racen op een pc40 / pc37 2017

Sorry! De tweede (!) rode vlag in sessie 4 heb ik veroorzaakt..... :$ Lowsider in de Renaultbocht |(
Maar inderdaad; het was wel iedere sessie raak!

Ik heb gelukkig wel m'n pr flink scherper gezet op 2:06 en een beetje totdat ik ineens onderuit ging. Weet nog steeds niet wat er gebeurde. Gelukkig alleen stepje weg en de onderkuip afgeschreven maar verder lijkt het met de motor mee te vallen. M'n pak en helm zien er een stuk minder uit ;(

Kleding is ook kut, dat zijn dure grappen inderdaad. Als het goed is komt morgen mijn nieuwe pak binnen, berik overall.. Weten jullie toevallig of er ook verzekeringen zijn die schade aan kleding dekken op het circuit? Of heeft iemand dit hier toevallig?
Motor is hier inmiddels ook bijna opgelapt. Dan maar weer even een dag inplannen :Y

Nog ff een piccie vanhet nieuwe leer
full
 
Vandaag met een 43 achter tandwiel gereden op Spa. Het maakt een duidelijk verschil ten opzichte van de 42. Ik kreeg hem lekker in de toeren. Helaas had ik me in de b groep ingeschreven i.p.v. de a groep. Hierdoor heb ik geen 1 ronde kunnen rijden zonder verkeer voor m'n neus. Toch nog tot een 2:49.3 gekomen.. Op zich niet slecht maar zou toch wel wat harder kunnen '' denk ik dan'' :P . Binnenkort nog maar eens terug.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb nu 43 achter zitten.

Nog mensen van hier op Zolder morgen, of zandvoort maandag en dinsdag?
 
Nou, helm is inmiddels vervangen (auw!!). Pak heeft heel wat schaafplekken en op de rechterbil zit een gat dus ik hoop dat ze dat kunnen fixen. Dat laat ik maar door Revit zelf doen. Schade aan de fiets valt gelukkig heel erg mee: 1 kromme clip-on, koppelingsdeksel en 1 stepje. Het gat in de kuip ga ik wel even creatief oplossen.

Eerst nog even een mooie actie buitenom in de Gerlach:
full




En hier gaat 'ie er vandoor:
full


Van de glijpartij heb ik ook foto's maar ik twijfel of het wel gepast is om ze hier neer te zetten.....
 
Nou, helm is inmiddels vervangen (auw!!). Pak heeft heel wat schaafplekken en op de rechterbil zit een gat dus ik hoop dat ze dat kunnen fixen. Dat laat ik maar door Revit zelf doen. Schade aan de fiets valt gelukkig heel erg mee: 1 kromme clip-on, koppelingsdeksel en 1 stepje. Het gat in de kuip ga ik wel even creatief oplossen.

Eerst nog even een mooie actie buitenom in de Gerlach:
[afbeelding]



En hier gaat 'ie er vandoor:
[afbeelding]

Van de glijpartij heb ik ook foto's maar ik twijfel of het wel gepast is om ze hier neer te zetten.....
Buitenom Gerlach is netjes!

Als ik een schuiver zou maken dan zou ik het alleen maar waarderen als er foto's van zijn. Je kan er dan toch niks meer aan doen en je hebt een plaatje bij het verhaal.

Van mij mag je ze posten. Het vallen en opstaan hoort bij dit spelletje.
 
Van de week ga ik de schokdemper maar eens een mm hoger zetten. Eens kijken wat dat doet voor de stuureigenschappen.
Hoe dan ook is die nieuwe K-tech demper een hele verbetering. Het achterbandje ziet er nu veel beter uit na een dagje Zandvoort. Die overleefd het maximaal nog een dag, terwijl voorheen de band na 4 sessies al op was en na de 5e was die kaal.

Er wordt vooruitgang geboekt en nu kunnen de puntjes op de i gezet worden.
 
Ik heb de foto's zien staan. opzich mooie actiefoto's :+ .
Je hebt er zelf niets aan overgehouden, alleen pijn in de portemonnee en een ervaring rijker.

Ik heb een keer iemand moeten ontwijken, precies op dezelfde plek, ook met een highsider, maar dan nog op het oude asfalt. Die kwam er een stuk minder goed vanaf :X
 
Ja, ik geloof dat ik er best genadig van af ben gekomen. Ik weet alleen nog niet zeker wat er nou gebeurde. Ik denk toch teveel gas onder te grote hellingshoek. Ik weet nog wel dat einde sessie 3 m'n achterband echt kokend heet was en toen een druk had van 2.3 (Bridgestone R10, ongeveer 3 dagen gebruikt). Als ik zo eens rond lees, is teveel toch? Hij ging er echt in een keer vandoor, geen waarschuwing oid.

Ik ga de foto's ff uploaden ;)
 
Ja, ik geloof dat ik er best genadig van af ben gekomen. Ik weet alleen nog niet zeker wat er nou gebeurde. Ik denk toch teveel gas onder te grote hellingshoek. Ik weet nog wel dat einde sessie 3 m'n achterband echt kokend heet was en toen een druk had van 2.3 (Bridgestone R10, ongeveer 3 dagen gebruikt). Als ik zo eens rond lees, is teveel toch? Hij ging er echt in een keer vandoor, geen waarschuwing oid.

Ik ga de foto's ff uploaden ;)
2.3 is echt teveel. Bridgestone geeft zelf aan dat de bandenspanning warm 1.8 moet zijn voor de R10. Die spanning moet echt een heel stukje lager. Als je met bandenwarmers rijd dan zou je de spanning op 1.7 bar uit de warmers aan kunnen houden. Na je sessie wel kijken of je voldoende temperatuur in de banden krijgt en je op de 1.8 uitkomt op het moment dat je van de baan komt. Houd je bandenspanning gedurende de dag goed in de gaten.

Met een bandenspanning van 2.3 dan zal de band erg heet geworden zijn en flink aan het smeren zijn geweest. Dat zal er ook wel iets mee te maken kunnen hebben.
 
2.3 is echt teveel. Bridgestone geeft zelf aan dat de bandenspanning warm 1.8 moet zijn voor de R10. Die spanning moet echt een heel stukje lager. Als je met bandenwarmers rijd dan zou je de spanning op 1.7 bar uit de warmers aan kunnen houden. Na je sessie wel kijken of je voldoende temperatuur in de banden krijgt en je op de 1.8 uitkomt op het moment dat je van de baan komt. Houd je bandenspanning gedurende de dag goed in de gaten.

Met een bandenspanning van 2.3 dan zal de band erg heet geworden zijn en flink aan het smeren zijn geweest. Dat zal er ook wel iets mee te maken kunnen hebben.

Kijk! Bedankt voor de tips!! Ik heb er te gemakkelijk over gedacht en nu ik steeds harder ga, begint dat dus ook veel belangrijker te worden. Ik heb idd bandenwarmers en zal dat vanaf nu eens goed in de gaten gaan houden. Zo te voelen waren m'n banden ná een sessie warmer dan net uit de warmers dus ik geef ze wel goed op hun flikker.

Het is een goede les geweest en gelukkig een beetje betaalbare :$
 
iemand mag het stokje van mij overnemen,

als TS

ik rij nagenoeg niet dit jaar.

gr hjm
 
Dan zul je toch moeten wachten tot dit topic vol is............ :P

Een ander kan het niet voor je bijhouden of hij/zij moet onder jou naam inloggen.......en dat lijkt me niet zo handig.
 
Dan zul je toch moeten wachten tot dit topic vol is............ :P

Een ander kan het niet voor je bijhouden of hij/zij moet onder jou naam inloggen.......en dat lijkt me niet zo handig.


ik meende dat je een ts vervanging kunt/kan aanvragen
 
Laatst bewerkt:
Ziet er lelijk uit delmonte - gelukkig zelf OK toch? Had je veel schade naast de kuipen? Motordeksels en radiator nog heel? 2.3 is echt veel te veel, moet je wel goed op letten. In het begin deed ik dat niet maar nu ben ik er echt actief mee bezig. Voel ook goed het verschil tussen 1.7 of 1.9 op de achterband, bijvoorbeeld bij uitkomen van een bocht en dan flink op het gas.

Ik heb net 2 dagen CPZ achter de rug. Wat een heerlijk circuit...deze baan ligt mij wel *O*
Heb in 2 dagen mijn tijd van 2.13 naar 2.06.43 gebracht, en ben daar echt heel tevreden mee. Ook heb ik weer nieuwe dingen geleerd, vooral het verschil tussen de mooie lijn voor de foto en de snelle lijn voor de rondetijden.

Hier een korte actie foto, zal later nog wat filmpjes posten van de GoPro:

IMG_20170703_230510_529.jpg
 
Hele vette foto!!!!! Die moet ik ook nog eens bij mezelf doen.

Ja zelf helemaal ok, afgezien van een heel klein schrammetje op de elleboog. Mag geen naam hebben. Motor valt inderdaad ook erg mee. Stepje, clip-on en koppelingsdeksel. Het gat in de kuip ga ik wel even provisorisch fixen....

Vanochtend m'n pak weggebracht bij de dealer en daar stonden ze wel even te kijken... :o Rondom goed te grazen genomen, o.a. een gat van 5x5 cm. op de kont en zo nog wat meer. Ik ben bang dat dat een dure reparatie gaat worden..... Ik wist dat het ooit een keer zou gebeuren. Het is wel zuur van pak en helm maar mede daardoor kon ik zo opstaan en weglopen. Dus ik mopper niet! De volgende keer wil ik iig geen nr. 93 meer! _O-

Jullie reacties op de bandenspanning heb ik goed in m'n oren geknoopt, waarvoor dank!! Dat gaat me niet nog een keer gebeuren.
 
Rev it pakken, misschien zijn ze wat zwaarder dan alpinestars, maar kwalitatief een stuk beter en beschermen doen ze als de beste. :t
 
Ziet er lelijk uit delmonte - gelukkig zelf OK toch? Had je veel schade naast de kuipen? Motordeksels en radiator nog heel? 2.3 is echt veel te veel, moet je wel goed op letten. In het begin deed ik dat niet maar nu ben ik er echt actief mee bezig. Voel ook goed het verschil tussen 1.7 of 1.9 op de achterband, bijvoorbeeld bij uitkomen van een bocht en dan flink op het gas.

Ik heb net 2 dagen CPZ achter de rug. Wat een heerlijk circuit...deze baan ligt mij wel *O*
Heb in 2 dagen mijn tijd van 2.13 naar 2.06.43 gebracht, en ben daar echt heel tevreden mee. Ook heb ik weer nieuwe dingen geleerd, vooral het verschil tussen de mooie lijn voor de foto en de snelle lijn voor de rondetijden.

Hier een korte actie foto, zal later nog wat filmpjes posten van de GoPro:

[afbeelding]

Dikke foto, ben benieuwd naar de beelden :Y
 
Ik wil de schokdemper van de racer (PC40) een mm verhogen. Nu is dat een drama om erbij te komen en als het ff kan wil ik niet de schokdemper er helemaal uithalen om die vervolgens 1mm hoger te zetten.
Je kan geen slag maken met een steeksleutel omdat de triangel, frame en uitlaat in de weg zit (afhankelijk vanaf welke kant je erbij wilt komen).

Hebben jullie daar een makkelijke en snelle manier voor? Tips en trucs zijn welkom.
Ik heb niet de mogelijkheid om de druk van de achterkant te halen in mijn garage waardoor het verwijderen van de schokdemper geen leuk klusje word.
 
Ziet er lelijk uit delmonte - gelukkig zelf OK toch? Had je veel schade naast de kuipen? Motordeksels en radiator nog heel? 2.3 is echt veel te veel, moet je wel goed op letten. In het begin deed ik dat niet maar nu ben ik er echt actief mee bezig. Voel ook goed het verschil tussen 1.7 of 1.9 op de achterband, bijvoorbeeld bij uitkomen van een bocht en dan flink op het gas.

Ik heb net 2 dagen CPZ achter de rug. Wat een heerlijk circuit...deze baan ligt mij wel *O*
Heb in 2 dagen mijn tijd van 2.13 naar 2.06.43 gebracht, en ben daar echt heel tevreden mee. Ook heb ik weer nieuwe dingen geleerd, vooral het verschil tussen de mooie lijn voor de foto en de snelle lijn voor de rondetijden.

Hier een korte actie foto, zal later nog wat filmpjes posten van de GoPro:

[afbeelding]
Schitterend view. Dat moet mooie beelden op hebben geleverd met de gopro. Kom maar op met die filmpjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan