powerfilter goed liep.
Een origineel filter laat IN PRINCIPE minder lucht door waardoor je al een rijker mengsel krijgt. Als je dan ook nog eens een grotere sproeier inzet .... Ervan uitgaand dat de rest werkt inderdaad als eerste proberen met de 142 sproeier en kijken wat de invloed ervan is..
 
Hallo Gloria :P

Waarom heb je de sproeier verandert als hij goed liep dan?
Proberen kan altijd, maar meten is weten

hoezo gloria....? maar de motor word voor woon/werk gebruikt in de buurt en dan moet ie niet stil komen te vallen als er water word opgezogen vanwege een powerfilter.....

Gaat je powervalve wel open?
Stottert hij volgas bij 7000rpm of ook deellast?
Sproeier maat wil nog wel eesn verschillen per motorfiets, al helemaal wanneer je niet de originele sproeiers gebruikt, maar imitatie. Deze zijn nooit aan de maat.

Waar heb je de naald op staan?

Als hij volgas stottert en trekt niet door, dan krijgt hij te veel benzine.

de powervalve gaat open, voordat de powerfilter eraf ging was het geweld vanaf 6000tpm, met de huidige afstelling is het ook geweld vanaf 6000tpm

hij stotterde pas bij 9000tpm op vol last(in versnelling) en 7000tpm in neutraal

de naald is nog onbekend, hier gaan we zondag naar kijken.

Zo inschattend inderdaad nu een te grote sproeier, zeker als ie voorheen met een kleinere sproeier en een powerfilter goed liep.
Een origineel filter laat IN PRINCIPE minder lucht door waardoor je al een rijker mengsel krijgt. Als je dan ook nog eens een grotere sproeier inzet .... Ervan uitgaand dat de rest werkt inderdaad als eerste proberen met de 142 sproeier en kijken wat de invloed ervan is..

Helaas zijn we helemaal vergeten de bougie kleur na te kijken voordat we er een kleinere sproeier in plaatste dus nu kijken we vanaf sproeier 142 en daarbij is de bougie haast volledig zwart op een klein plekje bruin.
Volgens mn broertje is er met gas los in de versnelling "moooooooop" te horen ipv geknetter, verder reageert ie daarna wel goed op het gas.

Wij gokken allebij op een kleinere sproeier aangezien andere mij vertellen dat er sproeier 120 in moet, maar ook weer niet als er een 34mm geplaatst is......

Beetje verwarrend, wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
hoezo gloria....? maar de motor word voor woon/werk gebruikt in de buurt en dan moet ie niet stil komen te vallen als er water word opgezogen vanwege een powerfilter.....de powervalve gaat open, voordat de powerfilter eraf ging was het geweld vanaf 6000tpm, met de huidige afstelling is het ook geweld vanaf 6000tpm

hij stotterde pas bij 9000tpm op vol last(in versnelling) en 7000tpm in neutraal

de naald is nog onbekend, hier gaan we zondag naar kijken.Helaas zijn we helemaal vergeten de bougie kleur na te kijken voordat we er een kleinere sproeier in plaatste dus nu kijken we vanaf sproeier 142 en daarbij is de bougie haast volledig zwart op een klein plekje bruin.
Volgens mn broertje is er met gas los in de versnelling "moooooooop" te horen ipv geknetter, verder reageert ie daarna wel goed op het gas.

Wij gokken allebij op een kleinere sproeier aangezien andere mij vertellen dat er sproeier 120 in moet, maar ook weer niet als er een 34mm geplaatst is......

Beetje verwarrend, wat denken jullie?

Gloria S te Fan - Gloria Estefan ;) Google maar eens, gok dat je te jong voor de grap bent. Hell, IK ben eigenlijk nog te jong voor de grap.

Ah ha, terug naar standaard luchtfilter dus afstelling aanpassen. Maar omdat je een grotere carb hebt weet je niet wat je moet steken?

Maar probeer het en je weet het?
 
Ik ziet um nu roy, nooit over nagedacht... maargoed.
Deze zelfde carbs worden ook gebruikt bij karts en daarbij zitten ze om en naarbij sproeier 164 en dat maakt het zo lastig. Morgen is het gewoon ff goed rijden en kijken of de bougie van kleur verandert en daarna zooi bestellen.
 
Ik ziet um nu roy, nooit over nagedacht... maargoed.
Deze zelfde carbs worden ook gebruikt bij karts en daarbij zitten ze om en naarbij sproeier 164 en dat maakt het zo lastig. Morgen is het gewoon ff goed rijden en kijken of de bougie van kleur verandert en daarna zooi bestellen.

Met de 34mm carburateur zit je normaal inderdaad rond de 160, maar dat hangt heel erg af van welke sproeiers je gebruikt. Welke cilinder je hebt, hoe de squish staat en hoe veilig je wilt rijden.
Als je originele sproeiers van del orto gebruikt, dan is 155 standaard voor de 34mm. Tussen de 155-160 moet je toch redelijk goed zitten met een volledig standaard rs125

Grofweg stel je volgas af met de sproeiermaat, halfgas met de naaldpositie.

Ik zou gewoon vanaf 160 terug werken. Eventueel de naald wat armer wanneer hij halfgas teveel sputtert
 
Hallo mensen. Ik ben al even actief op het forum .maar heb nu een RS 125 aangeschaft. Echt super zo een brommert. Had hiervoor een VTR 1000 maar na een zwaar ongeluk was deze total loss,incl mijzelf. Na 8 maanden revalidatie dus deze rs 125 aangeschaft ,heb wel goede kennis van 2 takten vanuit de honda mbx wereld.Nu trekt de RS niet goed door. In zn 1 en 2 wel maar daarna slaat ie een beetje dood(vermogen komt er niet in) Wil dan niet veel verder dan 10.000 rpm terwijl ik em in zn 1 en 2 wel mooier doortrekt (12.000 rpm)maar dan hapert ie ook wel wat bij de 8k en schiet dan door.stationair gas geven loopt ie ook niet goed, loopt niet vloeiend in toeren blijft op een bepaald toerental hangen, speel ik met het gas gaat ie er wel doorheen en komt ie wel bovenin toeren. Ik krijg em met moeite op de 120 dus iets klopt er niet. In zn 1 en 2 heeft ie wel flink vermogen maar 3,4,5,6 is gewoon ruk.ik dacht bougie omdat de ontsteking dan gaat vervroegen of gaat dat niet op bij aprilia? De rs is volledig standaard en zit een goede wiseco zuiger in en de cilinder is opnieuw genicaseald,dit is een half jaar geleden gebeurt evenals de powervalve plus aansturing
Starten gaat koud super,1 druk op de knop en hij loopt. Warm moet ik wat gas bijgeven en duurt het iets langer maar hij start altijd.

Waar moet ik gaan zoeken? Het betreft een aprilia rs 125 chesterfield replica
 
Met de 34mm carburateur zit je normaal inderdaad rond de 160, maar dat hangt heel erg af van welke sproeiers je gebruikt. Welke cilinder je hebt, hoe de squish staat en hoe veilig je wilt rijden.
Als je originele sproeiers van del orto gebruikt, dan is 155 standaard voor de 34mm. Tussen de 155-160 moet je toch redelijk goed zitten met een volledig standaard rs125

Grofweg stel je volgas af met de sproeiermaat, halfgas met de naaldpositie.

Ik zou gewoon vanaf 160 terug werken. Eventueel de naald wat armer wanneer hij halfgas teveel sputter

Een maandag is er ff goed gecheckt en de bougie is zwart met sproeier 142.
De standaard afstelling van gasnaald op 2 en luchtschroef op 1.5/2 word een deze dagen gedaan zodra we ook wat sproeiers hebben.
Wel ben ik van plan om sproeiers per 5 stappen te halen(120-130) om dan te kijken wanneer ik in de richting zit.
 
Hallo mensen. Ik ben al even actief op het forum .maar heb nu een RS 125 aangeschaft. Echt super zo een brommert. Had hiervoor een VTR 1000 maar na een zwaar ongeluk was deze total loss,incl mijzelf. Na 8 maanden revalidatie dus deze rs 125 aangeschaft ,heb wel goede kennis van 2 takten vanuit de honda mbx wereld.Nu trekt de RS niet goed door. In zn 1 en 2 wel maar daarna slaat ie een beetje dood(vermogen komt er niet in) Wil dan niet veel verder dan 10.000 rpm terwijl ik em in zn 1 en 2 wel mooier doortrekt (12.000 rpm)maar dan hapert ie ook wel wat bij de 8k en schiet dan door.stationair gas geven loopt ie ook niet goed, loopt niet vloeiend in toeren blijft op een bepaald toerental hangen, speel ik met het gas gaat ie er wel doorheen en komt ie wel bovenin toeren. Ik krijg em met moeite op de 120 dus iets klopt er niet. In zn 1 en 2 heeft ie wel flink vermogen maar 3,4,5,6 is gewoon ruk.ik dacht bougie omdat de ontsteking dan gaat vervroegen of gaat dat niet op bij aprilia? De rs is volledig standaard en zit een goede wiseco zuiger in en de cilinder is opnieuw genicaseald,dit is een half jaar geleden gebeurt evenals de powervalve plus aansturing
Starten gaat koud super,1 druk op de knop en hij loopt. Warm moet ik wat gas bijgeven en duurt het iets langer maar hij start altijd.

Waar moet ik gaan zoeken? Het betreft een aprilia rs 125 chesterfield replica

Hey leuk om nog iemand met een 2 takt tegen te komen.

Van welk bouwjaar is de rs? Want ik weet niet hoe het zit met vermogen verlies van modellen met ecu.
 
Hij is van 1995. Je voelt echt alsof hij begrensd word. Toevallig deed hij het gister een heel stuk goed en tikte ik zonder probleem de 150 aan maar vlakbij huis begon het weer. Ik heb een 28mm carb maar er zit wel een powervalve op. Terwijl ik begrijp dat dit model 34mm standaard heeft??

Net stukje gereden maar toch weer dat begrensde terwijl hij in zn 1 en 2 wel heel fel doortrekt.maar zodra ik overschakel naar 3 en verder mis ik het vermogen gewoon en redt ik de 120 met moeite. Op kenteken is hij 23kw iig. Lees dat het de powervalve kan zijn die dicht blijft staan??
Als hij goed rijdt is het een klein monster maar zo is het maar ruk...
 
Zou wel mogelijk zijn dat de PV vast blijft maar je zal dat ook moeten merken in zn 1 en 2.
De 28mm zou ik lekker erop houden tenzij het een slechte replica is. 34mm schijnt overkill te zijn voor een rs125, wel afstelbaar maar geeft teveel... mijn broertje heeft een een rs van 93 met een 34mm waarvan we deze nu aan het afstellen zijn(zie maar hierboven)
 
Terug
Bovenaan Onderaan