racen op een pc40 / pc37 2017

60 mm ?

mijn bochtenset is toch echt wel 48mm doorsnee , uitlaat past er op :Y

bochten lopen net tot achter de olie carter ( orignele uitlaat blokt wel erg veel luchtstroom )


[afbeelding]
Ha Harry,

bedankt voor je hulp. Het ziet er naar uit dat er voor komend seizoen het nodige aangepast gaat worden aan de racer. Hij moet lichter en sneller worden.
Het was de druppel dat ik op Spa op het lange rechte stuk voorbij gereden werd door een standaard R6 (mijn rr is ook vrij standaard), terwijl ik in Eau Rouge op hem ingelopen was er naast zat in dat flauwe rechterknikje voor het lange rechte stuk.

Ik zit nu te denken aan Arrow-bochten in combinatie met een standaard demper of een Akra-demper.

Hoe gaat het met je herstel? Ga je de motor weer opbouwen voor een nieuw seizoen rijden?
 
Ha Harry,

bedankt voor je hulp. Het ziet er naar uit dat er voor komend seizoen het nodige aangepast gaat worden aan de racer. Hij moet lichter en sneller worden.
Het was de druppel dat ik op Spa op het lange rechte stuk voorbij gereden werd door een standaard R6 (mijn rr is ook vrij standaard), terwijl ik in Eau Rouge op hem ingelopen was er naast zat in dat flauwe rechterknikje voor het lange rechte stuk.

Ik zit nu te denken aan Arrow-bochten in combinatie met een standaard demper of een Akra-demper.

Hoe gaat het met je herstel? Ga je de motor weer opbouwen voor een nieuw seizoen rijden?


hoi diggie ;)

geen probleem dit weet ik zelf uit ervaring`mocht je dan toch nog de mogelijkheid hebben om een'open' demper erbij aan te schaffen dan zou dat zeker doen.
het uitlaat systeem vervangen leverde mij een besparing van 10 kilo op

tandwielen scheelt een hoop (setje alu variant} (15-45) van rental
contcactslot verwijderd.. servo van de uitlaat klep ( 500 gram )
jmt accu erin gezet ( weegt net geen 900 gram )
orginele stuurdemper eraf gehaald ( nieuwe voor in de plaats gekomen van gpr )
radiator vervangen scheelt ( hrc ) of een ander merk, clipons scheelt veel
ooh en de meest waardevolle tip.
zorg dat je gashendel geen "vrije" slag heeft..
de motor wordt opgebouwd echter heb ik door wat pech :X niet direkt mogelijkheid om nu alles per direkt te regelen.

als ik volgend jaar april weer rij dan mag ik in mijn handjes klappen

herstellen gaat moeizaam, ben compleet mijn spiermassa kwijt (kracht training) en mijn arm zal nog helemaal een project worden .


en mits het mee zit een auto aanschaffen :)
 
Laatst bewerkt:
Heren,

hebben jullie misschien de diameter van de standaard linkpipe? Ik kan aan een Arrow-bochtenset komen die een diameter van 60mm heeft, maar die wil ik gebruiken in combinatie met een standaard demper.

Merci!

Die demper heb ik liggen voor jou.
Past normaalgesproken niet op elkaar,maar heb ik
Destijds pas laten maken bij ten kate.
Reed toen met volledig arrows systeem,maar wilde voor
Zolder een stillere demper kunnen monteren
 
Laatst bewerkt:
Waar de winter goed voor is.. De motor een nieuw jasje gegeven :) Laat de circuitdagen maar weer komen!
full

full
 
Ook hier maar even proberen.
Voor een maatje van me ben ik op zoek naar een racekuip voor een cbr600rr 2007.
Gebruikt, nieuw, met of zonder schade maakt niet uit , mits de ophangpunten maar ok zijn.
Iemand iets liggen?
 
Heeft er iemand van jullie ervaring mee om het complete abs systeem te demonteren? Het sleutelen gaat wel goed komen, de software aanpassen is een ander verhaal.. Blijkbaar zou een pc40 niet meer starten nadat de abs onderdelen er af zijn..

Ik heb een "standaard" pc40 met een pc5, er zit geen HRC kabelboom op.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.
 
Heeft er iemand van jullie ervaring mee om het complete abs systeem te demonteren? Het sleutelen gaat wel goed komen, de software aanpassen is een ander verhaal.. Blijkbaar zou een pc40 niet meer starten nadat de abs onderdelen er af zijn..

Ik heb een "standaard" pc40 met een pc5, er zit geen HRC kabelboom op.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.

typ bypass abs cbr 600rr en dan kom je al een paar dingen tegen

beste link die ik vond ;) ABS removal

en anders bel met ten kate snelste en simpelste manier.

pc40 start niet als je de hiss ring verplaatst en de sleutel er niet bij houdt, (BV)
het zij typisch kleine honda trucjes . het kan echter wel *D
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik leef ook nog... *D
Vorig jaar slechts 2x gereden waarvan een dag in mei ook de toms cursus gedaan. Verder het hele jaar niet kunnen rijden door diverse omstandigheden.

Dusssss deze winter meteen wat circuitdagen geboekt. Nieuwe bandjes laten monteren (Bridgestone R10) + wat klein onderhoud. 17 april was de eerste dag op Assen. De dag begon met -2 en ik moest ontzettend inkomen dus dat waren niet m'n snelste rondjes.

Op 4 mei nog een keer en toen regende het heel fijn de hele dag. Ik heb nog steeds geen extra set wielen dus uit pure frustratie maar m'n wielen eruit gehaald en regenbanden erom laten leggen. En dat ging best lekker eigenlijk. 3 sessies gereden en uiteindelijk op 2:10 uitgekomen op een natte baan. Wat een genot die regenbanden!!

Afgelopen maandag m'n derde dagje dit jaar. En weer begon het met regen, miezerregen dus wel een natte baan maar niet nat genoeg voor regenbanden en ik had juist 's ochtends als eerste weer m'n R10 erom laten leggen. 's Middags ging de zon schijnen dus kon eindelijk eindelijk het gas erop. Ik had me in de snelste groep ingeschreven dus ik kon goed de kunst afkijken van de doorgewinterde die-hards en dat ging best lekker eigenlijk. Vorig jaar geëindigd op 2:03 en nu binnen 15 ronden al op de 2:00. En het gaat voor m'n gevoel ook veel relaxter. De magische grens is bijna bereikt! *O* . Ik ga het nog eens onder de knie krijgen zeg _O-
 
4, 5 en 6 mei waren ook mijn eerste dagen weer op Assen sinds 6 maandjes.

erg jammer van 4 mei inderdaad. Ik heb voor het eerst slicks geprobeerd. Metzelers racetec RR K1 en K2. Zooo dat rijd lekker!

Bijna alweer op P.R. niveau *O*
full
 

Ziet er weer goed uit! :}
Ik zal je dus vast wel gezien hebben. Als ik de volgende keer een mooie rode pc40 zie staan, klop ik wel even aan!

Ik ga over 2,5 week eerst een 10-daagse toch door Europa doen maar daarna weer heel snel boeken op Assen.
(en in de tussentijd een beetje aan m'n conditie werken hahahaha _O- )
 
Ja zeker doen, je herkent mij wel aan de 83 op de onderkruip. Of aan mijn pak: staat groot Wouter achterop.

Ik ga weekend van 3 juni weer op Assen rijden. vrijdag en zaterdag
 
Laatst bewerkt:
Zijn de oudere types RR hier ook welkom? ;) ga volgende week dinsdag mijn eerste circuitmotor ophalen.. RR uit 2003


- Ten Kate uitlaatsysteem
- Ten Kate ECU
- Afgesteld op testbank (120 pk)
- WP volledig instelbare shock
- WP binnenwerk voorvork
- WP stuurdemper
- ValterMoto remschakelset
- Carbon blokbeschermers
- Valprotectie kuip
- Stalen remleidingen voor&achter
- Braking Wave remschijven
- Hoger kruipruitje
full
 
Zijn de oudere types RR hier ook welkom? ;) ga volgende week dinsdag mijn eerste circuitmotor ophalen.. RR uit 2003


- Ten Kate uitlaatsysteem
- Ten Kate ECU
- Afgesteld op testbank (120 pk)
- WP volledig instelbare shock
- WP binnenwerk voorvork
- WP stuurdemper
- ValterMoto remschakelset
- Carbon blokbeschermers
- Valprotectie kuip
- Stalen remleidingen voor&achter
- Braking Wave remschijven
- Hoger kruipruitje[afbeelding]

Hé collega ex-FZ8 rijder! Jij bent ook besmet geraakt zie ik..... :W
 
Zijn de oudere types RR hier ook welkom? ;) ga volgende week dinsdag mijn eerste circuitmotor ophalen.. RR uit 2003


- Ten Kate uitlaatsysteem
- Ten Kate ECU
- Afgesteld op testbank (120 pk)
- WP volledig instelbare shock
- WP binnenwerk voorvork
- WP stuurdemper
- ValterMoto remschakelset
- Carbon blokbeschermers
- Valprotectie kuip
- Stalen remleidingen voor&achter
- Braking Wave remschijven
- Hoger kruipruitje[afbeelding]
Van mij mag je, maar er is nog ergens een PC37 topic (dus de 2003 t/m 2006).

Mocht je specifieke vragen hebben.............of specifieke onderdelen nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hé collega ex-FZ8 rijder! Jij bent ook besmet geraakt zie ik..... :W

Jep :Y ;) Ja ik vond het zo vet om te doen, altijd al.. En nu de belastingdienst mij dit jaar goed gezind was dacht ik het moet maar gebeuren ;)

Ik zal nog even kijken naar dat topic..Kon hem zo snel niet vinden. En hier ook een beetje meelezen ;)
 
Zijn de oudere types RR hier ook welkom? ;) ga volgende week dinsdag mijn eerste circuitmotor ophalen.. RR uit 2003


- Ten Kate uitlaatsysteem
- Ten Kate ECU
- Afgesteld op testbank (120 pk)
- WP volledig instelbare shock
- WP binnenwerk voorvork
- WP stuurdemper
- ValterMoto remschakelset
- Carbon blokbeschermers
- Valprotectie kuip
- Stalen remleidingen voor&achter
- Braking Wave remschijven

- Hoger kruipruitje[afbeelding]



altijd welkom
:P

beide topics zijn vrijwel rustig kwa post gedrag .. 2003/2006 topic is geen meer gemaakt nadat het topic vol was

join the club zou ik zeggen :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan