racen op een pc40 / pc37 2017

Heeft er iemand nog toevallig een motorblok liggen voor 2007 model?

Ziet er naar uit dat het onderblok van mijn fietsje bete tijd gehad heeft '(

Gisteren bezig geweest met koppakking vervangen, maar bij ophalen kwam er toch wel wat meer schade naar boven...


Dus als iemand wat heeft liggen of iets weet, dan houd ik mij graag aanbevolen[afbeelding]
Hoeveel kilometer heeft je fiets al gelopen? Ben altijd wel benieuwd wat de levensduur is van een 600rr blok waar voornamelijk mee geracet word.

Een blok heb ik niet voor je, maar ik kan je misschien wel een stukje op weg helpen:
Racing4Fun
Van deze beste man wilde ik de PVM-velgen kopen. Hij woont in Duitsland....nog net. Het zit tegen de Oostenrijkse grens aan en dat gaat me iets te ver om ff heen te rijden.

Hoe hoog heb jij je schokbreker staan? Bij mij staat ie nu op 5mm en dat was me iets te zenuwachtig bij het remmen.
 
Plaatje van Spa:
full

Die baan is echt een aanrader!
 
Mooie foto!
En lekker gereden hoor op Zandvoort. Als ik de motor weer rijdend heb moet ik daar ook eens gaan rijden. Maar dan wel gelijk onder de twee minuten :t :P
MSL heeft 30 augustus nog een dagje op CPZ staan. Heb je gelijk een mooie deadline om een nieuw blokje te vinden, in te bouwen en af te stellen O-)
 
Sjips, echt waar?! Haha wat grappig, nou volgende keer dan ff meeten. Reed jij met een zwarte CBR 600RR?

Welke banden had je er op trouwens? Ik heb op zandvoort een maand geleden in 2 dagen een SC2 semislick achterband weggereden. Heb toen de spanning lager gezet van 1.85 naar 1.7 en de uitgaande demping iets aangepast op tip van HK suspension. Stond op stand 7 (uiterste) en terug gezet naar 4. Toen was de slijtage aan de rechter kant een stuk beter. Deze twee dagen ook gedaan en dat beviel wel goed. Wel merkte ik dat de SC1 semi slick die ik er nu op had op dag 2, minder netjes af deed slijten als de SC2 superbike slick die ik op dag 1 had. Allebei op 1.7 bar.

@TonyM: je stelt me natuurlijk teleur als je dat niet redt.. :P :P
 
Laatst bewerkt:
Sjips, echt waar?! Haha wat grappig, nou volgende keer dan ff meeten. Reed jij met een zwarte CBR 600RR?

Welke banden had je er op trouwens? Ik heb op zandvoort een maand geleden in 2 dagen een SC2 semislick achterband weggereden. Heb toen de spanning lager gezet van 1.85 naar 1.7 en de uitgaande demping iets aangepast op tip van HK suspension. Stond op stand 7 (uiterste) en terug gezet naar 4. Toen was de slijtage aan de rechter kant een stuk beter. Deze twee dagen ook gedaan en dat beviel wel goed. Wel merkte ik dat de SC1 semi slick die ik er nu op had op dag 2, minder netjes af deed slijten als de SC2 superbike slick die ik op dag 1 had. Allebei op 1.7 bar.

@TonyM: je stelt me natuurlijk teleur als je dat niet redt.. :P :P
Mijn is vrij herkenbaar. Die is inderdaad zwart, maar met fluor oranje velgen en onderkuip. We meeten de volgende keer wel. De 30e ben ik er. Ben jij er dan toevallig ook?

Het hele jaar ben ik al aan het stoeien met de Pirelli's op Zandvoort dit jaar. Het zachte karkas van de Pirelli's wil bij niet echt werken met de hoeveelheid grip die het nieuwe asfalt geeft. In 1 dag werd een nieuwe supercorsa sc2 kapot gereden. Die was dan echt helemaal kaal.
Vrijdag lag er een SC2 slick onder, maar die had al twee dagen Spa gezien. De spanning 1.7 uit de bandenwarmers is prima. Misschien dat het in de ochtend ietsje hoger kon vanwege de koude baan, maar eenmaal met het zonnetje erbij liep de baantemperatuur lekker op.

Het is altijd leuk om eens te kijken hoe andere mensen omgaan met de vreetsporen op de achterband. Buurman nr. 1 van die dag draaide de veervoorspanning juist wat strakker van de schokbreker, terwijl buurman nr. 2 juist de schokbreker wat zachter had gezet zowel de veervoorspanning als de ingaande demping. Bij beide bleek het te werken. Vering...het is en blijft een kunst!
 
Heeft er iemand nog toevallig een motorblok liggen voor 2007 model?

Ziet er naar uit dat het onderblok van mijn fietsje bete tijd gehad heeft '(

Gisteren bezig geweest met koppakking vervangen, maar bij ophalen kwam er toch wel wat meer schade naar boven...


Dus als iemand wat heeft liggen of iets weet, dan houd ik mij graag aanbevolen[afbeelding]


-O- -O- -O-

dat is balen..

boonstra parts ? dekkerparts ?
 
1&2 september ga ik naar Ecuyers, gaan er nog meer van jullie? En wat zijn de tips & tricks? Zouden jullie een 44 of 45 achter plaatsen?
 
Hoeveel kilometer heeft je fiets al gelopen? Ben altijd wel benieuwd wat de levensduur is van een 600rr blok waar voornamelijk mee geracet word.

Een blok heb ik niet voor je, maar ik kan je misschien wel een stukje op weg helpen:
Racing4Fun
Van deze beste man wilde ik de PVM-velgen kopen. Hij woont in Duitsland....nog net. Het zit tegen de Oostenrijkse grens aan en dat gaat me iets te ver om ff heen te rijden.

Hoe hoog heb jij je schokbreker staan? Bij mij staat ie nu op 5mm en dat was me iets te zenuwachtig bij het remmen.


Ik weet niet precies de km stand, maar ik heb er nu drie en een half seizoen mee geracet. Dus zon 8000km gok ik.
De schokbreker heb ik ook op 5mm staan. Voor mijn gevoel zou ie nog wel wat hoger kunnen. Maar het hangt ook af van welke vering je eronder hebt gok ik.
Bij mij is het iig niet nerveus. Maar dat kan ook een beetje gevoels afhankelijk zijn.
Thanks voor de link, ik zal eens checken.
 
-O- -O- -O-

dat is balen..

boonstra parts ? dekkerparts ?

boonstra is mij echt veels te duur. Dekkerparts is wel een goeie.

Liefst zou ik alleen nieuw onderblok willen, maar heb de zuigers er nog niet uitgehaald, dus weet ook nog noet de gehele staat

Ga iig die duutser ff benaderen
 
1&2 september ga ik naar Ecuyers, gaan er nog meer van jullie? En wat zijn de tips & tricks? Zouden jullie een 44 of 45 achter plaatsen?

Prima baantje voor een 600 , ik zou een 45 erop zetten .
De uitdaging is de baan leren kennen want dat kan wel eens een probleem zijn ,verder wel een vermoeiende baan want er is geen tijd voor rust in de armen.
Maar als je de baan kent heb je er een hoop lol. :t
 
boonstra is mij echt veels te duur. Dekkerparts is wel een goeie.

Liefst zou ik alleen nieuw onderblok willen, maar heb de zuigers er nog niet uitgehaald, dus weet ook nog noet de gehele staat

Ga iig die duutser ff benaderen


Misschien even kijken op cms parts

Of zou motor-parts.nl kunnen checken.
 
Ik weet niet precies de km stand, maar ik heb er nu drie en een half seizoen mee geracet. Dus zon 8000km gok ik.
De schokbreker heb ik ook op 5mm staan. Voor mijn gevoel zou ie nog wel wat hoger kunnen. Maar het hangt ook af van welke vering je eronder hebt gok ik.
Bij mij is het iig niet nerveus. Maar dat kan ook een beetje gevoels afhankelijk zijn.
Thanks voor de link, ik zal eens checken.
Voor wat betreft de hoogte heb je gelijk. Dat is ongetwijfeld ook per merk weer anders. Af en toe moet je ook eens wat proberen. Zolang je opschrijft wat je doet, kan je altijd weer terug als het niet bevalt.

Ben benieuwd of het wat met die Duitser word.
 
Heeft er iemand nog toevallig een motorblok liggen voor 2007 model?

Ziet er naar uit dat het onderblok van mijn fietsje bete tijd gehad heeft '(

Gisteren bezig geweest met koppakking vervangen, maar bij ophalen kwam er toch wel wat meer schade naar boven...


Dus als iemand wat heeft liggen of iets weet, dan houd ik mij graag aanbevolen

PB gedaan
 
Hallo ik heb een vraag over het koelsysteem. Op mijn motor is het koelwater reservoir verwijderd hoe kan ik controleren of er nog voldoende in zit?
Afgelopen vrijdag zat de temperatuur steeds tussen de 80 en 90 graden namelijk en kan me niet herinneren dat het op andere dagen ook zo was met de erg warme dagen uitgezonderd.
Gr jorg
 
80 en 90 is best laag toch? Die van mij staat continue tussen de 100 en 106 (2004 model). Dit is wel tegen het einde vd sessie.
 
Laatst bewerkt:
100 graden is geen probleem.

Waar je goed op moet letten is of je radiator begint te overstorten onder de 100 graden. Dán heb je een probleem. Het is dus wel aan te raden om een reservoir te hebben. Dan heb je daar in ieder geval iets meer zicht op. En voor de rest moet je radiator aan vullen tot de top. wachten tot de luchtbellen verdwenen zijn. paar keer starten dan zie je het niveau zakken, elke keer weer bijvullen. total gaat er zo'n 3 liter in.

TKRP | tank catch + clip for water CBR600RR 07-> | Tenkateracingproducts.com - Tenkateracingproducts.com
 
Oké Thanks. De radiator begint idd pas boven de 100 graden over te storten naar het reservoir (flesje). Nog een vraag mocht het flesje bijna vol zijn na 3 a 4 sessies ivm warm weer is het dan geen probleem dat ik het omkiep en de radiator de dag daarna pas weer bijvul? De dop tussen de sessies door los draaien lijkt me ook niet fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan