Kawasaki KZ650 1979 B1 opknapper

Mooi werk!!!! Ik heb er ook eentje, inmiddels met turbo en totaal verbouwd, maar ik doe hem nooit meer weg!
Als je nog (blok)onderdelen nodig hebt roep maar even.. goeiie kans dat ik het heb liggen.
 
@Ilja, thx heb er toch al wel wat uren / dagen ingestopt om hem terug toonbaar te maken. Als ik het blok eronder heb en er moest toch iets stuk zijn geef ik je zeker een seintje.

Ben ook bezig geweest met de elektronica op te knappen. Alles wat onder de zijkapjes zit, zet ik wel vast met nieuwe M6 inbusbouten. Ophangplaatje is eveneens opnieuw gespoten.
 
Na een week zwaar ziek in bed te hebben gelegen, morgen terug werken. En zaterdag vertrekken voor een dikke week Spanje met vriendin en familie. Daarna vliegen we er terug in en gaan de nieuwe vorkbenen, etc erin. Dan volgen er uiteraard terug wat meer updates en hopelijk leuke foto's.
 
Die Z650's zijn leuke brommertjes, heb er in juli '11 eentje uit '81 overgenomen van een mede MF-er die 'm als donor wilde gebruiken.
Na heel wat uurtjes erin gestoken te hebben heb ik er een redelijk toonbare brommer van gemaakt:



Veel succes ermee!
 
As ik ergens eens een goede tank weet uit te vogelen dan gaat dat eens professioneel gebeuren, maar deze tank zat onder de deuken en vouwen.
Heb gelukkig (na wat uurtjes plamuren en schuren) er toch nog iets van weten te maken :P
 
Een leuk ding, nooit geweten dat er nog zoveel mensen bezig zijn met het herstellen van KZ650 motoren. Ik heb ook net een gekocht en ook deze heeft veeeeeeeel aandacht nodig. Nu las ik dat je de kabelboom hebt vervangen en aangezien ik dat waarschijnlijk ook moet doen, vraag ik mij af hoe je dat gedaan hebt. Graag hoor ik van je.

Het herstel van een Kawasaki KZ650SR type D2 uit 1978

Gr.
 
Als je gerbuikte maar in prima staat verkerende onderdelen zoekt. In Belgïë is er in Maaseik één adres!
http://www.jaakszedshop.be/
De man heeft door de jaren heen gewoon een ton onderdelen (origineel) verzameld en kent de kawa's vanbinnen en vanbuiten. Ik ga er na men vakantie even langs voor wat stukken. :]
Ik hoop de wielen er zo snel mogelijk in te hangen en dan kan ik verder met het blok en elektronica. :)
 
Laatst bewerkt:
Een job in het onderwijs is een ware luxe, 2 maand verlof en dus terug tijd om dit project deftig te hervatten. *O*
Heb met Jaak van de hierboven genoemde shop contact opgenomen en kan één dezer dagen een heleboel spullen ophalen. Kan ik verder bouwen en het frame rollend krijgen. Komen dus spoedig terug foto's en updates, de Z moet weer bollen! :]
 
Vandaag het tripje gemaakt naar Maaseik en uiteraard een heleboel onderdelen meegebracht. Twee mooie en complete vorkpoten die ik zo kan monteren, een kabelboom, een achterspatbord (wel geen chrome), lamporen met ringen en rubbers, tellerkapjes, controlelampjes afdekkking, een goede carbset origineel van Mikuni... We kunnen weer verder en beginnen met de opbouw van de motor! :}
Foto's volgen asap.
 
Die Jaak is inderdaad een leuk adresje, heb er ook al een keer of drie wat opgeduikeld voor mijn z650 wat ik nergens anders kon vinden :) En nog supervlot ook. Mooi trouwens dat je weer vorderingen gaat maken, pootjes zien er goed uit.
 
Nice, mooie pootjes.
Ben benieuwd hoe 't met je nieuwe kabelboom gaat.
Hoop dat je dit seizoen nog kunt rijden!
 
Morgen begin ik met het accubakje op te schuren en zwart te spuiten, vorkpoten er in en de voorvelg even monteren en kijken of alles goed zit. Wil hem stap voor stap nu opbouwen en draaiende krijgen. De details kunnen achteraf ook nog maar normaal gezien heb ik de meeste onderdelen nu voorhanden. Morgen post ik terug wat foto's van de overige onderdelen en werkzaamheden.
 
Foto van de lamporen met bijhorende ringen, kapjes en rubbers. Deze moeten vanbinnen en vanbuiten nog eens extra worden opgepoetst.
20120709112925.jpg


De nieuwe carbset die reeds ultrasoon werd gereinigd langs binnen. Deze moet langs buiten wel eens worden opgepoetst.
20120709111902.jpg

20120709111828.jpg



Het achterspatbord, normaal is dit een Chromé maar het leek me leuk om eentje in de kleur van de tank, zit en zijdeksels te laten spuiten. Vandaar de keuze voor een ongespoten exemplaar.
20120709112151.jpg

20120709112143.jpg


Het accubakje is opgeschuurd en in de zwarte Hammerite gespoten. Zodra het droog is en gemonteerd post ik een foto. :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het nieuwe (tweedehands) opgeknapte accubakje gemonteerd. Heb dit lichtjes opgeschuurd en in de Hammerite gespoten. Ook dit bakje was niet 100% meer maar was in tegenstelling tot het originele niet rot of gescheurd. De stootrubbertjes waarop de batterij rust waren verduurd en deze heb ik vervangen door twee gesneden foammatjes, opgeplakt met Tek7. Weer een onderdeel extra erbij!
img00646201207101710.jpg

img00647201207101711.jpg

:]
 
ziet er allemaal perfect uit.

ik ben zelf ook bezig met de restauratie van een z650 b2.

ik heb al mijn berichten en fotoos gepost op het z650 platform.

is een leuk forum maar jammergfenoeg een beetje stil.

heb jij soms een idee of ik mijn hele topic ineens hier naartoe kan kopieren?
 
*O* Eindelijk na maanden van inactiviteit weer een stap in de goede richting gezet!
Omdat de voorvork opknappen te duur zou worden kocht ik zoals eerder vermeld een complete nieuwe (tweedehands). Deze had geen putjes of sporen van roest en was bovendien een beter model (regelbaar via ventielen). Bij het monteren kwam ik er echter achter dat de busjes waarmee de as in de vork wordt geplaatst enkele mm te dik waren.

Onderstussen zijn deze netjes afgedraaid en alles past als gegoten! :]
Enkele foto's:
sdc12299800.jpg

sdc12301800.jpg

sdc12300800.jpg

sdc12298800.jpg
 
ziet er erg netjes uit maar helaas ga je nog meer problemen tegenkomen met de voorvorkpoten

dit zijn namelijk vorkpoten van een z650f.

de z650 f heeft gietwielen met kleinere remschijven en tevens andere remklauwen.

003-5.jpg
 
We zien wel weer, desnoods maken we het pas. Heb nog spullen liggen van een andere z650 en die klauw is net iets anders. Ondertussen knutselen we verder! Zou het blok eens terug aan de praat moeten krijgen nu.

Update:
Heb even gekeken tussen de spullen en heb nog een andere klauw liggen ook van een 650 maar deze is iets kleiner. Op het eerste zicht staat het wiel netjes en ook het chromé voorspatbord past zonder probleem. Enkel de schijf en klauw kunnen dus nog voor problemen zorgen maar dat is voor later.
 
Laatst bewerkt:
Heb ondertussen de lamporen opgepoetst en gemonteerd. Dit maal dus met de juiste afdekkapjes, ringen en rubbers. De lamporen passen precies tussen de onderste en bovenste kroonplaat, de exemplaren die er bij aankoop opzaten waren volledig rot en veel te kort (zaten daarom vast met metalen schroefstrips). Heb ze gelijk langs binnen behandeld tegen roest. Staat naar mijn mening super netjes.
(foto post ik nog)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan