racen op een pc40 / pc37 2017

Heeeeey en ik dan ? ik ben er ook naar op zoek servo buddy *O*

Voor mij de eerste meters op een cbr 600 pc40 na 7 jaar op een soes gereden te hebben.
Eerst maar een dag met racecracks geboekt om de fiets af te stellen en dan naar de twee laatste zac race :t
 
Laatst bewerkt:
Heeeeey en ik dan ? ik ben er ook naar op zoek servo buddy *O*

Voor mij de eerste meters op een cbr 600 pc40 na 7 jaar op een soes gereden te hebben.
Eerst maar een dag met racecracks geboekt om de fiets af te stellen en dan naar de twee laatste zac race :t


ah kijk

heb je een redelijk balans gevonden ?
 
@astars: ik weet niet meer hoe die groep heet, snel? Het zal wel de 1 na snelste groep zijn, ik heb nog niet eerder op assen gereden dus ben benieuwd. Jij dan?

Morgen en vrijdag zandvoort. Heb er nu nog 15/45 van Croix opzitten. Denk dat ik terug ganaar 43, of zijn er die met 44 lekker uitkomen? Rij er 2.06

Ik zit in sportrijders..dat is 1,55 tot 2.15 dacht ik. Er is nog 1 snellere groep(sportgridtime).

Wellicht dezelfde sessies dan? ;) leuk man
 
Als je de servo motor weghaalt en de klep altijd open staat, merk je dan veel qua koppel onderin oid?

Heb sc2 banden besteld en een 15 43 vertanding komt erop met ketting en tandwielen.

Tripage achterlicht komt erin, heb de taartschep en hitteschilden verwijderd.

Maak een beugel aan de originele demper waar de plaat op komt.

Zo is ie mooi clean voor op straat en kan de plaat er in een minuutje af voor op het circuit.


Wat is ongeveer de top van zon pc40 met 15 43?

En hoe gaan de wheelies?

Afhankelijk of je toerentalbegrenzer hebt opgeschroefd maar 240-250 op gps is wel je top dan. Op Assen kom ik niet verder dan 235

Wheelien gaat erg makkelijk in zijn 1 en 2. De bocht uit in zijn drie met een goeie drive wil ie ook wel eens omhoog komen.
 
Laatst bewerkt:
de 500 euro variant is de basis ;)


heb net voor 1900 euro aan spul besteld .. :P ik ben nu blut ...


iemand nog belang bij een servo buddy ? jmt accu a 900 gram ? gekocht via john van frontrow

Klopt, maar voor dat geld koop je geen Aim of Starlane variant.

Er zit alleen geen GPS laptimer in en als ik zoveel geld uit ga geven wil ik dat wel.

Toch maar eens bij onze Italiaanse buren kijken of dat haalbaar is.
 
Laatst bewerkt:
@astars: ik weet niet meer hoe die groep heet, snel? Het zal wel de 1 na snelste groep zijn, ik heb nog niet eerder op assen gereden dus ben benieuwd. Jij dan?

Morgen en vrijdag zandvoort. Heb er nu nog 15/45 van Croix opzitten. Denk dat ik terug ganaar 43, of zijn er die met 44 lekker uitkomen? Rij er 2.06
15/43 komt beter uit, maar aangezien je toch twee dagen rijd, kan je het mooi testen en vergelijken. Zeker als die open pitlane vandaag door gaat.
Dan voel je zelf precies wat het verschil is en wat je zelf het prettigst vind.
 
Heeeeey en ik dan ? ik ben er ook naar op zoek servo buddy *O*

Voor mij de eerste meters op een cbr 600 pc40 na 7 jaar op een soes gereden te hebben.
Eerst maar een dag met racecracks geboekt om de fiets af te stellen en dan naar de twee laatste zac race :t
Ben benieuwd wat je van de pc40 vind in vergelijking met de soes.

Zo'n servomotor-eliminator kan je eventueel ook kopen bij Ten Kate of Front Row Components. Kost iets van 50 euro.
 
Afhankelijk of je toerentalbegrenzer hebt opgeschroefd maar 240-250 op gps is wel je top dan. Op Assen kom ik niet verder dan 235

Wheelien gaat erg makkelijk in zijn 1 en 2. De bocht uit in zijn drie met een goeie drive wil ie ook wel eens omhoog komen.
Op de testbank met tandwielverhouding 15/44 was de theoretische top 235.
 
Dat is wel een prima snelheid voor op straat ook. Gebruik je de 5e en 6e versnelling ook eens.

Wheelies is altijd leuk.

Ben erg benieuwd,volgende week komt de vering en banden eronder.

Kijken of ik nog een circuitdagje meepakken kan ergens.

Heb de taartschep er ook afgehaald, samen met de hitteschilden. Staat veel mooier en scheelt wel een paar kilo denk ik.


Van t winter maar een arrow titanium eronder, servo eruit, pair system eraf.

Dan zal ik hem eens wegen.
 
Heb je iets alternatiefs gekocht voor de accu en servo buddy?

Heb de originele ecu laten herschrijven en begrenzer verhoogd met 1000 toeren
Heb geen fI melding meer servobuddy is overbodig


Heb een kleinere accu gevonden zelfde gewicht
Zo kan ik onder het zitje nog wat dingen aanpassen en de bekabeling van de rapidbike racing module beter plaatsen
 
de 500 euro variant is de basis ;)


heb net voor 1900 euro aan spul besteld .. :P ik ben nu blut ...


iemand nog belang bij een servo buddy ? jmt accu a 900 gram ? gekocht via john van frontrow

Hoe oud is die accu? En wat vraag je ervoor?
Ik moet nog een nieuwe accu hebben. Nu heb ik er 1 van jmt en die is gaar en duw ik hem gewoon aan.
 
@digger: 15/43 was idd het lekkerste. Heb een superdag gehad, het was heel rustig (max 20 man) en hele dag open pitlane. Snelste tijd 2.06 - gaat prima!
 
Laatst bewerkt:
Zandvoort 10 en 11 augustus MSL

Na begin juli twee dagen op Zandvoort te hebben gereden, kon ik niet wachten om weer terug te gaan. Wat een heerlijke baan is dit. Afgelopen woensdagavond dus weer die kant uit gereden, vanuit mijn woonplaats Rotterdam op een uurtje afstand een thuiswedstrijd.



Vorige keer begon ik op een 2.13m en eindigde ik op dag 2 achter een marshall van trackdays.be op een 2.06.43 in de laatste sessie. Ik was toen helemaal gebroken van de verkrampte houding op de motor en zat er helemaal doorheen. Benieuwd wat deze twee dagen mij zouden brengen!

Donderdag ochtend eerst ingeschreven, het zou slecht weer worden en er waren maar +-25 inschrijvingen. Super relaxed... want het was de hele dag open pitlane. Tentje verder opgezet en rustig de motor klaargemaakt.



Eerste sessie voelde ik mij net een houten klaas. Ik had nog spierpijn van zaterdag en zondag in Croix, en merkte echt dat ik nog niet hersteld was. Naar mijn gevoel reed ik al flink door, maar toen ik aan het einde van de sessie op mijn laptimer keek stond er een tijd van 2.10m.
Ik had blijkbaar ook al 40 minuten gereden, veel te lang leerde ik later.

Langzamerhand wel het tempo op weten te voeren en de één na laatste sessie met een mooie streak van 8 ronden 2.06.2 tot 2.06.9 achter elkaar. Best tevreden want geen kramp en steady prestatie. Ondertussen was mijn Pirelli SC2 Superbike achterslick ook goed op geraakt. Ik had nog een gebruikte SC1 Supercorsa liggen die ik van Tony M heb gekregen, dus deze er op dag 2 direct in de ochtend op laten gooien.



Maargoed.. ik wilde eigenlijk wel onder de 2.06 duiken, ik zat er zo dicht bij! De eerste sessie was er na ronde 1 een rode vlag. De tweede sessie na ronde 2 een rode vlag. Ja, dit schoot niet op zo. Er blijven altijd mensen zijn die koud aankomen en vol gas er bovenop gaan in de eerste ronde.. De derde sessie ging beter, weer rode vlag maar gelukkig pas na een ronde of 6. Terug in de paddock de tijden bekeken: 2.06.006! Sjemig... 6 duizendste. Nou, dan maar gewoon ergens een halve seconde later remmen, was mijn theorie. Sessie 5 dus weer de baan op, en met steeds meer vertrouwen in die SC1 achterband (het zal wel tussen de oren zitten, maar ik durfde veel harder BOS uit dan met mn SC2 slick) heerlijk gereden. Alles klopte gewoon, ik pakte mijn lijnen goed, voelde me comfortabel bij het kwispelen van de achterkant bij aanremmen, of het beetje smeren van de achterkant bij op het gas gaan. Lijnen reed ik netjes en durfde laat de tarzan in te remmen. Nét voor het einde van de pitmuur. Ook geen spanning mee in mijn armen of benen.

Mijn eigen laptimer deed het niet deze sessie, en de GoPro gaf een SD card error. Shit, dacht ik - dan kan ik straks mijn tijd niet terugzien. Maar als het gevoel klopte, dan had ik zeker onder die 2.06 gereden. Bij het opruimen zag ik de transponder van MSL tegen mn frame zitten - Ohja.. die heb ik ook nog _O- *O*

En de uitkomst:



Een hele nette 2.05! Super blij, veel geleerd, en helemaal voldaan heb ik een ijskoud blikje Heineken uit de koelbox gehaald :}

Nu 18, 22,23 augustus Assen. Eerste keer daar, en dan nog 1 en 2 sept Mettet. Tot heden ben ik echt heel trots op mijn progressie. Begin dit jaar begonnen met een dag bij 2theexperience met een "kneedown oeffening" op Lelystad en mijn eerste KD in 8 jaar gemaakt, en ondertussen mag ik mee in groep 4 op zandvoort. Nu goed koppie erbij houden en hopelijk hou ik alles netjes heel tot einde van het seizoen *D
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand nog toevallig een motorblok liggen voor 2007 model?

Ziet er naar uit dat het onderblok van mijn fietsje bete tijd gehad heeft '(

Gisteren bezig geweest met koppakking vervangen, maar bij ophalen kwam er toch wel wat meer schade naar boven...


Dus als iemand wat heeft liggen of iets weet, dan houd ik mij graag aanbevolen
full
 
Zandvoort 10 en 11 augustus MSL

Na begin juli twee dagen op Zandvoort te hebben gereden, kon ik niet wachten om weer terug te gaan. Wat een heerlijke baan is dit. Afgelopen woensdagavond dus weer die kant uit gereden, vanuit mijn woonplaats Rotterdam op een uurtje afstand een thuiswedstrijd.

[~[url="http://i.imgur.com/Fr88IiH.jpg?1"]afbeelding~][/url]

Vorige keer begon ik op een 2.13m en eindigde ik op dag 2 achter een marshall van trackdays.be op een 2.06.43 in de laatste sessie. Ik was toen helemaal gebroken van de verkrampte houding op de motor en zat er helemaal doorheen. Benieuwd wat deze twee dagen mij zouden brengen!

Donderdag ochtend eerst ingeschreven, het zou slecht weer worden en er waren maar +-25 inschrijvingen. Super relaxed... want het was de hele dag open pitlane. Tentje verder opgezet en rustig de motor klaargemaakt.

[~[url="http://i.imgur.com/0F1dS0u.jpg"]afbeelding~][/url]

Eerste sessie voelde ik mij net een houten klaas. Ik had nog spierpijn van zaterdag en zondag in Croix, en merkte echt dat ik nog niet hersteld was. Naar mijn gevoel reed ik al flink door, maar toen ik aan het einde van de sessie op mijn laptimer keek stond er een tijd van 2.10m.
Ik had blijkbaar ook al 40 minuten gereden, veel te lang leerde ik later.

Langzamerhand wel het tempo op weten te voeren en de één na laatste sessie met een mooie streak van 8 ronden 2.06.2 tot 2.06.9 achter elkaar. Best tevreden want geen kramp en steady prestatie. Ondertussen was mijn Pirelli SC2 Superbike achterslick ook goed op geraakt. Ik had nog een gebruikte SC1 Supercorsa liggen die ik van Tony M heb gekregen, dus deze er op dag 2 direct in de ochtend op laten gooien.

[~[url="http://i.imgur.com/nyVGQqS.jpg"]afbeelding~][/url]

Maargoed.. ik wilde eigenlijk wel onder de 2.06 duiken, ik zat er zo dicht bij! De eerste sessie was er na ronde 1 een rode vlag. De tweede sessie na ronde 2 een rode vlag. Ja, dit schoot niet op zo. Er blijven altijd mensen zijn die koud aankomen en vol gas er bovenop gaan in de eerste ronde.. De derde sessie ging beter, weer rode vlag maar gelukkig pas na een ronde of 6. Terug in de paddock de tijden bekeken: 2.06.006! Sjemig... 6 duizendste. Nou, dan maar gewoon ergens een halve seconde later remmen, was mijn theorie. Sessie 5 dus weer de baan op, en met steeds meer vertrouwen in die SC1 achterband (het zal wel tussen de oren zitten, maar ik durfde veel harder BOS uit dan met mn SC2 slick) heerlijk gereden. Alles klopte gewoon, ik pakte mijn lijnen goed, voelde me comfortabel bij het kwispelen van de achterkant bij aanremmen, of het beetje smeren van de achterkant bij op het gas gaan. Lijnen reed ik netjes en durfde laat de tarzan in te remmen. Nét voor het einde van de pitmuur. Ook geen spanning mee in mijn armen of benen.

Mijn eigen laptimer deed het niet deze sessie, en de GoPro gaf een SD card error. Shit, dacht ik - dan kan ik straks mijn tijd niet terugzien. Maar als het gevoel klopte, dan had ik zeker onder die 2.06 gereden. Bij het opruimen zag ik de transponder van MSL tegen mn frame zitten - Ohja.. die heb ik ook nog _O- *O*

En de uitkomst:

[~[url="http://i.imgur.com/uS2HGbZ.png?1"]afbeelding~][/url]

Een hele nette 2.05! Super blij, veel geleerd, en helemaal voldaan heb ik een ijskoud blikje Heineken uit de koelbox gehaald :}

Nu 18, 22,23 augustus Assen. Eerste keer daar, en dan nog 1 en 2 sept Mettet. Tot heden ben ik echt heel trots op mijn progressie. Begin dit jaar begonnen met een dag bij 2theexperience met een "kneedown oeffening" op Lelystad en mijn eerste KD in 8 jaar gemaakt, en ondertussen mag ik mee in groep 4 op zandvoort. Nu goed koppie erbij houden en hopelijk hou ik alles netjes heel tot einde van het seizoen *D
Man, je hebt tegenover ons gestaan vrijdag. Als ik had geweten dat jij dat was dan was ik even langs gelopen.

Mooi om te lezen dat je twee geslaagde dagen hebt gehad :Y
 
Mijn dag op Zandvoort verliep niet helemaal naar wens. De slicks die al twee dagen eronder zaten op Spa zagen er nog prima uit en op het eerste gezicht hadden die makkelijk een dagje kunnen overleven. Dat was iets te optimistisch blijkbaar. Na drie sessies was de band al redelijk vergaan. Overigens stelden de sessies niet zoveel voor die dag, want na 4 sessies hadden we 10 of 11 getimede rondjes kunnen rijden. Er waren veel schuivers.

Toch MSL even een pluim geven. We hebben er een extra sessie bij gekregen en dat is iets wat je niet vaak ziet :}
Uiteindelijk een 2.02 gereden wat zo'n vier seconde te langzaam is, maar gezien de staat van de achterband viel het me mee. Daarnaast heb ik een gezellige dag gehad en daar gaat het om.

Voor het volgende dagje gaan er nieuwe remblokjes in, nieuwe bandjes erop en gaat de schokbreker weer een stukje omlaag. Die was 2mm omhoog gezet, maar de motor is nu gigantisch zenuwachtig bij het aanremmen. Zo blijf je lekker bezig :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan