racen op een pc40 / pc37 2017

Om even aan te halen bij de tandwiel discussie: ik wil hier ook eens mee experimenteren voor 2 dagen Zandvoort, Zolder en Bilsterberg.

Ik heb de keus uit 15 voor en 42,43 en 45 achter. Ik dacht aan de 15/43 voor bovenstaande circuits, en kleinere banen zoals Mettet en Croix 15/45.

Qua snelheid zit ik meestal midden in groep 3 (Advanced/snel). Tips?
 
Hebben jullie nog adresjes voor racekuipen? Gebruik en of nieuw maakt niet uit, als het maar netjes is :Y
 
Om even aan te halen bij de tandwiel discussie: ik wil hier ook eens mee experimenteren voor 2 dagen Zandvoort, Zolder en Bilsterberg.

Ik heb de keus uit 15 voor en 42,43 en 45 achter. Ik dacht aan de 15/43 voor bovenstaande circuits, en kleinere banen zoals Mettet en Croix 15/45.

Qua snelheid zit ik meestal midden in groep 3 (Advanced/snel). Tips?
Met 15/43 kom je over het algemeen goed weg. Houd in je achterhoofd dat je de verhoudingen aan kunt gaan passen naarmate je harder gaat rijden. Je bochtensnelheid zal omhoog gaan dus ook je toerental en op gegeven moment rijdt je te hard voor je tandwielen.

Maar goed, 15/43 is een veilige gok. Daarmee rijden de meeste mee en je kan er hard zat mee.
 
Hebben jullie nog adresjes voor racekuipen? Gebruik en of nieuw maakt niet uit, als het maar netjes is :Y
Ik vind de kuipen die Front Row Components levert erg fijn. Ze zijn wel zwaarder dan die van bijvoorbeeld Ten Kate, maar wel ontzettend stevig en de pasvorm is erg goed.
 
Met 15/43 kom je over het algemeen goed weg. Houd in je achterhoofd dat je de verhoudingen aan kunt gaan passen naarmate je harder gaat rijden. Je bochtensnelheid zal omhoog gaan dus ook je toerental en op gegeven moment rijdt je te hard voor je tandwielen.

Maar goed, 15/43 is een veilige gok. Daarmee rijden de meeste mee en je kan er hard zat mee.


Mee eens. Als je met 15:43 niet uit komt, geef je te weinig gas :P
 
Hebben jullie nog adresjes voor racekuipen? Gebruik en of nieuw maakt niet uit, als het maar netjes is :Y
Ik heb nog van model 2003
2 x tank
2 x onderkuip
1 x kontje liggen.

Tis niet meer in topstaat maar kost je de kop ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Klopt!

Blijkt dat ik ook nog veels te weinig ervan af weet. Rij al twee jaar met dezelfde instellingen. Laatste tijd kwam ik ik niet meer voorruit. Elke keer bij acceleren gelijk wijd en zwaar sturen. Nou afgelopen weekend de achterschok 2 mm verhoogd, wat ongeveer 4mm rijhoogte is. Echt niet normaal wat een verschil, blijkbaar kan zon Honda gewoon sturen!!! Valt nu lekker de bocht in, super wendbaar, kan extreem hard de bocht uit acceleren en nog steeds sturen waar ik heen wil. Corrigeren in de bocht gaat makkelijk.

Maar het belangrijkste: bijna 4 seconden sneller rondrijden op Oschersleben dan mijn laaste keer. *O*
(In perspectief, laatste 2 jaren verbeterde ik alleen maar in tienden van seconden)

Fingers crossed dat op Assen hetzelfde gevoel er is.




nou nou P

fijn het als het werkt


op assen zul je oop echt wel proggressie maken 8-) 8-) 8-)
 
Ik vind de kuipen die Front Row Components levert erg fijn. Ze zijn wel zwaarder dan die van bijvoorbeeld Ten Kate, maar wel ontzettend stevig en de pasvorm is erg goed.



:^

best steving inderdaad :P :P :P

full
 
Gisteren heb ik mijn motor weer op mogen halen bij Front Row Components met een nieuwe K-Tech DDS35 Pro schokbreker. Wat ziet dat er fantastisch uit 8-)
Voor de liefhebbers, de motor staat op hun facebook-pagina ;)

Afijn, het probleem met de vering zal wel aardig opgelost zijn nu. Er bleek een 130kg veer om de Wilbers schokbreker te liggen. Dat stond niet in de papieren van de vorige eigenaar en bij het servicen is het nooit opgevallen.

Hoe dan ook, ik ben erg blij met de nieuwe schokbreker. Verder zijn er wat kleine zaken aangepast (o.a. de luchtkamer van de voorvork). 26 juni mogen we weer testen!

De Wilbers is te koop. Het is de 643 QS met hoogteversteller. Hij is voor de PC40 en mag weg voor 450 euro. Als er liefhebbers zijn dan hoor ik het wel ;)


130kilo veer :') :') :')

jemig diggie :P


have fun met je nieuwe shock :9~
 
Laatst bewerkt:
Vorig weekend voor het eerst gereden op Circuit de Folembray in Frankrijk (met Inter-Track).

Met ongeveer 370km een aardige reis, zeker tijdens pinksterweekend waarbij ik met een gemiddelde snelheid van 10kmh ongeveer 3 uur over de ring van Antwerpen heb gedaan. Om 13:30 vertrokken en om 21:00 aangekomen..

Je kunt vanaf dit jaar op folembray ook op de paddock overnachten. Deze stond wel bomvol, en er is 1 stroomkast voor ongeveer 50 man. Tegenwoordig is het ook hip om met een complete mobile home camper naar het circuit te komen, inclusief koelkast, vriezer, vaatwasser en electrische openhaard. Je kunt begrijpen dat we ongeveer 25x stroomuitval hebben gehad dat weekend. Niet lekker voor de bandenwarmers.

Het circuit zelf is redelijk smal, beetje vergelijkbaar met Croix (iets smaller nog). Uitloop heb je niet echt wat tricky kan zijn. Zeker voor de dubbele rechter bocht waar je terug gaat van 5 naar 2 (230kmh/+-70 kmh), hier heb je een meter of 6 tot je in de bomen zit. Eerste sessie op zaterdag reed ik een 1.06 in de groep Advanced (3 uit 4) -> erg wennen aan het baantje. Na nog 2 sessies kreeg ik er wel schik in, het leuke aan de baan is dat het geen "stop and go" circuit is, er zit een mooie snelle linker bocht in na start/finish en 2 rappe S bochten. Bij die 2e en snelste S-bocht (ik zat hier ongeveer op 150kmh) heb je 0 marge voor error, best spannend. Een dame in de rookie groep ging hier onderuit en mocht helaas met een scheurtje in de nekwervel naar het Franse ziekenhuis toe..

Aan het einde van dag 2 probeerde ik steeds later te remmen voor de eerder genoemde dubbele rechter bocht. Zat eerst op 125m en probeerde mijn rempunt te verleggen naar 100m. Bij het aanremmen en verzitten bleef ik rechtdoor kijken, die grindbak van 6meter kwam rap dichterbij en ik dacht "shit.. haal ik dit wel?!". Besloten de motor gewoon "om te kappen" en hard de bocht in te gooien: hoping for the best! Eigenlijk ging dat best goed, stepje aan de grond dus zat goed plat. Ik voelde dat ik wijd liep, apex compleet gemist, en halverwege de bocht wilde ik even checken of ik het wel echt ging halen. Tsja, als je dan je hoofd draait en naar het gras gaat kijken of je het nog wel redt...dan ga je ook naar het gras! Motor rechtop, gewicht naar achter, achterrem ingetrapt en afgeremd van ong 60 naar 30kmh. Okay, dit gaat wel goedkomen...dacht ik. Toen keek ik recht vooruit en stond de fotograaf een beetje van links naar rechts te dansen - ik reed recht op hem af. Reflex: voorrem aantikken.. en huppa ik lag naast de motor :(

Motor opgetild en gelukkig niet veel schade. Zelf stepje in mijn kuit gekregen, maar meer dan blauw plekje had ik niet. Schade: scheurtje in de topkuip en zijkuip, rest viel mee.

Motor even terug naar de paddock, schoongemaakt en gecontroleerd. Gelijk sessie daarna weer gaan rijden. Iets voorzichtiger maar nog steeds een nette 1.03 gereden. Zo, ik kon met gerust hart mijn tentje in vanavond :)

Op zondag nog 3 sessies gereden, en na de achtervering iets aangepast te hebben een 1.01 gereden. Ik vond het mooi, wist waarom ik was gevallen en heb goed kunnen werken aan mijn zithouding en voel me steeds comfortabeler met mensen inhalen of ingehaald worden. Dit is mijn eerste jaar circuit rijden en was mijn eerste mini-crash.

3-4 juli zandvoort en 16-17 juli bilsterberg. Nu nog even 3 weken op een houtje bijten ;)



[afbeelding]


gave foto mooie lichaamshouding netjes :Y
 
Hmm, ik heb er nu 15-42 op waarmee ik op Mettet tot 1 13.5 kwam.. Als ik het goed begrijp is dat dus niet de juiste vertanding geweest.. Het lijkt me dan weer wel goed voor op Spa ipv een 43 te monteren?
 
Hmm, ik heb er nu 15-42 op waarmee ik op Mettet tot 1 13.5 kwam.. Als ik het goed begrijp is dat dus niet de juiste vertanding geweest.. Het lijkt me dan weer wel goed voor op Spa ipv een 43 te monteren?


Ik had daar gereden met 15-43 achter. Eerste keer daar en eerste keer in 6 maanden rijden. Reed 1.13.
Ik denk als je m op 43 zet dat jij daar dan 1.10-1.11 kan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan