racen op een pc40 / pc37 2017

640x350m


20247725_676160992587900_3678876868744273529_o.jpg


Bilster-Berg_Mausefalle.jpg


160830-1931-7229c6278fe64abd.jpg




Net een beetje bijgekomen van twee fantastische dagen op het Bilsterberg Driving Resort met Inter-Track. Twee dagen van dikke fun, wennen aan flinke hoogteverschillen en comfortabel worden met wheelie-end de berg op accelereren!

Op zo'n 400km afstand van Rotterdam ligt het Bilsterberg circuit. Een circuit niet bedoeld voor officiële FIA races oid, maar voor track day's en testwerkzaamheden. Het circuit is 4,3km lang en met zijn 70 meter hoogteverschil, blinde bochten en gelegen in de heuvelachtige "Teutoberger wald" van west Duitsland. De 70cm dikke betonnen muren van de pitboxen herinneren je aan de historie van het terrein: en oud NATO munitie depot uit de jaren '70.

De jonge leeftijd van het circuit, zo'n 2-3 jaar, maken het een redelijk prettige en moderne omgeving. Voldoende stroompunten op de paddock en goed asfalt. Het wmb iets te serieuze restaurant zal voor een ander publiek bedoeld zijn, maar serveerde voor €20 een prima lunch maaltijd.

Kort en bondig mijn indrukken van de baan: 19 bochten, 10 links en 9 rechts. Weinig echt snoeiharde rempunten, een glooiende en vloeiende baan met 2 a 3 hoge snelheid stukken (200kmh+) en daarna een kronkelende 2e (voor sommigen wellicht 3e) versnelling achtbaan waarbij je van de helft van de bochten de apex niet ziet voor het insturen :o
Ik heb drie maanden circuit ervaring, dus voor mij echt wel een hele technische baan waar je je als "rookie" niet zo 1-2-3 thuis voelt.

Sessie 1: :?
Sessie 2: :/
Sessie 3: :)
Sessie 4: :Y
Sessie 5: *D

Dag 2: :9~ *O* :}


Begonnen met een 2.22 en geindigd met steady 2.05 sessies heb ik weer mooie progressie geboekt en veel geleerd. De organisatie was super (zoals altijd bij die gasten) en één van de instructeurs van Inter-Track heeft het baanrecord van de auto's en motoren verbroken met een 1.48.

Hier een actiefoto en twee filmpjes:
20121140_1726637467364307_1410725527383735154_o.jpg


Sessie met een maat over het circuit:

Filmpje waarbij je goed ziet wat de achtervering te verduren krijgt:

Deze gaat zeker op de shortlist voor seizoen 2018!
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



Net een beetje bijgekomen van twee fantastische dagen op het Bilsterberg Driving Resort met Inter-Track. Twee dagen van dikke fun, wennen aan flinke hoogteverschillen en comfortabel worden met wheelie-end de berg op accelereren!

Op zo'n 400km afstand van Rotterdam ligt het Bilsterberg circuit. Een circuit niet bedoeld voor officiële FIA races oid, maar voor track day's en testwerkzaamheden. Het circuit is 4,3km lang en met zijn 70 meter hoogteverschil, blinde bochten en gelegen in de heuvelachtige "Teutoberger wald" van west Duitsland. De 70cm dikke betonnen muren van de pitboxen herinneren je aan de historie van het terrein: en oud NATO munitie depot uit de jaren '70.

De jonge leeftijd van het circuit, zo'n 2-3 jaar, maken het een redelijk prettige en moderne omgeving. Voldoende stroompunten op de paddock en goed asfalt. Het wmb iets te serieuze restaurant zal voor een ander publiek bedoeld zijn, maar serveerde voor €20 een prima lunch maaltijd.

Kort en bondig mijn indrukken van de baan: 19 bochten, 10 links en 9 rechts. Weinig echt snoeiharde rempunten, een glooiende en vloeiende baan met 2 a 3 hoge snelheid stukken (200kmh+) en daarna een kronkelende 2e (voor sommigen wellicht 3e) versnelling achtbaan waarbij je van de helft van de bochten de apex niet ziet voor het insturen :o
Ik heb drie maanden circuit ervaring, dus voor mij echt wel een hele technische baan waar je je als "rookie" niet zo 1-2-3 thuis voelt.

Sessie 1: :?
Sessie 2: :/
Sessie 3: :)
Sessie 4: :Y
Sessie 5: *D

Dag 2: :9~ *O* :}


Begonnen met een 2.22 en geindigd met steady 2.05 sessies heb ik weer mooie progressie geboekt en veel geleerd. De organisatie was super (zoals altijd bij die gasten) en één van de instructeurs van Inter-Track heeft het baanrecord van de auto's en motoren verbroken met een 1.48.

Hier een actiefoto en twee filmpjes:
[afbeelding]

Sessie met een maat over het circuit:

Filmpje waarbij je goed ziet wat de achtervering te verduren krijgt:

Deze gaat zeker op de shortlist voor seizoen 2018!

Ik heb je nog gespot daar op zondag.(reed met een licht blauwe Suzuki SV650)

Idd een heel leuke baan en zeker voor herhaling vatbaar
 
Oh leuk, ja je stond een paar meter verderop geloof ik. Heb wel een SV gezien ☺. Hoe vond jij de rechter bocht na dr muizenval? Ik heb het gevoel dat ik die nog veel harder kan nemen, maar die ene keer dat ik het gas erop zette toen ik bovenaan de heuvel kwam was ik hem bijna kwijt..
 
Oh leuk, ja je stond een paar meter verderop geloof ik. Heb wel een SV gezien ☺. Hoe vond jij de rechter bocht na dr muizenval? Ik heb het gevoel dat ik die nog veel harder kan nemen, maar die ene keer dat ik het gas erop zette toen ik bovenaan de heuvel kwam was ik hem bijna kwijt..
Je bedoeld die rechterbocht heuvel op?
Uhm, ik reed daar al in de 4e versn. En het gas er vol op. Na een paar sessies had ik het in de gaten daar, dat je ondanks blind rechtsaf gaat er het gas goed op kon zetten
Maar dat is geen vergelijk met jou motor. ;)
Zo'n SVtje heeft maar net aan 80 pk en die van mij is redelijk kort gegeard.
Lukte mij ook niet zoals in jou filmpje om hoge snelheden te halen op de korte rechte stukken.
 
Hallo allemaal.

Ik heb sinds dit jaar een circuit motor aangeschaft, standaard motor van 2005 prima om te beginnen op het circuit.
Ik ben nu ik een aantal circuitdagen achter de rug heb aan het denken om een quikshifter te gaan monteren.
Mijn vragen.
Is dit vrij makkelijk te doen? (kan wel wat sleutelen maar ben geen volwaardig monteur 🙈)
Welk merk quikshifter is aan te raden?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Gr jorg
 
Kan ik hier iemand nog verblijden met een trackday voor morgen 24 juli op Assen?

5 sessies van 25 min, + 1 sessie van 30 min, 6 sessies in totaal
 
Hallo jongens.

Ik heb een pc40 gekocht uit 2007. Er zit wel een kenteken op maar ik heb hem eigenlijk voor het circuit gekocht.

Heb 8 jaar terug ook een paar keer circuit gereden op assen en zandvoort.

Laatste tijd veel naar lelystad met mn ktm 690smc maar dat circuit gaat helaas weg.


Ik wil er wp vering onder hebben en een setje supercorsa's. Waar kan ik het beste heen voor een wp achtershock en voorvork aa npassen en de boel af laten stellen?

Ook wil ik er een titanium arrow uitlaatsysteem onder hebben. Kom je daar wel mee weg op assen? Met killer erin.

Maken brembo monoblocks veel verschil?

Zal eens kijken of ik een foto van de brommert erop krijg.
 
Welkom! Je kunt je afvragen of je die supercorsa's nodig hebt en welk tempo je rijdt. Heb je een idee van je rondetijden? Ik ben zelf net overgestapt op slicks, die zijn gewoon goedkoper dan een set SC2 supercorsas en verwachten iets langer mee te gaan. Of wil je nog op straat rijden ook?

Mbt brembo monoblocks: ja zal best beter remmen, maar begin wellicht eens met een radiale rempomp?

Vering: ik zou je adviseren eens contact op te nemen met BRS suspension in Maastricht. Misschien niet voor iedereen om de hoek, maar die gasten leveren echt hele goede service. Heb mijn vering door hun laten afstellen op Bilsterberg afgelopen weekend en dat was een flinke verbetering.

Mbt uitlaat: Ik heb met mijn fluisterstille BOS uitlaat al issues op bijvoorbeeld Zolder, kom ik net boven de 95 DB uit. Zou dus voor iets gaan wat echt heel stil is..

Verder: waar zijn de fotos?! :D
 
Ik heb in een verleden een keer 2.03 gereden op een cbr600f die wel volledig aangepast was voor het circuit.

Ik wil gewoon goed materiaal hebben en ook nog eens op straat rijden als het wel uitkomt vandaar de supercorsas. Dat het wat extra kost maakt mij niks uit.

Ik ben denk ik 3 keer naar assen geweest.

Maastricht is niet om de hoek idd.

Ik las dat tenkate wp levert? Iemand daar ervaring mee?
 
Hallo jongens.

Ik heb een pc40 gekocht uit 2007. Er zit wel een kenteken op maar ik heb hem eigenlijk voor het circuit gekocht.

Heb 8 jaar terug ook een paar keer circuit gereden op assen en zandvoort.

Laatste tijd veel naar lelystad met mn ktm 690smc maar dat circuit gaat helaas weg.


Ik wil er wp vering onder hebben en een setje supercorsa's. Waar kan ik het beste heen voor een wp achtershock en voorvork aa npassen en de boel af laten stellen?

Ook wil ik er een titanium arrow uitlaatsysteem onder hebben. Kom je daar wel mee weg op assen? Met killer erin.

Maken brembo monoblocks veel verschil?

Zal eens kijken of ik een foto van de brommert erop krijg.
WP vering (hetzij compleet of aangepast) is goed spul, maar ook Wilbers of Ohlins/K-Tech is prima, zolang het maar op jou en je rijstijl aangepast is hoef je echt WSBK/GP shit te hebben.

TK is een goede, maar geen goedkope toko.........de race-afdeling heeft echt mega veel ervaring.
Die doen tegenwoordig niet veel meer in WP, maar K-tech.

Als je iets verder rijd, dan kom je bij SO-products in Bornebroek (Almelo) uit die wel WP/Wilbers doet. Home
Kleine toko en Andre Stamsnijder is een beetje warrig/chaotisch af en toe, maar zal je nooit het vel over de oren trekken en heeft erg veel ervaring en kennis mbt afstellen in huis.
Draaien/freezen kan ter plekke, dat doet meneer zelf.

Op een gegeven moment kom je vanzelf grenzen tegen (of niet :+ ) en dan kun je altijd voor een upgrade gaan.
Maar dan wisselen de meeste al van motor.

SC's (meestal de SC2) kom je in de meeste omstandigheden en meeste circuit goed mee weg.

Een Leo of andere pijp raad ik je af.....je krijgt er op het circuit alleen maar gezeik mee.
Dan zie je mensen krampachtig doorschakelen of rare rijlijnen om bij de geluidspaal uit de buurt te blijven.
Brembo zal idd beter remmen, maar ik had standaard remmen/schijven en dat ging prima.

Als je trouwens er ook mee op straat wilt rijden, zal dat niet zo comfi zijn.
Vering staat uiteraard op circuitafstelling, dus strak.......kinderkopjes of drempels kennen ze niet op het circuit.
En als je full-floaters hebt, wordt je gek van het gerammel op straat.........

Zou het geld voor Tiet en Brembo in de vering steken......die 2 zijn pas interessant op het moment dat je gas gaat geven.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
WP vering (hetzij compleet of aangepast) is goed spul, maar ook Wilbers of Ohlins/K-Tech is prima, zolang het maar op jou en je rijstijl aangepast is hoef je echt WSBK/GP shit te hebben.

TK is een goede, maar geen goedkope toko.........de race-afdeling heeft echt mega veel ervaring.
Die doen tegenwoordig niet veel meer in WP, maar K-tech.

Als je iets verder rijd, dan kom je bij SO-products in Bornebroek (Almelo) uit die wel WP/Wilbers doet. Home
Kleine toko en Andre Stamsnijder is een beetje warrig/chaotisch af en toe, maar zal je nooit het vel over de oren trekken en heeft erg veel ervaring en kennis mbt afstellen in huis.
Draaien/freezen kan ter plekke, dat doet meneer zelf.

Op een gegeven moment kom je vanzelf grenzen tegen (of niet :+ ) en dan kun je altijd voor een upgrade gaan.
Maar dan wisselen de meeste al van motor.

SC's (meestal de SC2) kom je in de meeste omstandigheden en meeste circuit goed mee weg.

Een Leo of andere pijp raad ik je af.....je krijgt er op het circuit alleen maar gezeik mee.
Dan zie je mensen krampachtig doorschakelen of rare rijlijnen om bij de geluidspaal uit de buurt te blijven.
Brembo zal idd beter remmen, maar ik had standaard remmen/schijven en dat ging prima.

Als je trouwens er ook mee op straat wilt rijden, zal dat niet zo comfi zijn.
Vering staat uiteraard op circuitafstelling, dus strak.......kinderkopjes of drempels kennen ze niet op het circuit.
En als je full-floaters hebt, wordt je gek van het gerammel op straat.........

Zou het geld voor Tiet en Brembo in de vering steken......die 2 zijn pas interessant op het moment dat je gas gaat geven.

Succes.

Fijne info! :t
 
Vraagje over kettinglengte:

Ik zit nu met 112 schakels op 15/43. Dan past eigenlijk mijn bandenwarmer er bijna niet omheen en een 180/60 band past ook niet. De ketting was gemaakt voor 15/42.

Nu wil ik dat dit wel kan, dus zou sowieso een schakel toe moeten voegen naar 113 schakels.

Echter, ik wil ook kunnen switchen naar een 44 of 45 tandwiel voor bijvoorbeeld Mettet. Moet ik er volgens mij 2 schakels bij optellen, dus 115.

Maar de hamvraag: is de ketting dan niet te lang om terug te gaan naar -2 achter en met 43 te rijden?

Ik probeer ff te voorkomen dat ik meerdere Kettingsets moet aanschaffen.
 
Vraagje over kettinglengte:

Ik zit nu met 112 schakels op 15/43. Dan past eigenlijk mijn bandenwarmer er bijna niet omheen en een 180/60 band past ook niet. De ketting was gemaakt voor 15/42.

Nu wil ik dat dit wel kan, dus zou sowieso een schakel toe moeten voegen naar 113 schakels.

Echter, ik wil ook kunnen switchen naar een 44 of 45 tandwiel voor bijvoorbeeld Mettet. Moet ik er volgens mij 2 schakels bij optellen, dus 115.

Maar de hamvraag: is de ketting dan niet te lang om terug te gaan naar -2 achter en met 43 te rijden?

Ik probeer ff te voorkomen dat ik meerdere Kettingsets moet aanschaffen.

Orgineel is 16-42 daarmee kan je een hoop schuiven.
Als je 15-45 heb moet je een schakel extra hebben.
Met een verlengde ketting kan je niet meer naar 16-42.
 
Laatst bewerkt:
Heb besloten om mijn motor te voorzien van hyperpro vering door het motorhuis langezwaag.

Komt een hyperpro 3d shock in, de duurste variant. Voorvork word aangepast dmv veren en olie.

Best betaalbaar en dan is het gewoon goed en nieuw en op mij afgesteld.

Setje sc2s eronder en dan kan ik eerst wel even vooruit.

Misschien dat ik de remmen nog doe voor de leuk. Monoblocks met een pomp.

En een hyperpro rsc stuurdemper geeft dat veel meerwaarde tov de standaard stuurdemper van honda?

Verder heb ik een ruitje remhendels en valblokken voor de voor en achteras besteld

Crashpads op de zijkant, welke hebben jullie goede ervaringen mee?

Waar kan ik fotos uploaden dan zet ik er ff 1 op.
 
Heb besloten om mijn motor te voorzien van hyperpro vering door het motorhuis langezwaag.

Komt een hyperpro 3d shock in, de duurste variant. Voorvork word aangepast dmv veren en olie.

Best betaalbaar en dan is het gewoon goed en nieuw en op mij afgesteld.

Setje sc2s eronder en dan kan ik eerst wel even vooruit.

Misschien dat ik de remmen nog doe voor de leuk. Monoblocks met een pomp.

En een hyperpro rsc stuurdemper geeft dat veel meerwaarde tov de standaard stuurdemper van honda?

Verder heb ik een ruitje remhendels en valblokken voor de voor en achteras besteld

Crashpads op de zijkant, welke hebben jullie goede ervaringen mee?

Waar kan ik fotos uploaden dan zet ik er ff 1 op.

Waar heb je die valblokken en crashpads besteld? Mag je mij pm'en als je wil, ik zat namelijk ook al naar zoiets te kijken :)
 
Best prijzig zo'n setje als je de achterbrug, voorvork en zijkanten wil doen.
 
Let trouwens even op met die valblokken, ik heb twee verschillende designs gezien. 1 gaat recht door en dan moet je een gat boren in de kuip, en een ander design zit op de zelfde bevestiging maar maakt een soort L-beugel-bocht en komt naast je radiator uit. Die laatste heb ik laatst zien breken en zijn radiateur was ook nog stuk. Ik heb het eerste design. Nog niet mee gevallen maar kan voorstellen dat het steviger is door gemis van de L-constructie.

Thanks mbt feedback op de ketting. Ik rij dus 15 voor en 43 achter, dit is nu zo krap met mijn ketting dat mn bandenwarmer achter bijna niet past. Zal de ketting met 2 schakels verlengen, dan kan ik 44 nog net kwijt en gewoon normaal met 43 rijden. 45 laat ik wel zitten, gewoon bochtensnelheid omhoog ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb besloten om mijn motor te voorzien van hyperpro vering door het motorhuis langezwaag.

Komt een hyperpro 3d shock in, de duurste variant. Voorvork word aangepast dmv veren en olie.

Best betaalbaar en dan is het gewoon goed en nieuw en op mij afgesteld.

Setje sc2s eronder en dan kan ik eerst wel even vooruit.

Misschien dat ik de remmen nog doe voor de leuk. Monoblocks met een pomp.

En een hyperpro rsc stuurdemper geeft dat veel meerwaarde tov de standaard stuurdemper van honda?

Verder heb ik een ruitje remhendels en valblokken voor de voor en achteras besteld

Crashpads op de zijkant, welke hebben jullie goede ervaringen mee?

Waar kan ik fotos uploaden dan zet ik er ff 1 op.

Als je een stuurdemper monteert van Hyperpro zou ik voor op het circuit de CSC nemen.
Het grote voordeel t.o.v. origineel is dat hij verstelbaar is.
 
Ok dankje.

De valblokken zijn idd prijzig. Maar een nieuwe achterbrug of voorvork zijn duurder.

Die L constructie lijkt mij ook niks. Valblokken voor de zijkant moet ik nog bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan