Het Aprilia RS125 topic (3)

het zou nog grotere zonde zijn dat hij ondertussen in de soep draait ... maar hey, het is mijn motor en mijn geld niet *O* ;)
 
het zou nog grotere zonde zijn dat hij ondertussen in de soep draait ... maar hey, het is mijn motor en mijn geld niet *O* ;)

Ondertussen doet het blok niet veel meer dan op de werkbank staan. Maar ik bedoelde het niet als een twijfelgeval van zou ik wel of niet de lagers laten vervangen, het word dan ook gewoon gedaan...
 
De voorvork er gister maar uitgehaald, kan ik me daar ff bezig mee houden, nou heb ik het een en ander opgezocht over remvloeistof maar ik mis de belangerijkste dingen: welke vloeistof en hoeveel per poot.
Ik heb alleen een wphb voor het blokje maar niet voor de rest dus weet ik dat niet
 
De voorvork er gister maar uitgehaald, kan ik me daar ff bezig mee houden, nou heb ik het een en ander opgezocht over remvloeistof maar ik mis de belangerijkste dingen: welke vloeistof en hoeveel per poot.
Ik heb alleen een wphb voor het blokje maar niet voor de rest dus weet ik dat niet

Stuur me even een gmail stuur ik je mijn WPHB via WeTransfer.

Hoeveel olie per poot staat er normaal nooit in, alleen wat de luchtkamer moet zijn.
 
Ben al mooi bezig met het bestuderen van de wphb, dankje roy wel heb ik iets wat niet in het wphb staat; een van mn stuurgewichten wil er niet uit komen(inbusje blijft strak vast zitten).
Ik heb al een inbus sleuteltje gebroken |( en heb geen zin om dadelijk een goeie inbus te slopen.
Ik ga kijken voor inbus in dop maar als dat niet werkt wat kan ik dan nog proberen?

En welk type ketting heeft de rs?
 
Laatst bewerkt:
Zo, iedereen is ff bijna 3 maanden stil geweest, tijd voor wat actie in de 2t wereld.

Van de week de rs weer met volle vaart in elkaar aan het bouwen omdat het vervoer van mn broertje momenteel op compliketel staat(werkt de ene keer wel maar andere keer niet).

Het is momenteel ff wachten of wat onderdelen en hopelijk kan die volgende week weer ff starten, wel heb ik 1 vraag over de voetpakking: om safe te spelen, welke dikte voetpakking kan ik er het beste tussen doen(oude opmeten heeft geen zin want die is geplet lijkt mij). Er zullen 3 voetpakkingen bij de complete pakkingset meegeleverd worden en ik heb geen zin om de cilinder eraf te halen omdat ie staat te pingelen(desnoods de quish in milimeters is ook goed)
 
Laatst bewerkt:
Iemand toevallig ooit geprobeerd of de kuipset van een rs50 ook op een rs125 past? Beide van het jaar 2000.
De rs125 lijkt me vooral langer maar ik heb geen rs50 staan van hetzelfde jaar dus kan het niet vergelijken.
 
4 september gaan wij weer een dagje met de tweetakten sturen op de pottendijk :] Bijgevoegd de flyer waar alle info op staat.
full
 
Mooie training voor de strubben Roy :]
Wedstrijd Mettet combineer ik gewoon met mn vakantie.Tegen mijn vrouw gezegd dat we op een soort camping staan.
 
Hallo, ik ben een Aprilia Rs 125 (bwj 2002) aan het ombouwen om een beetje op circuit te gaan gebruiken en ben daarvoor nog op zoek naar een Jolly Moto uitlaat (Corsa of Sp), zit er hier iemand die nog zo een ding liggen heeft waar hij vanaf wil? Alsook zijn er hier mensen die ervaring hebben met een ignitech ontsteking op hun 125?
 
Hallo, ik ben een Aprilia Rs 125 (bwj 2002) aan het ombouwen om een beetje op circuit te gaan gebruiken en ben daarvoor nog op zoek naar een Jolly Moto uitlaat (Corsa of Sp), zit er hier iemand die nog zo een ding liggen heeft waar hij vanaf wil? Alsook zijn er hier mensen die ervaring hebben met een ignitech ontsteking op hun 125?

Geen ervaring met de ignitech, wel naar gekeken. Maar goed af gesteld heel nuttig.
 
Hoi,

Ik heb vandaag een rs125 uit 1994 gekocht die een warmloper heeft gehad. Behalve een nieuwe zuiger en cilinder honen, zijn er nog andere aandachtspunten als de cilinder er toch af is?
En heeft iemand nog een goed adresje om een zuiger te halen? Ik zag hier een mitaka kit: Aprilia RS125 Pistons Piston Kits Gaskets RS125 Cylinders heeft iemand hier daar ervaring mee?

Oh ja, en als we dan toch bezig zijn, heeft iemand een wphb (voor een 94/rotax122 blok) voor me?
 
Laatst bewerkt:
Welkom en veel plezier ervan!

Ik heb een wphb, weet zo ff niet of dat specifieke erin staat maar mail me daar even voor dan stuur ik hem door.
Verder rs kwaaltjes staan in de OP. In ieder geval je PV schoonmaken en afstellen.
 
Niks mis met de cilinder maar het is wel aanbevolen om je zuiger te upgraden, ook goed kijken of je cilinder niet per ongeluk een gietfoutje heeft. Voordat ik hem kocht wat research gedaan en meestal is de cilinder wel goed maar zo heel af en toe kan het zijn dat er een stuk aluminium niet goed gegoten is of zelfs mist.

De zuiger is daarnaast wel het meest kritische deel dus zorg dat je een goede hebt, die van Mitaka kan nog wel eens een stuk afwijken. Ik heb zelf destijds voor de Wiseco gekozen.
 
Dag!

Ik ben bezig met het 'opknappen' van mijn RS125 uit 2004. Mijn remklauwen hadden duidelijk liefde nodig. Ik heb alles gestraald en vervolgens laten spuiten... allemaal prima. Echter, toen liep ik tegen een klein probleempje aan. Voor de voorste remklauw zijn geen revisie setjes meer te krijgen. Ik heb Ebay afgespeurd en verschillende bedrijven gesproken, het heeft geen resultaat opgeleverd.

Zijn jullie bekend met dit probleem? Hoe hebben jullie dit opgelost? Laat ik even vooropstellen dat de pakkingen niet opnieuw te gebruiken zijn, ik moet echt nieuwe hebben. Het aanschaffen van een nieuwe klauw of complete voorvork probeer ik nog even te omzeilen ...

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groeten,
Bart
 
Terug
Bovenaan Onderaan