Het Aprilia RS125 topic (3)

Dag!

Ik ben bezig met het 'opknappen' van mijn RS125 uit 2004. Mijn remklauwen hadden duidelijk liefde nodig. Ik heb alles gestraald en vervolgens laten spuiten... allemaal prima. Echter, toen liep ik tegen een klein probleempje aan. Voor de voorste remklauw zijn geen revisie setjes meer te krijgen. Ik heb Ebay afgespeurd en verschillende bedrijven gesproken, het heeft geen resultaat opgeleverd.

Zijn jullie bekend met dit probleem? Hoe hebben jullie dit opgelost? Laat ik even vooropstellen dat de pakkingen niet opnieuw te gebruiken zijn, ik moet echt nieuwe hebben. Het aanschaffen van een nieuwe klauw of complete voorvork probeer ik nog even te omzeilen ...

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groeten,
Bart

Bremszange Grimeca Reparatursatz - Aprilia Leonardo - RS 125 - SR - SR Ditech - Scooter-ProSports

Succes!
 
Correct, niet verder gekeken als de neus lang is.

Aprilia RS125 (2T) 06-12 Bremssattel vorne Kolben & Dichtung Reparatursatz 2006 | eBay
Duur, maar wel incl remzuigers.

Ziet er uit als een setje voor een het nieuwe type RS ('06-'12). Heb al contact gehad met de mensen van Powerhouse (de verkoper op Ebay) en ze kunnen niet meer aan deze revisieset komen. Ik citeer "The manufacturer of the caliper, Grimeca, closed their factory a few years ago, and since then the seals have not been available".

Erg balen.. hoogstwaarschijnlijk op zoek naar een vervangende klauw. Het schijnt dat een Brembo van een Ducati 851 direct op de RS125 past.
 
Tough crowd... ;)

Hmmm. Maar je maakt mij niet wijs dat er geen andere remzuigers met dezelfde maten zijn. Dus met micrometer opmeten en zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Haha, eens.

Nou de zuigers en de afdichting 'in' de klauw (die vloeistof tegenhouden) zijn het probleem niet. Er zijn nog verschillende losse grimeca zuigers te vinden. Maar juist de stofkappen zijn moeilijk/niet te vinden.

Ik ga rustig verder met mijn zoektocht.
 
Stofkappen? Die plaatjes aan de buitenkant van de klauw? Die kan je toch wel gebruikt scoren? Beetje overdreven bod doen bij iemand die een klauw verkoopt.
 
Nee, ik bedoel niet die hard plastic kapjes..

10033388.jpg


De twee brede 'pakkingen' bedoel ik ;)
 
Persoonlijk heb ik best ellende gehad met die Grimeca klauw op mijn MX, vooral omdat hij last had van aanlopen (zuigers wilde niet goed terug). Twee keer gereviseerd ondertussen, ben toegegeven opgelucht dat die fabriek van ze die onkunde niet meer maakt.

Zou het een mooi excuus vinden om inderdaad een ander klauwtje (brembo?) te vergaren! ;)
 
Dat is inderdaad wel het doel.. het vinden van een mooie (passende) remklauw. Lukt alleen nog niet helemaal. Meeste brembo's lijken te breed te zijn.
 
Bij deze ook maar even een filmpje van mijn Rengdengdeng:


Morgen even een gaskabel ophalen en monteren en ik kan de weg op! *O*
 
Het kuipwerk dat ik nu op mijn rs heb is behoorlijk slecht (scheurtjes, afgebroken dingetjes), en daarnaast ook nog een keertje heel amateuristisch gespoten. Eigenlijk wil ik er een andere kuipset op zetten, maar ik heb het '94 model met vierkante koplamp, alle sets die ik kan vinden hebben een vlinderkoplamp. Kan ik deze sets er zo op zetten?
En weet er nog iemand een goede site om (ongespoten) circuitkuipen te bestellen? Of bestaan deze niet voor de RS125?
 
Het kuipwerk dat ik nu op mijn rs heb is behoorlijk slecht (scheurtjes, afgebroken dingetjes), en daarnaast ook nog een keertje heel amateuristisch gespoten. Eigenlijk wil ik er een andere kuipset op zetten, maar ik heb het '94 model met vierkante koplamp, alle sets die ik kan vinden hebben een vlinderkoplamp. Kan ik deze sets er zo op zetten?
En weet er nog iemand een goede site om (ongespoten) circuitkuipen te bestellen? Of bestaan deze niet voor de RS125?

Of het past durf ik niet te zeggen, geloof het niet.

Mijn beste advies is eBay en MP in de gaten houden. Heb ook geen idee of de kuipen nog verkrijgbaar zijn.
 
Of het past durf ik niet te zeggen, geloof het niet.

Mijn beste advies is eBay en MP in de gaten houden. Heb ook geen idee of de kuipen nog verkrijgbaar zijn.

Subframes zijn inderdaad helaas niet hetzelfde... ik zou zeggen Leerkes Motofun in Twello even bellen...
 
Heeft iemand interesse in de originele folder van Aprilia uit 1995?
Het is een uitvouwding met op de ene kant alle modellen en op de achterkant een poster van de RS250 voor 1995.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand interesse in de originele folder van Aprilia uit 1995?
Het is een uitvouwding met op de ene kant alle modellen en op de achterkant een poster van de RS250 voor 1995.
formaat A1. in dat geval even mailtje naar dinges
Ophalen (Ede of Utrecht Uithof)

Voor mij net ff te oud, anders had ik hem wel willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij net ff te oud, anders had ik hem wel willen hebben.
Wie het oude niet eert ...
1995 is trouwens nog niet oud ;)
Een PB sturen kan trouwens ook. Ook dat kan ik niet missen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan