racen op een pc40 / pc37 2017

Ik heb al een TK fiets, vering is ook al aangepast... Alleen op een rijder van 70 kg :+

Wat ik gisteren merkte dat bij het aanremmen haarbocht en ruskenhoek is dat de voorvork hevig begon te stuiteren, dus ik zit echt op de max .. Misschien zwaardere veren oid laten inzetten, ik denk niet dat ik dit jaar aan rijden toekom dus dat word een mooi klusje voor de winter.

Heb nog geen licentie, die ga ik volgend jaar halen voorafgaand aan het seizoen. :W en op zoek naar sponsoren ;)

Oké. Ik ga 6 oktober voor de licentie cursus. Hoop dat dit weer nog 2 weekjes aanhoud O-)
 
Nice man! Ik was maandag op Assen ook om te kijken en verbaasde me al over hoeveel 600rr's ik heb zien rijden. Heb jou dan ook ongetwijfeld gezien, wat voor CBR heb jij qua kleurstelling?

Dit ben ik ;)

Zat in de vrij rijden sessies :Y

@stucie: ga je via CRT of ga je die Toms cursus doen via RSZ? Kan niet wachten tot volgend seizoen !
 
Hoo... Dit dus :+
full
 
Bij crt doe ik de licentiecursus.
Zaterdag ff kijken bij de ow cup hoe alles daar in zijn werk gaat
 
Iemand donderdag op Zandvoort met MSL?

Ik zit in groep 3. De eerste (en vermoedelijk meteen de laatste) droge circuitdag van het jaar voor mij.

Ach ja... volgend jaar hopelijk een rustiger jaar met meer tijd (en beter weer). :)


Ik ben morgen ook weer voor het laatst op Zandvoort te vinden en start ook in groep 3 (hopend dat ik niet weer naar groep 4 moet).
grijze met oranje spatbord.

misschien zien we elkaar voorbij knallen ;) :t
 
Cool!

Ik zal er aan proberen te denken!

Ik rijd op een licht blauwe met oranje velgen. Beginnen we in ieder geval in dezelfde groep!

Als het goed is heb ik bij jou eens een set Pirelli's Rosso Corsa's opgehaald in Rotterdam dacht ik. Ik zou je dus moeten herkennen :D
 
Laatst bewerkt:
Cool!

Ik zal er aan proberen te denken!

Ik rijd op een licht blauwe met oranje velgen. Beginnen we in ieder geval in dezelfde groep!

Als het goed is heb ik bij jou eens een set Pirelli's Rosso Corsa's opgehaald in Rotterdam dacht ik. Ik zou je dus moeten herkennen :D
Morgen kom ik ook wel even kijken op Zandvoort. Helaas zelf niet rijden, want ik kon slechts een halve dag vrij krijgen. Ale je iemand op een rode 2008 Blade voorbij ziet rijden met een Akra, ben ik dat.

Meestal maak ik sowieso wel een rondje over het paddock. Als ik je zie dan loop ik even langs :t
 
Cool!

Ik zal er aan proberen te denken!

Ik rijd op een licht blauwe met oranje velgen. Beginnen we in ieder geval in dezelfde groep!

Als het goed is heb ik bij jou eens een set Pirelli's Rosso Corsa's opgehaald in Rotterdam dacht ik. Ik zou je dus moeten herkennen :D


Dat is waar ook :t (wel in Den Haag ;) )
Ik ben redelijk slecht in gezichten, spreek mij maar aan, altijd leuk :t
 
Ik heb al een TK fiets, vering is ook al aangepast... Alleen op een rijder van 70 kg :+

Wat ik gisteren merkte dat bij het aanremmen haarbocht en ruskenhoek is dat de voorvork hevig begon te stuiteren, dus ik zit echt op de max .. Misschien zwaardere veren oid laten inzetten, ik denk niet dat ik dit jaar aan rijden toekom dus dat word een mooi klusje voor de winter.

Heb nog geen licentie, die ga ik volgend jaar halen voorafgaand aan het seizoen. :W en op zoek naar sponsoren ;)
Dat stuiteren komt van je achterwiel , geen slipper clutch -O-
 
Nee dat was het niet, dit ging echt om de voorvork... Stuiterde echt heel fors ... Achterzijde voelde prima :Y

Zit qua bereik (tairip) echt op de max

Ik heb een pc37 2005. Bovenkant tie-wrap tot einde binnenpoot is minstens 22mm en dan zit je echt helemaal onderin. Optisch lijkt er dan dus nog best wat veerweg over maar dit is dus misleidend.
Keer opgemeten bij het vervangen van de veren, nadat ik bij verschillende motoren de tie-wrap bijna helemaal onderin zag zitten. Weet niet of dit bij een pc40 afwijkt....
 
Laatst bewerkt:
zou kunnen bij een standaard vork , je kan ook nog je negatieve veerweg achter wat ruimer zetten van bv o,8 mm naar 12 mm kan ook helpen
 
Astars'89

Mocht je nog twijfelen, er is 6 oktober veel rijtijd.
4 sessies 30 minuten 1 sessie 35 minuten.
En mocht je slagen voor de licentie betaald crt je daglicentie voor de owcup van 14 oktober.
 
Laatst bewerkt:
@Digger, leuk om een gezicht bij de naam te zien. :t

@TurboO, lekker gereden gister en alles heel gehouden :t
maar wat vliegt die maat van je over de baan zeg :Y dan hebben wij nog een hoop te leren :X
 
Iemand ervaring met de hm shifter.
Ik moet de sensitieve op 90 zetten om te kunnen schakelen
Dit is normaal rond de 60??
Weet iemand of je de schroefjes in de shifter strak aan moet draaien of los moeten zitten ?
 
Ik ben ook nog geen vrienden met de HM shifter!!
Nu 2 dagen er mee gereden en 2 dagen niet goed er mee kunnen schakelen. De vorige keer dacht ik dat het door de regen kwam, maar afgelopen donderdag heb ik het ding ook vaker niet dan wel kunnen gebruiken.

Ik heb geen idee waarom die soms niet werkt en vervolgens probeerde ik het later weer en dan deed die het perfect. Alsof mijn voet niet matched met de pook ofzo. :(

Op mijn vorige motor had ik een Translogic en die werkte vlekkeloos zonder ook maar iets in te stellen. Mijn HM shifter staat op de door Ten Kate aanbevolen instellingen.
 
Laatst bewerkt:
@Digger, leuk om een gezicht bij de naam te zien. :t

@TurboO, lekker gereden gister en alles heel gehouden :t
maar wat vliegt die maat van je over de baan zeg :Y dan hebben wij nog een hoop te leren :X

Ja, lekker gereden man! Het was een zeer geslaagde dag!
Leuk om samen met jou te rijden de 4e sessie! Mijn nieuwe pr (2.08!!) komt voort uit feit dat ik jou kon volgen! :} :}

En die maat van mij knalt inderdaad lekker door! Ken je nagaan dat wij samen zijn begonnen 2 jaar terug met 1 dag. Vorig jaar samen 2 dagen gedaan en toen reed hij 2.13 en ik 2.14.

Dit jaar was onze planning veel rijden wat hij ook gedaan heeft, maar ik ben verhuist in juni waardoor er bij mij niets van terecht is gekomen. Wat een verschil is er ontstaan binnen 1 seizoen.

Volgend jaar ga ik ook voor groep 4. Dan kan ik mij optrekken aan de snellere mannen en dames ipv in groep 3 waar het wel leuk is om iedereen voorbij te sjeezen, maar je uiteindelijk niet het beste uit jezelf kan halen. Al met al was het weer een zeer gezellige dag.

@Digger
Leuk inderdaad dat je ff langs kwam! Volgend jaar ook maar eens samen de baan op! :]

Sessie 4 samen met Oliekan. Die rijdt voor mij op de grijze 600RR.
Ik heb het de hele sessie geprobeerd, maar ik kon je niet inhalen! De fijnste sessie van de dag voor mij!


En nog gefeliciteerd met je beker en 2e plek!!! Dat kan niet onopgemerkt blijven! :}

Op naar volgend jaar. Ik heb nog zoveel verbeterpunten bij mezelf gezien daar gaan nog wel secondes vanaf *D

Nog een kort filmpje wat ik voor vrienden in elkaar had gebakken met wat momentjes. Niet zo leuk als die sessie 4 met Oliekan als je het mij vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag ben ik op Assen eens langs race control gegaan om m'n db-metingen op te vragen en dat viel zowaar heel erg mee; tussen de 96 en 97dBA. Voor m'n gevoel/gehoor was het meer. Zo zie je maar. Ik ga nu maar eens de katalysator er tussenuit halen of op zoek naar een passende en betaalbare bochtenset. Ik heb nu standaard bochten/collector met een Mivv slip-on. Zal wellicht een paar pk opleveren (en een paar kg. besparen)
 
Ja, lekker gereden man! Het was een zeer geslaagde dag!
Leuk om samen met jou te rijden de 4e sessie! Mijn nieuwe pr (2.08!!) komt voort uit feit dat ik jou kon volgen! :} :}
:t Altijd lekker als je kan aanhaken. Mijn snelste tijd die dag was 2.06

Sessie 4 samen met Oliekan. Die rijdt voor mij op de grijze 600RR.
Ik heb het de hele sessie geprobeerd, maar ik kon je niet inhalen! De fijnste sessie van de dag voor mij!
Als ik naar het filmpje kijk zie ik precies waar ik tijd laat liggen... ik heb ook nog een hoop te leren van de echt snelle jongens :X
Ik rij ook eigenlijk veel te weinig. Dit jaar maar 3 dagen gedaan en vorig jaar helemaal niet gereden. :X
Hoe meer je rijdt, hoe sneller je wordt, maar uiteindelijk gaat het er om dat je plezier hebt.


En nog gefeliciteerd met je beker en 2e plek!!! Dat kan niet onopgemerkt blijven! :}

O-) *O* *O* *O* *O*

Normaal doe ik nooit mee, geen zin om door iemand van de baan gekegeld te worden doordat hij over zijn kunnen rijdt in de race, maar nu was het toch de laatste dag en kon het mij niet zoveel schelen. (je hoopt altijd van niet natuurlijk)
En eerlijk is eerlijk, het ging er allemaal heel netjes aan toe.
Ik had nog een klein gevecht om de 2e plaats, wat het wel extra leuk maakte. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja gaaf man.

Gisteren heb ik het filmpje gezien waar die vriend van mij 2 sessies achter mij aan reed. Leuk om te zien inderdaad. Viel mij op dat ik, in tegenstelling tot mijn gevoel, mijn hoofd vrij recht hou terwijl ik rij. Voor mijn gevoel hang ik er met mijn hoofd toch echt naast, maar dat is niet zo. Die vriend van mij zij donderdag al meteen na die sessie dat ik er erg gespannen uit zie als ik rij.

Ik gaf aan dat dit klopte, want ik vind het ook fucking spannend op de baan. Ik dacht, ja dude... wat dacht je dan? :')
Nu snap ik wat hij bedoelde. _O-


Verbeterpunten heb ik ook genoeg. Volgend jaar ga ik gauw voor groep 4 om mezelf ook op te trekken aan de snellere heren. Ik rij toch liever "alleen" en op mijn max dan dat ik door al dat verkeer heen moet op mijn dooie akkertje. Daar haal ik geen voldoening uit heb ik donderdag gemerkt.

Volgend jaar hoop ik ook meer te rijden. Dit jaar maar 2 keer gereden waarvan 1 keer in de zeikende regen.

Maar goed, het moet ook gewoon omdat het kan en het moet geen opgave worden. Dan is de lol er ook een beetje af denk ik. Plezier gaat het inderdaad om! :Y

Nu ga ik de fase in van uit elkaar halen en sleutelen. :')
Ik heb nu voor het eerst een mooie grote schuur nu dus ik kan voor het eerst op mijn dooie gemakje aan mijn speelgoed gaan hobbiën. *O*
 
Laatst bewerkt:
zit ik net te kijken in mijn laptimer, snelste tijd 2:03.95 :? en volgens de transponder van msl 2.06...
Ik denk dat ik maar mijn laptimer geloof :+
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag gereden.

Snelste tijd was 2.11 in de laatste sessie.

Niet echt tevreden maar was de eerste keer na 8 jaar weer. Ook op een voor mij nieuwe motor. Maak ook niet echt straatkilometers.


Volgend jaar vaker naar t circuit dan komt t wel.

Houding vind ik wel lastig. Ben ook niet echt lenig ofzo. Als ik dan zie hoe anderen er naast hangen....

Wel super getroffen met het weer, heerlijk 20c.
 
Terug
Bovenaan Onderaan