racen op een pc40 / pc37 2017

Het kost inderdaad wel wat meer, maar het is wel ontzettend gaaf.
In Spanje was alcarras ook erg gaaf en dat viel qua kosten redelijk mee. Misschien leuk voor je volgend jaar :) Daar kun je ook zonder DB killer rondknallen
 
Je moet iemand hebben die je filmt.

Ik hoop dit jaar wat filmpjes van mezelf te zien omdat ik in dezelfde groep ga rijden als de maat waarmee ik rij. Zo kunnen we voor elkaar rijden.

Afgelopen seizoen heeft die 2 rondes achter mij aangereden en daarna kwam die mij voorbij en kon ik hem niet bijhouden jammer genoeg. Daarna moest hij naar groep 4, omdat die te snel reed.
Ik verwacht echter nu ik ook in groep 4 ga rijden wel gauw wat progressie te boeken. Laatste sessie vorig jaren was ik (samen met Oliekan ook) de snellere in groep 3 wat heel irritant is. Het is een sessie of 2 leuk wanneer je jouw door het veld heen vecht en man na man inhaalt, maar het kost tijd. Daar komt bij dat ik helemaal geen gevoel heb voor inhalen waardoor ik van de 6 kansen die ik krijg pas de laatste pak wanneer het compleet 300% safe is. Dat schiet niet op.

In groep 4 zal ik mij hopelijk kunnen optrekken aan de rest.
 
Laatst bewerkt:
Staat nog altijd op de verlanglijst :)
Net zoals Zandvoort overigens, die heb ik ook nog niet gereden.
Nog zoveel circuits te gaan haha.

Mogelijk volgend jaar of als alles mee zit dit jaar nog naar Portugal met Eybis :)
Portimão staat ook hoog op mijn wensenlijstje. Sowieso zou ik heel graag een keer een voorjaarstraining doen en als dat te doen is op Portimão dan zou dat perfect zijn. Uiteraard moet het financieel wel te doen zijn, maar ach, je moet ook wat te dromen over houden ;)
 
De muren van Zandvoort zijn nogal een dingetje. Iets minder voor hem dan voor mij. Ik kan daar niet elke bocht pakken zonder dat ik mijn achterhoofd die muren heb zitten. Het is heel stom, maar dat is nu eenmaal zo. Ik kan er weinig aan doen :)

Doordat je die niet hebt op Assen, maar uitloopstroken denkt hij dat ik het daar veel leuker zal vinden. Uiteraard de baan zelf ook, maar met name het "onbezorgd" rondrijden. Zo ervaart hij het zelf wel.

Ik moet het zelf gaan ervaren natuurlijk. Wellicht vind ik het wel helemaal niets inderdaad. :)

Het buitenland zit er dit jaar nog niet in voor ons denk ik. Misschien volgend jaar. Dat kost meestal toch een bak met centen meer.
Buitenland willen we wel graag eens doen. Spa is een optie, maar Italië of Spanje lijkt ons ook erg gaaf.

Lekker weer normaliter en over bijvoorbeeld Mugello knallen zonder DB killer is toch wel een machtige gedachte zeg! :9~ :9~ :] :] :] :] *D
Op Assen is het knap als je na een valpartij een muur weet te raken, terwijl je bij Zandvoort een paar punten hebt waarbij de muur wel vrij dichtbij staat.

Als je daaraan denkt als je rijd op Zandvoort dan zal je op Assen relaxter (onbezorgder) kunnen rijden. Gewoon proberen, want elk circuit is leuk om te rijden. Er zijn slechts circuits bij waar het net iets leuker is ;)
 
Ja, gaan wij zeker doen!

Veder op in het jaar ook eens meedoen met de MSL cup om de "race ervaring" te ervaren. Ik moet zeggen dat ik het toch wel een zenuwachtige gedachte vind. Dan "moet" je namelijk terwijl ik toch vrij gemakzuchtig rond rij tijdens het vrij rijden. Leuke gezonde spanning en allemaal leuk om te gaan ervaren zoals ook verschillende banen *D
 
Van PZRacing. De hellingshoek bepaalt ie door de snelheid en versnellingen in x, y en z-as. Is dus meer een indicatie, maar wel grappig.

Remsensor is een druksensor bij de remhendel tussen hendel en slang geklust.

Ik ga ook voor de PZRacing Start Next na jouw filmpje gezien te hebben. :}
Ik had nooit echt naar dit merk gekeken en wat een mooie laptimer \ logger is dat gezien wat je betaald en ervoor terug krijgt. Bij Aim betaal je daar bijna 2 keer zo veel voor (de Solo DL).
De Starlane Stealth 4 komt wel in de buurt, maar volgens mij kan die standaard toch net iets minder loggen.

Hoe en waar heb jij deze gemonteerd? Zit er een beugeltje bij of moet je zelf iets fabriceren?

Zo'n ding denk ik te halen als er niets bijgeleverd wordt.
laptimer1.jpg


Ik heb ook maar een nieuwe koppelingshendel en kabel besteld. De hendel zit er zo los op dat het wel een Chinese Pazzo lijkt. Heb nu (waarschijnlijk ook een Chinese) goedkope hendel besteld bij MLM parts. Hoef ik er tenminste niet verder over na te denken. :)


Nu wil eigenlijk nog mijn reserve kuipset voor de eerste rit spuiten en ik moet nog een zitje hebben.
Nog genoeg te doen de komende 3 weekjes. Maar wat is dit toch een leuk stukje van het leven! *O*

Net te horen gekregen dat de versnellingsbakolie van mijn auto de aanstaande beurt helemaal nog niet ververst hoeft te worden, maar pas bij de volgende.
Het geld had ik al opzij gelegd dus dat gaat nu mooi de bodemloze circuit put in. *O* -O- *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook voor de PZRacing Start Next na jouw filmpje gezien te hebben. :}
Ik had nooit echt naar dit merk gekeken en wat een mooie laptimer \ logger is dat gezien wat je betaald en ervoor terug krijgt. Bij Aim betaal je daar bijna 2 keer zo veel voor (de Solo DL).
De Starlane Stealth 4 komt wel in de buurt, maar volgens mij kan die standaard toch net iets minder loggen.

Hoe en waar heb jij deze gemonteerd? Zit er een beugeltje bij of moet je zelf iets fabriceren?

Zo'n ding denk ik te halen als er niets bijgeleverd wordt.
[afbeelding]

Ik heb ook maar een nieuwe koppelingshendel en kabel besteld. De hendel zit er zo los op dat het wel een Chinese Pazzo lijkt. Heb nu (waarschijnlijk ook een Chinese) goedkope hendel besteld bij MLM parts. Hoef ik er tenminste niet verder over na te denken. :)


Nu wil eigenlijk nog mijn reserve kuipset voor de eerste rit spuiten en ik moet nog een zitje hebben.
Nog genoeg te doen de komende 3 weekjes. Maar wat is dit toch een leuk stukje van het leven! *O*

Net te horen gekregen dat de versnellingsbakolie van mijn auto de aanstaande beurt helemaal nog niet ververst hoeft te worden, maar pas bij de volgende.
Het geld had ik al opzij gelegd dus dat gaat nu mooi de bodemloze circuit put in. *O* -O- *O*

Nice!!

Ik heb ‘m geïnstalleerd waar mijn contactslot zat
Maar houder rekening mee, dat je zon extra ingangen box erbij moet kopen die je op de start next aansluit. Op die box heb ik dan 4 sensoren aangesloten. (Ook het maximale op 1 box) wil je meer dan 4 sensoren dan lan je weer een extra box op de eerste box aansluiten.

Enige wat ik merk is dat mijn gopro en de logger niet altijd samen gaan. Soms met storingen, waardoor mijn lap tijden niet goed lopen. Dus deze twee moet je wel ietsje van elkaar vandaan houden.

Voor se rest ben ik er wel dik tevreden mee hoor.
 
Oja wat ook heel chill is: het is een touchscreen en die werkt met je leren handschoenen aan ook nog prima. Best fijn 👍🏻
 
Dat van die extra box had ik begrepen. Zonder box heb je tijden en GPS snelheid als ik het goed begrepen heb (daar is het mij in eerste instantie om te doen en later wil ik uitbreiden).

De plek van het contactslot is een goeie. Ik ga ff kijken of dat bij mij ook werkt, want ik heb ook geen contactslot meer. Anders haal ik nog wel zo'n klem voor om de vorkpoot.

Mijn camera zit op de tank dus ik verwacht niet dat die elkaar zullen storen.

Top, thanks voor de info! :}
 
Afgelopen weekend mn debuut gemaakt in de SportCup 600 .. keurige 12e plaats gehaald en dikke PR's gereden :Y , 1.57.058 nog aan het nagenieten *D
full
 
nice ! :)

Ik heb overigens toch gekozen voor de healtech quickshifter en deze bevalt tot nu toe zeer goed. Verder ook het schakelpatroon aangepast naar GP-shift. Dat had ik eerder moeten doen!
Over 2 weken gaat de motor naar JJ Suspension voor inbouwen van de WP achtershock en aanpassen van de voorvering en dan zijn we er wel weer ^^
 
Gefeliciteerd met je 12e plek en een hele mooie lage 57'er! Dat is pas een mooie start van het seizoen!

Ik heb de CBR verkocht, zit tegen een herstelperiode van eind augustus te kijken eer ik na mijn motorongeluk van 2 weken geleden überhaupt de rolstoel weer uit kan.

Ik zal hem wel missen, het was echt een super fijne circuitbike. In de toekomst upgrade ik naar een nieuwere (PC40 ipv PC37) Honda of een RJ11/RJ15 Yamaha R6.

 
Laatst bewerkt:
bedankt! ja mooie start van het seizoen inderdaad.. maandag weer dagje trainen tijdens de pirelli dag en vrijdag race 2. Hopelijk kan ik het dan weer wat uitbouwen! :)

Ik meende al dat ik je fiets op facebook voorbij zag komen. Watskeburt?? aangereden??? succes met je herstel! Hopelijk zit je snel weer op de motor!
 
Gefeliciteerd met je 12e plek en een hele mooie lage 57'er! Dat is pas een mooie start van het seizoen!

Ik heb de CBR verkocht, zit tegen een herstelperiode van eind augustus te kijken eer ik na mijn motorongeluk van 2 weken geleden überhaupt de rolstoel weer uit kan.

Ik zal hem wel missen, het was echt een super fijne circuitbike. In de toekomst upgrade ik naar een nieuwere (PC40 ipv PC37) Honda of een RJ11/RJ15 Yamaha R6.

[~[url="https://preview.ibb.co/cazJDc/chairbike.jpg"]afbeelding~][/url]

spoedig herstel gewenst kerel, we zien je allemaal graag zo gauw mogelijk weer op de baan verschijnen
 
Vraag: wat rijden jullie aan tandwiel verhoudingen met een standaard blok .
rij met een 43 achter en klimt als een gek de gt uit dus denk dat ik naar een 44 kan
 
Vraag: wat rijden jullie aan tandwiel verhoudingen met een standaard blok .
rij met een 43 achter en klimt als een gek de gt uit dus denk dat ik naar een 44 kan
15/43 kwam ik op de meeste circuits wel mee uit.............

Wat heb je voor?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je 12e plek en een hele mooie lage 57'er! Dat is pas een mooie start van het seizoen!

Ik heb de CBR verkocht, zit tegen een herstelperiode van eind augustus te kijken eer ik na mijn motorongeluk van 2 weken geleden überhaupt de rolstoel weer uit kan.

Ik zal hem wel missen, het was echt een super fijne circuitbike. In de toekomst upgrade ik naar een nieuwere (PC40 ipv PC37) Honda of een RJ11/RJ15 Yamaha R6.

[~[url="https://preview.ibb.co/cazJDc/chairbike.jpg"]afbeelding~][/url]

Succes met jouw herstel!! -O-

Jammer om vanwege zo'n reden afstand te moeten doen van een motor.

Ik heb zelf (kort) een Rj11 gehad voor op straat ter vervanging van mijn straat PC37 waarmee ik ook op het circuit reed.
Die R6 is ook wel een lekkere stuurfiets, maar ik kon geen vrienden worden met dat ride-by-wire als het ging om vanuit stilstand optrekken. Daar zal je op circuit weinig hinder van ondervinden.

Heb nu een PC40 voor op de baan en daar merk je aan alles aan de het een "600RR" is. De zithouding, gevoel, etc. Het enige opmerkelijke wat ik echt merk is dat de fiets aanzienlijk lichter is dan een PC37. Voor de rest is het vertrouwd.

Denk dat je aan beide en goeie hebt. :)

Zo'n R6 sleutelt wel echt 100x beter dan een Honda. Maar volgens mij elke motor. :X
 
Laatst bewerkt:
Vraag: wat rijden jullie aan tandwiel verhoudingen met een standaard blok .
rij met een 43 achter en klimt als een gek de gt uit dus denk dat ik naar een 44 kan

Wat rij je op Assen en welke versnelling ga je de GT door?

Ik heb ook een standaard blok en rijd met 15-43, maar klimmen in de GT doet ie bij mij ook aardig. (ik neem m in de twee meestal)

ik zit te slapen... _O-

je zegt dat de motor enorm klimt met een tandwiel 43 achter en dan wil je naar een tandwiel 44??? :?
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is 16-42 toch de standaard?

Misschien ligt het ook aan de afstelling van je vering. Meer op de neus zetten hielp bij mij enorm. Op Oschersleben reed ik daardoor gelijk 4 seconden harder. (minder wheelie, eerder op het gas, motor liep niet wijd, etc. Dat was echt een openbaring :P
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de berichten mannen. Ik ga mn best doen en hou gedurende het jaar gewoon mijn ogen open voor een nieuwe fiets, nu rustig de tijd om een mooi koopje te vinden met extra set wielen, vering aangepast, etc :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan