racen op een pc40 / pc37 2017

Haha bedankt, normaal kijk ik daar vaak behalve nu. Heeft iemand dat beugeltje toevallig te koop? Anders gaat het een nieuwe worden.
 
Hallo ik ben bezig met een grote schoonmaak en wou de kvs gelijk maar verversen nu de kuipen eraf zijn. Er zit nu groene in. Hoort dit erin? In mijn 954 zat altijd roze.

Welke word voorgeschreven? Ik heb geen service manual.

Ik dacht eraan om de kvs eruit te halen en dan het systeem door te spoelen met kalkvrij water en dan g12 plus erin (roze die je met alle soorten mag mengen?
 
Hallo ik ben bezig met een grote schoonmaak en wou de kvs gelijk maar verversen nu de kuipen eraf zijn. Er zit nu groene in. Hoort dit erin? In mijn 954 zat altijd roze.

Welke word voorgeschreven? Ik heb geen service manual.

Ik dacht eraan om de kvs eruit te halen en dan het systeem door te spoelen met kalkvrij water en dan g12 plus erin (roze die je met alle soorten mag mengen?


de meeste doen er demi water in met coolmo van motul.

ik heb echter nu kvs erin zitten van mpm ++ tot 130 graden max
 
Net even gesproken met MSL: ze organiseren as donderdag open pitlane de gehele dag. Super cool.. 'sochtends wordt er nu regen verwacht maar voor de rest ziet het er droog uit.

Nog andere mensen die gaan?
 
Zag toevallig net de tijden voorbij komen. Daaraan was wel te zien dat het nat is geweest.
Zelfs als het nat is, is Spa leuk. Je hebt lekker kunnen rijden?
Helaas niet echt. De 2e sessie kwam er een klein beetje een droog spoor maar verder waar alles heel de dag klets nat.
Veel glijden en glibberen, zoveel dat het niet comfortabel meer was.
Dus moet ik nog een keer :+
 
Net even gesproken met MSL: ze organiseren as donderdag open pitlane de gehele dag. Super cool.. 'sochtends wordt er nu regen verwacht maar voor de rest ziet het er droog uit.

Nog andere mensen die gaan?
Kijk aan. Dat ze nu al zeggen dat het open pitlane is!
Wel mooi om dingen te testen en uit te proberen
 
Ja ik ben mega benieuwd. Heb alleen geen regenbanden... dus moet misschien de ochtend uitzitten. Zit eigenlijk niet echt te wachten op ff €300 neerleggen daarvoor nu.




Croix-en-Tournois13.93d4939fb5e4f5356b9951c7e50e22a0.png

croix_en_ternois.jpg


Ik ben afgelopen weekend 5 en 6 augustus naar het circuit van Croix en Ternois geweest met Inter Track. Super weekend gehad, het is een hele korte baan van 2,0 km dus ik wist dat de snelheid uit de techniek moest komen.

Merkte dus gelijk dat ik echt aan een soort plafond ben gekomen. Eerste dag op een 1.03.8 gekomen, einde van dag 2 op een 1.02.8. 1 seconde winst in 2 dagen op een zeer kort circuit. Je merkt echt dat de "rookie seconds" er nu af zijn. Waar ik in het begin van het jaar zo 4 seconden pakte op een dag begint het nu wat lastiger te worden. Wel heerlijk gereden en mij niet op mijn tijden blind gestaard maar ook gewoon veel plezier gehad.

Ik heb hier een filmpje, ik denk dat goed te zien is dat ik nog veel tijd laat liggen door "onzuiver" te rijden. Oftewel veel betere lijnen moet pakken:

 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen

Kan je de uitlaat servo motor zo demonteren zonder storing of moet je naar ten kate om deze uit te laten schakelen.
Je krijgt dan een foutmelding op het dashboard. Je kan er een servomotor-eliminator voor kopen waardoor de foutmelding verdwijnt. Scheelt je weer wat gewicht en ruimte.
 
Zijn er hier mensen die met een chique dashboard rijden zoals een Aim of Starlane variant? Zo ja, welke??

Een vriend van mij rijdt met een Aim MyChron 3 ofzo. Een wat oudere variant is dat alweer dus die wil ik niet, maar het principe is wel gaaf. Alles zit er in. De standaard dingen die in een dashboard horen, maar ook een laptimer, gear indicator, shiftlight. Hij heeft er ook veerwegsensoren in. Niet dat ik het allemaal nodig heb, maar het is leuk speelgoed. :)
 
Laatst bewerkt:
Als je de servo motor weghaalt en de klep altijd open staat, merk je dan veel qua koppel onderin oid?

Heb sc2 banden besteld en een 15 43 vertanding komt erop met ketting en tandwielen.

Tripage achterlicht komt erin, heb de taartschep en hitteschilden verwijderd.

Maak een beugel aan de originele demper waar de plaat op komt.

Zo is ie mooi clean voor op straat en kan de plaat er in een minuutje af voor op het circuit.


Wat is ongeveer de top van zon pc40 met 15 43?

En hoe gaan de wheelies?
 
Als je de servo motor weghaalt en de klep altijd open staat, merk je dan veel qua koppel onderin oid?

Heb sc2 banden besteld en een 15 43 vertanding komt erop met ketting en tandwielen.

Tripage achterlicht komt erin, heb de taartschep en hitteschilden verwijderd.

Maak een beugel aan de originele demper waar de plaat op komt.

Zo is ie mooi clean voor op straat en kan de plaat er in een minuutje af voor op het circuit.


Wat is ongeveer de top van zon pc40 met 15 43?

En hoe gaan de wheelies?


gearcommander.com
 
Zijn er hier mensen die met een chique dashboard rijden zoals een Aim of Starlane variant? Zo ja, welke??

Een vriend van mij rijdt met een Aim MyChron 3 ofzo. Een wat oudere variant is dat alweer dus die wil ik niet, maar het principe is wel gaaf. Alles zit er in. De standaard dingen die in een dashboard horen, maar ook een laptimer, gear indicator, shiftlight. Hij heeft er ook veerwegsensoren in. Niet dat ik het allemaal nodig heb,

maar het is leuk speelgoed. :)


Translogic heeft een paar mooie schermpjes a 1500 per stuk
 
Thanks!

Ik heb een goede ervaring met Translogic (quickshifter) en mijn voorkeur gaat uit naar niet-Italiaanse elektronica.

Ik zie dat Hoegee die dashboards verkoopt voor 500 ex. btw. Vanavond een het interwebs afspeuren naar informatie hierover.

Die Aim of Starlane dingen kosten ook rond de 1000 nieuw en dan heb je nog geen sensor. Wellicht dat er van Translogic in de UK tweedehands wat meer te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt:
@astars: ik weet niet meer hoe die groep heet, snel? Het zal wel de 1 na snelste groep zijn, ik heb nog niet eerder op assen gereden dus ben benieuwd. Jij dan?

Morgen en vrijdag zandvoort. Heb er nu nog 15/45 van Croix opzitten. Denk dat ik terug ganaar 43, of zijn er die met 44 lekker uitkomen? Rij er 2.06
 
Thanks!

Ik heb een goede ervaring met Translogic (quickshifter) en mijn voorkeur gaat uit naar niet-Italiaanse elektronica.

Ik zie dat Hoegee die dashboards verkoopt voor 500 ex. btw. Vanavond een het interwebs afspeuren naar informatie hierover.

Die Aim of Starlane dingen kosten ook rond de 1000 nieuw en dan heb je nog geen sensor. Wellicht dat er van Translogic in de UK tweedehands wat meer te vinden zijn.

de 500 euro variant is de basis ;)


heb net voor 1900 euro aan spul besteld .. :P ik ben nu blut ...


iemand nog belang bij een servo buddy ? jmt accu a 900 gram ? gekocht via john van frontrow
 
Ja ik ben mega benieuwd. Heb alleen geen regenbanden... dus moet misschien de ochtend uitzitten. Zit eigenlijk niet echt te wachten op ff €300 neerleggen daarvoor nu.




[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben afgelopen weekend 5 en 6 augustus naar het circuit van Croix en Ternois geweest met Inter Track. Super weekend gehad, het is een hele korte baan van 2,0 km dus ik wist dat de snelheid uit de techniek moest komen.

Merkte dus gelijk dat ik echt aan een soort plafond ben gekomen. Eerste dag op een 1.03.8 gekomen, einde van dag 2 op een 1.02.8. 1 seconde winst in 2 dagen op een zeer kort circuit. Je merkt echt dat de "rookie seconds" er nu af zijn. Waar ik in het begin van het jaar zo 4 seconden pakte op een dag begint het nu wat lastiger te worden. Wel heerlijk gereden en mij niet op mijn tijden blind gestaard maar ook gewoon veel plezier gehad.

Ik heb hier een filmpje, ik denk dat goed te zien is dat ik nog veel tijd laat liggen door "onzuiver" te rijden. Oftewel veel betere lijnen moet pakken:



je rijdt 3 sec sneller dan mij ;) :P

wil er volgend jaar weer naar toe :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan