racen op een pc40 / pc37 2017

Rev it pakken, misschien zijn ze wat zwaarder dan alpinestars, maar kwalitatief een stuk beter en beschermen doen ze als de beste. :t
Ervaring leert dat een rev'it pak heel wat kan hebben. Ze zijn ook niet de duurste. Wat mij betreft is dat een aanrader :Y
 
Ik wil de schokdemper van de racer (PC40) een mm verhogen. Nu is dat een drama om erbij te komen en als het ff kan wil ik niet de schokdemper er helemaal uithalen om die vervolgens 1mm hoger te zetten.
Je kan geen slag maken met een steeksleutel omdat de triangel, frame en uitlaat in de weg zit (afhankelijk vanaf welke kant je erbij wilt komen).

Hebben jullie daar een makkelijke en snelle manier voor? Tips en trucs zijn welkom.
Ik heb niet de mogelijkheid om de druk van de achterkant te halen in mijn garage waardoor het verwijderen van de schokdemper geen leuk klusje word.

Ik heb dit laatst aangepast. Ik heb twee houten balkjes met in beide een gat erin geboord, waardoor de stepjes passen. Daarmee bok ik de motor op. De bovenste moer van de schokdemper losgedraaid. Dan heb je genoeg speling om aan de lokmoer te draaien.
succes
 
Ik heb dit laatst aangepast. Ik heb twee houten balkjes met in beide een gat erin geboord, waardoor de stepjes passen. Daarmee bok ik de motor op. De bovenste moer van de schokdemper losgedraaid. Dan heb je genoeg speling om aan de lokmoer te draaien.
succes
Dat is wel een goed idee. Thanks!
Ik wilde proberen jerrycans onder de stepjes te zetten, maar dat staat dusdanig instabiel dat ik dat toch niet aandurfde.
 
Ik wil de schokdemper van de racer (PC40) een mm verhogen. Nu is dat een drama om erbij te komen en als het ff kan wil ik niet de schokdemper er helemaal uithalen om die vervolgens 1mm hoger te zetten.
Je kan geen slag maken met een steeksleutel omdat de triangel, frame en uitlaat in de weg zit (afhankelijk vanaf welke kant je erbij wilt komen).

Hebben jullie daar een makkelijke en snelle manier voor? Tips en trucs zijn welkom.
Ik heb niet de mogelijkheid om de druk van de achterkant te halen in mijn garage waardoor het verwijderen van de schokdemper geen leuk klusje word.


Wat ik doe is een schaarkrik tussen de achterband en kont inzetten(die standaard in je auto zit als je een reserveband hebt), beetje opdraaien totdat er geen druk meer op de demper staat, bouten eruit en eventueel de triangel, dan voorzichtig naar beneden draaien, ik denk dat je er dan wel bij kan komen.

Of bij mijn speed heb ik een mini motorlift onder het motorblok gezet, kan je dan ook rustig naar beneden draaien, al zou dat misschien niet gaan bij een cbr i.v.m. de uitlaten.
Maar zo is het ook makkelijk je demper eruit te halen voor onderhoud.
 
heb wat geprobeerd de op aan te passen

ook heb ik de youtube kanalen in de op gezet van tony en mijzelf.

heb je een kanaal en meer video's post ze en dan zet ik de kanalen in de OP

de OP ziet er niet helemaal top uit

gr hjm
 
Bij deze het beloofde filmpje van Zandvoort afgelopen week:



Je mag mijn foto van vorige pagina in de OP zetten alsjeblieft
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

Enneh: als iemand tips heeft waar ik harder kan gaan (of hoe) dan hoor ik het graag! Heb van TonyM al wat tips gehad over de Tarzanbocht, om die niet rond te rijden maar beter "Buiten-Binnen-Buiten) te rijden.
 
~
Thanks!

Enneh: als iemand tips heeft waar ik harder kan gaan (of hoe) dan hoor ik het graag! Heb van TonyM al wat tips gehad over de Tarzanbocht, om die niet rond te rijden maar beter "Buiten-Binnen-Buiten) te rijden.[/quote


ondanks dat ik een jaar niet op het circuit gereden .

zou ik zeggen, kijk veel clips op youtube

of film veel van jezelf op de motor.

dan dit shot heb ik 2 jaar terug zo gefilmd

 
Laatst bewerkt:
Heb je filmpje even bekeken van croix, was je iemand aan het voorrijden oid?


Nee was wat chaotisch in de eerste groep nog geswitched naar een andere groep en door ziekte en de race kak niks meer gedaan in D na middag


Ik doel puur op de houding. Point of View van camera en vanaf 5.07 zie je dat ik mijn ellenboog aan het asfalt leg
full

full

full
 
Bij deze het beloofde filmpje van Zandvoort afgelopen week:



Je mag mijn foto van vorige pagina in de OP zetten alsjeblieft




Je hebt de smaak te pakken 😋😋

Als je vanaf 9.20 kijk tot 9.30 kun je zien dat je jezelf al opvangt. Netjes
 
Nice die elbow down! Daar ben ik nog niet, maar wie weet..

Ik dacht, omdat je regelmatig achterom keek, dat je iemand aan het voorrijden was :)

Heb wat plaatjes binnen vanv orige week:

ZoAMe24.jpg

8Y9Fx4q.jpg
 
As zondag en maandag 2 dagen Bilsterberg met inter-track. Iemand al eens gereden van hier?
 
Nee.
Maandag 24 juli staat hier in de planning voor spa.
Iemand uit Zeeland die mee wil rijden?
Spa, het mooiste circuit wat er te vinden is. Hoewel Portimão ook geweldig schijnt te zijn, maar daar heb ik nog niet gereden.
Veel plezier op Spa. Er zijn nog een paar plekjes vrij op 2 & 3 augustus via Valentinos, mocht je tijd over hebben, kan je dan lekker twee dagen achter elkaar rijden 8-)
 
Donderdag weer op Assen geweest, was lekker dagje en geluk met het weer. Prima inkomen weer na crash de vorige x, vertrouwen kunnen opbouwen en wil de volgende keer iets meer gericht aan mijn tijd gaan werken.
24ste weer paraat in groep B. Iemand van hier ook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan